Geld & Recht alle pijlers

uitkeringsfraude melden?

18-08-2013 23:04 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, even een vraag naar jullie mening.....



Zouden jullie fraude melden als je wist dat iemand onterecht een uitkering ontvangt?



Het gaat niet om familie of een kennis/vriendin.

Het is een jong persoon zonder kinderen...



Ik hoor het graag, alvast bedankt.



P.s: en blijven je gegevens als melder echt anoniem?
quote:graantje23 schreef op 19 augustus 2013 @ 09:01:

Ik zou het niet doen. Natuurlijk is het oneerlijk en draaien "wij" er voor op. Maar die ene uitkering meer of minder maakt het verschil niet..

Maar helpt wel die persoon de problemen in misschien.Jij draait er helemaal niet voor op. De WW is een sociale verzekering, waar je zelf de premie voor betaalt.
Het idee van een verzekering is, dat je gebruik kunt maken van het geld van anderen, wanneer je daar volgens de polisvoorwaarden recht op hebt.



Het zijn dus voornamelijk anderen die voor jouw uitkering opdraaien. Wanneer je het zelf zou kunnen betalen, had je geen verzekering nodig gehad, immers.
Alle reacties Link kopieren
ik zou zo iets nooit melden, laten ze maar banen creeeren en mensen aannemen om dit soort dingen te controleren. werkgelegenheid scheppen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:doddie schreef op 19 augustus 2013 @ 14:22:

ik zou zo iets nooit melden, laten ze maar banen creeeren en mensen aannemen om dit soort dingen te controleren. werkgelegenheid scheppen.Een baan die je uit belastinggeld creëert is geen werkgelegenheid; het is een extra uitkering die de belastingbetalers moeten ophoesten. Een hele dure ook nog, aangezien er ook een kantoor en de organisatie omheen voor betaald moet worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 19 augustus 2013 @ 14:27:

[...]



Een baan die je uit belastinggeld creëert is geen werkgelegenheid; het is een extra uitkering die de belastingbetalers moeten ophoesten. Een hele dure ook nog, aangezien er ook een kantoor en de organisatie omheen voor betaald moet worden.



De overheid subsidieert tal van projecten zodat de mensen zich op den duur zelfstandig kunnen redden. Het UWV maakt ook afspraken zodat zzp-ers kunnen starten. De overheid koopt voor haar diensten tal van onnodige producten om markten draaiende te houden.



Wat is daar mis mee?
Leven en beleven
Alle reacties Link kopieren
snap ik amand maar dan nog vind ik het niet mijn taak om fraude aan te geven. Ik werk en mag verwachten dat er goed met het belastinggeld omgegaan wordt.



en ipv wachtgeld aan politici (waarom niet zelfde rechten en plichten als iedere burger? ) zie ik dan liever dat er geld vrij komt voor betere controle. en dat gebeurd al steeds meer. Daarom beschuldig niet voor je iets zeker weet want zo makkelijk is het echt niet meer en je verrader zo lees je hier slaapt niet.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Misschien mosterd (heb niet alles gelezen) maar waarom ga je niet gewoon naar die persoon zelf toe om aan te geven dat je het a-sociaal vindt en dit aan gaat geven? Ik vind het nogal achterbaks om zoiets achter iemands rug om te doen.
Als je uit morele overwegingen aangifte wilt doen (of omdat jij je als belastingbetaler persoonlijk benadeeld voelt), zou het je eigenlijk niet uit moeten maken of jouw klacht inderdaad anoniem blijft.
Verrader? Nouja. Wanneer je geld onvangt dat door anderen wordt opgebracht, mag er best contrôle op de juistheid van die uitkering worden uitgeoefend. Het zou van een schandelijke minachting voor de belasting/premiebetalers getuigen, wanneer het recht op de uitkering niet zonder aankondiging gecontroleerd zou mogen worden.



Het is het geld van anderen, namelijk.
quote:watermanneke schreef op 19 augustus 2013 @ 14:35:

[...]

De overheid koopt voor haar diensten tal van onnodige producten om markten draaiende te houden.



Wat is daar mis mee?Heb je een dag of twee?
Alle reacties Link kopieren
quote:flakes schreef op 18 augustus 2013 @ 23:08:

Het is zeer Nederlands om niet te willen klikken

Vind je. Ik denk juist het tegenovergestelde.

Waarvan akte: het starten van dit topic en zo'n topic is echt niet voor de allereerste keer geopend.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ik gooi hem er nog maar eens in: The four ways to spend money (Milton Friedman)
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 19 augustus 2013 @ 15:59:

[...]



Heb je een dag of twee?Oh zeker, doe maar rustig aan. Het is prima als ik het volgende week kan lezen. Ben benieuwd...
Leven en beleven
Alle reacties Link kopieren
quote:watermanneke schreef op 19 augustus 2013 @ 16:18:

[...]



Oh zeker, doe maar rustig aan. Het is prima als ik het volgende week kan lezen. Ben benieuwd...



Volgens mij bedoelde ze dat ze m.i.v. nu twee dagen nodig heeft voor ze dat allemaal uit de doeken heeft gedaan. Is een figuurlijke uitspraak als je voldoende argumenten hebt voor wat je beweert.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
ken je mensen van dichtbij met een uitkering? Het is verschrikkelijk zoals je wordt behandeld, en de argwaan waar je mee te maken krijgt. Nodig zeker omdat het gebeurd maar je zal maar van goede trouw zijn en er mee te maken krijgen.



Burocratie ten top, een site die voor geen meter werkt en waag het niet een fout te maken want je wordt gelijk gekort en zie het maar weer te herstellen.



Het is al straf genoeg dat je een uitkering moet aanvragen en het is echt niet zo makkelijk de boel te belazeren eerder moet je constant aangeven echt ten goede trouw te zijn en bewijzen dat je aan alle voorwaarde voldoet. Dus als iemand naar jouw idee lijkt te frauderen vraag je dan eerst af of het echt klopt je krijgt nl niet zo makkelijk een uitkering tegenwoordig en behouden daar moet je je behoorlijk voor aan regels houden. Die controle is er dus al maar het werk is er veel minder.



Aan buitenkant kun je er wel eens flink naast zitten. Wat ik wil zeggen is dat als iemand een uitkering heeft hij er vaak ook gewoon recht op heeft anders had je hem nl niet.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:watermanneke schreef op 19 augustus 2013 @ 16:18:

[...]



Oh zeker, doe maar rustig aan. Het is prima als ik het volgende week kan lezen. Ben benieuwd... En volgens mij bedoelde watermanneke hiermee dat het voor A wel een tijdje zoeken zal zijn alvorens enkele steekhoudende argumenten te vinden (in haar optiek)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat ik denk is dat het TO haar ex is die mee gegaan is met zijn nieuw vriendin en die nu minder inkomen heeft waardoor er minder alumentatie binnen komt. TO vind dit fraude hij had zijn goed baan kunnen behouden en zo meer kunnen betalen.



Maar wettelijk is er geen speld tussen te krijgen en geen sprake van fraude. Is het maar de vraag of dit spelletje gespeeld is en er geen echt ontslag heeft plaatsgevonden waardoor deze "fraudeur" besloot terug te gaan naar geboortedorp (waar toevallig ook zijn geliefde woont)



als het echt zo is dat deze man ww heeft dan zal uwv echt niet makkelijk doen over zijn verhuizing als er in westen meer banen zijn en hem behoorlijk op de huid zittenl. Ook dan zal hij in deze streek toch aan 4 sollicitaties per maand moeten voldoen wil hij zijn uitkering behouden.



WW heeft hij geen recht op en bij accoord (spelletje spelen) met werkgever heeft die bij ontslag heel wat uit te leggen.



Ik denk dus dat hier gewoon wat boosheid is over het verminderde loon waardoor er minder aan een ex betaald wordt en een poging ex zo aan te geven.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:shahla schreef op 19 augustus 2013 @ 16:20:

[...]



Volgens mij bedoelde ze... quote:lemoos2 schreef op 19 augustus 2013 @ 16:40:

[...]



En volgens mij bedoelde watermanneke...Ik denk dat meneer Amand een retorische vraag stelde en mijn emoticon ook wel zal begrijpen.
Leven en beleven
Alle reacties Link kopieren
quote:watermanneke schreef op 19 augustus 2013 @ 16:48:

[...]





[...]





Ik denk dat meneer Amand een retorische vraag stelde en mijn emoticon ook wel zal begrijpen.Excuse me
Nee heb je, ja kun je krijgen
Hahaha Doddie even serieus, TO heeft allang gezegd wat de betreffende persoon van haar is?!





Overigens vind ik een van de meest bijzondere trends van de afgelopen jaren dat er plots de hele tijd gesproken wordt over wat je de maatschappij allemaal kost. Studenten moeten eigenlijk 20 uur per week werkenden masseren, mensen met een uitkering zijn eigenlijk mensen die het eten uit andermans mond vreten etc etc. Heel bijzonder....

Oh en vergeet niet, als je echt wil is er heus wel werk en als je ziek bent kun je ook gewoon even 40 uur per week beter zijn.
Alle reacties Link kopieren
oh herstel lees later dat het geen ex is.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Rel? Rel? Hebben we een rel?



Er komt echt geen fatsoenlijke rel meer van de grond de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 19 augustus 2013 @ 17:14:

Rel? Rel? Hebben we een rel?



Er komt echt geen fatsoenlijke rel meer van de grond de laatste tijd.

50 * 365.25 = 18.262 / 7.200 = 2.5



Ik wil graag fraude melden! Waar kan dat?
Leven en beleven
quote:watermanneke schreef op 19 augustus 2013 @ 17:33:

[...]



50 * 365.25 = 18.262 / 7.200 = 2.5



Ik wil graag fraude melden! Waar kan dat?Laat me raden: je komt niet aan dat gemiddelde
Alle reacties Link kopieren
quote:Liselore3punt0 schreef op 19 augustus 2013 @ 00:08:

To, het is geen fraude. Je zet jezelf enorm voor lul.

Je kunt met je werkgever tot een vaststellingsovereenkomst komen.

Klaar.



Uhh nee. Alleen als het op initiatief van de werkgever is dat de arbeidsovereenkomst wordt beëindigd dmv een vaststellingsovereenkomst, heb je recht op WW. Als het initiatief van jou komt, dan heb je geen recht op WW. Omdat TO schrijft dat de werkgever eraan heeft meegewerkt, neem ik aan dat gedaan wordt alsof het op initiatief van de werkgever is. En doen alsof (bedrog) om op die manier aan een uitkering te komen, is een vorm van fraude.



Ik vind dat je alle fraude moet melden. Als TO het wil melden, zou ik zeggen: ga je gang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven