Gezondheid alle pijlers

kalknagels (grote teen), hoe ervan af komen?

22-03-2008 08:32 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



sinds een paar jaar heb ik beginnende kalknagels aan beide grote tenen (de bovenste helft = aangetast). Lamisil pillen wil/mag ik niet slikken want probeer zwanger te raken...bovendien = het gore rommel met bijwerkingen heb ik gehoord.

Kalknagelolie hielp niet...Nu las ik laatst dat drinken van gelatine-blaadjes zou werken. Heeft iemand dé gouden tip om ervan te komen?!



Ciao,

W
Alle reacties Link kopieren
Heb een paar jaar terug hardnekkige kalknagel gehad en mijn moeder onlangs nog en die tabletten waren bij ons het enige dat hielp. Maar je moet wel vrij lang wachten op het resultaat. De schimmel moet er ook echt langzaam uitgroeien.
Alle reacties Link kopieren
Woensdag ga ik naar een kliniek om het laseren van mijn kalknagels te bespreken. Heb 3 kalknagels waarvan een heel hardnekkige, dikke. Ik moet eerst een kweek laten afnemen. Dat wordt onderzocht en op basis daarvan hoor ik of het te behandelen is. Ik zal wel verslag doen!
Ik lees net iets over allergische op bepaalde stoffen die netelroos veroorzaken.
Maar dat kan zelfs binnen enkele uren weg trekken. Dat zit bijvoorbeeld in brandnetelharen. In coniferen komt dezelfde stof voor.
De hars of zo - niet helemaal duidelijk - bevat dezelfde stof als brandnetel. Die stof kan dezelfde uitslag geven die op blaren lijkt.
Dat lijkt op voetschimmel en ontstaat na het binnen dringen van de huid.
Als je dus naalden in je schoen krijgt dan kan je ook irritatie oplopen.
Twee jaar geleden inderdaad aan een conifeer lopen trekken voor een kerststukje en ongelooflijk veel uitslag gehad op andere delen van het lichaam.

Zomaar wat informatie waar ik tegen aan loop. Maar het heeft ook invloed op de huid.
Het lijkt er op, maar is toch wat anders.
kortom, het kan huidirritaties geven die wat langer stand houden. Verminderde weerstand is een sleutel tot verschillen.
Geen sluitend verhaal van te maken. De meeste middelen helpen niet, want het herstel moet van binnen uit komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven