Wat maken jullie voor het school kerstdiner?

18-12-2013 09:07 178 berichten
Ik ben gewoon even nieuwsgierig, wat maken jullie voor het kerstdiner? Ik maak voor de klassen van beide dochters zalmrolletjes.
quote:Annapalona schreef op 11 december 2014 @ 20:15:

[...]



Nou wat zit je te miepen dan?Ik weet wel wie er hier aan het miepen is
Kind 1 neemt broodjes knakworst mee, kind 2 mini pizza's (gewoon uit de vriezer, die vindt ze lekker) en kind 3 cupcakes. Gelukkig hoef ik woensdag niet te werken.

Kerstfeest vinden ze het leukst van het hele jaar. 's Avonds in het donker naar school in mooie kleren, iets te eten mee nemen en daarna liedjes zingen op het plein.
Alle reacties Link kopieren
Is het heel erg not done om voor de hele klas frietjes te laten brengen door de plaatselijke snackbar? Ik heb namelijk echt-echt geen tijd de komende weken (december = gekkenhuis op kantoor), maar wil best een bijdrage leveren natuurlijk.
if we all light up, we can scare away the dark...
quote:tatlitatli schreef op 11 december 2014 @ 20:39:

Is het heel erg not done om voor de hele klas frietjes te laten brengen door de plaatselijke snackbar? Ik heb namelijk echt-echt geen tijd de komende weken (december = gekkenhuis op kantoor), maar wil best een bijdrage leveren natuurlijk.Tuurlijk kan dat, je zult er vast bewondering mee oogsten onder de kinderen . Maar doe dan geen 30 grote porties, dat krijgen ze nooit op met al die andere snaai die er voorradig is. Ik geloof dat ze bij ons op school uit gingen van 10 hapjes per 30 kinderen of zo, en dan bleef er nog een hoop over.
Alle reacties Link kopieren
Voor ons dit jaar, voor kleuterkind, fruitspiesjes met chocola en voor groep 4 kind, een worteltaart geloof ik. Lief neemt de honneurs waar en voor mij rest het inslaan van alle spullen.



De kinderen beleven er elk jaar veel lol aan en ze mogen dan ook helemaal opgedirkt naar school. Alleen al de voorpret is de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
quote:tatlitatli schreef op 11 december 2014 @ 20:39:

Is het heel erg not done om voor de hele klas frietjes te laten brengen door de plaatselijke snackbar? Ik heb namelijk echt-echt geen tijd de komende weken (december = gekkenhuis op kantoor), maar wil best een bijdrage leveren natuurlijk.

Als je er voor kunt zorgen dat ze knapperig aankomen zal het een groot succes zijn.

Ik heb zelf een keer friet gebakken, heb zo'n philips ding zonder vet. Ging fantastisch. Het enige probleem.... Van alle andere leerkrachten kwamen "even proeven" Vroeg me al steeds af hoe het kwam dat die (toen nog ) kleintjes zo veel en zo snel weg konden werken
quote:tatlitatli schreef op 11 december 2014 @ 20:39:

Is het heel erg not done om voor de hele klas frietjes te laten brengen door de plaatselijke snackbar? Ik heb namelijk echt-echt geen tijd de komende weken (december = gekkenhuis op kantoor), maar wil best een bijdrage leveren natuurlijk.

Tsss je weet toch al tijden dat het kerst is?

(jaja dat is de mening van sommig forummers :no )
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 11 december 2014 @ 20:43:

[...]



Als je er voor kunt zorgen dat ze knapperig aankomen zal het een groot succes zijn.

Ik heb zelf een keer friet gebakken, heb zo'n philips ding zonder vet. Ging fantastisch. Het enige probleem.... Van alle andere leerkrachten kwamen "even proeven" Vroeg me al steeds af hoe het kwam dat die (toen nog ) kleintjes zo veel en zo snel weg konden werken

Ja dat zal wel lukken, kan ze ook bestellen en man laten ophalen en brengen. Is met de auto 2 minuten rijden.

Paar familie zakken zal idd wel genoeg zijn, volgens mij zijn ze met 25.
if we all light up, we can scare away the dark...
Ik zou t niet doen, friet. Koop dan kant en klare gehaktballetjes bij de slager ofzo. Gewoon een klein hapje. Is persoonlijk maar ik vind t leuker als die kleintjes allemaal wat verschillende kleine hapjes eten of minstens proeven. Als je die van mij een zak friet voorzet eet ze alleen dat. En daar gaat t toch om zullen sommigen zeggen. Ik vind van niet. Friet vind ik meer voor kinderverjaardag of een makkelijke zaterdag, of tijdens schoolreisje of zo.Niet voor t kerstdiner op school.
anoniem_51326 wijzigde dit bericht op 11-12-2014 21:22
Reden: typefouten
% gewijzigd
Toen ik nog geen kinderen op school had vond ik het ook grote nonsens, deze vorm van ouderparticipatie. En nog steeds wel. Maar op de een of andere manier ga je het toch normaal vinden dat je de donderdag voor de kerstvakantie met een dienblad vol hete hapjes onder de folie in de regen naar school rent. Die dan met een beetje geluk lauw zijn na aankomst.



Ouders zijn niet welkom dus ik ren weer terug naar huis (want nog steeds regen) en eet in mijn uppie want man steevast op dezelfde dag kerstdiner op het werk. Na 3 kwartier hetzelfde ritueel in omgekeerde volgorde. En dan neem ik gelukkige, glunderende kinderen mee naar huis. Dat maakt alles goed. .



Deze keer mag ik de knakworsten doen. Ik twijfel nog of gewoon in een schaal goed genoeg is of dat er nog iets gezelligs mee moet. Iemand een leuk idee?
Alle reacties Link kopieren
Ouders zijn wel welkom op de school bij ons, staat een grote tent op het plein, waar alle hapjes die over zijn naartoe gaan.

En dat is behoorlijk wat meestal.



on topic, ook hier gehaktballetjes in jus en sate saus.

2ling zit in de zelfde klas uiteraard, dus de 1 met jus, en de ander sate.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Friet staat op alle lijsten bij mijn dochters, dat kan dus heel goed. Maar een schaal vol is echt genoeg. Het is al snel veel te veel.

De knakworsten zou ik op een kerstschaal leggen. Ik heb bij de Action 3 kerstboomschalen gehaald, de Xenos heeft ook allerlei kerstborden en schalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de kaneelrolletjes nog niet gezien hier. Was bij beide kinderen een hit vorig jaar. Blikje croissantdeeg uitrollen (het deeg, niet het blik), besmeren met wat boter, bestrooien met bruine suiker en kaneel, oprollen en in plakken snijden. Bakken op de bakplaat of in een muffinvorm, dan blijven de mooi rond.

Heel de voorraad was schoon op.



Wat ik ook leuk vond om te zien, maar wel meer werk, was plakken worst, kaas ed, en dan met uitsteekvormpjes kerstbomen, sterren enz. van maken. Kun je vervolgens ook nog per 2 of 3 op een sateprikker steken.



Voor de ouders is er op onze school soep, drank en muziek in de theaterruimte. Gezellig hoor



(Wat een zeurouders, het is zoveel werk, wat een gedoe, in mijn tijd was dat niet, blablabla. Het is maar één keer per jaar verdorie. Alleen het jaar dat ik het alleen moest doen, met een ukkie in een buggy en 2 x heen en weer door de stromende regen had ik goed de pest in )
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Oh ja on topic. Ik maak een dikke tortilla (Spaanse) en snij die in stukjes. Gaat meestal schoon op. Vorig jaar had ik aardbeien gedoopt in witte chocola en daarna in groene suiker.
Drie kids hier en 3 maal aardbeienkwarktaart. Is altijd een geweldig succes dus dat blijven we gewoon doen.

Zo gemaakt en lekker.
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 11 december 2014 @ 21:47:

Ik heb de kaneelrolletjes nog niet gezien hier. Was bij beide kinderen een hit vorig jaar. Blikje croissantdeeg uitrollen (het deeg, niet het blik), besmeren met wat boter, bestrooien met bruine suiker en kaneel, oprollen en in plakken snijden. Bakken op de bakplaat of in een muffinvorm, dan blijven de mooi rond.

Heel de voorraad was schoon op



Jaaaaaa, die!! Daar heb ik ook bewonderende blikken mee op school gescoord. Juf wilde het recept

Ze zijn ook erg lekker om te villen met ham en kaas, Mjammie!!



Wat ik ook leuk vond, zijn grote sterren (met zo'n uitsteker) uitsteken in stroopwafels. Of peperkoek, kan ook.

De wraps doen het hier ook altijd goed. Maar niet elk kind lust zalm, dus ik deed de helft met plakjes kipfilet/komkommer en de andere helft roomkaas/zalm.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat1983 schreef op 11 december 2014 @ 18:15:

Wow wat is dit voor een nieuwerwets gedoe? Wij kregen op school een kerstontbijt bij kaarslicht met wat kerstbrood, een mandarijn en chocomel. Diners op school? No such thing.Welkom tot 2014 waarin jij oud bent en de kinderen gelukkig het kind.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet samen met de kinderen van jullie lekkers en alles wat over is gaat naar de daklozenopvang.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat er op onze school overblijft wordt na het eten naar het plein gebracht waar de ouders een hapje kunnen mee eten.

Op de school van mijn kinderen krijg je het eten wat over is mee naar huis en dan kan je het zelf opeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 11 december 2014 @ 22:05:

[...]



Welkom tot 2014 waarin jij oud bent en de kinderen gelukkig het kind.Enniepennie wat ben je guitig in kerstsfeer! Ik word er helemaal vrolijk van ❤️
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd wel leuk dat kerstdiner op school maar was altijd zo blij dat het op woensdag was, nu dit jaar voor het eerst op donderdag en dat is een bso dag dus dat is wel een beetje sneu.. Ik ga dus op woensdagmiddag samen met de kinderen toetjes maken en die donderdagochtend al meegeven, want ik neem niet vrij om te koken voor het kerstdiner. Zoveel vrije dagen heb ik niet en dan neem ik liever een keer vrij als ze vakantie hebben. Ik moet zeggen dat ik het dus eigenlijk wel sneu vind, maar het is niet anders. En ik hoop dat ze op de bso glitterspray in dochters haar willen doen, maar dat zal wel goed komen :-)



Wat over is qua eten gaat inderdaad na het diner naar het plein waar de ouders het nog lekker op kunnen eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het foto knutselen zo leuk. Mijn ava's niet eens zo zeer!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Dochterlief geeft haar vader al jaren de opdracht om gevulde eieren te maken voor het kerstdiner. En ze gaan altijd schoon op. De laatste jaren maken dochter en vader samen de gevulde eieren. Erg leuk en ook mooi want mijn man heeft het recept van zijn vader. En die geeft hij weer door aan onze dochter. Mooi omdat mijn schoonvader al lang niet meer leeft. Dochter heeft hem nooit gekend en zo kent ze haar opa toch een beetje.



Het kerstdiner vind ik ook elk jaar weer leuk om te doen. Dochter gaat dan in het mooi en met glitters in d'r haar. Het is inderdaad wel heen en weer rennen, want meteen uit werk dochter ophalen bij oppasmoeder, mooi maken en dan met eten enz naar school. Na afloop een kind mee met een lach van oor tot oor. Bij ons is er ook een tentje op het schoolplein met gluhwijn en warme chocomelk.
quote:miste69 schreef op 11 december 2014 @ 22:38:

Dochterlief geeft haar vader al jaren de opdracht om gevulde eieren te maken voor het kerstdiner. En ze gaan altijd schoon op. De laatste jaren maken dochter en vader samen de gevulde eieren. Erg leuk en ook mooi want mijn man heeft het recept van zijn vader. En die geeft hij weer door aan onze dochter. Mooi omdat mijn schoonvader al lang niet meer leeft. Dochter heeft hem nooit gekend en zo kent ze haar opa toch een beetje.



Het kerstdiner vind ik ook elk jaar weer leuk om te doen. Dochter gaat dan in het mooi en met glitters in d'r haar. Het is inderdaad wel heen en weer rennen, want meteen uit werk dochter ophalen bij oppasmoeder, mooi maken en dan met eten enz naar school. Na afloop een kind mee met een lach van oor tot oor. Bij ons is er ook een tentje op het schoolplein met gluhwijn en warme chocomelk.Ik ben nu wel heel nieuwsgierig naar het recept!
Hier een ontaarde moeder die alleen op vrijdag op school komt, er hangen nog twee kerststallen volgens dochter dus ik ben benieuwd morgen. Toen ik man net vroeg of hij de volgende keer wel zo'n bal van het raam wil plukken keek hij me zeer glazig aan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven