Wat zijn jullie eetgewoonten?

14-11-2013 15:41 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Sinds kort ben ik gaan afvallen om de nodige kilo's eraf te krijgen.

Dit doe ik door gezonder en minder te eten.



Nu ben ik wel eens benieuwd wat jullie normaal eten op een gewone dag.



Zelf eet ik vaak het volgende:

Ochtend: cornflakes/ cruesli met melk

Tussendoor: fruit of koekje

Lunch: 3 boterhammen met beleg (30+kaas, kipfilet, filet american)

Tussendoor: fruit of koekje

Diner: Soep, 80 gram aardappelen, 60 gram groente, en 75-100 gram vlees. (ik ben niet zon warmeter)

Savonds: soms een plak ontbijtkoek
Alle reacties Link kopieren
Door mijn onregelmatige werktijden geen vaste eetgewoonten. Maar ik zorg gewoon dat ik genoeg binnenkrijg. Vandaag:



O: activia yoghurtje met lijnzaad, twee mandarijnen en een kiwi.

L: twee roggeboterhammen met kaas, tomaat en waterkers

D: Zalm in hollandaise saus, beetje aardappelpuree, veel gestoomde broccoli en bloemkool. Salade. Als toetje een of andere mousse met bramen. (Diner op werk in de kantine)

T: klein beetje risotto met paddestoelen en 2 (grote) glazen wijn.

T: nog een mandarijn.



Gedurende de dag drink ik alleen water (2 liter) en kruidenthee. 1 kopje dubbele espresso macchiato om de avond op werk door te komen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Leuk om al die lijstjes te lezen.



Muriella: Ik drink bijna de hele dag door alleen maar thee. Soms savonds 1 a 2 glaasjes cola. Maar verder niet veel van bijzonders.

Heb mijn eetgewoonten wat gezonder gemaakt zodat ik juist wat kan afvallen.



In het weekend eet ik wel anders als door de week. Dan is het vaak een keertje friet of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer iig de drie hoofdmaaltijden gezond en puur te eten. Daarnaast snoep ik denk ik om de dag iets. Maar doordeweeks is dit ongeveer mijn eetpatroon:



O: yoghurt met muesli en chaizaad

T: appel

L: 4 vk boterhammen met wisselend beleg

T: Cherrietommaatjes

D: heel wisselend, maar altijd een flinke portie groenten.



Ik maak weekmenu's waarbij ik voor het avondeten aanhoud 2x vlees, 2x vis, 2x vega, 1x makkelijk. En ook veel afwisseling in het type eten (Italiaans, Aziatisch, Nederlands, Mexicaans, Marokkaans etc)
TO, ik vind je avondeten wel een beetje karig. Neem je 1 of 2 borden soep vooraf? Ik heb 's avonds altijd veel honger



Ik eet zo'n 200 gram aardappelen/pasta met ongeveer 100 gram vlees of 125 gram vis en 150 gram groenten. Van rijst eet ik zo'n 55-60 gram ongekookt en dat geldt ook voor mie/noedels. Weet niet hoeveel gram het is als het gekookt is.

En als ik veel honger heb, eet ik later op de avond nog een boterham of een koekje of yoghurt/kwark.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven