Welke slowcooker/crock pot?

21-09-2013 13:09 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op pinterest en kookblogs recepten gemaakt in de crockpot en aangezien in nog cadeaubonnen heb waar ik iets leuks voor kan kopen dacht ik misschien is zo'n ding wel iets.

Wie heeft er een en hoe bevalt het? Of is het weer een apparaat wat maar af en toe uit de kast komt? Ik weet dat je er soepen in kan maken maar wat nog meer?



Onze frietpan is ook aan vervanging toe en man had het over de actyfry,is dat iets?

( zelf frituur ik bijna nooit maar ik moest het van hem hier vragen:-))
Alle reacties Link kopieren
@hoppala: dus jij vindt een timer niet nodig? Je gaat gewoon weg? Voor een paar uurtjes? Of heel de dag?

Hmmm, weer een optie waar ik uit kan kiezen.



Heb vanavond 4 liter soep gemaakt (ook om in te vriezen) en heb gelijk gekeken hoeveel dat nu eigenlijk is. Dat is heul erg veel! Dus een 6,6 pan is een beetje teveel van het goede.



@ladytrucker: Wat fijn dat je er plezier van hebt. welke heb jij? Ben je er blij mee? Of zou je achteraf misschien een slag groter of kleiner willen hebben. En waarom hele maaltijden niet zo lekker? Toch kapot gekookt?



@Spaghettisaus: bedankt voor de tip! Wel een winkel waar ze verkocht worden. Heb jij de 3,5 liter? Voor hoeveel personen is dat? Ga je echt het huis uit als de cooker aanstaat? Vind je dat niet eng? Had je achteraf wel een timer gewild?



Wat is het toch een fijn forum. Had direct hier moeten kijken. :-)
Alle reacties Link kopieren
Crockpot is gewoon in nederland te koop.. Een stuk fijner dan via Amazon ivm garantie..



Ik heb wel gekozen voor een crockpot met timer.. Zo kan ik hem precies op tijd klaar laten zijn met sudderen.

Het is geheel veilig hem aan te laten staan wanneer je niet thuis bent. Je koelkast, vriezer of verwarmingsketel zet je ook niet uit..



Door het gebruik van de timer is het beter in te schatten welke stand je kiest.



Voor recepten.. Kies pinterest.. Daar stikt het van de recepten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de mijne overigens bij cook & co gekocht
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een familie van 4 en soms maak ik stoofschotels voor een man of 6 à 7!

Ik heb hem nu al een aantal keer gebruikt als ik weg ben. Het blijft natuurlijk een risico maar bij mij is het gelukkig nog (hopelijk blijft dat zo) nooit fout gegaan. Het gebruik van energie is gelukkig laag want hij staat op de laagste stand.

Ik ben echt blij met mijn slowcooker en mijn familie ook!
http://www.fonq.nl/produc ... LG34Pm88rkCFVMftAodAQoAOw



Wij hebben deze, echt een fijne pan.
Alle reacties Link kopieren
@spaghettisaus: maak je in de 3,5 liter pan gerechten voor 6 à 7 personen? Wij zijn grote eters, hè. Vraag me af of het dan genoeg is. Aan de andere kant, volgens mij zijn de recepten vaak voor de 3,5 liter pan. Ik zou niet weten of je een grotere pan ook maar voor de helft kan vullen. Is toch het effect minder, denk ik.



@Sensual: ik zag er maar twee op de website van Cook en Co. En dat zijn niet de pannen die ik wil. Hebben ze in de winkel nog meer modellen? En volgens mij heb je gewoon garantie via Amazon. Alleen is het omslachtiger dan naar de winkel lopen met de pan onder je arm.



@misschicken: die had ik in gedachten!

Vertel, vertel! Wat maak je er in klaar? Zet jij hem ook wel eens in de ochtend klaar, zodat je in de avond een pan vol met eten hebt? Met hoeveel personen zijn jullie? Hoe doe jij het met de recepten voor 4 personen? Verdubbel jij de ingrediënten? En waar heb je hem gekocht?



Had ik al gezegd dat ik zo blij ben met dit forum?
Alle reacties Link kopieren
Nou ja! Ben in het weekend op zoek geweest naar een topic op het vivaforum over slow cookers; niks te vinden. Heb jij er gewoon 9 dagen geleden eentje geopend. Raarrrr.



Ik zou voor de slow cooker gaan. Volgens mij veel veelzijdiger. Ik heb nog geen ervaring, maar als ik de recepten lees, is er veel mogelijk.



Ik wacht nog steeds op een recepten topic voor de slow cooker. :-)
Betsies Kook winkel in Utrecht verkoopt ze ook, daar zou je eens kunnen kijken (ze hebben een beroerde website trouwens). Ik wil al jaaaaren zo'n ding, maar ik heb er nooit het geld voor (over). Ik eet geen vlees (en kook het dus ook niet), dus daarvoor zou ik hem al niet gebruiken. Zou alleen voor soepen en pastasauzen zijn, en dat kan ook in een gewone pan.. Maar ik wil er nog steeds 1
Alle reacties Link kopieren
Er zijn er toch zat in NL te koop.. kan me niet voorstellen dat jouw keuze er niet tussen staat



http://www.shopwiki.nl/l/Slowcooker





Aspoes, er zijn vele soorten vega recepten te maken in de slowcooker.. je moet er alleen wel even naar zoeken en je eigen creativiteit laten spreken



Crockpot is naar mijn weten de enige met een timer, je kunt bij slowcookers zonder timer wel een externe timer gebruiken, echter slaat die echt uit als de kooktijd om is, een crockpot houdt het ook nog eens 2 uur warm.



Tot nu toe konden wij alle gerechten prima invriezen.. we hebben een grote 6 persoons.



Natuurlijk kunnen soepen en sauzen in een gewone pan, alles kan in een gewone pan... maar dit is veel praktischer.. Niets dat lang op het vuur/in de oven staat. en door het lange kookproces smaakt alles veel beter.



Ik heb het geluk dat ik pas in de middag begin met werken, dus ik heb in de ochtend alle tijd om het eten voor te bereiden. Toch werk ik bijna alleen met recepten die ik alleen hoef te snijden en niet voor hoef te garen.. dat bevalt me prima. Het vlees is evengoed mooi bruin..
Alle reacties Link kopieren
En de crockpot die jij in gedachten hebt.. heb ik toch echt gewoon bij Cook & co gekocht..
Alle reacties Link kopieren
Aspoes, ik eet voornamelijk veganistisch en heel soms vlees. Ik heb dit kookboek (op mijn tablet) en daar staan zo veel lekkere dingen in!

kookboek



@TO, ik ga gewoon de hele dag weg. Maar ik heb even gekeken en ik zou toch voor een met timer gaan EN waarvan je de binnenpan ook als pan kan gebruiken, dan hoef je uien enzo neit in een aparte pan aan te braden.
Alle reacties Link kopieren
Grappig Lindahe dat je ook een topic hebt geopend,ik zat dat net te lezen en had niet eens door dat het niet mijn eigen topic was.

Ik zal even aan de mods vragen of ze samengevoegd kunnen worden.
Heb ze allebei gebruik de actifry vaker in de zomer gebakken aardappels kippenpootjes etc en de slowcooker in de winter voor stoofpotjes . Als ik moest kiezen hield ik de actifry.
Alle reacties Link kopieren
recepten topic!
Alle reacties Link kopieren
recepten topic!

Hier is de link voor het recpeten topic!
Ik heb ook een morphy richards 6 liter in Engeland gekocht andere stekker eraan gezet .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de mode gevraagd de twee topics samen te voegen.
Ja, verdorie, nu wil ik er dus helemáál een! Misschien vriend even lief aankijken..
Alle reacties Link kopieren
Hoppala! Een receptentopic. Heel erg fijn. Nu nog een slowcooker.



Sensual; Ze zijn wel te krijgen in Nederland, alleen vooral in webwinkles. Dacht ik. En daarnaast is het een stuk duurder.



Sensual en hoppala; ik heb nog even goed gekeken en wil juist niet met een soort braadpan die je eruit haalt. Ik lees in heel veel recensies dat het een heel mooi idee is (om eerst op het gas aan te braden en daarna in de slowcooker te zetten) maar dat er scheuren in komen. Daarbij zou ik een doorzichtige deksel willen. Al vraag ik nu af waarom. Je ziet vaak niks door de stoom en je mag de deksel toch niet open doen. En jullie gebruikers laten de pan heel de dag aan staan zonder dat jullie thuis zijn.



Senual, ben jij blij met je pan die je eruit kunt halen?



Ik weet in ieder geval dat ik een timer wil, en het hoeft niet per se groter dan 4 liter. Ik kom er wel. Ooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:lindahe schreef op 30 september 2013 @ 13:14:





Ik weet in ieder geval dat ik een timer wil, en het hoeft niet per se groter dan 4 liter. Ik kom er wel. Ooit. Ik ook!
Alle reacties Link kopieren
4 liter lijkt mij groot zat als je niet meet heel veel bent. De soep uit het recepten topic was voor 5 man en wij eten neit weinig.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kom je in het voor- of najaar nog in Frankrijk? Mijn moeder koopt er bijna elk seizoen een op de vide greniers (rommelmarkt op zondagochtend in kleine stadjes/dorpjes) voor een prikkie. Alleen in het hoogseizoen zijn de markten niet, helaas.



Overigens heb ik een stoomoven en die kan je ook als slowcooker instellen. Ook nog een optie al is dat echt veel duurder



Misschien kan je doen wat wij doen met een paar buren: je kookt het dubbele en ruilt met de buren. Zo kook je 1 keer en eet je niet 2x hetzelfde. Ook geen gedoe over geld want je steekt gelijkwaardig over. Gewoon eens in de groep gooien, hier is het heel leuk en lekker!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dotjemol schreef op 30 september 2013 @ 13:26:

Misschien kan je doen wat wij doen met een paar buren: je kookt het dubbele en ruilt met de buren. Zo kook je 1 keer en eet je niet 2x hetzelfde. Ook geen gedoe over geld want je steekt gelijkwaardig over. Gewoon eens in de groep gooien, hier is het heel leuk en lekker!Dat is echt een leuk en sympathiek idee! Helaas geb ik geen buren waar ik echt goed contact mee heb. Ze zijn of al heel oud of ze spreken de taal van het land niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze https://www.google.nl/sea ... iw=1024&bih=644&dpr=1#biv=i%7C37%3Bd%7CGZN6sMJ-DDasaM%3A



Bevalt goed. Heb hem alleen wel n usa gekocht. Zal eens kijken of hij ook op 230 v kan want anders ook even stekker vervangen ( goede tip maar dikke kans dat hij alleen op 110 kan ..)



Gebruik hem eigenlijk te weinig. Juist doordat ik ook steeds de converter aan moet sluiten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dotjemol schreef op 30 september 2013 @ 13:26:

....Overigens heb ik een stoomoven en die kan je ook als slowcooker instellen. Ook nog een optie al is dat echt veel duurder



Misschien kan je doen wat wij doen met een paar buren: je kookt het dubbele en ruilt met de buren. Zo kook je 1 keer en eet je niet 2x hetzelfde. Ook geen gedoe over geld want je steekt gelijkwaardig over. Gewoon eens in de groep gooien, hier is het heel leuk en lekker!Goeie ideeën! Maar stoomoven past niet in mijn keuken (ik heb een halve vaatwasser for crying out loud!) en mijn buren zijn niet de mensen met wie ik dit wil delen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven