Geld & Recht alle pijlers

opgelicht door webshops - update

19-02-2017 14:55 121 berichten
Hallo



ik heb enkele weken geleden schoenen besteld op drie - naar achteraf bleek - frauduleuze webshops.



Toen er maar geen levering kwam, ging er een lichtje branden (rijkelijk laat ...). Ik heb vorige week het Visa-betwistingsforumuleir ingevuld en ... ze hebben het geld al teruggestort ! (op mijn uitgavenstaat aangepast)



Dit vind ik dus ongelofelijk geweldige service van Visa, dat mag weleens gezegd!



Nu heb ik vrijdag wel twee pakjes ontvangen van de sites in kwestie, met een totaal verkeerde levering: de maat klopt, maar dat is ook alles. Het zijn goedkoop ogende prullen, in tweedehands schoendozen ingepakt... En tegelijk ongeveer kreeg ik van de derde webshop een mailtje met gegevens om het parcours van mijn pakket te volgen (wat trouwens niet lukte). Straks wordt daar ook nog iets van geleverd...



Ik ga Visa morgen bellen met de vraag hoe ik hier nu op moet reagaren ... ik ben niet van plan die prullen naar China terug te sturen namelijk...



Vreemd toch dat die sites dit doen...? Waarom de moeite nemen om iets te sturen wat overduideijk niet goed is?
Alle reacties Link kopieren
quote:Vlaamsemeid schreef op 19 februari 2017 @ 15:19:

[...]





Ik heb blauwe leren laarzen besteld en bruine pumps met blokhak en zilverkleurige pumps met blokhak, allemaal van degelijke merken... als ik dan stinkende zwarte plastic sneaker krijg in een kapotte doos en een amateuristisch ogend pakje en knalrode plastic pumps, ja, dan ben ik opgelicht...



Wat een zure reactie zeg… misschien had je het rechtvaardiger gevonden als ik naar mijn 300 euro had kunnen fluiten? Want ik had maar niet zo stom moeten zijn?



Gelukkig wordt een consument beschermd tegen dergelijke piraten op het internet. Want zij stellen criminele feiten, ik was enkel naïef en gehaast.



Met nogmaals, veel dank aan Visa!

Goh, de 2e in dit topic al die direct een reactie als 'zuur' ziet.

Meid, ik kan heel veel zeggen maar ik hoop dat je in het vervolg wat beter nadenkt voor je dit soort domme bestellingen doet. Veel succes.
quote:Filee schreef op 19 februari 2017 @ 15:22:

[...]



En de webshop had hoge kortingen en slecht Nederlandse stukken tekst.Wel, het waren geen belachelijke kortingen (50%, net zoals op die dag ook op Zalando, wegens einde uitverkoop). Ik wilde bestellen op Zalando, mijn maat was er niet meer, ik ging googelen op merk en maat en ben zo stom/lui/naïef geweest om die sites verder niet te checken. Het bestelstukje zag er telkens perfect uit, de homepagina's ('huis' :-) ) waren inderdaad een ander verhaal, maar daar ben ik pas na het bestellen gaan kijken.
quote:Grobbekuiken schreef op 19 februari 2017 @ 15:29:

[...]





Oh. Vraag me af waarom. Mooi dat zoiets verzekerd is en dat Visa de boel dus ook gedekt heeft. Klaar dan toch?Leek mij ook idd
Ik zou de moeite van het terugsturen niet eens nemen. In de kliko ermee en nooit meer bestellen bij die gasten.
quote:minnimouse schreef op 19 februari 2017 @ 15:29:

[...]



Goh, de 2e in dit topic al die direct een reactie als 'zuur' ziet.

Meid, ik kan heel veel zeggen maar ik hoop dat je in het vervolg wat beter nadenkt voor je dit soort domme bestellingen doet. Veel succes.Ze geeft liever een ander de schuld, dan dat ze moet toegeven zelf heel dom te zijn geweest.
quote:Vlaamsemeid schreef op 19 februari 2017 @ 15:30:

[...]





Wel, het waren geen belachelijke kortingen (50%, net zoals op die dag ook op Zalando, wegens einde uitverkoop). Ik wilde bestellen op Zalando, mijn maat was er niet meer, ik ging googelen op merk en maat en ben zo stom/lui/naïef geweest om die sites verder niet te checken. Het bestelstukje zag er telkens perfect uit, de homepagina's ('huis' :-) ) waren inderdaad een ander verhaal, maar daar ben ik pas na het bestellen gaan kijken.Niet zo slim. Hopelijk heb je er iets van geleerd.
Vragen wat ik moet met de troep die ze me hebben opgestuurd... Mag ik die wel zomaar weggooien?



Terugsturen naar China lijkt me een kostbare zaak, dat wil ik liever vermijden...
Alle reacties Link kopieren
Niks terugsturen natuurlijk. Gewoon wegflikkeren en zsm vergeten.



En Visa rules ja. Als je card misbruikt wordt, krijg je ook zonder gezeur geld terug. En ze zitten er bovenop. Ik heb al meerdere keren een telefoontje gehad van Visa om te checken of betalingen door mijzelf gedaan waren. Als het afwijkt van een' normaal' patroon dan checken ze dat..

Bizarre reacties trouwens in dit topic .
.
quote:Vlaamsemeid schreef op 19 februari 2017 @ 15:32:

Vragen wat ik moet met de troep die ze me hebben opgestuurd... Mag ik die wel zomaar weggooien?



Terugsturen naar China lijkt me een kostbare zaak, dat wil ik liever vermijden...



Als jij dolgraag wil dat Visa alles weer terugdraait, moet je het vooral gaan melden. Dan heb je uiteindelijk straks dus toch die 300,00 Euro betaald voor afval.



Het is toch klaar zo? Visa heeft de boel gedekt, jij bent kosteloos gesteld dus. Wat wil je nou nog meer?
quote:Vlaamsemeid schreef op 19 februari 2017 @ 15:32:

Vragen wat ik moet met de troep die ze me hebben opgestuurd... Mag ik die wel zomaar weggooien?



Terugsturen naar China lijkt me een kostbare zaak, dat wil ik liever vermijden...Als jij bij Visa meld dat je wel spullen hebt gekregen kan het zijn dat jij dat bedrag terug moet betalen Visa. En verder is het niet hun zaak wat jij met die spullen moet doen.
quote:Grobbekuiken schreef op 19 februari 2017 @ 15:35:

[...]





Als jij dolgraag wil dat Visa alles weer terugdraait, moet je het vooral gaan melden. Dan heb je uiteindelijk straks dus toch die 300,00 Euro betaald voor afval.



Het is toch klaar zo? Visa heeft de boel gedekt, jij bent kosteloos gesteld dus. Wat wil je nou nog meer?Dit dus
Ik heb er zeker iets van geleerd maarre... heb wat moeite met de 'schuldvraag' zoals sommigen van jullie die zien.



Die piraten proberen klanten geld af te troggelen door hen doelbewust te misleiden. Dat is crimineel handelen.



Ik was nonchalant en naïef. Dan moet je soms helaas op de blaren zitten (nu gelukkig niet) maar je bent in mijn ogen nergens SCHULDIG aan.



En wat betreft zure reacties: ik postte dit omdat het anderen kan helpen (iedereen leek vorige week te denken dat ik naar mijn geld kon fluiten namelijk )en had eerder reacties verwacht als ' fijn voor je, wat goed van Visa, net goed voor die piraten;)

Maar ik ben dan ook naïef :-)

En geen calviniste :-)
quote:Elfje112 schreef op 19 februari 2017 @ 15:35:

[...]



Als jij bij Visa meld dat je wel spullen hebt gekregen kan het zijn dat jij dat bedrag terug moet betalen Visa. En verder is het niet hun zaak wat jij met die spullen moet doen.



In principe wel. TO heeft geld gehad van Visa. Nu heeft ze ook spullen. Niet de goede maar toch.



Het kan nog wel eens een dingetje worden als Visa dat bedrijf aanschrijft en dat doen ze voor zulke bedragen en bedrijf kan verzending van ( welke dan ook ) spullen hard maken. Ik heb bij een CC maatschappij gewerkt en ze zullen altijd dat geld ( boven een bepaald bedrage en 300 euro zit daar ruim boven) proberen terug te halen. Ook al krijgt de klant het wel zonder problemen vergoed.





Beter zegt ze nog niks naar Visa. Kijkt hoe en of ze de spullen retour kan sturen. Nadat ze foto's van de inhoud heeft gemaakt.
Vooral aan visa melden als je toch wel die 300 euro zelf wilt betalen.
Fijn dat VISA zo netjes is.

Heel eerlijk.....zou het zo laten verder. En niets meer bestellen bij deze sites. En anderen tippen dat ook niet te doen.
Enne die "piraten" hebben hun geld gewoon. Dus niets "net goed voor die piraten".
quote:Filee schreef op 19 februari 2017 @ 15:44:

Enne die "piraten" hebben hun geld gewoon. Dus niets "net goed voor die piraten".



Dat ligt er maar aan. Er loopt vast een onderzoek om die betaling terug te kunnen draaien. Als Visa dat bedrijf kan vinden en ze gaan de betaling terug draaien ivm fraude en er duiken verzendbewijzen op kan TO er nog last mee krijgen.



TO kan beter kijken of het niet alsnog retour kan. Maar Visa nog zeker niet bellen.
quote:Fee-de-Goede schreef op 19 februari 2017 @ 15:46:

[...]





Dat ligt er maar aan. Er loopt vast een onderzoek om die betaling terug te kunnen draaien. Als Visa dat bedrijf kan vinden en ze gaan de betaling terug draaien ivm fraude en er duiken verzendbewijzen op kan TO er nog last mee krijgen.



TO kan beter kijken of het niet alsnog retour kan. Maar Visa nog zeker niet bellen.Ja daarom.
In principe wel. TO heeft geld gehad van Visa. Nu heeft ze ook spullen. Niet de goede maar toch.



Het kan nog wel eens een dingetje worden als Visa dat bedrijf aanschrijft en dat doen ze voor zulke bedragen en bedrijf kan verzending van ( welke dan ook ) spullen hard maken. Ik heb bij een CC maatschappij gewerkt en ze zullen altijd dat geld ( boven een bepaald bedrage en 300 euro zit daar ruim boven) proberen terug te halen. Ook al krijgt de klant het wel zonder problemen vergoed.





Beter zegt ze nog niks naar Visa. Kijkt hoe en of ze de spullen retour kan sturen. Nadat ze foto's van de inhoud heeft gemaakt.





Wel, daar ga ik dus ook van uit. Dat Visa dat geld probeert terug te vorderen van de 'piraten'. Lijkt me logisch, en de enige manier waarop ze deze service kunnen bieden.



Ik ga het risico toch nemen en bellen met de helpdesk van Visa. Ik heb hen namelijk gezegd dat ik niks ontvangen heb, dat moet ik sowieso rechtzetten. Deze armtierige pakjes zijn een zo mogelijk nog duidelijker bewijs van de oplichting dan helemaal niks leveren.. aangezien ik bij elke site een account heb aangemaakt en zo over bestelgegevens beschik (inclusief foto's van de bestelde schoenen) kan ik zo wel aan Visa aantonen wat er aan de hand is.



Ik ben zelf liever eerlijk. En als ik dat geld moet terugbetalen, ga ik daar ook nietn dood van.



En nu ga ik wat leukers doen :-)
Tja, dan zoek je even uit wat het kost om dat pakketje zo goedkoop mogelijk weer in China te krijgen. Dan heb jij weer bewijs dat je de goederen niet meer in je bezit hebt. Zal altijd minder zijn dan die 300,00 Euro.
met de lange omvaart sturen ... misschien doe ik dat wel inderdaad. Maar ik ga toch bellen met Visa.

Wordt vervolgd, mocht het iemand interesseren
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 19 februari 2017 @ 15:56:

Tja, dan zoek je even uit wat het kost om dat pakketje zo goedkoop mogelijk weer in China te krijgen. Dan heb jij weer bewijs dat je de goederen niet meer in je bezit hebt. Zal altijd minder zijn dan die 300,00 Euro.





Ben je gek ofzo? Je gaat toch geen kosten maken en moeite doen voor die oplichters ?

Als je het heeel netjes wil doen dan bel je Visa. Zij zullen zeggen: Weggooien of misschien wel naar Visa sturen, omdat ze er mogelijk wat aan hebben bij de fraudebestrijding.
.
quote:Vlaamsemeid schreef op 19 februari 2017 @ 15:58:

met de lange omvaart sturen ... misschien doe ik dat wel inderdaad. Maar ik ga toch bellen met Visa.

Wordt vervolgd, mocht het iemand interesseren Dus je trekt je niets aan van de adviezen om het eerst terug te sturen en voorlopig niets aan visa te melden? Dom
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 19 februari 2017 @ 15:59:

[...]



Dus je trekt je niets aan van de adviezen om het eerst terug te sturen en voorlopig niets aan visa te melden? Dom Dat advies is dom.
.
quote:impala schreef op 19 februari 2017 @ 15:58:

Ben je gek ofzo? Je gaat toch niet meer kosten maken en moeite doen voor die oplichters ?

Als je het heeel netjes wil doen dan bel je Visa. Zij zullen zeggen: Weggooien of misschien wel Visa sturen, omdat ze er mogelijk wat aan hebben bij de fraudebestrijding.Of zij zullen zeggen: je hebt je spullen gekregen dus betaal dat geld maar terug aan ons.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven