Wanneer zwanger na stoppen pil

18-04-2024 14:59 65 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,

Eventjes nieuwsgierig hoe lang na stoppen met de pil werden jullie zwanger?

Ik wil binnenkort met de pil stoppen, slik al echt jaren de pil dus zou niet precies weten wat mijn cyclus is. Online vind je wisselende verhalen over wanneer vrouwen worden na stoppen pil. Dus daarom nieuwsgierig hoe dat bij jullie ging?

Ik weet dat daar verschil in zit per vrouw maar het is puur nieuwsgierigheid en ervaringen willen horen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Altijd (6 keer) binnen 2 maanden op de 1e keer na, toen was ik na 1 poging al zwanger. Wel 3 miskramen gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was al langer gestopt met de pil voordat we voor een kindje gingen. Was elke keer, alle 7 keren, meteen zwanger als we ervoor gingen, 5 miskramen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beide keren na ongeveer twee jaar. Eerste keer liepen we net bij de gynaecoloog en heb ik net de eerste onderzoeken gehad. Bij de tweede ben ik zwanger geraakt bij de eerste icsi behandeling. Mijn ex was verminderd vruchtbaar en ik ben later ook voorgoed met de pil gestopt. Nooit meer zwanger geworden ondanks dat we niks gebruikte
Alle reacties Link kopieren Quote
Gestopt met de pil, maand daarop direct zwanger. Gezond kind en geen complicaties.

Maar ja, statistieken geven het meest realistische beeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Socie schreef:
18-04-2024 20:49
Bij mijn oudste was ik gelijk zwanger de maand na het stoppen met de pil en bij de jongste de tweede maand. Was blijkbaar weinig ontpillen nodig.
Wat fijn zeg! Slikte je al lang de pil?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik de 2e en 3e cyclus, maar dat was na mirena spiraal, niet na de pil.

Ik vind dat ontpillen zo'n raar advies. Alsof je dan met condooms bezig gaat terwijl je zwanger wil worden? Maargoed ik ben geen arts.
Alle reacties Link kopieren Quote
aliana schreef:
19-04-2024 14:53
Ik de 2e en 3e cyclus, maar dat was na mirena spiraal, niet na de pil.

Ik vind dat ontpillen zo'n raar advies. Alsof je dan met condooms bezig gaat terwijl je zwanger wil worden? Maargoed ik ben geen arts.
Vind ik ook hoor! Met condooms gaan we sowieso niet doen. Het onderzoek is ook nog niet 100% bewezen..
Alle reacties Link kopieren Quote
1e: 6 weken na stoppen pil. Werd miskraam
2e: 5 maanden na miskraam
3e: 1 jaar nadat we weer waren begonnen met proberen. Tussendoor nooit meer anticonceptie gebruikt
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij de eerste was ik volgens mij na 3 maanden zwanger (Maar ook niet heel bewust op bepaalde momenten seks gehad ofzo). Bij de 2e gelijk na het stoppen met de pil. Wij moeten dus geen risico nemen met anti conceptie haha. Ontzettend mazzel dat het beide keren zo soepel ging.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zes maanden na het stoppen met de pil. Ik was vrij snel regelmatig en net begonnen met ovulatietests, dat hielp.

Daarna niet meer aan de pil gegaan, toen bij de wens voor een tweede kind werd ik bij de eerste nieuwe poging zwanger. Dat werd een vroege miskraam.

Ruim een jaar daarna nu opnieuw zwanger. Hier ging het echt alle kanten op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik nam 4 jaar de pil. Na het stoppen duurde het 2 maanden voor ik terug een cyclus had en ik ben erg onregelmatig. Uiteindelijk heeft het, de 2 maanden ontpillen inbegrepen, 11 maanden geduurd.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij de eerste de tweede cyclus, bij de tweede de derde cyclus. Wel ovulatietesten gebruikt en er zo achter gekomen dat bij mijn cyclus van 28 dagen ik rond dag 20/21 pas mijn eisprong heb.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Severus_Snape schreef:
22-04-2024 23:41
Bij de eerste de tweede cyclus, bij de tweede de derde cyclus. Wel ovulatietesten gebruikt en er zo achter gekomen dat bij mijn cyclus van 28 dagen ik rond dag 20/21 pas mijn eisprong heb.
Oh heel fijn om daar achter te komen! Wij willen niet meteen starten met ovulatie testen
Alle reacties Link kopieren Quote
Snap ik hoor. Bij de eerste hebben we ze ook niet gebruikt, toen sneller dan verwacht gelukt, wel super fijn natuurlijk. Toen we voor een tweede gingen wel omdat mijn cyclus raar leek te doen, maar dus late eisprong.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier in september gestopt met de pil, op zoek gegaan naar mijn cyclus (na 3 weken werd ik weer ongesteld tegen alle verwachtingen in, sommige familieleden deden er maanden over voor de menstruatie terug was) en in de eerste ronde in januari met actief zoeken naar de eisprong (slijm onderzoeken, temperaturen, ovulatietesten) zwanger geworden van onze dochter...

Veel plezier met de spannende en hopelijk leuke tijd die eraan zit te komen!
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven