Geld & Recht alle pijlers

opgelicht door webshops - update

19-02-2017 14:55 121 berichten
Hallo



ik heb enkele weken geleden schoenen besteld op drie - naar achteraf bleek - frauduleuze webshops.



Toen er maar geen levering kwam, ging er een lichtje branden (rijkelijk laat ...). Ik heb vorige week het Visa-betwistingsforumuleir ingevuld en ... ze hebben het geld al teruggestort ! (op mijn uitgavenstaat aangepast)



Dit vind ik dus ongelofelijk geweldige service van Visa, dat mag weleens gezegd!



Nu heb ik vrijdag wel twee pakjes ontvangen van de sites in kwestie, met een totaal verkeerde levering: de maat klopt, maar dat is ook alles. Het zijn goedkoop ogende prullen, in tweedehands schoendozen ingepakt... En tegelijk ongeveer kreeg ik van de derde webshop een mailtje met gegevens om het parcours van mijn pakket te volgen (wat trouwens niet lukte). Straks wordt daar ook nog iets van geleverd...



Ik ga Visa morgen bellen met de vraag hoe ik hier nu op moet reagaren ... ik ben niet van plan die prullen naar China terug te sturen namelijk...



Vreemd toch dat die sites dit doen...? Waarom de moeite nemen om iets te sturen wat overduideijk niet goed is?
quote:Vlaamsemeid schreef op 19 februari 2017 @ 15:58:

met de lange omvaart sturen ... misschien doe ik dat wel inderdaad. Maar ik ga toch bellen met Visa.

Wordt vervolgd, mocht het iemand interesseren



Lijkt mij ook meest verstandige dan. Als het echt prul is en totaal niet is wat je hebt besteld doen ze bij Visa echt niet moeilijk. En als het echt heel erg duur is om terug te sturen.... Dan zou ik ook bellen en overleg gewoon.



Misschien zeggen ze : geen probleem en klaar en misschien moet je toch wat terug betalen of retour sturen. Maar mijn ervaring is dat als je niks zegt en zij moeten naar jou komen met en verzendbewijs je misschien meer gedoe hebt.
quote:Vlaamsemeid schreef op 19 februari 2017 @ 15:51:

In principe wel. TO heeft geld gehad van Visa. Nu heeft ze ook spullen. Niet de goede maar toch.



Het kan nog wel eens een dingetje worden als Visa dat bedrijf aanschrijft en dat doen ze voor zulke bedragen en bedrijf kan verzending van ( welke dan ook ) spullen hard maken. Ik heb bij een CC maatschappij gewerkt en ze zullen altijd dat geld ( boven een bepaald bedrage en 300 euro zit daar ruim boven) proberen terug te halen. Ook al krijgt de klant het wel zonder problemen vergoed.





Beter zegt ze nog niks naar Visa. Kijkt hoe en of ze de spullen retour kan sturen. Nadat ze foto's van de inhoud heeft gemaakt.





Wel, daar ga ik dus ook van uit. Dat Visa dat geld probeert terug te vorderen van de 'piraten'. Lijkt me logisch, en de enige manier waarop ze deze service kunnen bieden.



Ik ga het risico toch nemen en bellen met de helpdesk van Visa. Ik heb hen namelijk gezegd dat ik niks ontvangen heb, dat moet ik sowieso rechtzetten. Deze armtierige pakjes zijn een zo mogelijk nog duidelijker bewijs van de oplichting dan helemaal niks leveren.. aangezien ik bij elke site een account heb aangemaakt en zo over bestelgegevens beschik (inclusief foto's van de bestelde schoenen) kan ik zo wel aan Visa aantonen wat er aan de hand is.



Ik ben zelf liever eerlijk. En als ik dat geld moet terugbetalen, ga ik daar ook nietn dood van.



En nu ga ik wat leukers doen :-)Ehmm. Jij bent to toch?
quote:Filee schreef op 19 februari 2017 @ 16:01:

[...]



Ehmm. Jij bent to toch?Ja, ze quootte mij en gaf antwoord. Ging niet helemaal lekker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 19 februari 2017 @ 16:00:

[...]



Of zij zullen zeggen: je hebt je spullen gekregen dus betaal dat geld maar terug aan ons.



Nee hoor zo dom zijn ze niet bij Visa.

Ze heeft de spullen niet gekregen. Ze is en blijft opgelicht.
.
TO, heb je getekend voor ontvangst?
quote:impala schreef op 19 februari 2017 @ 16:03:

[...]





Nee hoor zo dom zijn ze niet bij Visa.

Ze heeft de spullen niet gekregen. Ze is en blijft opgelicht.Maar Visa wil toch wel dat geld op een of andere manier terug krijgen.
quote:Vlaamsemeid schreef op 19 februari 2017 @ 15:58:

met de lange omvaart sturen ... misschien doe ik dat wel inderdaad. Maar ik ga toch bellen met Visa.

Wordt vervolgd, mocht het iemand interesseren Ja hoor, mij wel.
quote:Filee schreef op 19 februari 2017 @ 16:07:

[...]



Maar Visa wil toch wel dat geld op een of andere manier terug krijgen.



Als TO kan aantonen dat het prul is en niet wat ze heeft besteld en het veel geld kost om terug te sturen zal dat niet bij TO zijn.

Dan gaan ze gewoon de piraten verder onderzoeken zoals ze sowieso nu al aan het doen zijn.



Als ze niks zegt en niet terug stuurt naar China dan kan Visa wel eens vervelend gaan doen als er verzendbewijs van iets opduikt.
quote:Theamuts schreef op 19 februari 2017 @ 16:06:

TO, heb je getekend voor ontvangst?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap alle zure reacties niet zo.



TO, netjes van je dat je Visa hierover wilt inlichten!
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Of ik heb getekend voor ontvangst doet er in mijn ogen weinig toe. Ik wil sowieso zelf recht in mijn schoenen staan. Het lijkt me ook belangrijk dat ze bij Visa het volledige verhaal kennen, om achter het geld aan te kunnen gaan. Ik verwacht eerlijk gezegd wel dat het antwoord zal zijn dat ik de pakjes niet hoef terug te sturen, omdat het geleverde zo belachelijk is. Maar dat hoor ik dan wel.



Ik ga ook nog klacht neerleggen bij de politie, wie weet helpt het om deze piraten van het net te krijgen...



En moraal van het verhaal: betaal internetaankopen met visa, niet met overschrijving...
quote:Evelyn82 schreef op 19 februari 2017 @ 16:17:

Ik snap alle zure reacties niet zo.



TO, netjes van je dat je Visa hierover wilt inlichten!Thx :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg benieuwd wat Visa nu uiteindelijk zegt,,dus als je wil updaten, heel graag :-)



En idd koop online met Visa. En niet online ook, vanwege de verlies en diefstalverzekering. I Visa.
.
zal ik doen!
Ik denk dat het verstandig is dat je visa inlicht over de gekregen spullen en idd wel zo eerlijk.



Ik vraag me wel af waarom je zomaar besteld hebt zonder na te gaan of het een betrouwbare site is, was de drang om te consumeren zo groot dat je maar blindelings bent gaan bestellen?
Alle reacties Link kopieren
Nog meer gezeik. Zit er wat in de lucht vandaag ofzo?
.
Voor hert spannende vervolg van deze saga: ik ben pas dinsdagochtend in de gelegenheid om te bellen :-)
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik dan wel weer apart, ze zijn 24/7 te bereiken.

Maar ik heb geduld
.
Ik wilde vrijdag bellen, meteen nadat ik de pakjes had gekregen en toen ik de code intikte die ik via mail gekregen heb (code van mijn dossier) zei een voicemail dat de dienst betwistingen enkel ma-vr tot 16 u te bereiken is. Morgen zit ik de hele dag op mijn werk, dan ga ik niet even uitgebreid met Visa bellen :-)

Pas dinsdag even kans om dat te don.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vlaamsemeid schreef op 19 februari 2017 @ 17:40:

Ik wilde vrijdag bellen, meteen nadat ik de pakjes had gekregen en toen ik de code intikte die ik via mail gekregen heb (code van mijn dossier) zei een voicemail dat de dienst betwistingen enkel ma-vr tot 16 u te bereiken is. Morgen zit ik de hele dag op mijn werk, dan ga ik niet even uitgebreid met Visa bellen :-)

Pas dinsdag even kans om dat te don.Ah ok. En Belgie, dat scheelt misschien ook?
.
misschien... zou wel,kunnen mailen, maar leg dit liever mondeling uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vlaamsemeid schreef op 19 februari 2017 @ 17:50:

misschien... zou wel,kunnen mailen, maar leg dit liever mondeling uit.

Ja snap ik, dan heb je tenminste meteen antwoord.

Dinsdag dus
.
quote:impala schreef op 19 februari 2017 @ 17:25:

Nog meer gezeik. Zit er wat in de lucht vandaag ofzo?Ik zeik niet, ik ben gewoon benieuwd waarom TO besteld heeft zonder verder te onderzoeken of de site wel betrouwbaar is.
Ik had een lange tijd achter elkaar héél hard gewerkt, al heel lang niks gekocht, vond dat ik wel iets verdiende, was doodmoe, hing voor de tv wat te surfen, zag hele leuke schoenen die er niet meer waren in mijn maat, wilde die dolgraag hebben, het waren de laatste dagen van de sales dus ik had het gevoel dat er haast bij was en de rest heb ik al eens verteld :-)

En dit dus twee keer op dezelfde avond en twee dagen later nog eens.



Ben redelijk impulsief van aard maar dit wordt meestal gecounterd door een eveneens aangeboren neiging tot voorzichtigheid. Maar helaas, niet altijd dus.
quote:impala schreef op 19 februari 2017 @ 17:36:

Dat vind ik dan wel weer apart, ze zijn 24/7 te bereiken.

Maar ik heb geduld Niet voor dit soort dingen. Dan noteren ze de boel en word je na het weekend terug gebeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven