Geld & Recht alle pijlers

Nederland blijven?

15-03-2017 20:20 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben Buitenlander en ik ben 19 jaar oud. Mijn vader is in Nederland gekomen omdat werk dan kwam ik ook hier. Maar in Mei wil hij terug naar mijn eigenland gaan maar wil ik gewoon Nederland wonen. Maar als ik in Nederland woon, moet ik alles mezelf betallen bijvoorbeeld kamer huren of zorgverzekering. Ik werk nu in een restaurant .... maar heb ik ook weinig geld ( niet genoeg geld hebben) dan kan ik niet meer hier blijven. Hoe kan ik hier blijven als ik weinig geld heb, wat moet ik doen ???
quote:nhoxangian schreef op 15 maart 2017 @ 20:49:

[...]



wat bedoel je?Op basis waarvan verblijf je nu in Nederland en wat is je nationaliteit?
anoniem_291569 wijzigde dit bericht op 15-03-2017 21:46
Reden: Vietnamees dus.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft een visum tot 2021, niets staat hem in de weg om proberen Nederlander te worden.
Lexie, je hebt economische vluchtelingen en economische vluchtelingen. Zoals ik TO lees is hij behoorlijk slim, schrijft hij goed Nederlands en wil hij graag werken. Ik heb tien keer liever iemand die Nederland leuk vindt en er echt wat van wil maken, dan een dobberling die hier de boel leeg komt trekken en niet de intentie heeft om ook maar een cent bij te dragen aan de maatschappij.



Wel vind ik dat hij het zelf moet doen. Prima als je hier wil zijn, een opleiding wil doen en je steentje bij wil dragen, maar daar hoeft geen bijstand of iets voor aan te pas te komen.
quote:Boarn schreef op 15 maart 2017 @ 21:45:

Hij heeft een visum tot 2021, niets staat hem in de weg om proberen Nederlander te worden.Maar wat voor visum, dat weten we niet. Wijzigende omstandigheden (vader weg) kan ook leiden tot annulatie van het visum, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Mejuffrouwmuis, ik ben het met je eens. Je kunt blijven als je je eigen broek ophoudt.
Weet je zeker dat je hier wel kunt blijven? Een van de voorwaarden van een verblijfsvergunning is toch dat je in eigen levensonderhoud kunt voorzien? Ik vraag mij dus af of jouw vergunning nog wel geldig blijft als je vader weer vertrekt. Voor vluchtelingen zijn de regels weer iets anders maar jij bent een vluchteling.



Vietnam is toch niet meer zo'n heel arm 3de wereld land of heel gevaarlijk?
Closednote, volgens mij gaat het wel goed met Vietnam. Ik ben er jaren geleden geweest en was diep onder de indruk van het land. Het is er prachtig met vriendelijke, hard werkende mensen. HCMC was wel erg druk en vies, maar op een vreemde manier ook erg mooi.
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 15 maart 2017 @ 22:05:

Closednote, volgens mij gaat het wel goed met Vietnam. Ik ben er jaren geleden geweest en was diep onder de indruk van het land. Het is er prachtig met vriendelijke, hard werkende mensen. HCMC was wel erg druk en vies, maar op een vreemde manier ook erg mooi.Ja een paar familieleden van mij zijn ook naar Vietnam op vakantie geweest en kwamen met mooie verhalen en foto's terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:SRCNN14 schreef op 15 maart 2017 @ 21:44:

[...]





Op basis waarvan verblijf je nu in Nederland en wat is je nationaliteit?Vietnamese
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 15 maart 2017 @ 21:59:

Weet je zeker dat je hier wel kunt blijven? Een van de voorwaarden van een verblijfsvergunning is toch dat je in eigen levensonderhoud kunt voorzien? Ik vraag mij dus af of jouw vergunning nog wel geldig blijft als je vader weer vertrekt. Voor vluchtelingen zijn de regels weer iets anders maar jij bent een vluchteling.



Vietnam is toch niet meer zo'n heel arm 3de wereld land of heel gevaarlijk?als ik een kamer of ergens kan hebben wonen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 15 maart 2017 @ 22:05:

Closednote, volgens mij gaat het wel goed met Vietnam. Ik ben er jaren geleden geweest en was diep onder de indruk van het land. Het is er prachtig met vriendelijke, hard werkende mensen. HCMC was wel erg druk en vies, maar op een vreemde manier ook erg mooi.dat klopt maar de belangrijkste is politiek
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 15 maart 2017 @ 22:25:

[...]





Ja een paar familieleden van mij zijn ook naar Vietnam op vakantie geweest en kwamen met mooie verhalen en foto's terug.politiek en overheid
quote:nhoxangian schreef op 15 maart 2017 @ 23:24:

[...]



politiek en overheid



?



Als je dat vindt en hard kan maken, vraag dan asiel aan. Misschien dat de IND je hierin zal volgen.
Ik zou zo snel mogelijk meer gaan werken zodat je een kamer kunt huren en daarnaast ook nog je boodschappen en verzekeringen kunt betalen. Of het moet zijn dat familie je financieel gaat steunen. Volgens mij kan je verblijfsvergunning namelijk ingetrokken worden als je niet in je eigen levensonderhoud kan voorzien of iemand anders (familie/vrienden) dat voor je doet.
quote:nhoxangian schreef op 15 maart 2017 @ 21:20:

[...]



VietnamVietnam geldt toch niet als gevaarlijk dan krijg je geen verblijfsvergunning denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 16 maart 2017 @ 08:27:

[...]



Vietnam geldt toch niet als gevaarlijk dan krijg je geen verblijfsvergunning denk ik.ik heb een verblijfsvergunning gekregen.
Alle reacties Link kopieren
kan ik naar gemeente te vragen gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:nhoxangian schreef op 16 maart 2017 @ 08:47:

kan ik naar gemeente te vragen gaan?Ja, die gaan over verblijfsvergunningen en die kunnen je ook verwijzen naar maatschappelijk werk. Bij maatschappelijk werk weten ze beter wat je rechten nu zijn en die kunnen je papieren inzien. Er zijn verschillende soorten verblijfsvergunningen met allemaal andere regels. Zij kunnen precies uitzoeken of je ergens recht op hebt en wat je daar allemaal voor moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij gaat de IND over verblijfsvergunningen.
Alle reacties Link kopieren
quote:twistnshout schreef op 15 maart 2017 @ 20:25:

WerkenMag je officieel hier werken zonder verblijfsvergunning als je geen EU burger bent? Ik weet niet of EU burgerschap opgaat of niet. Maar 'zomaar' werken kan niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 15 maart 2017 @ 21:20:

[...]





Dat klopt, want ik weet niet uit welk land je komt. Maar in het algemeen geldt: ontwikkeling en vooruitgang krijg je niet cadeau, daar moeten vaak generaties van mensen lang en hard voor werken. Zo is het ook in Nederland geweest, alle verworvenheden die er vandaag de dag zijn, hebben ook van veel generaties mensen inzet en doorzettingsvermogen gevraagd, zonder dat ze zelf daarvan konden profiteren, maar ze deden het voor de toekomst.

Ik begrijp dat Pejeka's familie ont-zet-tend veel heeft opgeofferd, zodat Pejeka hier de vruchten van mag plukken. DE Nederlander die echt absoluut niet naar het buitenlang ging (goh, enig idee waarom we koloniën hadden? Enig idee hoe het kwam dat New York voorheen New Amsterdam heette? Enig idee waar al die Nederlands sprekende boeren in Canada vandaan komen?

DE Nederlander die hard werkte, maar dat liever nog liet doen door import Turken?



Nee Pejeka, laat niemand jouw kaas van je brood eten. Want JIJ hebt er vreselijk veel voor gelaten...





quote:

En nogmaals, het gaat niet over jou persoonlijk, maar ik heb er best wel eens moeite mee als allerlei mensen hier naartoe komen uit het buitenland en dan vinden dat ze er recht op hebben hier te blijven omdat het hier "beter" is dan in hun eigen land. Alsof we het hier in Nederland allemaal maar cadeau hebben gekregen, dat daar nooit iemand voor heeft hoeven strijden en werken, alsof het hier allemaal uit de hemel is komen vallen.



En ja, dan vind ik het soms (en nogmaals, over jouw persoonlijke omstandigheden kan ik niet oordelen, want die ken ik niet), maar dan vind ik het soms nogal makkelijk om hier in het door óns Nederlanders opgemaakte bed te vallen in plaats van in je eigen land mee te strijden en te zorgen voor verbetering van de omstandigheden, zoals ook onze ouders, grootouders en overgrootouders hiér hebben moeten doen. Want die kregen het heus ook niet cadeau.



HAHAHAHAHA

werkelijk waar hylarisch
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 15 maart 2017 @ 21:32:

[...]





Hier ben ik het op zich mee eens. Mijn vraag is wel: tot op welk moment zullen we in Nederland, toch al zo'n beetje het dichtstbevolkte land van Europa, in staat blijven deze policy te blijven volgen?Als het hier te druk wordt, mag jij als eerste emigreren. Aardig he?
Alle reacties Link kopieren
quote:aquarium schreef op 16 maart 2017 @ 19:24:

[...]





Ik begrijp dat Pejeka's familie ont-zet-tend veel heeft opgeofferd, zodat Pejeka hier de vruchten van mag plukken. DE Nederlander die echt absoluut niet naar het buitenlang ging (goh, enig idee waarom we koloniën hadden? Enig idee hoe het kwam dat New York voorheen New Amsterdam heette? Enig idee waar al die Nederlands sprekende boeren in Canada vandaan komen?

DE Nederlander die hard werkte, maar dat liever nog liet doen door import Turken?



Nee Pejeka, laat niemand jouw kaas van je brood eten. Want JIJ hebt er vreselijk veel voor gelaten...







[...]





HAHAHAHAHA

werkelijk waar hylarisch



Als ik jou was, zou ik me eens verdiepen in de opbouw van het sociale stelsel hier, de manier waarop bijv. fabrieksarbeiders in de 19e eeuw werden behandeld in Nederland (echt niet beter dan slaven), en de strijd die het vele generaties heeft gekost om in Nederland de voorzieningen te regelen die er nu zijn.



Nederland heeft het ook niet cadeau gekregen. Het is hier ook niet uit de lucht komen vallen. Daar hebben vele generaties van mensen aan moeten werken, en vaak genoeg ook in de wetenschap dat ze er zélf misschien niet meer van zouden kunnen profiteren, maar die zetten zich in om ervoor te zorgen dat hun kinderen, en desnoods hun kleinkinderen, wél een beter bestaan zouden hebben.



Geen enkele samenleving krijgt het cadeau, en ook de verworvenheden die nu in Nederland bestaan, zijn niet meer dan het resultaat van 100 jaar of meer werken aan een rechtvaardig en menswaardig stelsel.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:aquarium schreef op 16 maart 2017 @ 19:27:

[...]



Als het hier te druk wordt, mag jij als eerste emigreren. Aardig he?Ik dank je op mijn blote knieën!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Habbekratz schreef op 16 maart 2017 @ 08:27:

[...]



Vietnam geldt toch niet als gevaarlijk dan krijg je geen verblijfsvergunning denk ik.

Ik denk dat je dit verwart met een vluchtelingenstatus of subsidiaire beschermingsstatus.



quote:wilma36 schreef op 16 maart 2017 @ 11:27:

[...]



Ja, die gaan over verblijfsvergunningen en die kunnen je ook verwijzen naar maatschappelijk werk. Bij maatschappelijk werk weten ze beter wat je rechten nu zijn en die kunnen je papieren inzien. Er zijn verschillende soorten verblijfsvergunningen met allemaal andere regels. Zij kunnen precies uitzoeken of je ergens recht op hebt en wat je daar allemaal voor moet doen.

Nee, de IND bepaalt of een visumverzoek wordt gehonoreerd. De gemeenten geven enkel de benodigde papieren uit.



TO: Wat is nu precies je verblijfsstatus en op basis van welke voorwaarden heb je deze verkregen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven