Wanneer zwanger na stoppen pil

18-04-2024 14:59 65 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,

Eventjes nieuwsgierig hoe lang na stoppen met de pil werden jullie zwanger?

Ik wil binnenkort met de pil stoppen, slik al echt jaren de pil dus zou niet precies weten wat mijn cyclus is. Online vind je wisselende verhalen over wanneer vrouwen worden na stoppen pil. Dus daarom nieuwsgierig hoe dat bij jullie ging?

Ik weet dat daar verschil in zit per vrouw maar het is puur nieuwsgierigheid en ervaringen willen horen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen ervaring met zwanger worden, maar na het stoppen van de pil was ik direct regelmatig en had ik ook meteen alweer een eisprong. Dus ik gok dat het vrij snel kan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Na 3 jaar met uiteindelijk behulp van IXCI.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
70 procent binnen zes maanden zwanger, 80 procent binnen een jaar en 90 procent binnen twee jaar. (=cijfers zijn te googelen)

Gynaecologen raden aan pas na 3 maanden stoppen met pil te proberen zwanger te raken
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mijn oudste dochter was het zo'n 10 maanden van stoppen met de pil tot zwangerschap. Al heel snel regelmatig, dus dat was wel prettig. Na 2 maanden zijn we daadwerkelijk begonnen met 'proberen', al was het daarvoor niet zo dat we voorzorgsmaatregelen namen.

Bij mijn jongste dochter voordat ik überhaupt enig idee had van een cyclus na stoppen van de pil, bleek ik al zwanger te zijn. Dat overviel me op de een of andere manier, omdat ik heel stom toch een beetje die verwachting had van minimaal en halfjaar. Wel ontzettend blij natuurlijk.

Al met al heb je volgens mij per cyclus zo'n 15-20% kans.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
18-04-2024 15:03
70 procent binnen zes maanden zwanger, 80 procent binnen een jaar en 90 procent binnen twee jaar. (=cijfers zijn te googelen)

Gynaecologen raden aan pas na 3 maanden stoppen met pil te proberen zwanger te raken
Weet jij waarom gynaecologen dat precies aanraden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Quinnepin schreef:
18-04-2024 15:01
Na 3 jaar met uiteindelijk behulp van IXCI.
Wat fijn dat het gelukt is! Kan mij voorstellen dat dit een pittige tijd geweest moet zijn
Alle reacties Link kopieren Quote
Quinnepin schreef:
18-04-2024 15:01
Na 3 jaar met uiteindelijk behulp van IXCI.
Wat fijn dat het gelukt is! Kan mij voorstellen dat dit een pittige tijd geweest moet zijn
Alle reacties Link kopieren Quote
Direct een regelmatige cyclus, na acht maanden zwanger.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Denise27 schreef:
18-04-2024 15:06
Weet jij waarom gynaecologen dat precies aanraden?
https://nos.nl/artikel/2471267-onderzoe ... en-met-pil
Alle reacties Link kopieren Quote
Chantilly21_2 schreef:
18-04-2024 15:03
Bij mijn oudste dochter was het zo'n 10 maanden van stoppen met de pil tot zwangerschap. Al heel snel regelmatig, dus dat was wel prettig. Na 2 maanden zijn we daadwerkelijk begonnen met 'proberen', al was het daarvoor niet zo dat we voorzorgsmaatregelen namen.

Bij mijn jongste dochter voordat ik überhaupt enig idee had van een cyclus na stoppen van de pil, bleek ik al zwanger te zijn. Dat overviel me op de een of andere manier, omdat ik heel stom toch een beetje die verwachting had van minimaal en halfjaar. Wel ontzettend blij natuurlijk.

Al met al heb je volgens mij per cyclus zo'n 15-20% kans.
Ik snap die verwachting wel hoor. Je wilt toch van het “ergste” uitgaan om niet teleurgesteld te worden. Althans dat denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Denise27 schreef:
18-04-2024 15:06
Weet jij waarom gynaecologen dat precies aanraden?
https://www.radboudumc.nl/nieuws/2023/m ... erschappen.

Deze complicaties blijven echter zeer zeldzaam en er moet nog minder onderzoek plaats vinden om dit verband echt aan te tonen.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 18-04-2024 15:11
16.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Eerste keer in ronde 6
Tweede keer in ronde 1, maar dat werd een missed abortion
Daarna moeilijk te zeggen qua cyclus want die kwam gek op gang maar ongeveer een half jaar na de miskraam weer zwanger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Iets met ontpillen begreep ik, dan kan het even duren, maar iedereen is weer anders.

Maar ja, ik had een spiraal en was 6 weken nadat ie eruit ging zwanger :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nooit een eisprong gekregen na het stoppen met de pil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Paaytje schreef:
18-04-2024 15:19
Ik heb nooit een eisprong gekregen na het stoppen met de pil.
oh joh, en had je voor je aan de pil ging ook geen ovulatie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Na 6 jaar met IVF…
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze bedoelt waarschijnlijk dat ze geen positieve ovulatietest heeft gehad en haar eisprong gemist heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
18-04-2024 15:21
oh joh, en had je voor je aan de pil ging ook geen ovulatie?
Ik werd ervoor wel sporadisch ongesteld, maar erna niet meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
18-04-2024 15:22
Ze bedoelt waarschijnlijk dat ze geen positieve ovulatietest heeft gehad en haar eisprong gemist heeft.
Ik?
Nee.
Alle reacties Link kopieren Quote
In oktober gestopt met de pil, eind december was ik zwanger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Paaytje schreef:
18-04-2024 15:25
Ik?
Nee.
dus je hebt waarschijnlijk je hele leven nooit geovuleerd?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben vorig jaar juli gestopt met de pil, en vanaf half november gestart met proberen. In januari zwanger geraakt. Dus na 6 maanden ongeveer na stoppen pil en 3 maanden na start proberen zwanger geraakt
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben onze zoon met behulp van ICSI gekregen. Vanzelf zwanger raakte lukte niet en vanwege mijn leeftijd meteen ICSI ingepland. Was gelukkig meteen de eerste keer raak (probleem lag bij man, teveel antistoffen).

Vriendin 3x meteen de eerste maand zwanger na stoppen met pil.

Andere vriendinnen hebben 1 of meerdere ICSI of IUI behandelingen gehad. Sommige nooit zwanger geraakt en hebben geadopteerd of via donatie zwanger geraakt.

Het ligt echt per persoon anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je schijnt zelfs zwanger te kunnen worden terwijl je aan de pil zit. Weet het niet zeker hoor, maar heb het weleens gehoord.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven