Geld & Recht alle pijlers

Rechten vader.

23-06-2015 10:03 1153 berichten
Tijdens de zwangerschap van mijn kind, kreeg de vader van mijn kind koudwatervrees en is "sigaretten" gaan halen. Nu is er contact geweest 5 weken geleden en wil hij graag omgangsregeling. Namelijk om de 2 weken een weekend bij hem. Voor mij is dat op dit moment geen optie. Hij heeft heel lang geen enkele interesse getoond. En nu het hem uitkomt moet ik er mee akkoord gaan. Hij mag langskomen wanneer hij wil maar wil maar daar neemt hij geen genoegen mee en heeft aangegeven hier een rechtszaak over te maken.



Zijn er ervaringsdeskundigen die me meer kunnen vertellen? Hij heeft zijn kind niet erkend.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft net zoveel recht op het kind als jij hebt. De rechter zal een omgangsregeling of co-ouderschap alleen maar toejuichen want hij heeft het belang van het kind voor ogen
Jouw ex heeft recht op omgang met zijn kind en zelfs op co-ouderschap. Dat jij dat teveel vindt als hij zijn kind nog nooit heeft gezien, snap ik. Maar na een paar keer opbouwen zul je er toch mee in moeten stemmen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het geen optie voor je? Toch fijn dat hij weer in het leven van jullie kind wil zijn? Erkenning en gezag kan hij afdwingen via de rechter. En er moet heel wat ergs aan hand zijn willen ze hem dat weigeren. Hoe oud is jullie kind nu?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Ik snap jouw gevoel naar hem toen, maar vind je niet dat jouw kind ook recht heeft om haar vader te leren kennen? Ik kan me voorstellen dat je het ver vindt gaan om je kind meteen een weekend naar hem toe te laten gaan, misschien rustiger opbouwen?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je kind



Ik vind bovenstaande reacties nogal cru



Als een man bv vijf jaar niets heeft laten horen is het een wildvreemde voor het kind en zou ik een weekend logeren ook raar vinden
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 23 juni 2015 @ 10:07:

Jouw ex heeft recht op omgang met zijn kind en zelfs op co-ouderschap. Dat jij dat teveel vindt als hij zijn kind nog nooit heeft gezien, snap ik. Maar na een paar keer opbouwen zul je er toch mee in moeten stemmen.





Ben ik het mee eens, en de rechter vast en zeker ook. Dus daar zul je je bij moeten neerleggen.



Toch is het ehm, bijzonder, dat vaders soms maandenlang of zelfs jarenlang geen interesse tonen, en dan opeens wél contact eisen. Je kunt je afvragen of dat nou zo leuk is voor een kind, om zo aan de willekeur van zijn of haar vader overgeleverd te zijn.
Hoe oud is je kind?
Overigens, je hebt nu nog de kans om het zelf in de hand te houden met langzaam opbouwen naar de weekends toe. Als je die beslissing eenmaal aan de rechter overlaat, heb jij daarin geen enkele stem meer. Just saying...
Alle reacties Link kopieren
quote:absor schreef op 23 juni 2015 @ 10:10:

Hoe oud is je kind



Ik vind bovenstaande reacties nogal cru



Als een man bv vijf jaar niets heeft laten horen is het een wildvreemde voor het kSame minds!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook raar vinden hoor als "pa" na een hele tijd wel ineens het kind wil.

Hij kent het kind totaal niet en wil blijkbaar ook geen moeite doen om het te leren kennen. Hij wil het alleen om het weekend. Dat lijkt me toch wat raar. Lijkt me dat je dan toch eerst vaak op bezoek gaat of het kind even meeneemt naar de speeltuin ed voordat je gaat eisen dat kind in kwestie bij je komt.



TO schrijft dat hij langs mag komen wanneer hij wil. Hoe vaak doet hij dat dan en hoe goed kent het kind hem nu.
Alle reacties Link kopieren
Stel een opbouwschema voor:

2x 2 uurtjes bij jou thuis

2 uurtjes bij hem (zonder jou)

4 uur

Hele dag

Dag+overnachting



Zoiets?
Ik denk dat je bedoelt dat je voor je kind een duidelijk afspraak wil mbt wanneer jullie kind zijn vader ziet/ bij hem is?

Dus een duidelijke omgangsregeling?

Dus niet nu wel en dan 5 weken niet enz.

Of begrijp ik je verkeerd?
quote:Wintertime16 schreef op 23 juni 2015 @ 10:10:

Stel een opbouwschema voor:

2x 2 uurtjes bij jou thuis

2 uurtjes bij hem (zonder jou)

4 uur

Hele dag

Dag+overnachting



Zoiets?Lijkt me een goed schema.
quote:absor schreef op 23 juni 2015 @ 10:10:

Hoe oud is je kind



Ik vind bovenstaande reacties nogal cru



Als een man bv vijf jaar niets heeft laten horen is het een wildvreemde voor het kNiets cru's aan hoor. Rechters gaan nu eenmaal uit van het belang van het kind, en die heeft recht op omgang met beide ouders.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp wel dat je er niet om staat te springen; hij heeft je een onbezorgde zwangerschap afgenomen en jou en je kind in de steek gelaten. Maar als je dat allemaal even in het verleden laat en naar de toekomst kijkt denk je dan niet dat je kind gebaat is bij omgang met de vader? Houden van je kind is ook handelen in zijn of haar belang en over je eigen schaduw (en verdriet en wrok) heen stappen.
Zou je op termijn wel akkoord gaan met een omgangsregeling zoals hij voorstelt? Of wil je het pertinent, uberhaupt nooit niet? Dat is best een verschil.

Ik denk dat je samen met je ex om de tafel moet gaan zitten om dit goed door te spreken. Uiteindelijk wilde je ooit een kind met hem samen, dus hij zal heus vaderlijke eigenschappen bezitten, hoezeer hij jou ook van het tegendeel heeft weten te overtuigen.

Voor je kind is het fijn om contact met hem te krijgen, toch?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet om jou of om hem, maar om jullie kind. Voor het kind is het fijn om contact met beide ouders te hebben, ook al is dat niet in het plaatje wat jij voor ogen had.



Hoe oud is het kind? Want een weekendregeling hoeft niet per se de beste optie te zijn. Voor hele jonge kinderen is een of twee losse dagen per week vaak beter dan een weekend per 14 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Nou het is toch wel behoorlijk gevoelloos van de vader dat hij nu opeens het kind om de 2 weken een heel weekend wil. Dat kind kent hem niet eens, je kunt een kind toch niet zomaar 2 weken bij een wildvreemde dumpen. Hoe oud is het kind eigenlijk?

Ik zou eerlijk gezegd ook de boot afhouden, de manier waarop hij ervandoor is gegaan geeft weinig vertrouwen in de toekomst. Straks gaat het kind zich aan de vader hechten en verdwijnt hij opeens weer uit beeld. Laat de deskundigen het maar uitvechten. Hij moet eerst maar aantonen dat hij de vader is, dus eerst zal hij een DNA-test moeten eisen via de rechter. Zo kan er heel veel tijd overheen gaan, grote kans dat hij het dan zat is of een nieuw vriendinnetje vindt en afhaakt.
quote:nina1966 schreef op 23 juni 2015 @ 10:10:

Ik zou het ook raar vinden hoor als "pa" na een hele tijd wel ineens het kind wil.

Hij kent het kind totaal niet en wil blijkbaar ook geen moeite doen om het te leren kennen. Hij wil het alleen om het weekend. Dat lijkt me toch wat raar. Lijkt me dat je dan toch eerst vaak op bezoek gaat of het kind even meeneemt naar de speeltuin ed voordat je gaat eisen dat kind in kwestie bij je komt.



TO schrijft dat hij langs mag komen wanneer hij wil. Hoe vaak doet hij dat dan en hoe goed kent het kind hem nu.TO en ex zijn uit elkaar. Gezien TO's topic, kan ik me maar zo voorstellen dat ex weinig trek heeft in bij haar langs gaan. En bovendien: waarom zou je je bloedeigen kind alleen onder toezicht mogen zien? Da's toch gek?
Alle reacties Link kopieren
Baby, peuter, kleuter, puber? Dat maakt nog weleens het verschil.
verba volant, scripta manent.
quote:NummerZoveel schreef op 23 juni 2015 @ 10:13:

[...]





TO en ex zijn uit elkaar. Gezien TO's topic, kan ik me maar zo voorstellen dat ex weinig trek heeft in bij haar langs gaan. En bovendien: waarom zou je je bloedeigen kind alleen onder toezicht mogen zien? Da's toch gek?Ja. Zeker omdat hij dus wel vadermateriaal was volgens TO. Dat hij de benen heeft genomen is op zijn zachts gezegd lullig, maar omgang tussen vader en ind is net zo belangrijk als die tussen moeder en kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 23 juni 2015 @ 10:11:

[...]





Niets cru's aan hoor. Rechters gaan nu eenmaal uit van het belang van het kind, en die heeft recht op omgang met beide ouders.



Dus een man heeft zijn kind niet erkend. Nooit gezien. Kind is tien en vader eist ineens een omgangsregeling?

Die rechter wijst dat dan in belang van het kind toe?

Ik geloof dit niet



Vooral omdat de moeder aangeeft dat vader welkom is om kind te leren kennen
quote:lattemachiato schreef op 23 juni 2015 @ 10:13:

Nou het is toch wel behoorlijk gevoelloos van de vader dat hij nu opeens het kind om de 2 weken een heel weekend wil. Dat kind kent hem niet eens, je kunt een kind toch niet zomaar 2 weken bij een wildvreemde dumpen. Hoe oud is het kind eigenlijk?

Ik zou eerlijk gezegd ook de boot afhouden, de manier waarop hij ervandoor is gegaan geeft weinig vertrouwen in de toekomst. Straks gaat het kind zich aan de vader hechten en verdwijnt hij opeens weer uit beeld. Laat de deskundigen het maar uitvechten. Hij moet eerst maar aantonen dat hij de vader is, dus eerst zal hij een DNA-test moeten eisen via de rechter. Zo kan er heel veel tijd overheen gaan, grote kans dat hij het dan zat is of een nieuw vriendinnetje vindt en afhaakt.

Dus hem lekker dwars zitten, omdat hij er vandoor ging? Dat is idd echt in het belang van het kind denken



Mijn ex ging er ook vandoor tijdens de zwangerschap. We hebben nu al jaren een co-ouderschap en wat vind ik het heerlijk voor mijn kind dat hij zo'n fijne band met zijn vader heeft.
En hoe staat hij tegenover alimenatie betalen?



Het liefst met terugwerkende kracht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven