Gezondheid alle pijlers

kalknagels (grote teen), hoe ervan af komen?

22-03-2008 08:32 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



sinds een paar jaar heb ik beginnende kalknagels aan beide grote tenen (de bovenste helft = aangetast). Lamisil pillen wil/mag ik niet slikken want probeer zwanger te raken...bovendien = het gore rommel met bijwerkingen heb ik gehoord.

Kalknagelolie hielp niet...Nu las ik laatst dat drinken van gelatine-blaadjes zou werken. Heeft iemand dé gouden tip om ervan te komen?!



Ciao,

W
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hielp Ferula kalknageloie erg goed. Is gelukkig alweer een paar jaar geleden dat ik er last van had. Verder nagel goed dus afvijlen, sokken edn inderdaad goed heet wassen en op de voeten een schimmelcreme gebruiken als daktarin, lamisilspray oid.



De schimmel die voor de kalknagel zorgt, is dezelfde als die voor zwemmerseczeem/'atletenvoet' zorgt.
Computer says nooooo
ff uppen.
Alle reacties Link kopieren
Nailner heeft bij mij niet geholpen, en wat heb ik trouw gesmeerd de laatste maanden. Het lijkt nu weer even erger; mijn grote teen en een kleiner teentje rechts.



Ik ben nu aan de teatree-olie van het Kruidvat. Op het etiket staat dat het werkt tegen puistjes....ben benieuwd. en ik smeer ook kalknagelolie, ook van het Kruidvat.



Wie heeft er intussen al resultaat geboekt en met wat?



En soms denk ik; zijn het wel echt kalknagels. Ze zijn niet supergeel ofzo. Misschien is dat ook meer bij oude mensen die er al heeeeel lang mee lopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog even gegoogled, en ja; het zijn gewoon kalknagels.



De rode nagellak heb ik ook al in huis, voor als ik slippers aan wil.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, ik lees hierboven dat nailer niet heeft geholpen bij die persoon, nou bij mij dus wel! heel erg goed zelfs! Ik had echt verschikkelijk erge kalknagels! ook vanalles al geprobeerd, heb nu een aantal maanden 2x daags nailer eropgedaan en het helpt echt! De aller ergste nagels zijn nog niet helemaal over en je moet dan ook niet verwachten dat het echt na 4 weken weg is want bij mij heeft het 8 weken geduurt tot de witte nagels weg waren, de echte dikke gebrokkelde zijn nu aan het beter worden.. dus het helpt wel, alleen ff geduld..;) en wel 2x daags erop doen en natuurlijk zorgen voor goede luchtige schoenen (of zooltjes) en goed afdrogen na het douchen. Ik ben nu ook voetbalsem aan het gebruiken van kneipp tegen voetschimmel en kloofjes, is ook erg fijn!



Succes ermee hoop dat je er wat aan hebt..
Alle reacties Link kopieren
ga gewoon naar de pedicure, die vijlt je nagels bij, en verkoopt schimmeldodende gel voor de nagel zelf, en spray voor de schoenen. Wat je verder nodig hebt is discipline om het 2x daals vol te houden, plus 1x per week sprayen. ook als je denkt dat het weg is vol blijven houden, anders is het binnen no time terug
Alle reacties Link kopieren
quote:saaj schreef op 14 augustus 2010 @ 20:00:

Hoi hoi, ik lees hierboven dat nailer niet heeft geholpen bij die persoon, nou bij mij dus wel! heel erg goed zelfs! Ik had echt verschikkelijk erge kalknagels! ook vanalles al geprobeerd, heb nu een aantal maanden 2x daags nailer eropgedaan en het helpt echt! De aller ergste nagels zijn nog niet helemaal over en je moet dan ook niet verwachten dat het echt na 4 weken weg is want bij mij heeft het 8 weken geduurt tot de witte nagels weg waren, de echte dikke gebrokkelde zijn nu aan het beter worden.. dus het helpt wel, alleen ff geduld..;) en wel 2x daags erop doen en natuurlijk zorgen voor goede luchtige schoenen (of zooltjes) en goed afdrogen na het douchen. Ik ben nu ook voetbalsem aan het gebruiken van kneipp tegen voetschimmel en kloofjes, is ook erg fijn!



Succes ermee hoop dat je er wat aan hebt..stinkt dat nailer?
Alle reacties Link kopieren
rare manier van spammen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens gehoord (vlgs mij ook via viva) dat je je nagels met azijn moet behandelen. Iedere dag in een badje azijn laten weken. Was ook in 1 of ander televisieprogramma geweest dat dat vaak heel goed helpt.

Ben er zelf mee bezig geweest en had idd het gevoel dat het snel minder werd. Alleen door vakantie de klat erin gekomen, maar ga het weer doen. Gewone natuurazijn.
Bij het Kruidvat kost die van hun eigen merk iets van 2,50 of bijna 3 euro. Kan je zeker een heel jaar mee doen met zo'n potje. En wattenstaafjes om het er op te doen.

En als je nu verkouden wordt.... heb je er nog meer aan.



Volgens mij is azijn ontsmettend, maar het schijnt te heftig voor de huid te zijn. Goed en verantwoord eten dat schijnt beter te zijn. Nailer en dat soortmiddeltjes zijn inderdaad erg duur en ook huisartsen raden dat af.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een spul wat ik in Duitsland heb gekocht bij de apotheek en het heet: Loceryl Nagellack. Ik moet zeggen dat ik niet zo fanatiek bezig ben geweest, maar in een halfjaar tijd is het wel aanzienlijk minder geworden. Nu had ik het niet heel erg, maar wel gewoon gele(re) grote teennagels Je zou dit goedje misschien kunnen proberen dan!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, dat je dat geheel belangeloos met ons deelt.
Alle reacties Link kopieren
Nou, mijn lichaam heeft het zelf opgelost, zonder middeltjes. Het kalkgedeelte van de nagel is er vanzelf uitgegroeid, eronder kwam weer een gezond stuk nagel tevoorschijn.
Alle reacties Link kopieren
Shit, ik besef me net (en dit klinkt ws heel dom), dat ik ook een kalknagel heb op 1 grote teen. Altijd gedacht dat ik 'm gestoten had of zo en dat een stukje nagel daardoor niet goed op het nagelbed zat. Maar het ding groeit maar niet uit. En nu weet ik waarom

Jeetje wat sukkelig, heb dit al zeker een jaar inmiddels en nu valt het kwartje pas (helemaal toen ik net google image deed)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook jaren met een kalknagel gelopen en ben toen ook zo'n stift gaan gebruiken en het heeft echt geholpen, het is er nu bijna helemaal uitgegroeid.

Mensen die zeggen dat t niet helpt die hebben het waarschijnlijk niet lang genoeg volgehouden. Het duurt ook echt een eeuwigheid voor het eruit groeit, maar ben superblij dat het eindelijk wegtrekt.
Misschien dat met het naderende einde van de winter er nog mensen zijn die hun ervaringen willen delen?



Volgens mij (heb ik gehoord van een arts) wordt een kalknagel veroorzaakt door schimmels die op de huid voorkomen. Hoe het zich uit dat wordt bepaald door de weerstand. Ik geloof dat ook wel, want anders zou iedereen die ooit in een zwembad of sporthal is geweest er last van krijgen. Voor iemand met een verminderde weerstand is het moeilijker om er vanaf te komen zonder pillenkuur. Zomaar te pas en te onpas pillen gaan slikken dat helpt wel om nieuwe schimmels te kweken die resistent zijn. Dus laat het maar aan een huisarts over om het te bekijken en iets voor te schrijven.



Het duurt inderdaad erg lang voordat het uit gegroeid is. Je blijft nog erg lang een brokkelige structuur houden.



Hoewel...... ik heb tijdens een vakantie ooit iemand ontmoet die aan het ontbijt haar nagels aan het vijlen was. Ja, wel van haar handen. Dat wel ja.

Zij vertelde dat ze heel veel stress had. Dat van die nagels was een van de bijwerkingen van prednison. Iedere vingernagel zag er zo brokkelig uit als een kalknagel. Ze had het pas sinds ze dat middel slikte. Volgens internet kan dat een probleem vormen, omdat het schimmelinfecties verergert. Maar goed, als ik slecht eet en veel suiker eet dan krijg ik er weer last van.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook huidtherapeuten die iets met kalknagels doen. Degene die ik ken zit in regio Rotterdam. Zij geeft de kalknagel lasertherapie. Wellicht dat je hierop kan googelen. Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Gelatine heeft mij wel geholpen.



1x per dag 1 blaadje gelatine is voldoende om snel van je kalknagels af te komen.

Ik doe het als volgt:

1. Wel de gelatine 3 à 4 minuten op in koud water.

2. Kook ondertussen water voor een kop thee.

3. Schut het water van de gelatine

4. Los de gelatine al roerende op in de thee. De thee wordt dat eerst ondoorzichtig, maar als je goed roert dan ziet je thee er weer normaal uit en dan is de gelatine goed opgelost.



Kan natuurlijk ook met ranja in plaats van thee
Nou, ik heb zelf wel eens een middeltje van de huisarts gekregen tegen een schimmelinfectie. Ik heb er vervolgens zeker 10 jaar geen last van gehad. Is niet bekend wat voor middeltje dat was.

In die 10 jaar heb ik heel veel gesport en weinig stress gehad.

Kan moeilijk goede schoenen vinden die goed passen. Heb daardoor wat kwetsbare plekken gekregen. Ben sinds gisteren weer gaan vijlen en met VAPO-lucht zalf van het Kruidvat gaan smeren (met wattenstaafje). Vorig jaar heb ik dat ook gebruikt en toen deed het pijn en werd het rood. Nu is dat niet zo. Heb door meer en normaal bewegen wel meer weerstand gekregen.



Nailer is volgens mijn huisarts ook een middel dat niets doet. Weken in boiotex en andere schoonmaakmiddelen is ook slecht voor de huid. Geeft weer andere problemen.

Weerstand opkrikken is hét middel en dat komt van binnen uit. Dat krijg je niet alleen door een pillenkuur. En zeker niet op lange termijn. (En diabetes of suikerziekte krijg je vooral door foute eetgewoontes. Kan je ook gevoeliger voor zijn door de genen die je hebt. Diabetes heeft als een van de ziekteverschijnselen dat je kwetsbare voeten en ledematen krijgt.)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb aan mijn handen schimmelnagels gehad. De nagels lieten los en het werd eronder wat groenig... de huidarts zei dat de pillen niet altijd hielpen en erg ongezond waren. Hij gaf de raad om de losse nagels af te knippen en elke avond mijn handen in de azijn te dompelen. Ik ging stinkend naar bed en het duurde een half jaar maar ik heb weer mooie, lange nagels. Zo nu en dan gebruik ik weer eens azijn, gewoon voor de zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
- terugvindpost -
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ik ben twee weken geleden begonnen met een pillenkuur via de huisarts. Eerst een jaar met Daktarin gelakt maar dat heeft niet geholpen helaas. Zijn er hier meer mensen bij wie de pillen geholpen hebben? Ik hoop zo dat dit wel aanslaat maar de informatie die hier over te vinden is loopt zo uiteen!
Alle reacties Link kopieren
Ik had het echt heel erg op al mijn teennagels.

Helemaal op grote teennagel.



Na zeker 8 maande tea tree olie 2 x per dag, goed kort vijlen, en sokken heet wassen ben ik er eindelijk vanaf.



Doe nu nog steeds 1x per dag een druppeltje erop.

Hoort nu gewoon bij het douche ritueel.



Blij dat ik mijn slippers weer aan kan van de zomer.
Ik heb begrepen van elders dat ook temperatuur van invloed kan zijn. Regelmatig laten luchten, droog en schoon houden. Zonnetje er op. Dat doodt elke foute bacterie.

Op de huid zelf leven ook bacterien die de foute opeten.

Door al te rigoreuze ontsmettingsacties kunnen die ook dood gaan.



Nee, geen eenvoudige klus en per geval verschillend.

Bij mij helpt het wel om mijn nagels minder kwetsbaar te maken door er nagelverharder op te doen. Heb weer een beschadiging door geen handschoenen te dragen bij heel vieze dingen schoon te maken. Nagels zijn poreuzer dan huid. Maar is tegelijk ook een bescherming van de huid.

De schimmelnagel die ik daaraan heb overgehouden. Die is bijna uitgegroeid. Heb daar niets aan gedaan, behalve mijn nagels, huid en handen extra te verwennen en goed te verzorgen. Dat is voor groot deel persoonlijk en moet je uit ervaring leren.



Die pillen zijn er waarschijnlijk als het op die normale manier even niet zo goed wil lukken. Maar daarna moet je toch wel wat gezonder gaan leven. Ik was doodmoe en hard toe aan vakantie in de periode dat ik de laatste schimmelnagel heb gekregen.

Ja, rust en beter opletten zodat de natuurlijke weerstand weer normaal wordt. Dat was mijn middel.

In het verleden heb ik ook wel eens een pillenkuur gekregen, maar ondertussen voel ik vooraf aankomen wanneer het de verkeerde kant op gaat en kan ik zorgen dat het vanzelf over gaat.

Niet feesten als het niet verantwoord is, maar lekker vroeg naar bed. Jammer van het feestje, maar het is o zo lekker om 's morgens gezond en uitgerust op te staan.



Dit even als upje voor dit topic.



En...... zeker even naar pedicure of huisarts gaan. Desnoods om een verwijzing naar dermatoloog als dat nodig is. Of een andere arts..... heb niet al die kennis om dat te weten naar welke arts.
Alle reacties Link kopieren
Laseren!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven