Geld & Recht alle pijlers

Bespaar tips

31-10-2009 16:16 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met mijn uitkering heb ik niet veel te besteden. En na een pittig gesprek met het GKB heb ik mijn goede moed weer eens verzameld. Ik ga besparen! Ik heb:



- De kachel al 2 dagen op 17graden staan. En in plaats daarvan een kruik met warm water gevuld. Met mijn moonboots aan en in deken met kruik heb ik het ook heerlijk warm.

- Mijn standby killer die mijn ex van de tv had getrokken omdat hij er niet mee overweg kon weer geinstalleerd.

- De was en vaatwas word fiks opgespaard voor ik de machine aanzet.

- Ik doe een lampje minder aan 's avonds (heb div. sfeerlampen)

- Gebruik de 5 min. zandloper weer tijdens het douchen.



En verder ga ik vooral door met wat ik al deed namelijk:



- Boodschappen doen bij de aldi

- Veel oude spullen verkopen op Marktplaats

- Proberen om gratis of voor een prikkie spullen op marktplaats te kopen waar ik anders in de winkel de volle mep voor zou moeten betalen.

- Stoppen met roken





Iemand nog een leuke aanvulling ?
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetcandy schreef op 31 oktober 2009 @ 16:47:

Neem geen kinderen, maar wél een vent hahahah!

Die kan drankjes voor je betalen, je eens mee uitnemen etc.... ;)Zit wat in. Maar als hij dan vervolgens bij mij het weekend logeert moet ik hem voorzien van ontbijt en koffie, kan ik de verwarming moeiijk op 17 laten staan en als ik dan geen kinderen wil kost het me weer een foruin aan voorbehoedstoestanden.
Alle reacties Link kopieren
quote:singalala schreef op 31 oktober 2009 @ 16:49:

Misschien lullig om te zeggen maar met standyby killers, spaarlampen ed bespaar je per jaar meestal niet meer dan 30-50 euro. Als je geen nieuwe HR cv hebt, bespaar je een stuk meer op de verwarming en korter douchen, gas is duur.Niets lulligs aan hoor! Ik doe beiden, en alle kleine beetjes helpen niet waar? Ik heb die standby killer toch liggen (welkomst kadootje van e-on) dus waarom niet gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ophangen: leen een boormachine, je hebt geen klopboor nodig, een gewone accuboor is ook prima voor een deur. In hout heb je geen pluggen nodug, tenzij je deur hol is. Zorg voor wat houtboortjes, kies er eentje uit die bij je schroef past (oefen dit maar even in een stukje hout). Mocht je nog schroeven moeten kopen, kies houtschroeveen met een kruiskop.



Boor gat, stofzuig stof weg. Zet brievenbus erop, schroefjes in place. Zet een schroevendraaierpuntje op je boor en schroeven maar.



Klusje wat 5 minuten duurt.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
www.kortingzoeker.nl
The time is now
quote:hompeltjepompeltje schreef op 31 oktober 2009 @ 16:36:

[...]





Dat zijn flink wat tips! Handig. Dat van die theedoek in de brievenbus, heb je daar ervaring mee? .



Ja, ik heb het idee opgedaan toen ik zelf als postbode werkte . Dus, niet te strak erin proppen die theedoek, want anders is het weer zo lastig voor de postbode.



Wb aanbiedingen van supermarkten is er geloof ik een e-mailnieuwsbrief die je op alle koopjes van de week attendeert (weet alleen niet meer hoe het heet, misschien iemand anders?)
Alle reacties Link kopieren
quote:singalala schreef op 31 oktober 2009 @ 16:53:

Ophangen: leen een boormachine, je hebt geen klopboor nodig, een gewone accuboor is ook prima voor een deur. In hout heb je geen pluggen nodug, tenzij je deur hol is. Zorg voor wat houtboortjes, kies er eentje uit die bij je schroef past (oefen dit maar even in een stukje hout). Mocht je nog schroeven moeten kopen, kies houtschroeveen met een kruiskop.



Boor gat, stofzuig stof weg. Zet brievenbus erop, schroefjes in place. Zet een schroevendraaierpuntje op je boor en schroeven maar.



Klusje wat 5 minuten duurt.



Ja maar, ja maar... maar....

Het gaat om een buitenbus. Je weet wel, veel mensen buitenaf hebben zo'n groene met een klep op een paal. Die van mij is van RVS en dan zonder paal. Die moet je aan de muur bevestigen. En aangezien ik wel een stuk muur bij de deur heb waar hij kan hangen leek me dat handig. Vrees dat ik dat met een houtboor niet ga redden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Banba schreef op 31 oktober 2009 @ 16:53:

www.kortingzoeker.nlThanks!! Die is handig.
klinkt allemaal nogal spartaans, vooral die kachel op 17 graden: brrrr! zou niet graag bij jou op bezoek komen in zulke omstandigheden
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 31 oktober 2009 @ 16:54:

[...]





Ja, ik heb het idee opgedaan toen ik zelf als postbode werkte . Dus, niet te strak erin proppen die theedoek, want anders is het weer zo lastig voor de postbode.



Wb aanbiedingen van supermarkten is er geloof ik een e-mailnieuwsbrief die je op alle koopjes van de week attendeert (weet alleen niet meer hoe het heet, misschien iemand anders?)Oke, ik stop er gelijk een in. De postbode is al geweest en morgen komt hij niet. En... als ik maandag geen post ontvang geef ik jou gewoon de schuld
quote:Banba schreef op 31 oktober 2009 @ 16:53:

www.kortingzoeker.nlOh kijk, ik was al mosterd toen ik het zelf schreef.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 31 oktober 2009 @ 16:58:

klinkt allemaal nogal spartaans, vooral die kachel op 17 graden: brrrr! zou niet graag bij jou op bezoek komen in zulke omstandighedenVoor bezoek gaat de kachel wel omhoog hoor!
quote:hompeltjepompeltje schreef op 31 oktober 2009 @ 16:59:

[...]





Voor bezoek gaat de kachel wel omhoog hoor! Niks! Streng zijn, voor bezoek ligt er een pakket klaar met sjaal, muts en wanten
Alle reacties Link kopieren
quote:hompeltjepompeltje schreef op 31 oktober 2009 @ 16:59:

[...]





Voor bezoek gaat de kachel wel omhoog hoor! Dat vind ik in ieder geval gastvrij, ik heb een zwager die altijd de verwarming op 17 zet, bezoek of geen bezoek. Daarom gaan we er in de winter nooit op bezoek.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 31 oktober 2009 @ 17:02:

[...]





Niks! Streng zijn, voor bezoek ligt er een pakket klaar met sjaal, muts en wanten En een warme kruik
Alle reacties Link kopieren
quote:Prima69 schreef op 31 oktober 2009 @ 17:03:

[...]



Dat vind ik in ieder geval gastvrij, ik heb een zwager die altijd de verwarming op 17 zet, bezoek of geen bezoek. Daarom gaan we er in de winter nooit op bezoek.Kijk da's wel triest dat je zover gaat met besparen dat je geen mens meer over de vloer krijgt in de winter. hihi
Alle reacties Link kopieren
Als je geen bespaarknop hebt op je toilet: doe een baksteen in de stortbak, dan gebruik je minder water bij doortrekken.



Vervang gloeilampen door spaarlampen.



Als je een auto hebt: zorg ervoor dat je banden goed opgepompt zijn en lees de tips over 'het nieuwe rijden' op de site van de ANWB.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eierdoppie schreef op 31 oktober 2009 @ 17:06:

Als je geen bespaarknop hebt op je toilet: doe een baksteen in de stortbak, dan gebruik je minder water bij doortrekken.



Vervang gloeilampen door spaarlampen.



Als je een auto hebt: zorg ervoor dat je banden goed opgepompt zijn en lees de tips over 'het nieuwe rijden' op de site van de ANWB.



Thanks! Ik heb inmiddels wel een spaarknop. In mijn vorige woning deed ik een 1 literfles in de stortbak gevuld met water. Een baksteen kan inderdaad ook.

De meeste lampen zijn al spaarlampen. En de eerst volgende lamp die gekocht moet worden gaat waarschijnlijk een LED lamp worden. (maar ik heb nog een halve kast vol met spaarlampen uit het e-on welkomst pakket)



En auto... heb ik niet. Dat kan er niet vanaf.
quote:En auto... heb ik niet. Dat kan er niet vanaf.scheelt sowieso al een hoop geld dus.
Schiet me nog te binnen: bij mij in het dorp is een activiteitencentrum voor mensen met een psychiatrische aandoening. In dat centrum maken ze cadeauartikelen (kaarsen, serviesgoed etc). Ziet er heel leuk uit en is goedkoper dan in de winkel. In dat soort centra zijn vaak ook goedkope fietsenmakers te vinden (bij ons helaas niet).

Maar er is ook een restaurant. Overdag kun je er goedkoop een kopje koffie drinken en wat lunchen en 's avonds kun je er heerlijk a la carte eten. Doet echt niet onder voor een gewoon restaurant (want de mensen die er werken, volgen meteen een horeca-opleiding), alleen de prijs is lager en soms is de bediening wat in de war. Leuk als je toch eens uit eten wilt, maar weinig te besteden hebt.

Voortbordurend daarop kun je ook eens kijken bij horecavakscholen in de buurt (die hebben vaak ook een restaurant waar de leerlingen ervaring op kunnen doen). Hetzelfde geldt voor de kappersopleiding.

Hoe kom je aan die adressen? Website van de school, lokale sufferdje doorsspitten, posters bij de super wara reclame wordt gemaakt voor dit soort dingen.

Echt er is veel voor weinig of gratis te krijgen, als je maar je ogen open houdt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 31 oktober 2009 @ 17:16:

Schiet me nog te binnen: bij mij in het dorp is een activiteitencentrum voor mensen met een psychiatrische aandoening. In dat centrum maken ze cadeauartikelen (kaarsen, serviesgoed etc). Ziet er heel leuk uit en is goedkoper dan in de winkel. In dat soort centra zijn vaak ook goedkope fietsenmakers te vinden (bij ons helaas niet).

Maar er is ook een restaurant. Overdag kun je er goedkoop een kopje koffie drinken en wat lunchen en 's avonds kun je er heerlijk a la carte eten. Doet echt niet onder voor een gewoon restaurant (want de mensen die er werken, volgen meteen een horeca-opleiding), alleen de prijs is lager en soms is de bediening wat in de war. Leuk als je toch eens uit eten wilt, maar weinig te besteden hebt.

Voortbordurend daarop kun je ook eens kijken bij horecavakscholen in de buurt (die hebben vaak ook een restaurant waar de leerlingen ervaring op kunnen doen). Hetzelfde geldt voor de kappersopleiding.

Hoe kom je aan die adressen? Website van de school, lokale sufferdje doorsspitten, posters bij de super wara reclame wordt gemaakt voor dit soort dingen.

Echt er is veel voor weinig of gratis te krijgen, als je maar je ogen open houdt.Dat is een goede inderdaad. Had toevallig van de week ook gezocht naar goedkope kapper. De mijne vraag 20 euro voor een knipbeurt dus ik ben (ja ook een bespaartip) mijn haar aan het laten groeien. Maar ook nu het groeit kan het best een beetje weer in model geknipt worden. Vond op MP een site van een thuiskapper hier in het dorp. Ze vraag er 16 euro voor. Ik weet dat het volgens mij nog wel goedkoper kan. Blijf gewoon doorzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Schrap alcohol, vlees en rookwaren. Vul shampoo en douchespul aan met water...
quote:singalala schreef op 31 oktober 2009 @ 16:49:

Misschien lullig om te zeggen maar met standyby killers, spaarlampen ed bespaar je per jaar meestal niet meer dan 30-50 euro.



Nou, ik heb een baan, verdien goed en heb geen schulden maar ik vind zelf 30-50 euro de moeite waard om te besparen. Ik heb een stekker met een aan-uit knop en wanneer ik geen tv kijk, gaat ie ook van de standby af.



Ik heb weleens gehoord dat je zelfs geld kunt besparen door alle stekkers uit het stopcontact te halen van apparaten die je niet gebruikt (koffiezetapparaat, oven, magnetron, waterkoker etc.). Zelfs wanneer de apparatuur niet aanstaat, blijk je toch elektriciteit af te nemen.



Als je rookt, zou stoppen met roken een grote besparing kunnen zijn. Ik vind Aldi en Lidle nu niet per se de meest goedkope supermarkten, als je bij AH - Dirk van de Broek of C1000 gaat kijken, kom je ook leuke aanbiedingen tegen.



Ik weet niet waarom je een uitkering hebt maar als je lichamelijk in staat zou zijn, zou je misschien zwart kunnen gaan werken een baantje kunnen gaan zoeken die een paar extra euro binnenbrengt (folders rondbrengen, oppas- of schoonmaakwerk).



Ga sparen. Als is het maar 25 eurocent per week, maar leg een x bedrag opzij zodat je kunt zien dat zelfs een klein bedrag sparen kan leiden tot een bedrag waarmee je iets leuks voor jezelf kan gaan doen. Want hoe slecht je financiële situatie ook is, zo nu en dan moet je jezelf een beetje verwennen; een tijdschrift, een doosje bonbons of een uurtje in de sauna - wat dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Neem je abonnementen onder de loep, vaak zijn er alweer goedkopere alternatieven voor telefoon, internet en t.v.
Alle reacties Link kopieren
Weekboodschappen doen werkt niet voor je? Da's een disciplinekwestie en dat kun je gratis en voor niets aanpakken. Maak dagmenu's en hou je daar gewoon aan, dan koop je precies wat je nodig hebt en hoef je niks weg te gooien... ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven