Wandelvakantie 3-4 dagen met bagagevervoer

17-05-2024 23:49 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil in de zomer een korte wandelvakantie doen van hotel tot hotel waarbij de bagage gebracht wordt zodat we met een dagrugzak kunnen lopen. Etappes van 15-20 km, s Avonds diner in het hotel en lunchpakket voorzien. Hond gaat ook mee, dus liever bossen dan open vlaktes ivm mogelijke warmte.
Ik dacht eerst aan het Mullerthal in Luxemburg maar zoon wil mee en die heeft hoogtevrees dus ik weet niet of dat een geschikte regio is.
Wie heeft er een tip?
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp :jump:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb goede ervaringen met Fletchet Klavertje vier, een aantal keren gefietst en 1x gewandeld
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe dit altijd via SNP (privéwandelvakantie). Ik neem aan dat ze in Luxemburg ook aanbod hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk niet dat hoogtevrees een issue is in Mullerthal. Het is erg rotsig, dat geeft het bergachtige gevoel, maar maar het zijn qua hoogte geen echte bergen en je loopt niet langs afgronden of zo. Bekijk de plaatjes maar op internet. Het is soms wel een beetje klauteren, ik was blij dat ik mijn wandelstok bij me had.
Ik was er hoogzomer, en je wandelt bijna steeds in de schaduw, dat was erg fijn.
En er zijn zat opties voor bagagevervoer, Google gewoon op Mullerthal en bagagevervoer.

Overigens is het ov gratis in Luxemburg. De meeste mensen pakken gewoon de bus naar een wandelroute en terug naar hun hotel. Ik deed dat met de auto.
Maar elke dag naar een ander hotel lopen is ook leuk natuurlijk.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankje, ik check SNP en goed om weten dat Mullerthal niet echt afgronden heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zag net wel een plaatje van een wandelbrug bij Berdorf. Ik weet niet of dit te eng is voor iemand net hoogtevrees. Maar ik ben die brug zelf niet tegengekomen op mijn wandelingen daar. Dus je kan hem vermijden. En ik krijg meteen zin om nog eens terug te gaan en die brug wel te doen :-)

Afbeelding
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sauerland is prachtig om te wandelen. Vooral het gebied tussen Schmallenberg en Winterberg. Geen afgronden maar heuvelachtig en heel veel bossen. Enorm veel wandelroutes, super goed aangegeven. In Duitsland zijn ze vaak ook niet moeilijk met honden in hotels en restaurants. Hier moet je vast een organisatie kunnen vinden, die wandelvakanties organiseert en zorgt voor je bagage.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bijvoorbeeld met hond

https://wandelvakantie-duitsland.nl/wan ... g-6-dagen/
Alle reacties Link kopieren Quote
De Eifel is ook erg mooi:
https://www.thehike.nl/wildernis-trail- ... ark-eifel/
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
18-05-2024 07:05
Ik denk niet dat hoogtevrees een issue is in Mullerthal. Het is erg rotsig, dat geeft het bergachtige gevoel, maar maar het zijn qua hoogte geen echte bergen en je loopt niet langs afgronden of zo. Bekijk de plaatjes maar op internet. Het is soms wel een beetje klauteren, ik was blij dat ik mijn wandelstok bij me had.
Haha, jij hebt duidelijk geen hoogtevrees.
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
18-05-2024 07:05
Ik denk niet dat hoogtevrees een issue is in Mullerthal. Het is erg rotsig, dat geeft het bergachtige gevoel, maar maar het zijn qua hoogte geen echte bergen en je loopt niet langs afgronden of zo. Bekijk de plaatjes maar op internet. Het is soms wel een beetje klauteren, ik was blij dat ik mijn wandelstok bij me had.
Ik was er hoogzomer, en je wandelt bijna steeds in de schaduw, dat was erg fijn.
Ik heb Mullerthal wandelroute gegoogled en de afbeeldingen bekeken, maar ik word daar met mijn hoogtevrees niet door gerustgesteld hoor.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven