Hardloopshort met zakken

12-05-2024 20:47 22 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor de marathon ben ik op zoek naar een losse short (dus wijde pijpjes) met voldoende zakken om mijn telefoon en gelletjes in op te bergen. Het liefst wil ik zakken die op de zijkant van een binnenbroekje zitten, zoals hier: https://all4running.nl/asics-metarun-sp ... RAQAvD_BwE. Dit broekje voldoet verder ook aan mijn eisen maar ik hoor het graag als jullie nog andere opties weten (deze kruipt een beetje omhoog). Dank!
Alle reacties Link kopieren Quote
De 2-in-1 van Ninepine?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik het plaatje zie, ziet het eruit alsof het een losse riem/gordel is. Ik heb een gordeltje dat er precies zo uitziet, met zo'n vakje voor je telefoon en rondom plek om gelletjes in vast te zetten.
Kan geen plaatje plakken want al paar jaar oud en ik heb geen idee wat voor merk het is, maar het zit heel fijn en het gewicht hangt niet aan je broekje. En je kunt het combineren met een broekje naar keuze dat perfect zit.
Het is maar een idee...
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die van ninepine lijkt qua zakken inderdaad goed, alleen vind ik 'm niet zo mooi (net te lang en saai zwart) en dan wel veel geld...

Gordeltje heb ik inderdaad ook maar vind ik toch niet zo fijn qua schuurplekken met die lange afstand en tijdens de vorige marathon ging alles bewegen naarmate de gelletjes meer opraakten, waardoor het ook irritant was met het startnummer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hm het lijkt mij te veel gewicht voor aan je hardloopshort, gaat dat niet juist schuren? Ik gebruik zelf een flipbelt voor m'n telefoon en gelletjes. Die schuurt niet en het blijft goed zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt eens kijken naar trailbroeken.
Ik heb eentje van de decathlon die ik wel fijn vind. Die heeft een brede band met gaas waar je van alles in kunt duwen. Plus een onderbroek met zakken langs de zijkant. Van kiprun, 2-1 hardloopshort voor lange afstanden
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien ook handig om een shirt met zakken te hebben. Ik heb bij mijn 1e marathon het wel gered met proppen in mijn achtervakje met rits, maar het voelde wel alsof het nét kon qua niet afzakken.
Er zijn ook beha's met vakjes. Heb er één van brooks voor mijn telefoon, handig als ik geen hardlooprugzak mag of wil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb toevallig vorige week deze bekeken bij Decathlon.

Edit: ze hebben er ook eentje met nog meer zakken.

Toitoitoi alvast voor je marathon!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pipsterrr schreef:
12-05-2024 21:53
Die van ninepine lijkt qua zakken inderdaad goed, alleen vind ik 'm niet zo mooi (net te lang en saai zwart) en dan wel veel geld...

Gordeltje heb ik inderdaad ook maar vind ik toch niet zo fijn qua schuurplekken met die lange afstand en tijdens de vorige marathon ging alles bewegen naarmate de gelletjes meer opraakten, waardoor het ook irritant was met het startnummer.
Heb je de flipbelt wel eens geprobeerd? Mits de juiste maat blijft alles op z’n plek.

Zo’n telefoon op je dijbeen zoals met dat broekje, 42 kilometer lang, ik weet het niet.. Mijn tight heeft ook zo’n vakje, maar na een halve kilometer word ik er al gek van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
13-05-2024 11:21
Heb je de flipbelt wel eens geprobeerd? Mits de juiste maat blijft alles op z’n plek.

Zo’n telefoon op je dijbeen zoals met dat broekje, 42 kilometer lang, ik weet het niet.. Mijn tight heeft ook zo’n vakje, maar na een halve kilometer word ik er al gek van.
Flipbelt vind ik juist niet fijn. Schuift altijd omhoog en volgens de winkel heb ik echt wel de juiste maat.
Ik loop juist super met zo’n vakje in de broek. Nergens last van. Gisteren heb ik een lange afstand gelopen met een drinkvest van salomon. Maar toen had ik wel nog extra drinken mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zweer bij mijn flipbelt. oh, die bevalt juist niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravintola schreef:
13-05-2024 09:43
Ik heb toevallig vorige week deze bekeken bij Decathlon.

Edit: ze hebben er ook eentje met nog meer zakken.

Toitoitoi alvast voor je marathon!
Ik vind deze tweede er top uitzien. Helaas is ‘ie nu overal uitverkocht maar die ga ik in de gaten houden.

Sport bh en shirtje met zakken zijn ook goede tips. Ik vind het alleen al heel lastig om een normale goede sport bh te vinden, laat staan als ‘ie ook nog een zakje moet hebben.

De flipbelt vind ik zelf inderdaad niet zo fijn voor zulke lange afstanden. Ik heb al drie keer eerder een marathon gelopen en toen lukte het wel met de gelletjes in broekzakken maar zat het wel propvol en had ik geen telefoon mee ivm gebrek aan ruimte. Dit keer zou ik dat wel graag willen maar misschien dat ik het dan toch maar met zo’n drinkvest moet doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
oeps..
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien een ander gek idee. Heb je een supporter bij je marathon?
Laat die op verschillende afstanden staan met gelletjes zodat je zelf minder hoeft mee te slepen
Alle reacties Link kopieren Quote
Die tweede van decathlon is trouwens erg fijn. En ik zag een variant daarop bij de decathlon in Den Haag vorige week

Wat ik trouwens ook wel eens doe is een strakke korte legging met zijzakken en een losse overbroek met een zak. Dan zit niet alles in 1 broek en wordt die minder zwaar
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
13-05-2024 14:29
Misschien een ander gek idee. Heb je een supporter bij je marathon?
Laat die op verschillende afstanden staan met gelletjes zodat je zelf minder hoeft mee te slepen
Ja, maar bij drukke marathons is dat best een risico. Iemand moet er maar net goed bij kunnen, tracking- en volgapps werken vaak niet en om op verschillende punten te staan is logistiek met afgezette wegen vaak ook een toestand.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
13-05-2024 14:34
Ja, maar bij drukke marathons is dat best een risico. Iemand moet er maar net goed bij kunnen, tracking- en volgapps werken vaak niet en om op verschillende punten te staan is logistiek met afgezette wegen vaak ook een toestand.
Dat kan ik me voorstellen. Ik heb alleen halve gerend en dat is natuurlijk iets makkelijker
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
13-05-2024 14:38
Dat kan ik me voorstellen. Ik heb alleen halve gerend en dat is natuurlijk iets makkelijker
Ik ren ook alleen maar halve, maar ben vaak toeschouwer geweest. Hoe vaak we onze loper niet gemist hebben, of nog net gezien, maar het scheelde een haar! Terwijl we echt goed aan het opletten waren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja dat is mijn ervaring inderdaad ook en als het om wat reden dan ook niet lukt is het wel heel erg balen om je gelletjes te missen. Ik heb voor nu deze besteld: https://www.zalando.nl/nike-performance ... x-i12.html
Ik hoop dat ik daar in ieder geval een beetje in kwijt kan en dan aanvullen met waterzak of flipbelt. En ondertussen de decathlon in de gaten houden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan ook geen flipbelts hebben, omdat mijn taille heup verhouding te groot is. Heel mooi zo'n taille en heupen in sjieke jurkjes maar niet handig als een flipbelt moet zitten. Die danst gewoon naar boven naar de smallere taille toe.
Maar bij marathons mogen rugzakken helaas niet altijd. Die rugzak draag ik wel altijd bij duurlooptrainingen, heerlijk ding. Blijft zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
De rugzak zit bij mij ook goed zitten. De warmte op mijn rug vind ik ook meevallen. Daar was ik wel wat bang voor. Als ik langere trainingen loop is dat altijd met vest
Alle reacties Link kopieren Quote
It-is-joysjuhhh schreef:
13-05-2024 19:19
Ik kan ook geen flipbelts hebben, omdat mijn taille heup verhouding te groot is. Heel mooi zo'n taille en heupen in sjieke jurkjes maar niet handig als een flipbelt moet zitten. Die danst gewoon naar boven naar de smallere taille toe.
Maar om die smalle taille blijft hij toch gewoon zitten? Ik heb die verhouding ook, en de maat gekozen op de omtrek van mijn taille, niet van mijn heupen en dan gaat het bij mij prima.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven