Geld & Recht alle pijlers

kat van overburen in mijn huis

30-03-2015 15:40 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
afgelopen vrijdagavond zat een van de 10 katten van mijn overburen bij mij boven.

Ze is waarschijnlijk mee naar binnen geglipt toen mijn visite weg is gegaan.

De kat heeft boven zitten poepen en schade gemaakt aan kleding.

Ik heb melding gemaakt bij de gemeente maar die kunnen hier weinig mee.

Wat kan ik nu nog doen.

De overburen zijn niet voor rede vatbaar (gebruiken hard drugs)



Ik ben zelf anti kat dus word niet vrolijk van ander mans kat in mijn huis
Alle reacties Link kopieren
Heeft de kat de inhoud van je complete kledingkast aan flarden gescheurd?
verba volant, scripta manent.
Melding bij de gemeente, wat dacht je dat die er mee gingen doen dan? Maak foto's en doe aangifte van vernieling en probeer dat (met of zonder hulp van je buren) bij je verzekering te verhalen.
Bij de gemeente? Voor een binnen geglipte kat?

Bel je verzekeraar voor het vergoeden van de schade. Maar wat moet de overheid hieraan doen dan volgens jou?
Alle reacties Link kopieren
Vreemde kat die je kleding stuk maakt, aan flarden gescheurd?
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Alle reacties Link kopieren
Schade aan kleding door een kat?! Zat die kat ook aan de harddrugs of zo? Of was het misschien stiekem een hond?
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Alle reacties Link kopieren
de kat heeft de kleding die aan het wasrek hing om te drogen allemaal haken ingemaakt met zijn nagels

ik heb de gemeente gebeld voor advies om dat ik niet goed weet wat ik hier mee moet .

daarbij was de kat ook niet bepaald vriendelijk en moesten we met naar buiten jagen opletten dat we zelf niet gekrabt werden.
Alle reacties Link kopieren
Die kat kan er ook niks aan doen. Als je buren niet voor rede vatbaar zijn zou ik proberen het van me af te zetten.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
en nee niet de kat zit aan de drugs maar de eigenaren
Alle reacties Link kopieren
Wat was het nut om dit te melden bij de Gemeente? Wilde je de ongediertebestrijding hebben?

Stel je buren aansprakelijk voor de schade en dien dit in bij je verzekeraar. Wellicht ontvang je nog wel een vergoeding.
Alle reacties Link kopieren
Koop een hond.
Alle reacties Link kopieren
de gemeente gaat kijken wat ze kunnen doen maar waarschijnlijk weinig zoals hun zeiden



ook de gemeente vind het niet normaal dat de buurt overlast heeft van ander mans katten



de tip die ik van mijn gemeente kreeg was dierenbescherming bellen dan word de kat gevangen aangezien ze ook verwaarloosd zijn



maar ik zit zo niet in elkaar en zoek juist een oplossing voor het probleem maar dat de kat niet weg hoeft
Alle reacties Link kopieren
Dat die kat agressief reageerde is helaas ook volkomen logisch. Ik snap wel dat je daarvan baalt, zeker als je al een hekel aan katten hebt, maar hij zal zich heel bedreigd hebben gevoeld.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
ik heb zelf een hond



die is anti kat als zij de kat gezien had was de kat nu dood
Alle reacties Link kopieren
en het van me afzetten ga ik niet doen



ik heb er overlast van



een ander heeft ook geen last van mijn hond



waarom zou ik de last van een kat dan moeten accepteren
Alle reacties Link kopieren
quote:mamakyano schreef op 30 maart 2015 @ 15:52:

de tip die ik van mijn gemeente kreeg was dierenbescherming bellen dan word de kat gevangen aangezien ze ook verwaarloosd zijn



maar ik zit zo niet in elkaar en zoek juist een oplossing voor het probleem maar dat de kat niet weg hoeft

Zo zit je niet in elkaar... ehm. Een oplossing IS dus de dierenbescherming bellen. Die kunnen zorgen dat de katten een goed onderkomen krijgen (als ze het echt zo slecht hebben dan)

En hoelang heeft dat beest wel niet bij jullie binnen gezeten dat hij heeft gepoept, had je dat niet eerder in de gaten dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:mamakyano schreef op 30 maart 2015 @ 15:53:

ik heb zelf een hond



die is anti kat als zij de kat gezien had was de kat nu dood

Dus ook de hond heeft niets gehoord, geroken of gezien en de kat heeft blijkbaar lang binnen gezeten anders had hij dat allemaal niet kunnen doen.

Tuurlijk. Heel geloofwaardig verhaal.
Alle reacties Link kopieren
de kat is waarschijnlijk meteen naar boven gegaan



en wij zaten beneden

nee dat zie of hoor je niet als de tussendeur dicht is



ik zag het toen ik naar boven ging toen mijn zoon wakker geworden was



dus hij zal ongeveer 1 a 1,5 uur boven zijn geweest



dus of je het gelooft of niet maakt mij niet uit



ik vraag hier alleen wat ik kan doen
Ik ben bepaald niet anti-kat (heb er zelf 5) maar ik wil geen vreemde katten in huis, aangezien ik van mijn eigen katten precies weet wanneer ze ontwormd en ontvlooid zijn. Dus wat dat aangaat snap ik je wel.



Als één van mijn katten bij jou binnen had gezeten, had je gewoon naar me toe kunnen komen, daar zijn we voor verzekerd. En anders kun je, volgens mij, je eigen verzekering bellen. Dus dat zou ik als eerste doen.

En tja, een kat kan zichzelf in principe wel verzorgen, dus als die buiten muisjes kunnen vangen, hebben ze in principe geen baas nodig. Het is niet voor niets een gezegde dat katten personeel hebben. Dat neemt niet weg dat ze graag een warm en droog plekje hebben om te slapen.
Alle reacties Link kopieren
dank je exces



iemand die me begrijpt



ik ga mijn verzekering maar is bellen

ik weet alleen niet hoe dit opgelost gaat worden want met een ander gevalletje met andere buren en deze mensen bleken hun niet verzekerd te zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:mamakyano schreef op 30 maart 2015 @ 15:53:

ik heb zelf een hond



die is anti kat als zij de kat gezien had was de kat nu dood



Ah ja, dat is heel sociaal.



Heb je nog een adresje nodig die jouw Capslock en/of shift-knop en die van de . kan repareren? Snap dat het vervelend is dat je niet kan schrijven met hoofdletters en punten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:mamakyano schreef op 30 maart 2015 @ 16:09:

dank je exces



iemand die me begrijpt



ik ga mijn verzekering maar is bellen

ik weet alleen niet hoe dit opgelost gaat worden want met een ander gevalletje met andere buren en deze mensen bleken hun niet verzekerd te zijnDan kan je het claimen onder je eigen inboedelverzekering, alleen betaal je dan wel je eigen risico.
Dit valt onder de AVP verzekering van de eigenaar van de kat. Maar als het mensen zijn die harddrugs gebruiken, vraag ik mij af of ze überhaupt verzekerd zijn. Ze zijn in ieder geval wel aansprakelijk voor jouw schade. Onder je eigen polis valt het niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wat hebben hoofdletters en punten ermee te maken.

Ik denk dat geen enkele katteneigenaar het leuk zou vinden als ik mijn hond daar binnen liet,



Dus als je niet gewoon kan antwoorden antwoord dan niet
Ik vind het niet logisch dat een kat 'schade aan kleding' maakt!

Wat heeft hij gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven