Gezondheid alle pijlers

Helse pijnen na trekken kies

24-06-2011 23:21 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Woe avond is bij de spoeddienst mijn kies getrokken omdat hij erg ontstoken was, ik had al een afspraak staan voor volgende week vrijdag om hem eruit te laten halen, nadat de tandarts het eerst geprobeerd had met een wortelkanaalbehandeling, maar woensdag hield ik het niet meer van de kiespijn dus maar naar de spoeddienst gegaan.

Het trekken ging goed, 3 verdovingsspuiten, maar toen de verdoving begon uit te werken kreeg ik verschrikkelijke pijn terwijl de tandarts zei dat ze nauwelijks napijn verwachte omdat de boosdoener nu eruit was.

Toen ibuprofen 400 ingenomen en later 2 paracetamol.

3x overgeven omdat ik helemaal onwel werd van de pijn en bijna van m'n stokje en eindelijk 's nachts werd het dragelijk en ben ik inslaap gevallen.

Gister ook nog veel pijn, niet kunnen werken en de scherpe kantjes eraf kunnen halen met ibuprofen 400.

Vanmorgen mijn eigen tandarts gebeld. En ze zeiden dat het normaal is dat je zoveel napijn kan hebben. Ik vroeg of het niet ontstoken kon zijn, maar dat kunnen ze nu nog niet zien..

Ze zei dat ze me wel een sterkere pijnstiller kon voorschrijven, dus m'n vriend die ophalen, lag er 500mg paracetamol met codeine klaar. Die heb ik dus vandaag ingenomen, werkt goddelijk, al na een kwartier, maar helaas na 2 uur alweer uitgewerkt en de helse pijn is weer terug.. Mag er maar 3 per dag nemen..

Net dus toch maar weer een ibuprofen 400 genomen.. maar die werkt nog niet.. kan niet slapen van de pijn, ik kruip tegen de muren op, weet niet waar ik het zoeken moet.. zit te janken uit wanhoop.. oh mijn god wat een pijn.

Is er iemand die dit bekend voorkomt?? Dit kan toch niet normaal zijn??

Morgenochtend maar weer de weekenddienst bellen? Of even aankijken?

Kan ik anders 3 pillen van 200mg ibuprofen innemen? Ik weet dat mensen vaak 600mg ibuprofen krijgen voorgeschreven bij kiespijn in van die zakjes, maar ja of je die pillen van het kruidvat ook 3x mag nemen ipv 2x...... Op een maagbloeding zit ik ook niet te wachten.....

Het is trouwens mijn achterste kies.. daarachter zit een verstandskies die nog niet is doorgekomen maar wel tegen die kies aan het drukken was en daardoor waarschijnlijk de ontsteking veroorzaakte.

Ik heb 1 hechting gekregen. En ik heb pijn vanaf mijn oogkas tot aan mijn nek. Ook de klier in mijn nek is enorm opgezet. Help!

Is dit normaal?

Totaal aantal stemmen: 14

Dit is normaal. Maak je niet druk. (14%)
Dit is echt niet normaal. (14%)
Dit kan wel eens voorkomen de eerste dagen na het trekken va (36%)
Dit is waarschijnlijk een vette ontsteking.... (29%)
Gaat vanzelf over. (7%)
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel allemaal! Jullie zijn schatten, ik voel me echt gesteund.



De codeine is 20mg en de ibuprofen in 400mg egelviva.



Haha een joint roken nog nooit gedaan. Op een vreetkick zit ik niet echt te wachten, kan amper eten nu..



Ik ga maar slapen nu.. ben wel bang om weer met enorme pijn wakker te worden.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik werk in de vastgoed-sector Maar ik ben erg geïnteresseerd in alles wat met medicijnen te maken heeft en wordt altijd door iedereen gebeld als ze kwaaltjes hebben of naar de HAP moeten.



Verder ben ik zelf erg ontstekingsgevoelig en heb altijd al veel gedonder in mijn mond gehad.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo trouwens, doe ik het goed?
Alle reacties Link kopieren
Je moet 6x daags 1000mg paracetamol nemen.

dus om de 4uur innemen dan haal je de piek van de pijn af.

Je moet niet wachten tot de pijn terug komt, maar deze voor zijn.

Je mag daarbij 4xdgs 200mg ibuprofen innemen.



Dus:

8u parac+ibu

12u paracetamol

16u parac+ibu

20u paracetamol

24u parac+ibu

zonodig 's nachts om 4u nog paracatamol



Dan heb je dus 3x daags de ibuprofen erbij en heb je indien nodig een extra.

Dit mag max 2x 24u

Zodra het beter gaat, ga je naar 4x daags paracetamol + 2 ibuprofen.

gaat dat 24u goed dan haal je de ibuprofen er ook af.

de codeine mag eraf zodra ook dit 24u goed gaat.

Dan slik je dus nog alleen paracetamol 4x daags.



Let op! Dit weekend geen autorijden.



Succes, ik hoop dat je een beetje slaapt
Alle reacties Link kopieren
quote:mispunt schreef op 25 juni 2011 @ 01:20:

Hoezo trouwens, doe ik het goed? Ja!
Alle reacties Link kopieren
dit advies komt dus van iemand met medische achtergrond en had je moeten krijgen van de HAP!
Alle reacties Link kopieren
Aah, jij hebt er dus echt verstand van!
Alle reacties Link kopieren
welterusten allemaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:macumba schreef op 25 juni 2011 @ 00:26:

gewoon flink wat wodka nemen en anders dit recept:



Recept: eend met whisky



Koop een eend van ongeveer 5 kg voor 6 personen, twee grote flessen

Schotse whisky, spekreepjes en een fles olijfolie.



De eend larderen en de binnenkant inwrijven met peper en zout.

De oven voorverwarmen op 180 graden en een longdrinkglas voor de helft vullen met whisky.



De whisky opdrinken tijdens het voorverwarmen van de oven.

Daarna de eend op een muur-/ vuurvaste schaal leggen en een tweede glas whisky inschenken.

Het tweede glas whisky opdrinken en de eend in de oven zetten.



Na 20 minuten de oven op 200 graden zetten en 2 glaven vubben met whisky.

De glaven opdlinken en de scherven van et eelste glav oplaapen.

Nog en nalff glav insjenke en opdlinke.



Na en nalff uul de hoven opedoen om deend te sjekkn.

Blantwondezalf in de padkamer ganaale en opde povekand van de linkerand toen.

Denove nen sgop geve.



Twee glave whiskiinsjenke en tmiddeste glaf leegdwinke.

Den nove opedoen naadattet eerste glaf leegis en de sjotel vastpakke.

Blantwndezalff op tbinnekand van de regtehantoen en deend oprape.

Deend nogis oprape en metten nantdoek de bwantwondesalv vandeheent fege.



Ze hande ontvette me visky en de tube mesalv veeroprape.

Tkapotte glazzopvege en deent teurg in dehove doen.

Deheent oprape hen de ove eers opedoen.



De twwwiede flesj bisky pedoen en regtopsette.

Opstaan van de floe en tochma blijfe zitte.

De bles opde gronf neerzette.

Uide bles dlinken wande glave zijn opof kabot.

Denove afzette, dooge sluiten en omfalle.



Laat de volgende morgen de eend degusteren met citroen en mayonaise.

De hele middag en de vroege avond de rotzooi van de muren en het plafond verwijderen en de keuken opruimen.

De glasscherven en de flessen naar de glasbak brengen en op de terugweg paracetamol en maagzout kopenJEETJE lijkt je drank niet een beetje gevaarlijk met al die medicatie die ze al heeft geslikt. Wil je haar op de SEH hebben ofzo...? (hoe denk je dat ze die eend kan eten...)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens twee weken in mijn bed gelegen, gillend van de pijn na een getrokken verstandskies. En nee, ik ben geen mietje. Ziekenhuis vertelde dat ze niets konden betekenen binnen twee weken. En bedankt.



(de verstandskies daarna ging ongemerkt, asperine was zelfs onnodig)
Het is vast al gezegd.. Dus ik ben alvast mosterd... Ik ben met flikse napijn ook bij een spoedtandarts geweest.. Ik kreeg een antibiotica kuur mee.. En mag nog steeds om de 6 uur 600mg ibuprofen nemen. Dat mag ik combineren met de maximale dosis paracetamol per dag (zetpillen)..



Inmiddels gaat het hier weer goed, maar die combi was het enige wat hielp..





Succes!
Alle reacties Link kopieren
Mirvala, gaat het een beetje?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben tandartsassistente en wat ik hier lees is supervervelend maar niet heel uitzonderlijk. Dit is waarschijnlijk (maar ik kijk natuurlijk niet in je mond via de pc) een opvlamming van de ontsteking. Drie tot vijf dagen napijn is dan "normaal".



De combinatie van Profen en Paracetamol is goed. Zelf zou "mijn" tandarts waarschijnlijk ook nog AB adviseren maar wel nadat je een bezoek hebt gebracht en er dus in de mond gekeken is.



Ik zou dus adviseren om toch even bij de weekend dienst langs te gaan. Schroom niet hier is de weekenddienst mede voor bedoeld en er wordt goed voor betaald



Veel beterschap gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Twee keer een kies getrokken, 1 keer helse napijn, 1 keer niets!

Wat bij mij perfect hielp: 3 x daags een oploszakje brufen 600. Tussendoor mocht ik ook paracetamol. Ik vond die Brufen 600 een tovermiddel, maar moet wel op recept.
Alle reacties Link kopieren
Zou het ook proberen bij 1 soort pijnstiller te houden. Mijn ervaring is dat paracetamol niet helpt bij helse pijnen, toch maar ibuprofen dan? Wordt de pijn wel minder? (indien ja moet je misschien nog geduld hebben, indien nee zou ik zeker terug naar huis/tandarts gaan) Heb je Koorts?(indien ja direct naar de hap/tandarts!).

Misschien helpen ijsklontjes/waterijsjes?

Ik herken het niet, heb amper pijn gehad toen ze mijn verstandskies trokken, maar heb wel spook verhalen van andere mensen gehoord
Die helse napijn komt oa doordat de lijn "hersenen/pijn-locatie" zo kort is.

Dat kreeg ik te horen toen ik onder narcose mijn boven-gebit had laten trekken. Ik kreeg ibu 600mg als pijnstiller mee, slik voor een andere aandoening al tramadol. Dat kon bij elkaar, nam om de 3 uur één van beide. Dat dempte de pijn maar pijnloos ben ik niet geweest.

Als er een grote ontsteking heeft gezeten zal de napijn ook wel heftiger zijn. Iig sterkte ermee,
Alle reacties Link kopieren
ow lol ik lees net van ''mensen die er verstand van hebben'' dat je wel paracetamol en ibu door elkaar mag nemen....het lijkt me niet de meest gezonde optie maar in deze noodpijn toch maar doen dan ;)
Alle reacties Link kopieren
Heey!

Ben ik weer. Heb een paar uur goed geslapen gelukkig.

Toen ik opstond leek de pijn een heel stuk minder maar toen ik even uit bed was begon het weer te zeuren, maar (nog) niet zo erg als gisteravond. Gelijk weer 400mg ibuprofen erin en een heel klein beetje gegeten. Slikken doet erg zeer.

Ik ben blij dat veel mensen zeggen dat dit 'normaal' is.

Een opvlamming vd ontsteking klinkt heel logisch inderdaad, ze kies zelf was ontstoken maar op de foto zaten er rond de wortel ook allemaal zwarte puntjes. Een wortelpuntontsteking? Of hoe noem je dat. En tijdens de WKB begon de kies al flink te bloeden en zag de tandarts al dat hij niet meer te redden was.



Ik ben iig weer rustig nu, gisteren wist ik echt niet meer waar ik het zoeken moest.. De zwelling lijkt ook iets minder.

Ik denk dat ik (nog) maar niet terug bel naar de tandartsenpost.
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetaugust schreef op 25 juni 2011 @ 09:10:

Zou het ook proberen bij 1 soort pijnstiller te houden. Mijn ervaring is dat paracetamol niet helpt bij helse pijnen, toch maar ibuprofen dan? Wordt de pijn wel minder? (indien ja moet je misschien nog geduld hebben, indien nee zou ik zeker terug naar huis/tandarts gaan) Heb je Koorts?(indien ja direct naar de hap/tandarts!).

Misschien helpen ijsklontjes/waterijsjes?

Ik herken het niet, heb amper pijn gehad toen ze mijn verstandskies trokken, maar heb wel spook verhalen van andere mensen gehoord



Nee ik heb geen koorts.

En de pijn zakt wel iets als ik een ibuprofen heb genomen.
Alle reacties Link kopieren
Heb 2x een onsteking gehad in kies/kaak.in plv van gelijk te gaan trekken,wortelkanalen ed heb ik eerst ab gehad..toen gestrokken en met ibu600 geen centje pijn gehad.maar goed daar heb jij helaas niets aan. Ik weet nml wel hoe het voelt maar toen zat de kies er nog in. Liggen ging niet en heb mijn hele fotoverzameling in 2 nachten geordend toen...(enige voordeel was dat )..ik zou wel de spoeddienst bellen anders vragen om ibu600 zakjes want dat vond ik in combi met paracetamol een verademing. En kreeg maagbeschermers erbij.



Jammer alleen dat hij niet eerst ab heeft gegeven want op de dag dat mij de kies eruit ging heb ik s avonds heerlijk pizza al gegeten zonder problemen.
Puck
Alle reacties Link kopieren
Ik had trouwens gisteravond op bed ook een raar jeukend gevoel aan die kies.. misschien omdat hij aan het genezen is..
Alle reacties Link kopieren
Ja ik lees ook op internet dat ze niet mogen trekken als hij zo ontstoken is.

Maar ja toen die kies er nog in zat had ik ook helse pijnen. En de tandarts zei dat ze nauwelijks napijn verwachte omdat de boosdoener er nu uit was...
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetaugust schreef op 25 juni 2011 @ 09:12:

ow lol ik lees net van ''mensen die er verstand van hebben'' dat je wel paracetamol en ibu door elkaar mag nemen....het lijkt me niet de meest gezonde optie maar in deze noodpijn toch maar doen dan ;)Zoals ik en een paar anderen al eerder hebben gezegd... paracetamol en brufen kunnen zeker samen. Dat is mijn professionele mening. Als je echt pijn hebt, moet je echt niet zo bang zijn voor pijnstillers! Je kan altijd HAP of apotheek bellen voor advies.
Alle reacties Link kopieren
@Mirvala: Blij dat je lekker hebt geslapen! Scheelt al de helft!
Alle reacties Link kopieren
Bel de tandartsenlijn terug en vraag om een recept voor die brofenzakjes. Dat is echt wonderspul! Ik heb die heel vaak gehad na wortelkanaalbehandelingen. Bel nu maar dan heb je iig iets voor als het vanacht weer feest is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven