Geld & Recht alle pijlers

kat van overburen in mijn huis

30-03-2015 15:40 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
afgelopen vrijdagavond zat een van de 10 katten van mijn overburen bij mij boven.

Ze is waarschijnlijk mee naar binnen geglipt toen mijn visite weg is gegaan.

De kat heeft boven zitten poepen en schade gemaakt aan kleding.

Ik heb melding gemaakt bij de gemeente maar die kunnen hier weinig mee.

Wat kan ik nu nog doen.

De overburen zijn niet voor rede vatbaar (gebruiken hard drugs)



Ik ben zelf anti kat dus word niet vrolijk van ander mans kat in mijn huis
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 30 maart 2015 @ 16:46:

[...]





En ja, toch beter opletten dus. Of de volgende keer de hond aangelijnd in de gang zetten als je de visite naar buiten laat. Eén blaf volstaat waarschijnlijk om ervoor te zorgen dat Poes gauw maakt dat ze weg komt.Of zoontje Kyano , zijn katten ook niet gek van als ze geen kinderen gewend zijn.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:mamakyano schreef op 30 maart 2015 @ 16:47:

de kat is naar binnen geglipt toen visite weg ging

dus ramen hebben hier niks mee te makenJa begrijpelijk. Heb je nog hulp nodig voor je toetsenbord of gaat het wel weer?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
ondertussen heb ik de dierenbescherming gebeld

die gaan een kijkje nemen



de kat is kinderen gewend aangezien ze zelf 2 kinderen hebben



hopelijk schaffen hun geen nieuwe katten aan want weg gaan ze dat is zeker aangezien ze verwaarloosd zijn
quote:mamakyano schreef op 30 maart 2015 @ 17:04:

ondertussen heb ik de dierenbescherming gebeld

die gaan een kijkje nemen



de kat is kinderen gewend aangezien ze zelf 2 kinderen hebben



hopelijk schaffen hun geen nieuwe katten aan want weg gaan ze dat is zeker aangezien ze verwaarloosd zijnKonden ze dat door de telefoon meteen al vertellen? Hadden ze daar een glazen bol wellicht?
Alle reacties Link kopieren
nee hebben ze niet gezegt



maar iedereen ziet dat die katten verwaarloosd zijn

en aangezien de dierenbescherming ht beste voor dieren wil blijven ze aar echt niet maar goed
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het voor je! En ook voor de beestjes.
Weet je wat ik zo raar vind aan je verhaal TO? Dat je je druk maakt over die katten, terwijl er bij die 2 hard drugsgebruikers gewoon kinderen in huis zijn! Dan ga je melding maken over die katten bij de gemeente, maar heb je ook het AMK gebeld?
Alle reacties Link kopieren
dierenbescherming bellen, als de kat wordt verwaarloosd
Alle reacties Link kopieren
Bel aub 144, geef het adres door en zeg dat de dieren verwaarloosd zijn! Die gaan kijken en er wordt een oplossing gezocht voor die arme beesten! Ik heb laatst ook gebeld, iemand had 20 cavias, fretten, ratten, katten, vogels en muizen binnen in de woonkamer... Stank was niet te harden. Ze zijn meteen gaan kijken en die mevrouw staat nu onder controle, heeft de meeste dieren vrijwillig overgedragen en die hebben nu een beter leven.
Alle reacties Link kopieren
TO schreef eerder al dat er regelmatig meldingen over de kinderen gemaakt worden. En de dierenbescherming heeft ze vandaag al gebeld.
quote:Mylene_Valerie schreef op 30 maart 2015 @ 16:44:

[...]





Ook dat nog. Hopelijk nog wel de bonnetjes bewaard? Het zit je niet mee zeg.







Tis werkelijk waar skrikkelijk!
Alle reacties Link kopieren
Lastig probleem. Persoonlijk heb ik helemaal niets tegen katten maar we hebben een paar jaar gewoon in een woonwijk gewoond en daar hadden we ook wel eens een vreemde kat binnen. Kwam via het plat dak van de bijkeuken de slaapkamer raam binnen. En ja ik weet het ik kon de raam dicht doen , maar dat zou toch niet nodig moeten zijn om buurkatten buiten je huis te houden. Later hebben we het wel opgelost met hor ramen die we sowieso wel geplaatst zouden hebben. Maar dergelijke maatregelen zou je voor een buur kat toch niet hoeven nemen.

En nu was onze vreemde indringer helemaal niet vervelend, vies of vals en maakte niets kapot, maar ik vind het gewoon niet fris om in een bed te moeten stappen waar een kat (met mogelijk vlooien) een halve dat op heeft liggen pitten.

Maar als er dan ook nog echt spullen kapot gemaakt worden kan ik me voorstellen dat je dat niet zomaar naast je neerlegt.
quote:Pientjexxxx schreef op 30 maart 2015 @ 17:41:

Weet je wat ik zo raar vind aan je verhaal TO? Dat je je druk maakt over die katten, terwijl er bij die 2 hard drugsgebruikers gewoon kinderen in huis zijn! Dan ga je melding maken over die katten bij de gemeente, maar heb je ook het AMK gebeld?Vind ik ook een opvallend detail. En TO is notabene zelf ook moeder, dus dit vraag ik mij ook af!
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 30 maart 2015 @ 16:46:

[...]





Nou....



De laatste kat die wij kregen was zindelijk. Zeiden ze.



Niet dus.



Die pieste echt overal, maar bij voorkeur op stof.Idd gaan ze plassen TO heeft het echter over poep en dat doen ze niet zo snel. Poes moet dus echt wel lang binnen gezeten hebben.
quote:Mylene_Valerie schreef op 30 maart 2015 @ 16:14:

[...]

Ah ja, dat is heel sociaal.

Tja, sociaal... mijn hond heeft ook een hekel aan katten. Niet aangeleerd, zat er al vanaf het begin in. Nou hou ik hem buiten keurig aan de lijn, maar als hij in mijn achtertuin achter een kat aangaat, dan laat ik hem zijn gang gaan, hoor. Ik vind katten die in mijn tuin poepen niet sociaal...
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 30 maart 2015 @ 17:41:

Weet je wat ik zo raar vind aan je verhaal TO? Dat je je druk maakt over die katten, terwijl er bij die 2 hard drugsgebruikers gewoon kinderen in huis zijn! Dan ga je melding maken over die katten bij de gemeente, maar heb je ook het AMK gebeld?

Ik vind wel meer raar aan het verhaal

Denk zomaar dat het wel eens zou kunnen dat TO probeert een verhaal klaar te stomen voor de verzekering. 5 één keer gedragen dure blouses die te drogen hingen en de poes heeft ze álle 5 te pakken gekregen. Dat ie degene die vooraan hing te pakken krijgt ala maar ook die daar achter hangen? doubtful
Alle reacties Link kopieren
Doe jij dan niet je fijne was samen, Nina? Ik vind het juist een heel plausibel verhaal. Fijne was doe je tegelijk en hang je ook te drogen ipv de droger te gebruiken. Mijn wasrek hangt as we speak ook vol met alleen maar dunne kwetsbare stofjes, want dat is de laatste was die ik gedaan heb. Als daar een kat tussendoor zou springen kan ik waarschijnlijk ook diverse dingen afschrijven.
Am Yisrael Chai!
quote:mamakyano schreef op 30 maart 2015 @ 17:04:

ondertussen heb ik de dierenbescherming gebeld

die gaan een kijkje nemen



de kat is kinderen gewend aangezien ze zelf 2 kinderen hebben



hopelijk schaffen hun geen nieuwe katten aan want weg gaan ze dat is zeker aangezien ze verwaarloosd zijn



Nieuwe katten zullen ze wel niet aanschaffen die komen, vrees ik, vanzelf

Verwaarloosde katten zijn vaak ongecastreerde en ongesteriliseerde katten dus het zal zich ongebreideld blijven voortplanten, helaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 30 maart 2015 @ 18:48:

Doe jij dan niet je fijne was samen, Nina? Ik vind het juist een heel plausibel verhaal. Fijne was doe je tegelijk en hang je ook te drogen ipv de droger te gebruiken. Mijn wasrek hangt as we speak ook vol met alleen maar dunne kwetsbare stofjes, want dat is de laatste was die ik gedaan heb. Als daar een kat tussendoor zou springen kan ik waarschijnlijk ook diverse dingen afschrijven.

Ik ga uit van een normaal droogrek. Dat is zo dicht op elkaar dat een kat echt niet alle 5 de bloezen te pakken krijgt. Hoogstens de eerste. En als een kat er doorheen zou lopen/rennen heb je geen halen, wel haren. En ja een van de poezen is hier stofjes gek maar zodra ze iets van het rek heeft gaat ze daar in liggen en laat de rest met rust.

Het klinkt voor mij dus niet zo plausibel.
Alle reacties Link kopieren
Even onder het rekje liggen en met de bloezen spelen, zie het mijn kat wel doen hoor. (ware het niet dat ik geen dure tere bloezen heb) maar het klinkt mij niet zo vreemd in de oren. Kennis van mij had van die mooie lange doorzichtige gordijnen. Die hebben de katten ook helemaal stuk weten te maken door er regelmatig langs te racen en dan soms aan de nagels een draad mee te nemen. Is in een ogenblik gebeurd hoor.
quote:winterteen schreef op 30 maart 2015 @ 18:31:

TO schreef eerder al dat er regelmatig meldingen over de kinderen gemaakt worden. En de dierenbescherming heeft ze vandaag al gebeld.Waar lees jij dan dat er meldingen over de kinderen gemaakt worden? Ik lees dat nergens. TO is alleen maar druk met katten en bloesjes en belt hoogstens de dierenbescherming. Heel jammer voor die kinderen zo'n buurvrouw. Dat zijn dan van die types die ach en wee roepen als er dus straks echt iets goed fout gaat in zo'n gezin. Zeker nooit die reclame van 'het houdt niet op' gezien!
Alle reacties Link kopieren
nou pientje



dan zul je beter moeten lezen

want ik heb idd geschreven dat daar al meerdere meldingen over zijn gemaakt



dus eerst lezen voor je antwoord zou fijn zijn



maar goed



alle katten zijn weg niet vrijwillig

en we hebben nu een hele boze overbuurvrouw

en ja de kat had zitten poepen

misschien thuis een vuile kattenbak?

een kat moet zijn ontlasting ook kwijt
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 30 maart 2015 @ 21:55:

[...]

'het houdt niet op' Nee, niet vanzelf en zeker niet als je niet leest.
.
Ik heb laatst hetzelfde gehad. Ik had het raam van mijn zoons kamer open. Lekker weer en de boel luchten. Is de kat van de buren via het muurtje op ons balkon geklommen en naar binnen geglipt. Ik heb geen idee hoe lang hij daar zat, maar hij heeft lekker de kamer van mijn kind ondergeplast. Maar ja, dan hadden wij maar meteen moeten verhuizen toen de buren een kat namen! Of gewoon de ramen potdicht houden, dat is natuurlijk ook een optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven