Geld & Recht alle pijlers

Even zeuren... Marktplaats-ergernissen!

23-08-2011 21:35 2926 berichten
... want ik ben het spuugzat! Dus ik wil even spuien. Volgens mij is dit niet geheel onherkenbaar. Wat zijn jullie marktplaats-ervaringen?



Heb spulletjes op Marktplaats staan en krijg regelmatig reacties. Tot nu toe heb ik al 5 reacties gehad van het kaliber 'Ik wil het vanavond ophalen na 20.00. Geef de adres aub.' Door afzenders met exotische namen.



Ik, geheel niet discriminerend op exotische namen of gebrek aan een basisschoolopleiding, antwoord dan dat het goed is, en geef mijn adres en telefoonnummer voor als ze het niet kunnen vinden.



En alle vijf (!!) zijn ze gewoon zonder tegenbericht niet op komen dagen. Daar blijf je dus voor thuis, haal je je waar voor van zolder, neem je de moeite voor om te antwoorden... ik voel me echt geschoffeerd.



En ik snap het ook niet. Wat is de lol van zo'n actie? Autochtoontje pesten? Of adresgegevens achterhalen?
Alle reacties Link kopieren
Eerst eens over en weer mailen? En misschien niet direct instemmen met de door hen voorgestelde datum en tijd?



Ik verkoop niet op marktplaats dus verder niet herkenbaar.
quote:gsleutel schreef op 23 augustus 2011 @ 21:37:

Eerst eens over en weer mailen? En misschien niet direct instemmen met de door hen voorgestelde datum en tijd?



Ik verkoop niet op marktplaats dus verder niet herkenbaar.Jamaar... het is toch geen paringsdans. Ik wil gewoon van die meuk af en heb nu nog tijd, dat is na de vakantie wel anders...
Alle reacties Link kopieren
Goh, je bent nog net zo vriendelijk als in je vorige topic zie ik.



Het leven is best zwaar voor jou he?
Alle reacties Link kopieren
Op mailtjes die niet normaal geschreven zijn antwoord ik niet. Je krijgt zo vaak mails met bevelen en halve zinnen 'voor 5 euro', pff daar ga je je tijd toch niet aan verdoen. En aan ophalen doe ik helemaal niet meer, want je zit of te wachten of er worden lange passessies gehouden met moeders, zussen, schoonzussen (ja echt!). Dat heb je toch voor die paar euro niet over..
Alle reacties Link kopieren
quote:willemeen schreef op 23 augustus 2011 @ 21:40:

[...]





Jamaar... het is toch geen paringsdans. Ik wil gewoon van die meuk af en heb nu nog tijd, dat is na de vakantie wel anders...Meteen je adres door geven. weten ze ook dat je een nieuwe tv (of wat dan ook) heb staan.
Alle reacties Link kopieren
Marktplaats belevenissen

Er zijn er meer
Alle reacties Link kopieren
quote:willemeen schreef op 23 augustus 2011 @ 21:40:

[...]





Jamaar... het is toch geen paringsdans. Ik wil gewoon van die meuk af en heb nu nog tijd, dat is na de vakantie wel anders...Tja, je kan het natuurlijk ook gewoon naar de kringloop brengen...
Alle reacties Link kopieren
ik geef mijn adres pas, als me ze me hebben gebeld.



maar idd... echt irritant als mensen niet op komen dagen en dan niet eens af kunnen bellen.



of mensen die zeggen dat ze betaald hebben via internet bankieren... waarop je dat dan checkt... en het er dan nog niet opstaat na 3 weken..... mega irritant, want je stopt wel energie in die lui..
Alle reacties Link kopieren
Dat je uberhaupt je tijd steekt in dat zgn marktplaats....
Alle reacties Link kopieren
quote:friezinnetje schreef op 23 augustus 2011 @ 21:46:

Marktplaats belevenissen

Er zijn er meer friezinnetje, vergeet die andere 136 MP topics niet
Alle reacties Link kopieren
Haha!
Je moet ook niet met alle 5 tegelijk afspreken. Die zijn elkaar natuurlijk tegen gekomen voor jouw deur en weer afgetaaid. Tja zo blijf je wel

met je zooi zitten.
*zwaait naar Thee*
Alle reacties Link kopieren
ooh zo ontzettend herkenbaar. Ik erger me aan mensen die een bod plaatsen, je gaat akkoord, daarna vraag ik altijd eerst of ze het willen ophalen of willen laten versturen en na een reactie geef ik pas mijn gegegevens. En daarna vaak helemaal miks meer...... lang leve de anonimiteit want niemand weet wie er achter dat onbeschofet gedrag zit. Haal het bod weg als je geen interesse meer hebt.



Ik heb dan nu ook in mijn advertenties duidelijk aangegeven dat ik na 48 uur het bod verwijder bij geen reactie en dat indien de bieder niet serieus van plan is om te kopen dan maar niet bieden. Niet aardig maar hopelijk werkt het een beetje.



Overigens reageer ik ook niet op bevelende mailtjes of in slechts Nederlands. Ik onderhandel ook al lang niet meer over verzendkosten.



Maar ondanks de ergernissen, heb ik ook leuke ervaringen/
Wat ook altijd leuk is zijn die mensen die je laatste aankopen hebben gezien en dan een berichtje sturen "Ik zag dat je (vul product in) hebt, die wil ik graag van je overnemen" dan stuur je een berichtje terug met "Het is niet te koop maar als je een goed bod doet wil ik er best over nadenken" en dan de reactie krijgen "wat wil je ervoor hebben?". Nou sorry maar dan reageer ik niet meer als ze niet eens de moeite nemen om een goed bod te bedenken. Was niet op marktplaats trouwens.



Op marktplaats vooral slechte ervaring. Had een keer iets heel duurs (¤100) online staan wat ik aanbood voor ¤50. Nog helemaal nieuw in plastic en al.. Het hoogste bod wat ik kreeg was ¤10. Of mensen waarmee je inderdaad eerst veel over en weer mee mailt en in principe de koop rond is maar dan vervolgens niet betalen en nooit meer iets van zich laten horen.
Alle reacties Link kopieren
Tja ik vraag me soms af wat dan een goed ander alternatief is voor MP? Ik verkoop vooral kinderkleding. Rampzalig hoe mensen het daar laten afweten. Komt ook wel door het grote aanbod.
[quote]willemeen schreef op 23 augustus 2011 @ 21:35:

Tot nu toe heb ik al 5 reacties gehad van het kaliber 'Ik wil het vanavond ophalen na 20.00. Geef de adres aub.' Door afzenders met exotische namen.





En alle vijf (!!) zijn ze gewoon zonder tegenbericht niet op komen dagen. Daar blijf je dus voor thuis, haal je je waar voor van zolder, neem je de moeite voor om te antwoorden... ik voel me echt geschoffeerd.

quote]





Kijk naar de toonzetting van en mail die je krijgt,

daar kun je al heel veel uit halen.

Ik heb het niet over de spelling en zinsbouw,

maar meer zoals bijv. in je eigen voorbeeld.

De ander wil het bepalen,

jij bent de verkoper en beslist.



Of er nu Jan, Piet, Klaas, Mustafa, Hassan

of welke naam dan ook onder staat, maakt mij niets uit.



Graag zou ik item X van u/je overnemen,

als het kan zou ik het vanavond nog wel op willen/kunnen halen.

Graag hoor ik spoedig van u/je.

Mvg. Mustafa



Ongeacht u of jij zou Mustafa van mij een mail krijgen,

met mijn 06- en

als hij belt spreek ik een duidelijke tijd af.

Geeft de persoon aan te weten waar het afgesproken adres is,

en hebben we 20.00 uur af gesproken,

dan ben ik 20.15 weg.

Ik spreek bij een winkelcentrum in mijn buurt af,

(makkelijk te vinden)

en mijn huisadres hoef ik zo niet bekend te maken.

Hoewel ik in de mail al aangegeven heb gepast geld te krijgen,

is dan evt. ook nog altijd een winkel bij de hand om te wisselen.



Bij verzenden staat het geld er over het algemeen binnen drie dagen bij.

Zo niet dan is men niet echt serieus, ga daar maar vanuit.

Dan haal je na drie dagen het 'gereserveerd' toch gewoon weer weg.

Je gaat toch niet drie weken wachten.





.
Ik erger me vooral kapot aan die types die alles gratis willen hebben en je proberen emotioneel te chanteren met teksten als: "ik zit in de bijstand met 3kids en ik heb ut ook niet breet".



Daar krijg ik een wegtrekker van.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopsie41 schreef op 23 augustus 2011 @ 22:45:

Ik erger me vooral kapot aan die types die alles gratis willen hebben en je proberen emotioneel te chanteren met teksten als: "ik zit in de bijstand met 3kids en ik heb ut ook niet breet".



Daar krijg ik een wegtrekker van.....Ik hou me nooit zo bezig met Marktplaats maar gebeurd dat echt?
Ja zo doe ik het ook. Als iemand na 3 dagen niet betaald heeft stuur ik een mailtje naar die persoon om naar de stand van zaken te vragen. Hoor ik niks dan is de koop over en gaat het product naar de volgende. Krijg ik een mail terug van ik kan nu even niet betalen maar je krijgt het over een week dan is de koop ook over als ik een andere koper heb. Heb ik die niet dan stuur ik na een week niet weer een bericht maar gaat het ook de verkoop in. Als dan de koper toch betaald heeft, maar dat het later op mijn rekening staat, jammer dan. Nog nooit voorgekomen trouwens.
Hai Superstar_2,



Ja dat gebeurt écht! Ik had een tafelmodel koelkast en vriezer van een goed merk in silverwash-kleur te koop gezet. Mankeerde echt helemaal niks aan. Ik wilde alleen koelkast en vriezer in één gaan kopen omdat ik kleiner ben gaan wonen. Ik had een zeer redelijke prijs gevraagd. En ik kreeg om de haverklap dit soort mails, en biedingen van 10 euro. Ik heb de advertentie verwijderd, ik werd er gewoon pissig van. Vaak waren het bijstandsmoeders (schreven ze zelf) en of ik die dingen niet gratis wilde schenken.....maar dan ook echt op een dwingende, manipulerende toon. Bah.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopsie41 schreef op 23 augustus 2011 @ 22:58:

Hai Superstar_2,



Ja dat gebeurt écht! Ik had een tafelmodel koelkast en vriezer van een goed merk in silverwash-kleur te koop gezet. Mankeerde echt helemaal niks aan. Ik wilde alleen koelkast en vriezer in één gaan kopen omdat ik kleiner ben gaan wonen. Ik had een zeer redelijke prijs gevraagd. En ik kreeg om de haverklap dit soort mails, en biedingen van 10 euro. Ik heb de advertentie verwijderd, ik werd er gewoon pissig van. Vaak waren het bijstandsmoeders (schreven ze zelf) en of ik die dingen niet gratis wilde schenken.....maar dan ook echt op een dwingende, manipulerende toon. Bah.



Je hebt toch hoop ik niet de moeite gedaan om ook nog terug te mailen?

Ik vind dat echt ongelooflijk en ook hondsbrutaal eigenlijk.
Ik heb één keer op zo'n mail gereageerd, op een nette manier gezegd dat ik er echt het bedrag voor wilde hebben wat ik had gevraagd. Daar kwam dan weer een mail op terug dat ik harteloos was.....jaja........

Gestoord type dus.



Verder reageerde ik niet meer op die mailtjes, ik was er vrij snel klaar mee. Ook die absurde biedingen, terwijl ik in de advertentie had aangegeven dat dit echt de prijs was die ik ervoor vroeg, bleven gewoon doorgaan. Daarom ben ik ermee gestopt. Marktplaats was ooit wel goed, maar tegenwoordig een broedplaats voor onbeschofte vrekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jesmitsos schreef op 23 augustus 2011 @ 22:25:



Overigens reageer ik ook niet op bevelende mailtjes of in slechts Nederlands. Ik onderhandel ook al lang niet meer over verzendkosten. /

De pot verwijt de ketel??



Er gebeurt inderdaad een hoop op MP om je aan te ergeren.

Dan doet iemand een bod, je accepteert en hoort er nooit meer wat van.

Ik geef ook zeker niet meteen mijn adres, wel mijn mobiele nummer. Wil ook altijd een mobiel nummer terug, zodat ik ze kan bellen.



Gelukkig is het aantal positieve ervaringen tot nu toe groter. Leuke, normale mensen, die heel blij zijn met hun vondst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven