Gezondheid alle pijlers

Helse pijnen na trekken kies

24-06-2011 23:21 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Woe avond is bij de spoeddienst mijn kies getrokken omdat hij erg ontstoken was, ik had al een afspraak staan voor volgende week vrijdag om hem eruit te laten halen, nadat de tandarts het eerst geprobeerd had met een wortelkanaalbehandeling, maar woensdag hield ik het niet meer van de kiespijn dus maar naar de spoeddienst gegaan.

Het trekken ging goed, 3 verdovingsspuiten, maar toen de verdoving begon uit te werken kreeg ik verschrikkelijke pijn terwijl de tandarts zei dat ze nauwelijks napijn verwachte omdat de boosdoener nu eruit was.

Toen ibuprofen 400 ingenomen en later 2 paracetamol.

3x overgeven omdat ik helemaal onwel werd van de pijn en bijna van m'n stokje en eindelijk 's nachts werd het dragelijk en ben ik inslaap gevallen.

Gister ook nog veel pijn, niet kunnen werken en de scherpe kantjes eraf kunnen halen met ibuprofen 400.

Vanmorgen mijn eigen tandarts gebeld. En ze zeiden dat het normaal is dat je zoveel napijn kan hebben. Ik vroeg of het niet ontstoken kon zijn, maar dat kunnen ze nu nog niet zien..

Ze zei dat ze me wel een sterkere pijnstiller kon voorschrijven, dus m'n vriend die ophalen, lag er 500mg paracetamol met codeine klaar. Die heb ik dus vandaag ingenomen, werkt goddelijk, al na een kwartier, maar helaas na 2 uur alweer uitgewerkt en de helse pijn is weer terug.. Mag er maar 3 per dag nemen..

Net dus toch maar weer een ibuprofen 400 genomen.. maar die werkt nog niet.. kan niet slapen van de pijn, ik kruip tegen de muren op, weet niet waar ik het zoeken moet.. zit te janken uit wanhoop.. oh mijn god wat een pijn.

Is er iemand die dit bekend voorkomt?? Dit kan toch niet normaal zijn??

Morgenochtend maar weer de weekenddienst bellen? Of even aankijken?

Kan ik anders 3 pillen van 200mg ibuprofen innemen? Ik weet dat mensen vaak 600mg ibuprofen krijgen voorgeschreven bij kiespijn in van die zakjes, maar ja of je die pillen van het kruidvat ook 3x mag nemen ipv 2x...... Op een maagbloeding zit ik ook niet te wachten.....

Het is trouwens mijn achterste kies.. daarachter zit een verstandskies die nog niet is doorgekomen maar wel tegen die kies aan het drukken was en daardoor waarschijnlijk de ontsteking veroorzaakte.

Ik heb 1 hechting gekregen. En ik heb pijn vanaf mijn oogkas tot aan mijn nek. Ook de klier in mijn nek is enorm opgezet. Help!

Is dit normaal?

Totaal aantal stemmen: 14

Dit is normaal. Maak je niet druk. (14%)
Dit is echt niet normaal. (14%)
Dit kan wel eens voorkomen de eerste dagen na het trekken va (36%)
Dit is waarschijnlijk een vette ontsteking.... (29%)
Gaat vanzelf over. (7%)
quote:Mirvala schreef op 25 juni 2011 @ 00:53:

Als ik op bed lig voel ik alleen maar m'n kaak bonken..

Van de telefoonmiep mag ik niet plat liggen....Godsklere, als het bonkt lijkt het wel op ontsteking.
Alle reacties Link kopieren
lieverd bel de Hap nou nog even terug!

zoveel pijn is niet oké.



gewoon naar Mispunt en mij luisteren, we zijn het namelijk errug eensch vanavond
Alle reacties Link kopieren
Geen koorts is goed. Het kan zijn dat de pijn veroorzaakt wordt door achtergebleven splinters, dat kan ook verdomd pijnlijk zijn. Die splinters worden vanzelf je lijf uitgewerkt, kan wel dagenlang duren .
Is de pijn na het trekken erger geworden TO?
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 25 juni 2011 @ 00:56:

Kunnen ze je geen diazepam voorschrijven?



Waarom helpt AB eigenlijk niet in je mond?



Meds, jij schreef hier ergens dat je paracetamol en ibu nit samen mag nemen. Mijn TA adviseert me dat altijd bij tandpijn.....Paracetamol en Ibuprofen mogen wel degelijk samen gebruikt worden. (zie mijn post eerder op de avond)
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 25 juni 2011 @ 00:56:

Kunnen ze je geen diazepam voorschrijven?



Waarom helpt AB eigenlijk niet in je mond?



Meds, jij schreef hier ergens dat je paracetamol en ibu nit samen mag nemen. Mijn TA adviseert me dat altijd bij tandpijn.....Diazepam is valium, helpt niet tegen de pijn.
Alle reacties Link kopieren
SeptemberGirl, Diazepam is geen pijnstiller, maar een spierverslapper/kalmeringsmiddel. Als je er niet aan gewend bent, ga je meestal wel slapen, maar ik ken ook mensen bij wie het dat effect niet heeft. Pijnstillers zoals Zaldiar zijn dan een betere optie, maar die krijgt TO waarschijnlijk toch niet.



Ik denk dat het belangrijker is dat TO nu een goed advies krijgt over de maximale doseringen en combinaties die ze nu mag innemen met de medicijnen die ze al in huis heeft.
Alle reacties Link kopieren
Koorts meten is nu zinloos, met zoveel paracetamol in het lijf kun je dat niet meer bepalen nu.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik mag paracetamol afwisselen met ibuprofen om de 4 uur...

(maar eerlijk gezegd deed ik dat al zo'n beetje..)

Vind het wel fijn om hier wat afleiding te hebben..

Heb mijn vriend ook al huilend gebeld vanavond.. Uitgerekend nu is hij een weekend weg..
Alle reacties Link kopieren
quote:egelviva schreef op 25 juni 2011 @ 00:57:



gewoon naar Mispunt en mij luisteren, we zijn het namelijk errug eensch vanavond
Alle reacties Link kopieren
Van de codeine wordt ik al een beetje stoned.. heerlijk hoor.. maar jammer dat het na 2 uur al is uitgewerkt.
Alle reacties Link kopieren
Zaldiar (Tramal) krijgt ze niet hoor @mispunt. Daar geloof ik niets van.

Zou wel helpen, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Nu gaat het redelijk met de pijn... het is weer dragelijk en ik wil niet meer m'n hoofd tegen de muur aan bonken... Maar oh wee als die ibuproben zo weer gaat uitwerken.



Ik heb sowieso niet zo snel koorts. Wel heel snel opgezette klieren. Voor elk wissewasje zetten die op.
quote:Mirvala schreef op 25 juni 2011 @ 01:01:

Van de codeine wordt ik al een beetje stoned.. heerlijk hoor.. maar jammer dat het na 2 uur al is uitgewerkt.Misschien een volledig foute suggestie, maar ik geef ,m toch maar: kan je niet even naar Een coffeeshop voor een goede joint?
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde eigenlijk ook, Zaldiar krijgt ze toch niet, net zoals dat je Diazepam niet zomaar mee krijgt.
Alle reacties Link kopieren
je hebt paracetamol met codeine zeg je.

Hoeveel codeine zit er in?
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 25 juni 2011 @ 01:04:

[...]





Misschien een volledig foute suggestie, maar ik geef ,m toch maar: kan je niet even naar Een coffeeshop voor een goede joint?

Haha, lijkt een goed plan, maar is dan weer heel slecht voor je ontstekingsreactie!

Pijnstillend zal het wel zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 25 juni 2011 @ 01:04:

[...]





Misschien een volledig foute suggestie, maar ik geef ,m toch maar: kan je niet even naar Een coffeeshop voor een goede joint?Roken mag ze nu niet, in verband met de wond. Daarbij is het waarschijnlijk niet zo'n goed idee nu, met iemand die n al niet gewend is aan deze dosis Codeïne. Maar dan ben je wel verzekerd van slapen ja
Alle reacties Link kopieren
en hoeveel mg is je ibuprofen?
Alle reacties Link kopieren
wat is jouw vak @mispunt?
Als het nu al draaglijker is zou ik maar gewoon naar bed gaan.



Sterkte ermee.
Alle reacties Link kopieren
quote:mispunt schreef op 25 juni 2011 @ 01:07:

[...]





Roken mag ze nu niet, in verband met de wond. Daarbij is het waarschijnlijk niet zo'n goed idee nu, met iemand die n al niet gewend is aan deze dosis Codeïne. Maar dan ben je wel verzekerd van slapen ja Of je krijgt een vreetkick, lekker met die wond in je mond... hopen dat je veel vla in huis hebt dan
Een hele dikke voor jou to. Ik weet hoe je je voelt. Er brandt hier een kaarsje (in een heel mooi wit porseleinen huisje, prachtig), en die laat ik mooi branden nu, voor jou.



Trusten allen
Alle reacties Link kopieren
TO, als je er behoefte aan hebt neem dan even een lekkere warme douche. Misschien nog wat lauwe thee, of beter nog, warme melk, leg je medicijnen samen met een groot glas water klaar op je nachtkastje, ga in bed liggen en bouw jezelf lekker in met kussens. Hopelijk kan je dadelijk wat slapen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chatterly schreef op 25 juni 2011 @ 01:09:

Als het nu al draaglijker is zou ik maar gewoon naar bed gaan.



Sterkte ermee.Dit is toch het verstandigst. Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven