Geld & Recht alle pijlers

Even zeuren... Marktplaats-ergernissen!

23-08-2011 21:35 2926 berichten
... want ik ben het spuugzat! Dus ik wil even spuien. Volgens mij is dit niet geheel onherkenbaar. Wat zijn jullie marktplaats-ervaringen?



Heb spulletjes op Marktplaats staan en krijg regelmatig reacties. Tot nu toe heb ik al 5 reacties gehad van het kaliber 'Ik wil het vanavond ophalen na 20.00. Geef de adres aub.' Door afzenders met exotische namen.



Ik, geheel niet discriminerend op exotische namen of gebrek aan een basisschoolopleiding, antwoord dan dat het goed is, en geef mijn adres en telefoonnummer voor als ze het niet kunnen vinden.



En alle vijf (!!) zijn ze gewoon zonder tegenbericht niet op komen dagen. Daar blijf je dus voor thuis, haal je je waar voor van zolder, neem je de moeite voor om te antwoorden... ik voel me echt geschoffeerd.



En ik snap het ook niet. Wat is de lol van zo'n actie? Autochtoontje pesten? Of adresgegevens achterhalen?
Nou ik heb meegemaakt en dat al een 3x over, dat ik het geld had overgemaakt, maar niets ontving.

En dan heb ik het niet over bedragen van 5 euro, maar over bedragen vanaf 65 euro.

En tot 3x toe kunnen fluiten naar mn centen.

Zelfs een bevriend incassobureau ingeschakeld voor een dreigmail, waar verder niets opgedaan wordt. Beetje jammer



Nu doe ik het probeer het zo te regelen met de verkopen nu 60% en als ik de aangekochten spullen heb ontvangen de rest.

En tot nu toe gaat dat prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:pinks schreef op 24 augustus 2011 @ 13:08:

ElleMichelle, mijn ervaring is dus heel anders. Ook al staat er 'vaste prijs' ik onderhandel toch. En dat lukt eigenlijk altijd.

Dat is mores op marktplaats, dus daar moet je je niet beledigd door voelen.

Ik voel me daar niet beledigd door

Ik vraag weinig en dan wil ik geen gepingel meer,dat is gewoon het minimum wat ik ervoor wil hebben.En ik ben het altijd zo kwijt gelukkig
Alle reacties Link kopieren
hier vooral positieve ervaringen, ook met onze allochtone medemens.

tot nu toe komt iedereen het nog halen, die het heeft afgesproken.
Alle reacties Link kopieren
Alleen af laten halen als je toch thuis bent en er nooit speciaal voor thuis blijven dat doe ik.

Snap soms wel dat mensen het af willen halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop op het moment redelijk wat via marktplaats en vrijwel altijd gaat het goed. Ik onderhandel alleen per mail en niet per telefoon. Als de communicatie dan niet goed verloopt kap ik het direct af.



Vanmorgen was er nog iets raars: Ik kreeg een bod binnen, direct per mail laten weten dat het goed is en binnen een paar minuten werd het bod ingetrokken. Heb dan het fatsoen om dit per mail te melden.



Ik wacht ook niet oneindig op reacties. Als er binnen 48 uur geen reactie is, dan is het jammer maar helaas en gaat het naar de volgende.



Een tijd terug had iemand gereageerd op 1 advertentie met wat babyspullen en deze mensen gingen bij het afhalen weg met spullen van 5 advertenties.
Alle reacties Link kopieren
quote:bertje_ schreef op 26 augustus 2011 @ 09:15:

Ik verkoop op het moment redelijk wat via marktplaats en vrijwel altijd gaat het goed. Ik onderhandel alleen per mail en niet per telefoon. Als de communicatie dan niet goed verloopt kap ik het direct af.



Vanmorgen was er nog iets raars: Ik kreeg een bod binnen, direct per mail laten weten dat het goed is en binnen een paar minuten werd het bod ingetrokken. Heb dan het fatsoen om dit per mail te melden.



Ik wacht ook niet oneindig op reacties. Als er binnen 48 uur geen reactie is, dan is het jammer maar helaas en gaat het naar de volgende.



Een tijd terug had iemand gereageerd op 1 advertentie met wat babyspullen en deze mensen gingen bij het afhalen weg met spullen van 5 advertenties. Hoezo, was er dan nog onduidelijkheid?
Alle reacties Link kopieren
Wil ook even spuien! Heb via MP een boek gekocht en verzendkosten betaald a 6,75 zoals aangegeven in de advertentie. Nu heb ik het boek ontvangen, ziet er netjes uit. De verzendkosten waren alleen minder dan aangegeven, namelijk 3 euro. Heb de verkoper een vriendelijke mail gestuurd met het verzoek 3,75 terug te storten. Helaas nog niets gehoord. Jammer als deze verkoper het in eigen zak steekt, niet netjes!
Alle reacties Link kopieren
Wat onbeschoft van die verkoper Zenga! Ik vind dat als de verzendkosten toch lager uitvallen je het verschil terug moet storten. Heb zelf laatst 50 cent teruggestort, omdat er toch minder postzegels op hoefden dan ik in eerste instantie dacht.



Hier trouwens laatst ook wat frustratie. Krijg een bod per mail, paar keer heen en weer gemaild en een akkoord bereikt. Rekeningnummer doorgegeven en nooit meer wat gehoord van mevrouw. Waarom doen mensen dat toch???
Alle reacties Link kopieren
Zo zou ik het ook doen loulouise, op eigen initiatief het verschil terugstorten. Maar wie weet reageert de verkoper nog.



Herkenbaar wat je noemt. Misschien zijn mensen dan inmiddels voorzien oid. Jammer dat ze dat dan even niet melden.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer niet op mails met bevelende toon.
quote:zenga schreef op 17 februari 2012 @ 17:54:

Wil ook even spuien! Heb via MP een boek gekocht en verzendkosten betaald a 6,75 zoals aangegeven in de advertentie. Nu heb ik het boek ontvangen, ziet er netjes uit. De verzendkosten waren alleen minder dan aangegeven, namelijk 3 euro. Heb de verkoper een vriendelijke mail gestuurd met het verzoek 3,75 terug te storten. Helaas nog niets gehoord. Jammer als deze verkoper het in eigen zak steekt, niet netjes!



Heb het een keer als verkoper gehad. Boek pastte tóch door de brievenbus. Koper gevraagd waarheen ik het kon terugstorten, maar dat hoefde niet.

Als koper gaat het meestal prima, twee keer heb ik een item betaald en niet ontvangen. Meestal probeer ik artikelen af te halen. (Lang leve studentenOV en later Kruidvatkaartjes)
ik heb een aantal hamsterkooien staan op marktplaats. nieuwprijs zo rond de 70 euro per stuk. staat ook vermeld in de advertentie. Kooien zijn nog in nieuwstaat en dan krijg ik nog biedingen van 10 euro, terwijl ik erbij heb gezet: bieden vanaf 20 euro.



laatst een verkocht ( dacht ik ) . mevrouw kwam uit dezelfde stad als ik en wilde m op komen halen. helemaal prima. op de dag zelf een mailtje dat ze de afgesproken tijd niet ging redden dus p het dan zondag rond 10 uur kon ( fictieve dag en tijd ). Hele dag thuis gezeten , niemand gezien. Nog gemaild op maandag of ze nog belangstelling had... niets... geen reactie....



en dit soort voorbeelden heb ik allen maar, nog niets verkocht via marktplaats.



of ze willen het komen halen, geef ik mijn adres door, routebeschrijving erbij.. willen ze vervolgens toch niet meer! en ik woon toch echt niet in een tokkiebuurt of in the middle of nowhere. Gewoon midden in centrum, vlakbij centraal station.. heel vreemd
Alle reacties Link kopieren
@Hellonijntje, dat is zo irritant.. en jij maar wachten op zo'n koper. Heb het zelf ook een paar keer gehad. Je hoort dan ook helemaal niets meer van ze. Niet eens een sorry kan er vanaf...
Alle reacties Link kopieren
Goh, ik heb dat nu werkelijk nooit... Mss omdat ik nooit wat verkoop (als in, geld voor vraag), maar alles weggeef wat ik niet meer kan gebruiken en waarvoor ik anders geld zou moeten uitgeven om het naar het grofvuil te krijgen.



Zo ging ik laatst verhuizen en wilde mn bank, mn enorm grote bureau en een boekenkast niet meeverhuizen. Deze zijn door 3 verschillende personen opgehaald en allemaal waren die er gewoon wanneer we afspraken.



Maar mss zijn jullie voorbeelden wel op basis van tientallen kopers? Dan kan het vast een keer gebeuren ja.
Alle reacties Link kopieren
verkoop niet heel vaak dingen op MP. Maar inderdaad vaker biedingen gehad op spullen, akkoord gegaan en nooit meer iets van die mensen gehoord.



Gelukkig wel een aantal dingen verkocht die wel opgehaald zijn en waar die mensen erg blij mee waren. Zijn vaak dingen die waarbij ik blij ben dat iemand ze is komen halen en ik ze niet zelf naar het milieupark heb moeten brengen.
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf al heel veel items verkocht, maar meestal kleine dingen die per post verstuurd kunnen worden. Krijg 8 van de 10 keer netjes bericht van de koper als het is ontvangen.



Maar met ophalen heb ik dus weleens gehad dat er niemand op kwam dagen, en dat is toch wel heel erg irritant
quote:kim1001 schreef op 25 augustus 2011 @ 03:58:

....

Ik vond het zielig en heb gezegd dat ze het gratis mocht ophalen..

Ben niet zon ervaren verkoopster, en nu ik hier de reacties lees zijn er dus meer mensen die met zulke verhalen aan gratis spullen komen..





Grappig, zo naïef ben ik ook eens geweest. Om vervolgens de gratis afgehaalde spullen een dag later weer op Marktplaats te zien staan (met mijn foto's).



Ook eens gehad dat iemand een gratis kastje kwam halen maar eenmaal aangekomen beviel de kleur hem toch niet zo. Toen wilde hij 'm niet meer (prima) maar of ik wel 10 euro reiskosten wilde vergoeden.



Ooit eens iets van kalfsleer aangeboden op MP, krijg ik een onnozel mailtje vol spelfouten of het wel echt leer is. Toch maar wel gereageerd, en vervolgens is het een uurtje later voor de vraagprijs opgehaald. Uitzondering die de regel bevestigd?



Blijft grappig wat je af en toe meemaakt. Je moet er ook maar om lachen, en als je dat niet kunt dan is MP waarschijnlijk niet je ding.
Alle reacties Link kopieren
@12twister

Reiskostenvergoeding?? Haha wat schaam-te-loos!!

Evenals de gratis weggeven spullen die je vervolgens op MP terugziet. Triest.



Ik heb nog geen reactie van de verkoper. Heb nogmaals om reactie gevraagd en dat ik anders een melding doe bij MP. Ze hebben nog zat spulletjes te koop dus wie weet helpt het.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens een bed op MP gezet, gratis af te halen. Iemand had interesse en zou hem ophalen, dus bed uit elkaar gehaald en in de gang gezet. Op het laatste moment belde ze af en vroeg of ze hem een weet later mocht halen. Ding stond enorm in de weg in de gang, maar oke geen probleem. Week verder... Komt niemand opdagen en geen reacties meer op mn sms, ook nam ze haar tel niet meer op. Daar baalde ik wel flink van!
quote:12twister schreef op 21 februari 2012 @ 18:55:

[...]





Grappig, zo naïef ben ik ook eens geweest. Om vervolgens de gratis afgehaalde spullen een dag later weer op Marktplaats te zien staan (met mijn foto's).



Ook eens gehad dat iemand een gratis kastje kwam halen maar eenmaal aangekomen beviel de kleur hem toch niet zo. Toen wilde hij 'm niet meer (prima) maar of ik wel 10 euro reiskosten wilde vergoeden.



Ik weet niet wat ik hier nu passender vind: , of
Mijn ervaring met zielige verhalen:



Ik had wat spullen voor peuters te koop, oa opstapkrukje, traphek etc. Allemaal niet duur. Een vrouw reageerde en wilde het eea wel kopen. Oké, zij afdingen, prima. Omdat het in zelfde woonplaats was, kon het zelfde dag nog geregeld worden. Maarrrrrr mevrouw had last van haar bekken en kon niet fietsen met 2 kinderen, heeft geen auto, zielig, geen man etc etc.

Omdat ik toch die dag nog boodschappen moest doen dacht ik, ik breng wel ff langs.

Kom ik daar, iets eerder dan afgesproken, staat een auto naast de deur, volgens naambordje heeft ze een man en 2 kids, , zit net een vent daar, haar vent. Die gvd die spullen wel op had kunnen halen vandaag of morgen. Hoezo geen auto??
Mijn dochter had haar bb te koop gezet, werden we gebeld en dezelfde avond al opgehaald. Hij bood de vraagprijs dus dachten weg is weg..



2 dagen later stonden ze weer voor de deur, batterij ging snel leeg dus zegt mijn dochter dat heb ik nooit!

Waarschijnlijk kwamen ze erachter dat je een bb abbo moet hebben om te kunnen pingen en jah dat kost geld.



Ik zeg geef dat geld maar terug want heb geen zin in discussies voor mijn deur. Diezelfde dag weer op mp en uiteindelijk voor 13€ meer verkocht en de batterij was zelfs toen nog vol.



Echt belachelijk dat mensen met een kutsmoes dingen terugbrengen. Informeer dan voordat je iets koopt.
Alle reacties Link kopieren
Ook een ergernis van mijn kant.... Paar merkschoenen gekocht op MP. Volgens adv. "weinig gedragen". Zolen zien er toch echt anders uit maargoed, da's nog vrij subjectief natuurlijk. Erger is dat in de adv. maat 39 stond, en de schoenen dus maat 391/2 zijn. Ik ken het merk goed, heb er meer van, en weet dus goed hoe ze vallen. Deze zijn idd te groot (ik heb een kleine maat 39). Mailtje gestuurd en nu kijken wat de reactie is.....
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de helft van de ellende al kan voorkomen.

Zielige verhalen nooit geloven helaas. Problemen met niet betalen, misschien alleen in je buurt zoeken.



Ik ben een fan van Mp. Ik mail altijd meteen met de verkoper zelf en dan merk ik dat het goed te doen is. Kijk een beetje wat het kost op Mp. Mensen willen er graag vanaf.



De meest serieuze zijn toch de mensen die je prive mailen.

Ik ga nooit in op een aanbod wat er staat. Vind ik de langzame manier en niet betrouwbaar.
Ik zit hier nu al vanaf 8 uur te wachten op iemand die een jas wilde kopen. Mail dan even dat je toch niet wil of kunt. Dit vind ik echt niets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven