Gezondheid alle pijlers

Helse pijnen na trekken kies

24-06-2011 23:21 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Woe avond is bij de spoeddienst mijn kies getrokken omdat hij erg ontstoken was, ik had al een afspraak staan voor volgende week vrijdag om hem eruit te laten halen, nadat de tandarts het eerst geprobeerd had met een wortelkanaalbehandeling, maar woensdag hield ik het niet meer van de kiespijn dus maar naar de spoeddienst gegaan.

Het trekken ging goed, 3 verdovingsspuiten, maar toen de verdoving begon uit te werken kreeg ik verschrikkelijke pijn terwijl de tandarts zei dat ze nauwelijks napijn verwachte omdat de boosdoener nu eruit was.

Toen ibuprofen 400 ingenomen en later 2 paracetamol.

3x overgeven omdat ik helemaal onwel werd van de pijn en bijna van m'n stokje en eindelijk 's nachts werd het dragelijk en ben ik inslaap gevallen.

Gister ook nog veel pijn, niet kunnen werken en de scherpe kantjes eraf kunnen halen met ibuprofen 400.

Vanmorgen mijn eigen tandarts gebeld. En ze zeiden dat het normaal is dat je zoveel napijn kan hebben. Ik vroeg of het niet ontstoken kon zijn, maar dat kunnen ze nu nog niet zien..

Ze zei dat ze me wel een sterkere pijnstiller kon voorschrijven, dus m'n vriend die ophalen, lag er 500mg paracetamol met codeine klaar. Die heb ik dus vandaag ingenomen, werkt goddelijk, al na een kwartier, maar helaas na 2 uur alweer uitgewerkt en de helse pijn is weer terug.. Mag er maar 3 per dag nemen..

Net dus toch maar weer een ibuprofen 400 genomen.. maar die werkt nog niet.. kan niet slapen van de pijn, ik kruip tegen de muren op, weet niet waar ik het zoeken moet.. zit te janken uit wanhoop.. oh mijn god wat een pijn.

Is er iemand die dit bekend voorkomt?? Dit kan toch niet normaal zijn??

Morgenochtend maar weer de weekenddienst bellen? Of even aankijken?

Kan ik anders 3 pillen van 200mg ibuprofen innemen? Ik weet dat mensen vaak 600mg ibuprofen krijgen voorgeschreven bij kiespijn in van die zakjes, maar ja of je die pillen van het kruidvat ook 3x mag nemen ipv 2x...... Op een maagbloeding zit ik ook niet te wachten.....

Het is trouwens mijn achterste kies.. daarachter zit een verstandskies die nog niet is doorgekomen maar wel tegen die kies aan het drukken was en daardoor waarschijnlijk de ontsteking veroorzaakte.

Ik heb 1 hechting gekregen. En ik heb pijn vanaf mijn oogkas tot aan mijn nek. Ook de klier in mijn nek is enorm opgezet. Help!

Is dit normaal?

Totaal aantal stemmen: 14

Dit is normaal. Maak je niet druk. (14%)
Dit is echt niet normaal. (14%)
Dit kan wel eens voorkomen de eerste dagen na het trekken va (36%)
Dit is waarschijnlijk een vette ontsteking.... (29%)
Gaat vanzelf over. (7%)
Alle reacties Link kopieren
tandartsenspoedlijn gebeld.. kon me ook niet echt goed helpen, idd zo'n telefoonmiep, ze was wel aardig hoor, maar ze zei dat ik het nummer van mijn huisarts moet bellen zodat ik op het bandje kan horen welke apotheek open is in de buurt vannacht en dan moet ik die bellen voor advies over pijnstillers.

Verder gaf ze de tip dat ik beter niet plat kan gaan liggen.. nou da's lekker vannacht..
quote:Mirvala schreef op 25 juni 2011 @ 00:14:

[...]





Nee ik heb geen spuitje gekregen...

Ik heb wel bocasan in huis, dat is toch ook wel goed?

Het bloedstolsel is er niet uit volgens mij.

Ik zie iets donkers/zwarts zitten erin en de wondranden zijn netjes naar elkaar toe gaan staan en er is een soort wit laagje overheen gekomen. Weet niet of dat normaal is.Spoel dan met lauw water met een theelepel zout. Bocasan is ander spul.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel aangedrongen dat je morgen even langs kan komen??
Alle reacties Link kopieren
Hmm.. huisarts gebeld en op het bandje zeggen ze alleen het nr van de spoeddienst.. Zucht
Alle reacties Link kopieren
Ja ze heeft een aantekening gemaakt (bij de tandartsenlijn) ivm dat ik morgenochtend weer terug bel..
Alle reacties Link kopieren
Kastje ----- Muur
Alle reacties Link kopieren
Ik bel morgenochtend wel terug....
Alle reacties Link kopieren
chatterly tandartsen schrijven nog amper AB voor. doel is de bron van infectie te verwijderen dan is de ontsteking zo weg. de napijn hoeft ook niet veroorzaakt te zijn door een ontsteking. we kunnen immers TO's mond niet bestuderen
Alle reacties Link kopieren
hmm kastje-muur verhaal zeg.



Dan zou ik toch die apotheek nog bellen als ik jou was! En als dat niet lukt De Hap terugbellen en dringend vragen om pijnstilleradvies. Omdat je bij de tandarts niet geholpen bent en zo de nacht niet in kunt.



(Hier zit de Hap naast het ziekenhuis en kun je gebruik maken van de ziekenhuisapotheek 's nachts, dat is toch handiger)
Alle reacties Link kopieren
heb je het al geprobeerd met een coolpack?
Alle reacties Link kopieren
Ja maar ik weet niet welke apotheek hier open is vannacht...

Ik ga wel even googlen.
Alle reacties Link kopieren
HAP weer bellen en uitleggen (met een hele grote snik) dat je bij de tandartsenspoedlijn niet geholpen wordt en echt heel erg veel pijn hebt en advies nodig hebt over de pijnstilling. Je kan altijd zeggen dat je er koorts bij hebt of misselijk bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:meds schreef op 25 juni 2011 @ 00:47:

heb je het al geprobeerd met een coolpack?Wel met een washandje met ijsblokjes erin.. die kou was alleen maar erg pijnlijk..
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook koorts?
Alle reacties Link kopieren
Oh zie hier op internet dat er een nachtapotheek naast de huiartsenpost zit..
Mirvala,

Neem een pijnstiller in en stap dan onder de warme douche om je te ontspannen.

Probeer wat te slapen, ik denk dat dat het beste is wat je op dit moment kunt proberen



Morgen meteen maar weer de tandarts bellen en kijken wat hij of zij voor je kan betekenen.



Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Nee geen koorts.

Vanmorgen wel wat verhoging.
Alle reacties Link kopieren
Bel de HAP nogmaals voor de pijnstilling en bel daarna nog eens naar de tandartsmiep met de mededeling dat je morgen om half negen op de stoep staat. Zijn ze nou helemaal betoeterd om je naar de apotheek door te verwijzen ipv je meteen een tijdstip door te geven?



Als je de geadviseerde apotheek niet kan bellen, dan bel je dus de HAP.



En voel je vooral niet lullig dat je zo laat nog belt, een tandarts, de HAP en zo'n telefoonmiep zitten daar in een dienst, het is hun werk, ze worden er gewoon voor betaald!
quote:meds schreef op 25 juni 2011 @ 00:45:

chatterly tandartsen schrijven nog amper AB voor. doel is de bron van infectie te verwijderen dan is de ontsteking zo weg. de napijn hoeft ook niet veroorzaakt te zijn door een ontsteking. we kunnen immers TO's mond niet bestuderen



Bij TO is het toch niet ontstoken? Er wordt nooit preventief AB voorgeschreven bij extracties. Ik snap die helse pijn niet zo eerlijk gezegd. Blootliggend kaakbot veroorzaakt wel pijn, dat is het enige wat ik geleerd heb. Koelen met ijs moet de eerste dag. 4 x 20 minuten. Alleen om zwelling tegen te gaan.



TO morgenochtend meteen bellen. Brufenbruis of paracetamol innemen. Een tandarts zal je verder niks voorschrijven. Sterkte ermee.
Alle reacties Link kopieren
Als ik op bed lig voel ik alleen maar m'n kaak bonken..

Van de telefoonmiep mag ik niet plat liggen....
Alle reacties Link kopieren
quote:pop1980 schreef op 25 juni 2011 @ 00:51:

Bel de HAP nogmaals voor de pijnstilling en bel daarna nog eens naar de tandartsmiep met de mededeling dat je morgen om half negen op de stoep staat. Zijn ze nou helemaal betoeterd om je naar de apotheek door te verwijzen ipv je meteen een tijdstip door te geven?



Als je de geadviseerde apotheek niet kan bellen, dan bel je dus de HAP.



En voel je vooral niet lullig dat je zo laat nog belt, een tandarts, de HAP en zo'n telefoonmiep zitten daar in een dienst, het is hun werk, ze worden er gewoon voor betaald!Mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, als je koorts zou hebben wordt dat trouwens toch onderdrukt door je pijnstillers die je nu hebt. Maar het even "melden" zorgt er vaak wel voor dat je geholpen wordt.



Plat liggen is niet verstandig, maar je kan jezelf wel lekker inbouwen met kussen. Zorg dat je bovenlijf in ieder geval wat hoger ligt.
Kunnen ze je geen diazepam voorschrijven?



Waarom helpt AB eigenlijk niet in je mond?



Meds, jij schreef hier ergens dat je paracetamol en ibu nit samen mag nemen. Mijn TA adviseert me dat altijd bij tandpijn.....
Oeioeioei wat een gezeur! Ik sluit me helemaal bij Pop aan, voel je niet schuldig, echt bellen tot je slapen kan hoor! Alsof je midden in de nacht voor de lol naar en apotheek zou bellen



Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het ontstoken is Chatterly. Kan ook 'gewoon' napijn zijn, hij is 2 dagen geleden getrokken en was flink onstoken. Maar er ligt geen bot bloot ofzo hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven