Gezondheid alle pijlers

Helse pijnen na trekken kies

24-06-2011 23:21 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Woe avond is bij de spoeddienst mijn kies getrokken omdat hij erg ontstoken was, ik had al een afspraak staan voor volgende week vrijdag om hem eruit te laten halen, nadat de tandarts het eerst geprobeerd had met een wortelkanaalbehandeling, maar woensdag hield ik het niet meer van de kiespijn dus maar naar de spoeddienst gegaan.

Het trekken ging goed, 3 verdovingsspuiten, maar toen de verdoving begon uit te werken kreeg ik verschrikkelijke pijn terwijl de tandarts zei dat ze nauwelijks napijn verwachte omdat de boosdoener nu eruit was.

Toen ibuprofen 400 ingenomen en later 2 paracetamol.

3x overgeven omdat ik helemaal onwel werd van de pijn en bijna van m'n stokje en eindelijk 's nachts werd het dragelijk en ben ik inslaap gevallen.

Gister ook nog veel pijn, niet kunnen werken en de scherpe kantjes eraf kunnen halen met ibuprofen 400.

Vanmorgen mijn eigen tandarts gebeld. En ze zeiden dat het normaal is dat je zoveel napijn kan hebben. Ik vroeg of het niet ontstoken kon zijn, maar dat kunnen ze nu nog niet zien..

Ze zei dat ze me wel een sterkere pijnstiller kon voorschrijven, dus m'n vriend die ophalen, lag er 500mg paracetamol met codeine klaar. Die heb ik dus vandaag ingenomen, werkt goddelijk, al na een kwartier, maar helaas na 2 uur alweer uitgewerkt en de helse pijn is weer terug.. Mag er maar 3 per dag nemen..

Net dus toch maar weer een ibuprofen 400 genomen.. maar die werkt nog niet.. kan niet slapen van de pijn, ik kruip tegen de muren op, weet niet waar ik het zoeken moet.. zit te janken uit wanhoop.. oh mijn god wat een pijn.

Is er iemand die dit bekend voorkomt?? Dit kan toch niet normaal zijn??

Morgenochtend maar weer de weekenddienst bellen? Of even aankijken?

Kan ik anders 3 pillen van 200mg ibuprofen innemen? Ik weet dat mensen vaak 600mg ibuprofen krijgen voorgeschreven bij kiespijn in van die zakjes, maar ja of je die pillen van het kruidvat ook 3x mag nemen ipv 2x...... Op een maagbloeding zit ik ook niet te wachten.....

Het is trouwens mijn achterste kies.. daarachter zit een verstandskies die nog niet is doorgekomen maar wel tegen die kies aan het drukken was en daardoor waarschijnlijk de ontsteking veroorzaakte.

Ik heb 1 hechting gekregen. En ik heb pijn vanaf mijn oogkas tot aan mijn nek. Ook de klier in mijn nek is enorm opgezet. Help!

Is dit normaal?

Totaal aantal stemmen: 14

Dit is normaal. Maak je niet druk. (14%)
Dit is echt niet normaal. (14%)
Dit kan wel eens voorkomen de eerste dagen na het trekken va (36%)
Dit is waarschijnlijk een vette ontsteking.... (29%)
Gaat vanzelf over. (7%)
Alle reacties Link kopieren
staat ook heel duidelijk in de forumregels
Alle reacties Link kopieren
Weer verschrikkelijke pijn nu.....
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag toch maar naar de spoeddienst geweest.

Het zag er allemaal netjes uit, nauwelijks ontstoken, mooie hechting bla bla maar de pijn die ik voel is toch botpijn.... er steekt namelijk een stukje kaakbot door het tandvlees heen op de plek waar het tandvlees zich 'omvouwt' om het gat heen, en daar heeft dat bot doorheen geprikt..... Zoiets heb ik natuurlijk weer hè. Schijnt wel vaker voor te komen zelfs.

Het moet vanzelf wegtrekken, ik hoefde geen antibiotica maar heb wel brufen 600 gekregen.
Nou mooi dat nu duidelijk is wat het was en dat je brufen 600 mag.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet 3 wortels in de onderkaak laten trekken,Volgens de kaakchirurg is het beter dat ik niet zelf auto rijd,Volgens een mevrouw,die ik ken kan dat best! Wie moet ik nu geloven?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je een risico nemen, harriet07?

Je weet nooit welke uitwerking zo'n behandeling (met name de verdoving) op je heeft.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
hmmm... dus je hebt een vraag over een medische procedure die je moet ondergaan. Wie moet je geloven: de chirurg of een mevrouw die je kent.....ja echt een lastige vraag!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mirvala,



Ik weet dat het al een tijd geleden is maar ik heb toch nog een vraag. Hoe is het destijds afgelopen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem, afgelopen vrijdag is achterste kies getrokkken waarvan de wortel tegen de verstandskies aanlag. Ook gigantisch veel napijn gehad, eerst gewone napijn (denk ik), volgens de tandarts een ontsteking die misschien ook naar de wortel van de verstandskies is overgeslagen en die met een kuurtje weg gaat. Maar sinds 2 dagen is het net alsof ik weer die kiespijn van de ontsteking voel! Volgens mij is het de verstandskies. Dus vandaar mijn vraag aan jou hoe het is afgelopen is. Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
quote:harriet07 schreef op 24 mei 2012 @ 10:42:

Ik moet 3 wortels in de onderkaak laten trekken,Volgens de kaakchirurg is het beter dat ik niet zelf auto rijd,Volgens een mevrouw,die ik ken kan dat best! Wie moet ik nu geloven?



Neem iemand mee om je naar huis te rijden. Misschien voel je je wel goed, maar er zijn ook mensen die zich er toch erg onprettig bij voelen.

Ik heb zelf 2x een vergelijkbare ingreep moeten ondergaan en was blij dat ik niet zelf hoefde te rijden.

Ik had het druk met het uit spuugen van bloed omdat inslikken me zo misselijk maakte. Bovendien voelde ik me echt niet prettig.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ben wat aan de late kant met mijn reactie zie ik.

oeps!
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry Elbor, ik zie je berichtje nu pas.

Hoe is het nu met je kies?

Bij mij is het langzaam maar zeker beter geworden.. Maar oh oh wat ben ik hier ziek van geweest zeg. Heel veel pijnstiller gevreten ook..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven