Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Alle reacties Link kopieren
quote:seba1315 schreef op 01 april 2017 @ 22:13:

Ook zo vervelend dat de potentiële kopers zeuren over de verzendkosten. Alsof ik die bedrage uit mijn mouw schud.

Ik breng alles altijd erg naar de post en als zij 3.12 euro rekenen voor een shirtje.... wat kan ik er dan aan doen???Ja daar word ik dus ook echt heel moe van...... Alsof ik de verzendkosten zelf bedacht heb
quote:2koffie schreef op 02 april 2017 @ 06:59:

[...]





"Ik ook niet."



Ik vraag me af waarom ze dan bieden.Precies! Waarom bieden als je weet dat je het niet kunt vervoeren
Alle reacties Link kopieren
quote:trisquelle35 schreef op 01 april 2017 @ 22:15:

Was vandaag erg verbaasd. Heb een salontafel te koop gezet, nieuwprijs 500 euro, vraagprijs 75 euro. Ik krijg een bod van 50 euro, prima ga ik mee akkoord. Krijg ik alleen maar terug 'we zitten alleen dat we geen vervoer hebben'. Zonder hoofdletters, leestekens, enige andere toevoeging. Ik ben ook niet van plan om mevrouw haar tafel te bezorgen (past geeneens in onze auto als ik überhaupt zou willen). Dus teruggestuurd dat wij dat vervoer ook niet kunnen verzorgen en of ze misschien iemand in haar omgeving kan benaderen daarvoor. Nog benadrukt dat het geen haast heeft... Krijg ik 20 minuten later dat ze hebben gezocht/gevraagd maar niemand hebben gevonden. Ja, sorry hoor maar dan houdt het op! Of ben ik nou zo bot?



Dit sturen:



'Voor 50 euro extra kom ik met alle liefde en plezier jouw tafel bezorgen'



Of gewoon bot zijn en zeggen dat dat niet zo handig is dan en dat ze in het vervolg eerst beter na kunnen denken
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 02 april 2017 @ 09:20:

[...]





Dit sturen:



'Voor 50 euro extra kom ik met alle liefde en plezier jouw tafel bezorgen'



Of gewoon bot zijn en zeggen dat dat niet zo handig is dan en dat ze in het vervolg eerst beter na kunnen denken Hear hear
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst een eethoek op MP staan voor 25 euro, stond ons in de weg.

Reageert er iemand vanuit t midden van t land. (Zelf woon ik in t noorden)

Hij had er wel belang bij voor 15 euro. (Vond ik prima)



Maar... Dan moest ik hem wel brengen want hij had geen aanhanger...
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 02 april 2017 @ 09:20:

[...]





Dit sturen:



'Voor 50 euro extra kom ik met alle liefde en plezier jouw tafel bezorgen'



Of gewoon bot zijn en zeggen dat dat niet zo handig is dan en dat ze in het vervolg eerst beter na kunnen denken

Botheid in een verkoopsituatie is nooit zo'n goed idee. Soms zegt iemand iets gedachtenloos en heeft hij niet de bedoeling om onredelijk te zijn. Misschien beschouwt hij de hele wereld als goedgeefse altruïsten omdat dat hem vaak overkomen is.



Ik probeer zelf altijd redelijk te zijn in een bod (kijk eerst wat de prijzen zijn voor soortgelijke artikelen en doe een dealaanbod waarin ik de verzendkosten verwerk) maar de meesten willen gewoon wat visjes uitgooien tot iemand hapt. Die iemand kan gewoon blij zijn dat iemand blij met het artikel is. Tja. Je kan altijd proberen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het valt mij overigens op dat marktplaatsverkopers vaak bereid zijn om nog dezelfde dag of anders de volgende dag het pakje bij post.nl in te leveren. Dat vind ik echt top en meer dan wat ik zou willen doen. Daarom bied ik zelden iets te koop aan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Postkantoor zit hier in de buurtsuper, kleine moeite om het gelijk op de post te doen. Mensen die kiala willen hebben iets meer geduld nodig bij mij. Dat is me best een eind weg en combineer ik vaak met het zelf weer ophalen van een pakketje
Alle reacties Link kopieren
Kiala is alleen maar voor de geduldigen; als je er dus niet veel belang bij hebt om het snel te willen hebben. Of als je echt op de penny bent.



Ik heb het ooit uitgeprobeerd (vintage schaal) en het duurde vijf dagen. Het was onderdeel van de deal.



Ik kijk meestal wel waar ik het goedkoopste uit ben (artikel plus verzending) maar als er ergens een heel duidelijke en gedetailleerde zelfgemaakte foto bij staat en die kost een paar euro meer dan ga ik daar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik verkocht ooit een matras (120x200), netjes op tijd gaat de deurbel. Staan er 2 studenten met een winkelwagentje voor de deur. Lopen ze te hannesen om dat matras er op/in te krijgen, wat natuurlijk erg moeilijk gaat. Dus ik vraag waar ze naartoe moeten.

Blijkt dat ze 5 km verder moeten zijn.



Ik heb dus even dat matras in mijn auto gepropt en hem afgeleverd, vond het zo sneu!
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat is aardig! Maar een winkelwagentje is eigenlijk best een goed idee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
En qua ergernis.. Mensen die op iets duurs reageren, vragen om een foto van je idkaart en bankpas (ter verzekering dat het wel echt wordt opgestuurd). En als je dat niet doet en een alternatief geeft waardoor je identiteit vast te stellen is, dat je dan niks meer hoort..



Diegene poste ook een foto van zijn id+bankpas, en heb zwaar het vermoeden dat die eigenlijk niet van die persoon waren..



Smeerlappen zijn het!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wel eens een oude TV, met zo'n beeldbuis, op MP te koop aangeboden. Een student kwam 'm halen en wilde 'm zo met de bus meenemen. Dat ding is loei zwaar. Dus toen heb ik maar aangeboden om 'm even met TV naar huis te brengen. Of ik er nou mee naar de stort moet rijden of naar het studentenhuis, dat maakt mij dan niet veel uit.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:slagroom-met-dip schreef op 02 april 2017 @ 12:37:

En qua ergernis.. Mensen die op iets duurs reageren, vragen om een foto van je idkaart en bankpas (ter verzekering dat het wel echt wordt opgestuurd). En als je dat niet doet en een alternatief geeft waardoor je identiteit vast te stellen is, dat je dan niks meer hoort..



Diegene poste ook een foto van zijn id+bankpas, en heb zwaar het vermoeden dat die eigenlijk niet van die persoon waren..



Smeerlappen zijn het!





alleen maar een kopie van je ID/paspoort geven waarbij de juiste gegevens zijn afgeschermd (zijn gratis speciale hoesjes voor te krijgen) en groot er doorheen waarvoor de kopie bedoeld is. Er vind behoorlijk veel ID fraude plaats ..dus ik zou ook nooit een kopie geven.



Als iets blijkbaar zo duur is dan kan een koper er ook voor kiezen om verzekerd te verzenden of ophalen :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:slagroom-met-dip schreef op 02 april 2017 @ 12:37:

En qua ergernis.. Mensen die op iets duurs reageren, vragen om een foto van je idkaart en bankpas (ter verzekering dat het wel echt wordt opgestuurd). En als je dat niet doet en een alternatief geeft waardoor je identiteit vast te stellen is, dat je dan niks meer hoort..



Diegene poste ook een foto van zijn id+bankpas, en heb zwaar het vermoeden dat die eigenlijk niet van die persoon waren..



Smeerlappen zijn het!

Zijn er überhaupt mensen die dat doen?

Echt niet dat ik dit soort dingen aan een wildvreemde via Marktplaats zou sturen, ook niet afgeschermd. Als ze het niet vertrouwen, dan komen ze het maar halen maar met mijn ID en bankpas hebben zij niks te maken.
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond rond 20 uur precies de gevraagde prijs geboden op Susut Alami afslankpillen, en vandaag pas om 14 uur vrij van vrijwilligerswerk.Heb dus nog niet gereageerd op mail van verkoper,want had pc nog niet weer aangehad (geen smartphone hier)

Nu is mijn bod dus alweer verwijderd, omdat verkoper het te lang vond duren
quote:retrostar schreef op 02 april 2017 @ 10:45:

Het valt mij overigens op dat marktplaatsverkopers vaak bereid zijn om nog dezelfde dag of anders de volgende dag het pakje bij post.nl in te leveren. Dat vind ik echt top



Eens!

Dat vind ik echt fijn
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk topic. Mijn ouders wilde ooit af van hun oude fietsen en mijn kinderfietsen. Na een hoop gezeur en gemekker op marktplaats. Denk aan biedingen van 5 euro, verhalen 'ik kan hem niet ophalen' en niet op komen dagen. We hadden besloten om ze aan straat te zetten (hartje zomer). Binnen één uur waren ze weg aan 2 aparte mensen/gezinnen. Mooi opgeruimd en iemand anders is er blij mee.



Voor de rest gaat het op Marktplaats bij mij voorspoedig. Goede biedingen en ze komen daadwerkelijk de spullen ophalen of betalen om pakketjes te verzenden. Ik ben erg tevreden.
We do not remember days, we remember moments ?
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 02 april 2017 @ 14:47:

Gisteravond rond 20 uur precies de gevraagde prijs geboden op Susut Alami afslankpillen, en vandaag pas om 14 uur vrij van vrijwilligerswerk.Heb dus nog niet gereageerd op mail van verkoper,want had pc nog niet weer aangehad (geen smartphone hier)

Nu is mijn bod dus alweer verwijderd, omdat verkoper het te lang vond duren Hoe goed je bedoelingen ook waren. Dit is redelijk te begrijpen.



Heel veel ergernissen hier komen voort uit omdat men zichzelf in die situatie manoeuvreert en sommigen niet in staat zijn de situatie vd andere kant te bekijken.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Nasjaa schreef op 02 april 2017 @ 18:21:

[...]



Zo hoort het ook
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
quote:studiemiepmiep schreef op 02 april 2017 @ 14:37:

[...]





alleen maar een kopie van je ID/paspoort geven waarbij de juiste gegevens zijn afgeschermd (zijn gratis speciale hoesjes voor te krijgen) en groot er doorheen waarvoor de kopie bedoeld is. Niet gratis, maar wel goedkoop bij ANWB.
Ik vind het vervelend dat als iemand zijn bod verwijdert, het oorspronkelijke bericht met het bod gewoon in de berichtenbox blijft staan. Zonder markering erbij van 'deze koper heeft zijn bod inmiddels verwijderd'. Dat een bod verwijderd is krijg ik wel in mijn gewone mail, en ik kan het zien in de advertentie. Maar niet bij de berichten. Geen wereldprobleem, maar wel irritant, want ik werk meestal vanuit de berichtenbox.
Ik erger me aan de MP site op het moment.

Ik werk met de tablet en het lukt me nu al een week niet om van items die verkocht zijn de advertentie te verwijderen, en dat je in je bericht vanaf je tablet niet met 'enter' (of shift-enter) aan een nieuwe regel in een bericht vind ik ook echt heel storend!
Hoe reageren jullie als iemand een prullaria wil kopen van je, en da vraagt of je wil gaan appen zodat de prijs besproken wordt. En anders bellen of sms-en. En nee, niet via marktplaats gewoon een bod doen, ik moet mijn telefoon nummer geven.
Alle reacties Link kopieren
Afwijzen natuurlijk, diegene heeft al andere gegevens om je te bereiken, je telefoonnummer is privé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven