Geld & Recht alle pijlers

Nederland blijven?

15-03-2017 20:20 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben Buitenlander en ik ben 19 jaar oud. Mijn vader is in Nederland gekomen omdat werk dan kwam ik ook hier. Maar in Mei wil hij terug naar mijn eigenland gaan maar wil ik gewoon Nederland wonen. Maar als ik in Nederland woon, moet ik alles mezelf betallen bijvoorbeeld kamer huren of zorgverzekering. Ik werk nu in een restaurant .... maar heb ik ook weinig geld ( niet genoeg geld hebben) dan kan ik niet meer hier blijven. Hoe kan ik hier blijven als ik weinig geld heb, wat moet ik doen ???
quote:pejeka schreef op 16 maart 2017 @ 19:31:

[...]





Als ik jou was, zou ik me eens verdiepen in de opbouw van het sociale stelsel hier, de manier waarop bijv. fabrieksarbeiders in de 19e eeuw werden behandeld in Nederland (echt niet beter dan slaven), en de strijd die het vele generaties heeft gekost om in Nederland de voorzieningen te regelen die er nu zijn.



Nederland heeft het ook niet cadeau gekregen. Het is hier ook niet uit de lucht komen vallen. Daar hebben vele generaties van mensen aan moeten werken, en vaak genoeg ook in de wetenschap dat ze er zélf misschien niet meer van zouden kunnen profiteren, maar die zetten zich in om ervoor te zorgen dat hun kinderen, en desnoods hun kleinkinderen, wél een beter bestaan zouden hebben.



Geen enkele samenleving krijgt het cadeau, en ook de verworvenheden die nu in Nederland bestaan, zijn niet meer dan het resultaat van 100 jaar of meer werken aan een rechtvaardig en menswaardig stelsel.Gelukkig heb ik nul mensen in mijn familie, vrienden- en kennisenkring die denken zoals jij. Ik vermoed dat je zelf nooit in het buitenland hebt gewoond voor een langere tijd. Wat een bekrompenheid. Wat heb jij concreet nou gedaan waardoor Nederland nu een welvarend land is? Heb je enig idee hoe het is om in Vietnam te wonen? Of uberhaupt in een minder ontwikkeld land?
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 16 maart 2017 @ 19:31:

[...]

Daar hebben vele generaties van mensen aan moeten werkenMag ik even een bewijsje van je hebben dat je familielijn niet een klasse landloper was en wel degelijk een zinvolle bijdrage heeft geleverd? En als je betovergrootopa zijn centen verdronk in de plaatselijke kroeg en je oma sloeg, mag ik je dan persoonlijk het land uitzetten met je -kuch- verworvenheden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nomad schreef op 16 maart 2017 @ 21:23:

[...]



Wat heb jij concreet nou gedaan waardoor Nederland nu een welvarend land is?Ze heeft niks gedaan, behalve hier toevallig uitgepoept worden. En als haar familie op haar lijkt, met die onterechte grootheidswaan, hebben ze waarschijnlijk niks bijgedragen waar ik mijn dank voor zou geven.
Alle reacties Link kopieren
Terug gaan naar je eigen land
Alle reacties Link kopieren
quote:aquarium schreef op 16 maart 2017 @ 22:42:

[...]





Mag ik even een bewijsje van je hebben dat je familielijn niet een klasse landloper was en wel degelijk een zinvolle bijdrage heeft geleverd? En als je betovergrootopa zijn centen verdronk in de plaatselijke kroeg en je oma sloeg, mag ik je dan persoonlijk het land uitzetten met je -kuch- verworvenheden?Ik zal je dat bewijs graag mailen. Ik kom niet uit een landlopersfamilie en zeker niet uit een profiteursfamilie. Integendeel, zowel mijn overgrootmoeder als mijn grootmoeder behoorden tot de eerste zelfstandige zakenvrouwen in Nederland.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nomad schreef op 16 maart 2017 @ 21:23:

[...]





Gelukkig heb ik nul mensen in mijn familie, vrienden- en kennisenkring die denken zoals jij. Ik vermoed dat je zelf nooit in het buitenland hebt gewoond voor een langere tijd. Wat een bekrompenheid. Wat heb jij concreet nou gedaan waardoor Nederland nu een welvarend land is? Heb je enig idee hoe het is om in Vietnam te wonen? Of uberhaupt in een minder ontwikkeld land?Ik heb voor langere tijd in Duitsland gewoond (tienerjaren) en ik heb voor langere tijd in Zuid-Frankrijk gewoond (eerste beroepsjaren). En jij?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ben het met Pejeka eens.



Vietnam staat overigens ook niet als gevaarlijk bekend. En het zou toch wat wezen als we allemaal maar weggaan en ons land in de steek laten want in een ander land is het beter? Is er echt oorlog en is het onhoudbaar ja, dan ben je meer dan welkom. Maar omdat het slecht(er) gaat? Mensen kunnen toch ook helpen met het opbouwen van het land? Jammer dat dat niet gedaan wordt.
dubbel
quote:maylo schreef op 17 maart 2017 @ 20:00:

Ben het met Pejeka eens.



Vietnam staat overigens ook niet als gevaarlijk bekend. En het zou toch wat wezen als we allemaal maar weggaan en ons land in de steek laten want in een ander land is het beter? Is er echt oorlog en is het onhoudbaar ja, dan ben je meer dan welkom. Maar omdat het slecht(er) gaat? Mensen kunnen toch ook helpen met het opbouwen van het land? Jammer dat dat niet gedaan wordt.+1
Alle reacties Link kopieren
ga een opleiding volgen waar je blij van wordt en waar je eventueel in Vietnam ook wat aan hebt. En na MBO-2 kan je ook nog doorstromen, naar 3 of 4.



En ik heb wel een vermoeden in welke tak van sport de oma's van Pejeka actief waren...
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 17 maart 2017 @ 19:24:

[...]





Ik zal je dat bewijs graag mailen. Ik kom niet uit een landlopersfamilie en zeker niet uit een profiteursfamilie. Integendeel, zowel mijn overgrootmoeder als mijn grootmoeder behoorden tot de eerste zelfstandige zakenvrouwen in Nederland.

Wat knap van jou, dat je uit zo'n famile komt!



Dat zou mij nou noooiiiit lukken !
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven