Gezondheid alle pijlers

Constant obstipatie

18-01-2017 10:06 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, beetje awkward topic maar misschien hebben jullie tips?



Ik heb echt constant obstipatie en het is zó vervelend. En áls ik dan ga heb ik soms ook hevige buikpijn.



Ik drink voldoende, eet niet ongezond ofzo, ik neem zelfs vezeltabletten, lauw water op een nuchtere maag elke ochtend.. Maar het is waardeloos



Iemand tips?
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
Terug naar de huisarts, en terug blijven gaan tot het opgelost is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Justlikesnow schreef op 18 januari 2017 @ 10:31:

Hmm.. Misschien zijn die vezeltabletten dan toch niet zo goed..



Ik eet ook wel elke dag groente, wat fruit schiet er regelmatig bij in..



Denk dat ik toch nog maar eens movicolon moet gaan proberen.

Dus liever movicolon dan fruit? Bijzonder .....

Eet liever dagelijks twee stuks fruit (met name sinasappels en kiwi's) en 's morgens yoghurt met een lepeltje lijnzaad en wat gedroogde pruimen.
Alle reacties Link kopieren
En een appel of banaan om te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
In principe wordt 30 tot 40 gram vezels per dag aangeraden, en dan een goede balans tussen oplosbare en onoplosbare. In combinatie met voldoende water. Heb je een beeld van hoe hoog je zit? Zowel te weinig als teveel kan zorgen voor obstipatie. Daarnaast is voldoende beweging heel erg belangrijk, aangezien dat de darmwerking stimuleert. Als je het gevoel hebt dat je goed zou moeten zitten wat dit betreft, maar er (letterlijk) geen beweging in komt, zou ik even langs de huisarts gaan. Die zou je kunnen doorverwijzen naar een diëtist, of MDL-arts.



Die thee van Zonnatura zou ik echt niet doen. Grote kans op diarree en andere darmproblemen, het is niet 'gewoon thee'.



Veel sterkte!
quote:Emma95 schreef op 18 januari 2017 @ 11:04:

En een appel of banaan om te beginnen.Geen banaan! Dat verstopt juist.
Twee kiwi's 's morgens is helpend.

En idd, wandelen. Hoorde van een 'paardenvrouw' dat ze paarden met verstopping net zo lang lieten lopen tot het loskwam.
Ik eet ook gezond, voldoende vezels, lauw water 's ochtends en heb er ook regelmatig last van. Wat mij dan nog wel wil helpen is een keer vette hap eten, bijv. een pizza of friet. De volgende dag gaat het dan een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt van de tip van de kiwi's ! ga ik zeker eens proberen :D



http://www.hollandandbarr ... e-force-capsules-60013986



Deze vezeldingen neem ik, stoppen of doorgaan?
Nothing worth having ever comes easy
quote:Justlikesnow schreef op 18 januari 2017 @ 11:31:

Bedankt van de tip van de kiwi's ! ga ik zeker eens proberen :D



http://www.hollandandbarr ... e-force-capsules-60013986



Deze vezeldingen neem ik, stoppen of doorgaan?



Kiwi's op de nuchtere maag ja!

Kijk wat er gebeurt als je de vezeldingen stopt en elke dag fruit eet?

Verder met de macrogol zoeken naar een dosis die voor jou werkt. Ik neem het alleen zo nodig een tijdje (vind het veel te smerig om standaard te gebruiken).
Alle reacties Link kopieren
Heb dan geen constante obstipatie gehad. Maar wel er tegen aan met tussendoor af en toe hele erge verstoppingen.



Maar sinds ik lactose vrij eet, is het helemaal over. Bij toeval ontdekt dat ik lactose intolerant ben, 6 jaar geleden alweer. En sindsdien nooit meer verstopt geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het verleden obstipatie door medicatie gehad. Ik vind movicolon echt het vieste wat bestaat en probeer het dus ook zo veel mogelijk te vermijden. Wat bij mij goed werkte waren gedroogde pruimen gedurende de dag te eten.



Ik heb vanuit het ziekenhuis ook weleens prunacolon (?) voorgeschreven gekregen. Dat is een soort ingedikt pruimensap geloof ik. Dat was geen succes. Ik heb nog nooit zulke erge buikkrampen gehad. En het hielp qua verstopping helemaal niet.
quote:Sugarbaby schreef op 18 januari 2017 @ 13:27:

Ik heb in het verleden obstipatie door medicatie gehad. Ik vind movicolon echt het vieste wat bestaat en probeer het dus ook zo veel mogelijk te vermijden. Wat bij mij goed werkte waren gedroogde pruimen gedurende de dag te eten.



Ik heb vanuit het ziekenhuis ook weleens prunacolon (?) voorgeschreven gekregen. Dat is een soort ingedikt pruimensap geloof ik. Dat was geen succes. Ik heb nog nooit zulke erge buikkrampen gehad. En het hielp qua verstopping helemaal niet.Bij mij ook door medicijnen. Toevallig pas gedroogde pruimen gekocht om te kijken of dat beter te doen was dan de movicolon, maar die vind ik net zo goor.
Alle reacties Link kopieren
Obstipatie kan aan verschillende dingen liggen. Zelf moet ik niet teveel vezels eten omdat de boel anders leegloopt.

Soms kunnen bepaalde tekorten, zoals aan magnesium en vitamine B. spelen. Die zijn belangrijk voor het zenuwstelsel en het zenuwstelsel stuurt weer allerlei organen, zoals de darmen, aan. Als je serotonineniveau te laag is kan dat depressies maar ook darmklachten geven. Daar kunnen geen vezeltabletten tegenop.

Beweging en daglicht vóór het ontbijt is goed om de boel op gang te brengen in je lichaam en om je biologische klok wat bij te stellen.

https://gezondeten.wordpr ... nstipatie-of-verstopping/

http://www.depressieveren ... essies-en-antidepressiva/
Alle reacties Link kopieren
Vezels werken doordat ze water aantrekken en dan je darmwand prikkelen waardoor de boel op gang komt. Dus je moet bij veel vezels ook veel water drinken, anders werkt het averechts. Ondanks een vezelarm dieet had ik tot twee jaar geleden nergens last van, en toen kreeg ik ineens wel veel problemen door medicijnen waar verstopping een bijwerking van is. Stoppen of veranderen is geen optie. Ik gebruik af en toe een paar weken lactulosesiroop. Het duurt wel minstens een dag of 4-5 voor het werkt, maar dan helpt het ook heel goed.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Ik heb movicolon zonder smaakje en doe daar een beetje limonadesiroop doorheen, dan vind ik het wel te drinken.

Overigens vond ik movicolon met smaakje ook best te doen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 18 januari 2017 @ 16:41:

Ik heb movicolon zonder smaakje en doe daar een beetje limonadesiroop doorheen, dan vind ik het wel te drinken.

Overigens vond ik movicolon met smaakje ook best te doen.Ik heb dat een aantal dagen in het ziekenhuis gehad. Net zout snot! Wat verschrikkelijk.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 18 januari 2017 @ 16:41:

Ik heb movicolon zonder smaakje en doe daar een beetje limonadesiroop doorheen, dan vind ik het wel te drinken.

Overigens vond ik movicolon met smaakje ook best te doen.



Ik heb het ooit in het ziekenhuis gehad zonder smaakje, 4 dagen lang 3 zakjes op een dag, net zout snot. Wat vreselijk!

En nog zonder resultaat ook.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Oeps! Ik dacht dat mijn reactie in cyberspace verdwenen was, vandaar dat hij er nu twee keer staat.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
quote:Justlikesnow schreef op 18 januari 2017 @ 10:09:

[...]





Ja ik beweeg voldoende denk ik.. Heb wel wat spanningen.



Huisarts heeft wel eens movicolon voorgeschreven maar dat was ook waardeloos, kreeg ik diarree van.Dan neem je teveel. Half zakje proberen. Nog steeds diarree? Kwart zakje. Bel je huisarts maar even ter bevestiging hiervan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Meauve01 schreef op 18 januari 2017 @ 10:13:

Ik heb hiervoor movicolon (maar dan een moeilijke, medische naam) gekregen van de dokter, hij adviseerde me 1 tot 2 zakjes per dag. Soms gaat het een tijdje beter, dan neem ik niets.

Metamucil?
Stoppen met de vezeltabletten of veel meer drinken. En ik zou eerst eens gaan voor de pruimen ipv medicatie.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso moet je naar de huisarts gaan.



Ik krijg van mijn arts magnesiumtabletten 724mg daarvoor. Kun je ook zonder recept bij de apotheek halen. Nog geen 3 euro per 100.

Poepen als een malle.
Ab imo pectore
quote:El0ise schreef op 18 januari 2017 @ 17:10:

[...]





Metamucil?Denk eerder macrogol.
Alle reacties Link kopieren
Koffie helpt mij goed en wandelen.

Ik zou stoppen met die vezeltabletten.



Succes
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 18 januari 2017 @ 17:17:

[...]





Denk eerder macrogol.Ah, letterlijk de naam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven