Geld & Recht alle pijlers

Opgestapt in proeftijd na 3 dagen werken: geen salaris

22-05-2024 10:21 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vraag dit voor een vriendin ;-)

Dochter van een vriendin is een aantal maanden geleden ergens gestart na ondertekening arbeidsovereenkomst.

Na 3 dagen kwam ze tot de ontdekking, dat het niet haar job was en heeft ze in overleg met werkgever overlegd, dat ze niet samen verder gaan.

Werkgever had haar nog wel een keertje een appje gestuurd of ze het geld op haar bankrekening wilde hebben of contant, waarop ze antwoordde graag op haar rekening.
Het is ondertussen meer dan 3 maanden later en ondanks meerdere mailtjes/smsjes etc. belooft de werkgever het salaris over die 3 dagen te betalen, maar dat is nog steeds niet gebeurd.

Hoe nu verder? Iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren Quote
"Ik kom het vrijdag even cash ophalen".
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.juridischloket.nl/voorbeeld ... vordering/

Een loonvordering sturen.
Alle reacties Link kopieren Quote
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-05-2024 13:02
Reden: ongepast
97.37% gewijzigd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha ha, misschien is de optie van GreenLadyFern een betere. :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is op zich dus geen discussie of dochter recht heeft op dat geld. Dat heeft de werkgever ook al verschillende keren zwart op wit bevestigd als ik het goed begrijp. Ik zou deze appjes etc. wel goed bewaren en er screenshots / prints van maken!

Waarschijnlijk is de berekening en het overmaken voor werkgever een stomme administratieve klus die - te lang - blijft liggen. Ik zou inderdaad een officiële brief sturen, zoals het voorbeeld van GreenLadyFern, om er wat meer druk achter te zetten.
Edit: Het zou ook nog kunnen dat hij het geld stomweg niet heeft maar het zal objectief gezien niet om een groot bedrag gaan vermoed ik.

(Bij mijn eigen ADD-uitstelneigingen zou het helpen om te vragen wat het probleem is / waar het misgaat maar waarschijnlijk staat dochter niet op die voet met haar ex-werkgever.)
lariba wijzigde dit bericht op 22-05-2024 11:12
24.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
22-05-2024 10:42
En dan een paar Joego's meenemen
Werd ik geroepen? 8-) :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb ik ook weleens gehad met dochterlief die na einde dienstverband nog maanden mocht wachten op fooi en eindafrekening.

Was snel geregeld toen ze samen met mij langsging. Mochten ter plaatste tikkie sturen en werd ook direct betaald.

Ps; ik ben geen Joego, ik laat mij alleen nergens afwimpelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
MaanZon schreef:
22-05-2024 11:07
Werd ik geroepen? 8-) :lol:
:high5:
Frankly my dear, I don"t give a damn

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven