Gezondheid alle pijlers

Blaasontsteking (alweer!)

11-06-2014 09:51 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,



Ik heb sinds eind vorig jaar bijna om de maand een blaasontsteking, hiervoor ga ik naar de HA en dan krijg ik Furabid mee als antibiotica. Deze antibiotica vind ik persoonlijk een wondermiddel, want binnen 1-2 dagen is de vreselijke pijn weg. Maar om zo vaak antibiotica te slikken vind ik inmiddels geen goed plan meer.



De oorzaak van mijn blaasontstekingen zijn niet bekend, komt ook niets uit verder onderzoek. Het komt van de een op andere dag acuut opzetten en ik voel het direct als ik wakker wordt op een ochtend. De pijn wordt steeds erger en ik vind het gewoon 'eng' steeds naar het toilet te moeten, vanwege die vreselijke pijn. Ik zit gewoon te kermen op het toilet en op mijn werk is het ook niet echt fijn steeds van mijn plek te moeten.



Vanochtend was ik het zat, het is weer de eerste dag. Plassen gaat helemaal niet, dus een potje kan ik niet langsbrengen bij de HA en nu bleek ook dat hij met vakantie is en de vervanger de komende (3!!) weken al vol zit met afspraken.



Ik ben naar de apotheek gereden, gevraagd om Furabid zonder recept en wilde dit uiteraard zelf betalen. Helaas kreeg ik dit niet mee. Wel een of andere doos vol Vitamine C capsules. Hierna ben ik naar de supermarkt gereden en heb ik liters Cranberry sap gekocht en Ibuprofen vanwege de ontstekingsremmende werking.



Heeft iemand ook deze ervaring met blaasontsteking? Wat valt eraan te doen? Ik houd me eigenlijk al aan alle htk-tips, mijn hygiëne is goed en zo ook daar beneden.



Help
Alle reacties Link kopieren
Heb je naast cranberry ook al D-Mannose geslikt?
Alle reacties Link kopieren
je kan beter cranberry capsules nemen die zijn geconcentreerder dan sap.En die helpen vooral als je nog geen blaasontsteking hebt.Nu zal je eerst antibiotica nodig hebben, denk ik
Alle reacties Link kopieren
> Fiorah, ja D-Mannose heb ik een aantal weken terug gekocht. De capsules van Herbapharm, maar dit schijn je continu te moeten slikken en ik vind dat nogal prijzig iedere keer zo'n potje. Ook heb ik niet echt het idee dat het helpt, want ook tijdens gebruik kreeg ik blaasontsteking.



> Miedo, ja ik heb cranberry capsules en drank inmiddels



Ik kan ook geen patroon ontdekken wat het kan veroorzaken, want er zijn nogal wat oorzaken mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
acupunctuur.



Ik heb jarenlang blaas-en nierbekkenontstekingen gehad.

tig antibiotica kuren gebruikt.

onderzoeken in het ziekenhuis, niks te vinden.



uiteindelijk acupunctuur geprobeerd.

na 4 behandelingen en een hoge dosis vitamine d was ik eraf.

al 7 jaar geen last meer van gehad.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
[quote]diamondgloss schreef op 11 juni 2014 @ 09:58:

> Fiorah, ja D-Mannose heb ik een aantal weken terug gekocht. De capsules van Herbapharm, maar dit schijn je continu te moeten slikken en ik vind dat nogal prijzig iedere keer zo'n potje. Ook heb ik niet echt het idee dat het helpt, want ook tijdens gebruik kreeg ik blaasontsteking.



> Miedo, ja ik heb cranberry capsules en drank inmiddels



Bij de grotere Hema hebben ze ook cranberry capsules, die zijn wat betaalbaarder.

Drink je wel genoeg op een dag?Lust je ook karnemelk, dit helpt ook.

Nogmaals cranberry is vooral ter voorkoming.Als ik jou was zou ik nu maar naar een andere huisarts zoeken voor hulp
Alle reacties Link kopieren
Zuur drinken. Ananassap, jus, cranberry, en veel, heel veel.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels al 2 liter cranberrysap op sinds vannochtend half negen. Dit is alleen ter voorkoming, dat weet ik.



Heb wel het idee dat de "overdosis" ibuprofen zijn werk begint te doen



@Miedo Bij de apotheek moest ik ¤13 betalen voor de cranberry capsules, de Hema zit hier ook dus daar kan ik altijd nog even kijken voor een voorraadje. Bedankt voor de tip!



en ja ik heb al navraag gedaan om gewoon van huisarts te wisselen, maar dit gaat niet al te makkelijk....
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet de hap bellen en daar even je probleem bij voorleggen? Erg vervelend dit.



Dat je 3 weken moet wachten vind ik niet normaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 11 juni 2014 @ 10:01:

acupunctuur.



Ik heb jarenlang blaas-en nierbekkenontstekingen gehad.

tig antibiotica kuren gebruikt.

onderzoeken in het ziekenhuis, niks te vinden.



uiteindelijk acupunctuur geprobeerd.

na 4 behandelingen en een hoge dosis vitamine d was ik eraf.

al 7 jaar geen last meer van gehad.



Apart. Wat doen ze dan en waar kun je hiervoor terrecht?



Ik geloof nooit zo in die acupuntuur, eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Heb het ook een aantal jaar vaak gehad.

Zo vaak dat de huisarts zei als je het nog vaker hebt hierna moet je naar de uroloog.

Het klinkt heel voor de hand liggend maar houd dit rijtje aan (ik heb het sindsdien niet meer gehad)

- veeg ALTIJD van voor naar achter..niet andersom

- drink heel veel water, zorg dat je aan 2 liter per dag komt.

- goed uitplassen na sex, blijf desnoods 5 mij zitten tot je 'leeg' bent..

- als je het aan voelt komen; vul een goeie fles met water en drink minstens de helft in 1x op, misschien icm cranberry capsules



Succes! Dit heeft mij enorm geholpen.

Elke keer als je blaasontsteking hebt krijg je krasjes aan de binnenkant van je urinebuis, die daardoor nauwer wordt en het sneller terug kan komen als je jezelf niet goed verzorgt daarbeneden.
Alle reacties Link kopieren
was voor mij ook de 1e keer.



jammer dat ik dat niet eerder wist.

tijdens de zwangerschap van mijn jongste slikte ik preventief antibiotica. desondanks nog nierbekken- en blaasontstekingen.



ik was een zombie, weet ook niks meer van die zwangerschap.

elke dag urine inleveren bij de huisarts, regelmatig in paniek mijn man op zijn werk bellen dat ik weer met spoed naar het ziekenhuis moest.



gelukkig was mijn jongste kerngezond, woog 8 pond, maar ik had nog steeds die ontstekingen.

op een dag stond ik al zwetende ( van die nierbekkenontstekingen ga je enorm zweten) bij de ah.

werd ik aangesproken door een vrouw, of ik me wel goed voelde.



zij was dus acupuncturist.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
ik ben bij 2 urologen geweest, niks te vinden.
wij slapen nooit.
Misschien helpt het om je na elke grote boodschap en na seks te wassen met Unicura-zeep? Gewoon op toilet met een plastic spuitfles met water.
Alle reacties Link kopieren
quote:lauwe schreef op 11 juni 2014 @ 10:29:

Heb het ook een aantal jaar vaak gehad.

Zo vaak dat de huisarts zei als je het nog vaker hebt hierna moet je naar de uroloog.

Het klinkt heel voor de hand liggend maar houd dit rijtje aan (ik heb het sindsdien niet meer gehad)

- veeg ALTIJD van voor naar achter..niet andersom

- drink heel veel water, zorg dat je aan 2 liter per dag komt.

- goed uitplassen na sex, blijf desnoods 5 mij zitten tot je 'leeg' bent..

- als je het aan voelt komen; vul een goeie fles met water en drink minstens de helft in 1x op, misschien icm cranberry capsules



Succes! Dit heeft mij enorm geholpen.

Elke keer als je blaasontsteking hebt krijg je krasjes aan de binnenkant van je urinebuis, die daardoor nauwer wordt en het sneller terug kan komen als je jezelf niet goed verzorgt daarbeneden.



Dit doe ik allemaal, daarom heb ik ook geen flauw idee meer wat het is. Ik gebruik ook lactacyd (niet dagelijks), maar spoel onder de douche dagelijks wel met water, etc.



quote:valentinamaria schreef op 11 juni 2014 @ 10:32:

was voor mij ook de 1e keer.



jammer dat ik dat niet eerder wist.

tijdens de zwangerschap van mijn jongste slikte ik preventief antibiotica. desondanks nog nierbekken- en blaasontstekingen.



ik was een zombie, weet ook niks meer van die zwangerschap.

elke dag urine inleveren bij de huisarts, regelmatig in paniek mijn man op zijn werk bellen dat ik weer met spoed naar het ziekenhuis moest.



gelukkig was mijn jongste kerngezond, woog 8 pond, maar ik had nog steeds die ontstekingen.

op een dag stond ik al zwetende ( van die nierbekkenontstekingen ga je enorm zweten) bij de ah.

werd ik aangesproken door een vrouw, of ik me wel goed voelde.



zij was dus acupuncturist.



Dat zweten herken ik ook de laaste tijd en ik voel me enorm moe. Ben veel afgevallen in korte tijd ook. Ik zie eruit als een zombie dus zou gaan denken dat er meer aan de hand is als alleen blaasontstekingen.



Overigens heb ik geen kinderen.
Alleen om te voorkomen uiteraard
Alle reacties Link kopieren
toen ik 3 maanden zwanger was zag ik eruit als een skelet.

de 1e uroloog foeterde me gewoon uit omdat ik zo mager was.



net of ik er iets aan kon doen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
het duurde trouwens ook jaren voordat ze erachter waren dat het nierbekken-en blaasontstekingen waren.

ik had geen pijn bij het plassen.



ben zelfs nog getest op malaria, mijn urine was bruin en dat zweet stinkt echt gruwelijk.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt niet goed Valentinamaria!



Jij hebt ook vitamine D geslikt lees ik i.p.v. vitamine C?
Stoppen met seks
Probiotica al gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
ik kreeg vit D van de acupuncturist.

ze is een voormalig verpleegkundige, vlgns haar zijn er veel vrouwen met een vit D gebrek.



en als je dan ook nog tig antibiotica kuren krijgt heb je helemaal geen vit D meer in je lijf.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je probleem helemaal, heb bijna 8 jaar lang praktisch iedere 5/6 weken een blaasontsteking gehad. Inmiddels allergisch voor bepaalde antibiotica en redelijk immuun. Bij mij begon het toen ik mijn (inmiddels ex) partner leerde kennen en hij mij Lactacyd aanraadde. Het ging over toen ik daar mee stopte... Blijkbaar was het te schoon daar beneden en totaal geen weerstand. Ook heb ik accupunctuur gehad in 2011. Sindsdien is de frequentie beperkt tot 1 a 2 keer per jaar (het blijft wel mijn zwakke plek). Drie jaar geleden ben ik met de Lactacyd gestopt en sindsdien gaat het goed. Wel probeer ik uiteraard mijn weerstand zo hoog mogelijk te houden en gebruik ik in periodes van drukte/stress/vakantie de capsules van Blasecare (zit cranberry en d mannose in). Wat bij mij ook wel wilde helpen waren de druppels van dr.Vogel, monarda complex.



Sterkte ermee, het is (letterlijk) een kutgevoel!
Alle reacties Link kopieren
Bij het kruidvat hebben ze deze capsules ook.
Alle reacties Link kopieren
Vraag om een verwijzing naar een uroloog. Die kan -als hij dat nodig acht- wat extra onderzoek doen om te kijken of er geen onderliggende oorzaak is, met name omdat je prima je hygiëne in de gaten houdt.



Veel sterkte.
Though lovers be lost, love shall not and death shall have no dominion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven