Wat zijn jullie eetgewoonten?

14-11-2013 15:41 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Sinds kort ben ik gaan afvallen om de nodige kilo's eraf te krijgen.

Dit doe ik door gezonder en minder te eten.



Nu ben ik wel eens benieuwd wat jullie normaal eten op een gewone dag.



Zelf eet ik vaak het volgende:

Ochtend: cornflakes/ cruesli met melk

Tussendoor: fruit of koekje

Lunch: 3 boterhammen met beleg (30+kaas, kipfilet, filet american)

Tussendoor: fruit of koekje

Diner: Soep, 80 gram aardappelen, 60 gram groente, en 75-100 gram vlees. (ik ben niet zon warmeter)

Savonds: soms een plak ontbijtkoek
60 gram groente per dag? Dat is nauwelijks een halve sperzieboon......
Alle reacties Link kopieren
Weinig groenten zeg!!



Mijne:



Ontbijt: Soya yoghurt met 1 fruit, rauwe amandelen/hazelnoten en goji bessen, moerbeien, cranberry's. Maak ook weleens havermout/overnight oats. Ook weleens gewoon boterham met kaas en komkommer oid

Tussendoor: fruit/boterham/cracker oid. Hangt er vanaf waar ik ben, thuis neem ik vaak niks, op mijn werk heb ik echt iets nodig (ivm vroeg ontbijt)

Lunch: salade/zelfgem soep/boterham/couscoussalade

Tussen: zelfde als tussen 1

Diner: heel wisselend, maar altijd min 150g groenten, eet ong 2x pw vette vis/2x vlees/2x gevogelte/1x vega



En daarbij neem ik tussendoor nog weleens chips/koekjes/snoepjes. Maar de basis is zoals bovenstaand ongeveer
Ik hoef niet af te vallen, dus ik post gewoon wat ik at gisteren bijvoorbeeld:



Ochtend: 3 volkoren boterhammen met roomboter besmeerd: 2 met 48+ jonge kaas en 1 met brie.



Middag: 2 Pistolets met roomboter en gebakken ei (3 eieren gebakken)



Avond: Pasta met een tomaten saus, veel groentes, champignons en tofu.



Later op de avond: Winermalange: een stroopwafel.



Tussendoor, water met siroop, thee en 2 glazen witte wijn.
Ik vergeet mijn bakkie Chips, nou ja... halve zak lay's naturell met ribbels met een beetje mayonaise als dip.
quote:LillyFeeee schreef op 14 november 2013 @ 15:47:

60 gram groente per dag? Dat is nauwelijks een halve sperzieboon......

is idd. wat karig...



Mijn eetgewoontes:

o: een zelfgemaakte fruit/sojamelk of yoghurt shake met een dubbele boterham met pindakaas of kaas.

t:1 boterham of 1 evergreen, fruit, koffie of thee

l:3 boterhammen of een broodje en 1 boterham, glas karnemelk,

soms komkommer, tomaat.

t:thee/koffie, fruit, soms een cracker

a: normaal, zelfde idee als TO en nieuwsbrief, heel wisselend.

a:koffie/thee, soms een glaasje frisdrank, soms een cracker kaas of een beetje yoghurt, in het weekend een bakje chips en/of een wijntje
Alle reacties Link kopieren
Je eet inderdaad weinig groente zeg. Of is die soep zelfgemaakt met veel groente erin?



Cruesli/cornflakes eet ik niet, is me te bewerkt en veel suiker.



Mijn typische dag:

Ontbijt: 2 volkoren knackebrod of 1 snee donker roggebrood met kaas

Tussendoor: fruit

Lunch: Soep (van gepureerde groenten) met 2 sneeën speltbrood met mager beleg (kip of ham of zo)

Tussendoor: Smoothie van melk/yoghurt/fruit

Diner: Van alles. Altijd een goede combi van eiwit, vet en koolhydraat. Zo gevarieerd mogelijk want als ik elke dag aan de vlees/aardappels/groente moet gaan zitten dan komt me dat na een week al m'n neus uit.
Mijn eetgewoonte is om elke dag alles binnen te krijgen wat ik nodig heb aan voedingsstoffen en vitaminen. Waar ik dat uit haal verschilt echt ontzettend, maar net waar ik zin in heb.



Over het algemeen eet ik de hele dag door. Met drie hoofdmaaltijden ( ontbijt, lunch en avondeten).



Ik let erop dat ik gevarieerd genoeg eet ( elke dag in ieder geval de juiste hoeveelheid groente en fruit, dit is voor mij het lastigst. Aan de rest kom ik wel) en dat ik stop met eten wanneer ik vol zit ( bewust eten). Ik let erop dat ik niet teveel suiker eet. Werkt voor mij prima.



Ik hoef niet af te vallen ( heb zelfs wat ondergewicht) maar dit eetpatroon heb ik aangeleerd omdat het noodzakelijk was ( ik was ondervoed). Dus erg belangrijk voor me
Alle reacties Link kopieren
Wat jij eet is niet mijn definitie van gezond, de groente moet je met een loep op jouw bord zoeken.



Ik eet alles wat ik lekker vind en verder zorg ik ervoor dat ik aan de 2 ons groente en 2 stuks fruit per dag kom.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm toch maar eens meer proberen om groente te eten dan.

Maar moet eerlijk zeggen dat ik dat moeilijk vind. Vind 2 opscheplepels al redelijk veel, maar zal toch proberen om meer groentes te eten.



Verder bedankt voor jullie reacties. Geeft me wat meer inzicht.

Vinden jullie dat ik te weinig eet (behalve dus de groente) en meer moet gaan eten?

Is er iemand die weet hoeveel cal hij/zij binnen krijgt zonder snoep en chips?



Als ik die dingen bij mijzelf weglaat eet ik niet heel veel aan cal en dan twijfel ik terwijl ik geen honger heb.
Vervang die cruesli voor muesli. Cruesli bestaat voor 25% uit suiker....
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt; 50 gram havermout, flinke schep lijnzaad, kokospoeder, noten en bosbessen of ander fruit, met amandel of rijstmelk.

Tussendoor; Fruit of beschuit, groene smoothie

Lunch; als ik thuis ben, salade, roerei, wokgroente of een stuk vis/vlees met groente, brood, of nog iets compleet anders.

Tussendoor; appel, tomaat/paddestoelen/courgette uit de oven of brood/crackers maar meestal niets.

Avondeten; veel groente, soms aardappelen maar niet altijd, salade met vlees of vis of iets als volkorenpasta met zelfgemaakte saus.



In de avond vaak niets, of een handje noten oid. Heel soms chips.
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt: havermout met rijstmelk, chiazaad, gojibessen, banaan en rauwe cacao

Tussendoor: meestal chips of meerdere koekjes, soms noten

Lunch: salade van veldsla/spinazie/rauwkost met bijvoorbeeld ei/gerookte zalm/tonijn/feta, avocado en linzen of andere peulvruchten. Als ik dan nog trek heb een cracker of boterham met amandelpasta

Tussendoor: fruit en regelmatig 2 gekookte eieren

Avondeten: heel gezond met veel groente, aardappelen/zilvervliesrijst/quinoa/speltpasta en meestal vegetarisch, maar ook wel eens met een stukje biologisch vlees of vis

's Avonds vaak nog wat fruit of yoghurt met muesli of cruesli



Ik ben trouwens 1.74 m en weeg 57 kilo
Ontbijt: 2 of 3 volkorenboterhammen met appelstroop en/of pindakaas



Lunch: 2 of 3 volkorenboterhammen met bijvoorbeeld gebakken ei



Tussendoor: banaan



Avondeten: volkorenpasta met genoeg groente of zelfgemaakte soep, of rijst met zalm en groente. In ieder geval probeer ik wel altijd groenten en genoeg vezels te eten. Vlees eet ik nauwelijks.



en 's avonds vaak nog een bak kwark met frambozen en lijnzaad.
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt: vanile yoghurt met cruesli

Tussendoor: zoete appeltjes (2x) van ah

Lunch: 4 boterhammen kipfilet, leverpastei

Tussendoor: beschuitje jonge kaas

Avond: kip 300 gr, rijst 200 gr, zakje wokgroenten, saus.

Tussendoor: toetje.



Ik eet niet gezond als de standaarden. Ik eet uit blik, gemakkelijk. Maar vroeger at ik alleen junkfood ik kan er nog niet helemaal van af blijven maar dit is een goed begin. En ik ben slank dus tis niet dat ik moet oppassen vanwege overgewicht.
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt: 2 speltboterhammen met beleg. Kan pindakaas zijn, of achterham, of smeerkaas

tussendoor: fruit

lunch: zie ontbijt + fruit

tussendoor: 150-200 gram rauwe wortels of komkommer

diner: 200 gram groenten, 100-130 gram aardappels, 50-75 gram vlees.

avond: walnoten of handje pinda's of yoghurt of groentensoep.
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt: fruit (vanmorgen was dat bv mango, banaan, sinaasappel, kiwi en wat aardbeien). Glas water/kop kruidenthee/vaak ook vers fruitsap

Lunch: Salade (met o.a. geitenkaas, olijven, tomaatjes, komkommer, sla, paprika, pijnboompitjes, walnoten, lichte dressing)

Tussendoor: 1 bruine boterham met avocado

Avondeten: zilvervliesrijst met gewokte groenten en beetje gemarineerde tofu.



Tussendoor: kruidenthee en water. Ik neem 's avonds wel eens een toastje met kaas en een wijntje/port of iets, maar niet elke avond.....

Ik eet vegetarisch (geen vlees en vis), veel fruit en groenten en let er op dat ik voedzame dingen eet en drink (daar kun je aardig wat van eten zonder aan te komen). Daarnaast veel bewegen (yoga, hardlopen en ik werk fysiek hard bij onze paarden). Lijnen doe ik nooit, geloof ik niet in. Het is je leefwijze, die het 'm doet. Voedzaam eten en genoeg bewegen.
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt: Kwark of yoghurt met gebroken lijnzaad en fruit

Tussendoor: Fruit

Lunch: Twee of drie spelt-boterhammen met pindakaas/geitenkaas met rucola/ filet american, net waar ik zin in heb

Tussendoor: Tomaatjes, komkommer, paprika, olijven etc.

Diner: Zelf gebakken aardappeltjes (in de koekenpan), een flinke portie groenten en een stukje mager vlees. Soms ook vegetarisch.



In de avonduren neem ik meestal nog een klein schaaltje yoghurt of een handje ongezouten noten.



Verder drink ik minimaal 1,5 liter water en daarbuiten nog thee en twee kopjes koffie.



Volgens mij voldoe ik hiermee wel aan een redelijk gevarieerd voedingspatroon.
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt: Havermout of Brinta met halfvolle melk. Havermout eet ik meestal met rozijnen of een schepje honing.



Tussendoor: Appel, banaan of peer.



Lunch: 2 volkoren (of spelt of zuurdesem) boterhammen met hummus, 30 + kaas, appelstroop, amandelpasta of tahin. Beker karnemelk. Vaak ook: komkommer, tomaat, paprika, geraspte wortel. Als ik boter eet dan is het roomboter.



Tussendoor: fruit, kwark, biogarde of yoghurt. Soms met lijnzaad. Soms handje ongezoute noten.



Avondeten: zilvervliesrijst, gekookte aardappelen, bonen, linzen, kikkererwten, bulgur of quinoa en veel groenten. Vaak iets van tofu of tempeh erbij, soms ei en mijn vriend soms vlees of vis. Heel soms een kant en klare vegetarische schijf van Tivall of de biologische winkel.



Drinken: water, thee, koffie, karnemelk, kefir.



Als ik 's avonds hardloop eet ik nog wel eens kwark of Brinta.



Snacken (niet iedere dag): olijven, kaas, noten (bijvoorkeur ongezouten), donkere chocolade (75 % cacao), zelfgebakken banananbrood.
Ik zie bij iedereen grammen erbij staan. Wegen jullie je eten dan ook echt zodat je weet hoeveel gram je binnenkrijgt? (serieuze vraag)



Ik hou me gewoon aan 'stuks'. Dus twee stuks (of porties) fruit en porties groente ( tros tomaten bijvoorbeeld ). grammen bijhouden vind ik echt geen doen. Zou ik snel zat van zijn en nooit kunnen volhouden.



Ik krijg bij die eetlijstjes altijd zo'n gevoel van 'dit is wat ik wil/hoor te eten'
Alle reacties Link kopieren
De enige gewoonte die ik heb met eten is mijn ontbijt. De rest heb ik geen standaard of gewoonte in. Zelfs de tijd is niet gewoontetijd.



ontbijt: warme rijstmelk/ amandelmelk met havermout

of in de zomer: iets kouds
Alle reacties Link kopieren
vandaag:



Ontbijt: 1 volkoren boterham met pindakaas + plakje ontbijt dun met boter besmeerd, 2 kopjes groene thee



lunch: 4 volkoren boterhammen met een soep/of belegd met vleeswaren. Vaak neem ik daarbij nog een stuk komkommer/wortels/paprika



tussendoor: appel + bakje ongezouten pinda's of soms een koekje



avond: aardappelen, vlees + groente, soms vis of pasta/rijst



avond: smoothie van vers fruit. meestal: 2 sinaasappels, mandarijn, kiwi
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt: smoothie van jus d'orange, water, banaan, spinazie.Vitamine-bruistablet + foliumzuur. Kop thee.

Tussendoor: 2 of 3 (of 4) zuurdesemcrackers. Kop thee.

Lunch: 1/2 (stok)brood met pesto, tomaat, paprika en pepertje(s). Kop thee. 500cc water.

Tussendoor: meestal niets, soms nootjes of "kale" tortillawrap.

Avond: véél groente, soms vlees/vis/ei, beetje koolhydraten, véél kruidenpasta's (curry, sambal, etc).

Snack: Tony Chocolony, zak (bio)chips oid.



Mijn 'leefregel(s)'zijn: zo veel mogelijk zelf maken, en wanneer ik iets uit de winkel haal dan zo puur mogelijk. Biologisch, en niets mag meer dan 5 ingredienten bevatten en eerste ingredient mag geen suiker/glucose/fructose oid zijn (dus veel etiketten lezen).



Ben bij dit eetpatroon 1 meter 76 centimer en 70 kilo.
Alle reacties Link kopieren
Is iedereen hier megadun of heb ik een supermetabolisme?!



Yolanda, heb je ook meegewogen wat je drinkt? In jus d'orange zit bv even veel suiker als in cola.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een anorectische vraag.... Ben je wel eerlijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven