Mode & Beauty alle pijlers

Lichte, witte beenhaar wegscheren in de zomer?

01-05-2024 13:53 89 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hii,

Ik heb witte en lichte haartjes op mijn bovenbenen. Je ziet ze wel goed zitten en zijn best lang en het zijn best veel.
Zouden jullie deze wegscheren voor de zomer met een korte broek aan?

Alvast bedankt voor het lezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wedden dat anderen ze niet zien
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou er niet aan beginnen als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
01-05-2024 13:55
Wedden dat anderen ze niet zien
Natuurlijk wel. Haar wordt niet ineens onzichtbaar als het blond is.

Voor mij hangt benen scheren niet van de kleur af. Dus ja, ik zou ze scheren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pinaco schreef:
01-05-2024 13:58
Natuurlijk wel. Haar wordt niet ineens onzichtbaar als het blond is.

Voor mij hangt benen scheren niet van de kleur af. Dus ja, ik zou ze scheren.
Blond haar valt toch echt wel minder op als donker hoor. Mijn zussen zijn blond en ik ben donker. Bij mij zie je stoppels al zitten, en bij hun zie je enkel met een bepaalde lichtval haartjes. Bovenbenen scheer ik al helemaal niet. Onderbenen doe ik en bikinilijn.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
01-05-2024 13:55
Wedden dat anderen ze niet zien
Dit!
Ik ben als puber de dunne, lichte haardjes op mijn benen gaan scheren. Nu heb ik op sommige plekken donkere haartjes en die wil ik wel weg hebben. Maar vraag me soms wel af of ik niet mijn eigen probleem gecreëerd heb door überhaupt te beginnen met scheren. Zou het nu echt laten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf zou ik ze wel wegscheren. Als de zon erop staat, zie je dat echt wel. Daar zou ik absoluut geen aanstoot aan nemen bij iemand anders, maar voor mezelf zou ik dat niet willen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Advocaatje schreef:
01-05-2024 14:05
Dit!
Ik ben als puber de dunne, lichte haardjes op mijn benen gaan scheren. Nu heb ik op sommige plekken donkere haartjes en die wil ik wel weg hebben. Maar vraag me soms wel af of ik niet mijn eigen probleem gecreëerd heb door überhaupt te beginnen met scheren. Zou het nu echt laten.
Nee, dat is echt een fabel. Je haar wordt niet dikker, donkerder, stugger of meer van scheren. Het kan wel donkerder, stugger en wat nog meer worden met het klimmen der jaren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mochten je benen bruiner worden in de zomer (de mijne doen dat niet) dan vallen de lichte haartjes meer op. Dus dat zie je echt wel, zeker als ze lang zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook licht haar en ik doe het zo eens in de 2-4 weken naar gelang zin en tijd en weer. Ik ga rustig op week 3 met mijn stoppelpootjes ontbloot de deur uit. Je ziet het alleen als je er op let dus be my guest als je intens naar mijn benen wil staren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
01-05-2024 14:11
Nee, dat is echt een fabel. Je haar wordt niet dikker, donkerder, stugger of meer van scheren. Het kan wel donkerder, stugger en wat nog meer worden met het klimmen der jaren.
Dan kan ik die gedachte loslaten. :)
Heb ik zelf ook en ik zie het bij anderen ook, maar ik stoor me er bij een ander echt niet aan. Bij mezelf wel dus ik scheer het wel allemaal weg, maar wel slechts 1x per week oid. Ik vind een beetje en kort niet zo erg namelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Desayuno schreef:
01-05-2024 14:30
Heb ik zelf ook en ik zie het bij anderen ook, maar ik stoor me er bij een ander echt niet aan. Bij mezelf wel dus ik scheer het wel allemaal weg, maar wel slechts 1x per week oid. Ik vind een beetje en kort niet zo erg namelijk.
Ik zou willen dat meer vrouwen schijt hebben aan het aan ons opgelegde schoonheidsideaal. Ik heb vrij lang en donker haar op mijn onderbenen en ik scheer het niet. Nu het blote benen seizoen weer begint vind ik het best wel weer even slikken. Maar ik kies er toch voor om er niet meer in mee te gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn onderbenen zijn altijd keurig geschoren, zomer en winter. Maar de bovenbenen niet hoor, daar doe ik nooit wat aan. Ik heb ook licht haar (en lichte benen, ook 's zomers helaas) en ze vallen niet erg op volgens mij.
Het is ook nog nooit in me opgekomen om de haren op mijn armen te scheren bijvoorbeeld. Mijn bovenbeen- of armharen irriteren me niet, dus die blijven lekker waar ze zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik “moet” wel scheren want ik heb letterlijk van m’n grote teen tot mn navel donkere haren. Als het blond was geweest was ik daar echt niet aan begonnen, dat zie je amper, en zo’n leuk klusje is het niet. :clown:
Alle reacties Link kopieren Quote
Frambloos schreef:
01-05-2024 14:55
Ik “moet” wel scheren want ik heb letterlijk van m’n grote teen tot mn navel donkere haren. Als het blond was geweest was ik daar echt niet aan begonnen, dat zie je amper, en zo’n leuk klusje is het niet. :clown:
Ik heb ook wat haren op mijn buik en bij mijn tepels deze scheer ik niet maar twijfel of ik deze ook moet scheren. Ik wil niet dat mannen dit raar vinden als ze dit zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Advocaatje schreef:
01-05-2024 14:25
Dan kan ik die gedachte loslaten. :)

Als je meer haar zou krijgen van scheren, zou mijn man nu een volle bos op zijn hoofd hebben. En daar zielsgelukkig mee zijn. Maar helaas.

Ik heb jarenlang braaf mijn benen geschoren, maar heel eerlijk: je ziet ze nauwelijks. Nu scheer ik vrijwel nooit meer, Wel de donkere (oksels en bikinilijn), maar de lichtere op mijn benen blijven lekker waar ze zijn.
Maar goed, ik draag dan ook voornamelijk broeken, langere rokken en maxi-jurken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
01-05-2024 13:55
Wedden dat anderen ze niet zien
Natuurlijk wel. Ik zie het zowel bij anderen als bij mezelf en ik vind het niet mooi, dus ik onthaar mijn gehele benen. Met crème, dan hoef ik het in de zomer niet elke dag te doen :)
martje55 schreef:
01-05-2024 14:46
Ik zou willen dat meer vrouwen schijt hebben aan het aan ons opgelegde schoonheidsideaal. Ik heb vrij lang en donker haar op mijn onderbenen en ik scheer het niet. Nu het blote benen seizoen weer begint vind ik het best wel weer even slikken. Maar ik kies er toch voor om er niet meer in mee te gaan.
Maar waar begint en eindigt het schoonheidsideaal? We doen allemaal wel iets om aan een ideaal te voldoen (scheve tanden corrigeren met beugels, gele tanden bleken, je kapsel bijpunten en je haren kammen in de ochtend, je huid hydrateren, make-up, you name it). Persoonlijk vind ik ongewenst haar weghalen wel bij de ‘noodzakelijke’ verzorging horen, zoals eigenlijk alles in het rijtje hierboven behalve make up. Allemaal opgelegde schoonheidsidealen, want echt noodzakelijk voor overleven is het natuurlijk niet.

Maar het is wel jammer dat het zo opgelegd is idd, dat je zo snel veroordeeld wordt voor het niet scheren. Ik vind dat we daar inderdaad collectief wel wat moeilijk over doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Desayuno schreef:
01-05-2024 15:10
Maar waar begint en eindigt het schoonheidsideaal? We doen allemaal wel iets om aan een ideaal te voldoen (scheve tanden corrigeren met beugels, gele tanden bleken, je kapsel bijpunten en je haren kammen in de ochtend, je huid hydrateren, make-up, you name it). Persoonlijk vind ik ongewenst haar weghalen wel bij de ‘noodzakelijke’ verzorging horen, zoals eigenlijk alles in het rijtje hierboven behalve make up. Allemaal opgelegde schoonheidsidealen, want echt noodzakelijk voor overleven is het natuurlijk niet.

Maar het is wel jammer dat het zo opgelegd is idd, dat je zo snel veroordeeld wordt voor het niet scheren. Ik vind dat we daar inderdaad collectief wel wat moeilijk over doen.
Het punt met dat soort dingen is: damned if you do, damned if you don't. Harige benen? Een deel zal het (waarschijnlijk en hopelijk in stilte) afkeuren, een ander deel zal denken 'durfde ik dat ook maar '. Geen make up gebruiken? Sommige mensen vinden je onverzorgd. Make up gebruiken? Sommige mensen hebben daar een duidelijk afkeurende mening over. Kortom, je doet het uiteindelijk nooit voor iedereen goed. Dan kun je maar het beste proberen om het voor jezelf goed te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het wel wegscheren, Waarom niet?
Heel veel mensen scheren heel veel delen van hun lichaam. Waarom je bovenbenen dan niet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
01-05-2024 15:21
Het punt met dat soort dingen is: damned if you do, damned if you don't. Harige benen? Een deel zal het (waarschijnlijk en hopelijk in stilte) afkeuren, een ander deel zal denken 'durfde ik dat ook maar '. Geen make up gebruiken? Sommige mensen vinden je onverzorgd. Make up gebruiken? Sommige mensen hebben daar een duidelijk afkeurende mening over. Kortom, je doet het uiteindelijk nooit voor iedereen goed. Dan kun je maar het beste proberen om het voor jezelf goed te doen.
Exact dit! Wat vind je zelf mooi/fijn/prettig?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik scheer eigenlijk alleen mijn onderbenen en laat het haar boven m'n knieën staan tenzij ik een verdwaalde donkere haar zie op mijn boven benen en ik een kort rokje/short aan wil. Ik zie ook wel eens vrouwen die stoppeltjes hebben en daar schijt aan hebben. Zou willen dat ik daar ook schijt aan had.

En ik scheer mijn onderbenen alleen als ze zichtbaar zijn, mijn oksels scheer ik wat vaker zodat er geen zweet in blijft hangen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik best wel wat haartjes op mijn armen die in bepaald licht erg opvallen. Iemand heeft wel eens gezegd dat ik het weg zou moeten halen maar bij mijn armen heb ik dan weer wel schijt aan de haartjes, waarom bij mijn ontblote benen dan niet?!
Alle reacties Link kopieren Quote
Desayuno schreef:
01-05-2024 15:10
Maar waar begint en eindigt het schoonheidsideaal? We doen allemaal wel iets om aan een ideaal te voldoen (scheve tanden corrigeren met beugels, gele tanden bleken, je kapsel bijpunten en je haren kammen in de ochtend, je huid hydrateren, make-up, you name it). Persoonlijk vind ik ongewenst haar weghalen wel bij de ‘noodzakelijke’ verzorging horen, zoals eigenlijk alles in het rijtje hierboven behalve make up. Allemaal opgelegde schoonheidsidealen, want echt noodzakelijk voor overleven is het natuurlijk niet.

Maar het is wel jammer dat het zo opgelegd is idd, dat je zo snel veroordeeld wordt voor het niet scheren. Ik vind dat we daar inderdaad collectief wel wat moeilijk over doen.
Ik vind het normaal als mensen iets laten doen aan datgene wat echt buiten de gangbare norm valt. Dus je flaporen recht laten zetten, je haren verven als je op je 20e grijs wordt, een beugel voor je slechte gebit, of je tanden bleken als ze dezelfde kleur geel als je blonde haar hebben. Zeg maar, datgene waar je om wordt nageroepen. Tegenwoordig zie ik normale jonge meiden met lipfillers langslopen en dat vind ik echt niet nodig.
Wij, vrouwen, scheren onze oksels en benen omdat Gilette minder scheermesjes verkocht omdat baarden opeens mode werden. En die fabriek moest toch blijven draaien. Ik snap dat mensen het ondertussen voelen als vrije wil, en normale verzorging, maar het is natuurlijk achterlijk, als je erover nadenkt. Het kost tijd, het kost geld en met een beetje pech val je om in de douche (jaja, been there) en krijg je last van ingegroeide haartjes of je snijdt jezelf.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven