Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.



De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.



Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.



Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.



Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Soms mag je best even zielig zijn hoor.

En dan heb je ook nergens zin in, he, dingen die je anders nog wel leuk zou vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:ambra schreef op 11 november 2014 @ 12:50:

Dat had je inderdaad al eens geschreven ja, dat de rest al met pensioen is. Dat maakt het waken wel eenvoudiger. Heeft je man niet zo de behoefte om bij haar te zijn? Kan he, ik heb het vaak gezien op het werk, dat kinderen gevoelsmatig al afscheid hadden genomen en dat ze er dan niet zo bij wilden gaan zitten. Niet iedereen is daar goed in zeg maar..



Man is hier inderdaad niet goed in. Die is vrijdag nog geweest en gaat liever niet meer heen. Toch zie ik zijn twijfel wel. Maar we hadden ook niet gedacht dat het nog zolang zou duren, moet ik zeggen. Ik had in gedachten mijn ziekenhuisafspraak voor donderdag al verzet, maar dat is waarschijnlijk niet meer nodig.



Maiskip. Heb je het gevoel dat je vriend/man nu méér op pad is dan normaal of is hij net zoveel weg als anders en voel je dat nu meer, omdat jij niet wegkunt?



Later is nu
@dreamer:

Hij gaat sinds een paar maanden wel 's avonds meer weg. Cursus, sporten 2x per week en dan de avonden met vrienden nog. Ga hem dit niet ontzeggen maar alleen zitten is ook niet leuk.

Weet dat ik mijn horizon moet verbreden, nieuwe dingen moet uit proberen maar de energie ontbreekt nog steeds.

Haalt ook niet weg dat ik al een week met barstende koppijn loop en daarom nergens zin meer in heb. Gister naar de neuroloog geweest en die heeft het over spanningshoofdpijn. Zal best kunnen maar prettig vind ik het niet. Midden in de nacht wakker worden door hoofdpijn :(.

Hoop echt dat de wijkbegeleider me kan helpen ( vind het zelf ook niet prettig om zo te zijn want zo ben ik helemaal niet)
Alle reacties Link kopieren
Maïskip: Kan een ander kussen wellicht nog helpen? Ik heb bij "foute"kussens ook nog wel eens dat ik midden in de nacht wakker word van de hoofdpijn. Dan komt het gewoon uit mijn nek vandaan. Spanningshoofdpijn lijkt mij meer iets voor overdag of evt. 's nachts als je al een tijd wakker bent. Maarja, ik ben natuurlijk geen arts hè?



Nou, ik heb gisteren geloof ik al mijn lepels voor vandaag ook al gebruikt (spoontheorie van Ambra of Dreamer?)

Tilde gisteren een vat zuurkool op de balie, vond hem wel erg zwaar, maar goed, hij moet daar staan, was wel een veel groter vat als anders, maar hé, ik ben toch geen watje. Kijk ik later, blijkt dat "vaatje"ruim 25 kilo te wegen.

Eh ja, logisch dat ik hem wat aan de zware kant vond.

Verder heel veel zware kisten getild (rond de 20 kilo) en héél veel heen en weer gelopen. Toen werd het 5 uur. En bleken er ook kinderen in de winkel te komen sint maarten zingen. Dus tussen vijf en zes had ik de klanten, 70 kinderen te zingen , vegen en opruimen.

Afijn , half 7 was ik thuis.

Ging allemaal perfect. Dacht ik.



Een uurtje later kwam de pijn opzetten en heb ik vannacht dus nauwelijks geslapen van de pijn. Zolang ik bezig ben, nergens last van (nou ja bijna nergens). Maar daarna......
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
En nu loop ik me ook nog eens kwaad te maken op dochter, want die heeft een verkoudheid opgelopen. Met haar astma erbij heeft ze het dus ontzettend benauwd nu. Dus ik zeg, neem je inhaler.

Is ze die kwijt!!!!

Ja, dat is wel slim ja, als je die nodig hebt.

Ze heeft hem in huis gebruikt vanmorgen vroeg toen ze erg benauwd was. Nu bracht ik haar maar naar school (fietsen lukt nu even niet), want belangrijke toets, en ik zeg, als je weer zo erg benauwd bent , neem je een keer extra je inhaler.



Grote paniek, want die is dus nergens meer te vinden, ze weet niet meer waar ze hem gelegd heeft.

Pfff, en dan word ik zo kwaad hè, dan ben ik op zo'n moment echt zo'n brulmoeder uit supernanny Frost haar tv programma.

Komt natuurlijk ook omdat ik slecht geslapen heb, maar dat zou geen excuus moeten zijn voor dit megastaaltje van niet pedagogische opvoedkunde.

Het is maar goed dat schreeuwen tegen je kind nog niet strafbaar gesteld is, dan had ik vanmorgen een boete te pakken denk ik
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor dames, ik heb even een frustratie weekje deze week denk ik, en waar kan ik het er beter uitgooien dan hier?

Sla maar gauw over als het jullie ergert.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
goed dat je het er hier uitgooit Lientje Zoals je zegt, je moet het ergens kwijt.



En heeft dochter nog ergens een reserve? Of 2? Lastig.. het is inderdaad wat astma-weer.

Bij mij tenminste.



Mijn schoonmoeder overleed vannacht.

Wij hadden vanmorgen een gesprek bij dochter op school over haar toekomst en hoe zij en wij en school die zien



Ik moet huiswerk maken

Ik heb het gevoel dat ik in het luchtledige zweef.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
en mijn moeder begreep me aan de telefoon niet, maar dat was dan wel weer hilarisch
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer: Gecondoleerd met je schoonmoeder ook voor je man en kinderen natuurlijk.

Er komt nu natuurlijk ook weer heel wat op je af, logisch dat je een beetje het gevoel hebt in het luchtledige te zweven.

Hoe is man onder het overlijden van zijn moeder? Zoals ik het las is die een beetje van het verdringen(maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen hoor) maar nu komt de realiteit wel erg op hem af natuurlijk. Het is altijd pijnlijk als je (een van) je ouders verliest. Iedereen reageert daar weer anders op.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dochter had geen reserve overigens, ik heb er nu snel een gehaald bij de huisarts, die had hem gelukkig op voorraad. Géén idee waar ze die andere heeft gelaten, ik heb het hele huis al doorgespit, maar kan hem niet vinden. Kan toch niet ver weg zijn..
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, gecondoleerd met het overlijden van je schoonmoeder. Hoe namen de kinderen het op?

Het leven gaat meteen al weer zo verschrikkelijk zijn eigen gang he, zit je daar op school met dochter.. over haar toekomst.



Herman zong gisteren in Carre weer zijn "liefde van later, en zei erbij "vroeger ging dit over later....

Nu is het het heden geworden..



Rare tijden, we zijn de sandwichgeneratie: volop aan het werk, zorgen voor en om onze kinderen maar ook voor en om onze ouders. Daar ga je wel eens van zweven. Of dondert op de grond. En dan mag schreeuwen ook wel een keer Lien, je wordt er toch ook gestoord van dat alles altijd maar kwijt is terwijl ze het net nog in hun handen hadden? Overigens kan ik er zelf ook wat van...schreeuwen tegen mezelf dan maar?

In ieder geval jij ook sterkte, met druk en teveel tillen.

En Maiskip, en Nes..

tjonge, maar goed dat we hier een eigen kippenhokje hebben..
Alle reacties Link kopieren
Is best wel lekker toch Ambra? Zo in ons eigen kippenhokje alles van ons af kakelen?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dreamer, gecondoleerd met het overlijden van je schoonmoeder...ook al wist je dat het er aan zat te komen, de dood komt toch altijd onverwachts...sterkte de komende dagen ook voor je man en kids.

Lientje je mag altijd hier klagen hoor als het ff niet gaat! dat doe ik ook, en volgens mij hebben we allemaal wel eens een dag dat het ff niet zo lekker gaat en dan is het fijn om even te spuien toch?!



Voor mij zit er eindelijk weer een beetje schot in de zaak, hoop ik....had een vacature gezien die misschien wel passend is bij mijn fysieke beperkingen (helaas maar tijdelijk maar dan kan ik het mooi uitproberen als het op detacheringsbasis is). Ik heb meteen actie ondernomen door een brief te schrijven en voorgelegd aan de reintegratieadviseur. Was ik iets te snel geweest met reageren blijkbaar, maar ik ben nu eenmaal niet passief....ik onderneem altijd direct actie, zo zit ik nu eenmaal in elkaar, wat dat betreft ben ik een slechte ambtenaar. Maar goed nu gaat de reintegratieadviseur toch contact opnemen met die instelling dus ik ben benieuwd! Even afwachten!

Word daar altijd meteen enthousiast van, dat er eindelijk iets voorbij komt wat ik zou kunnen met al mijn mankementen!
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt positief Sanne. Ik ga heel hard voor je duimen dat het gaat lukken!

Zou toch wel heerlijk iets doen wat je leuk vind én binnen je grenzen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn Sanne!



Lientje, ik zeg: onderin de fietstas, sowieso onderin welke tas dan ook of... in de wasmand. Die inhaallator dus he



We knuffelen veel hier in huis en praten zelfs. jaja.. doe eens gek. Vooral ook met zoon, waar afgelopen weekend een vervelend incident op school was (was iets soortgelijks als tijdje terug bij Lientjes en/of Ambra's kind(eren) op school ) een oma op sterven en een zus, die steeds neervalt. Het is niet niks.



Ik ga zo mijn docent maar schrijven, dat e.e.a. ietsje later komt. Vrijdag trouwens nieuwe auto. Yeah.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lien, ik vind het heerlijk hier in ons kippenhok.

Dreamer, knuffelen is altijd goed. Praten is lastiger blijkbaar? Wie weet wat dit oplevert. En ach, zoon heeft het ook niet makkelijk nee.. Zowel bij Liens als bij mijn kind waren akelige dingen op school.. het was bij Lien onomkeerbaar, bij ons was het internetmisbruik van/bij een eersteklassertje..



Huiswerk moet maar even wachten ja.

En die inhalator...ergens onderin klinkt zeer logisch..
Alle reacties Link kopieren
Bij zoon op school onomkeerbaar..



Praten gaat op,zich wel hoor, maar we doen het normaliter niet veel, zeg maar. We knuffelen altijd veel
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
oef Dreamer, dat is heftig.. blijf knufffelen
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, gecondoleerd...

Oh jee, woonde de betreffende medeleerling in H?

Bij mijn zoon op school is het ook vaak raak... Erg heavy...

Zelf gelukkig nog nooit een leerling op die manier verloren, wel kunnen voorkomen... Helaas wel een aantal keer door ziekte en door ongelukken. Pfff en het leven van sommige kids is zo schrijnend... Gisteren ook weer een hele ochtend bezig geweest... Sommige ouders lijken het niet te begrijpen...

Zit ondertussen ook nog 'met open armen' te kijken ;)



Goed, nog 1 dagje werken en dan weekend tm maandag want we hebben een extra vrije dag (zomervakantiecompensatie) en dinsdag studiedag... PBS (positive behaviour support) manier van aanpak om positief gedrag binnen de school te stimuleren om zo het leefklimaat te verbeteren zeg maar.



Ben wel toe aan een dagje me-time! De kids gaan dus ook gewoon lekker naar Kdv/bso.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met alles, Dreamer.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
"Sommige ouders lijken het niet te begrijpen"

Schrijnend.



Dank Snoes en Suzy
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met hoofdpijn op het werk. Heb 2 beste klussen en vond dat ik dus wel moet gaan. En nu? Nu zit ik te forummen.. concentratie is nihil. Gelukkig bestaat 1 klus uit gewoon overtypen.

En waar ik normaliter mijn leidinggevende niet zo meelevend vindt voor mijn sores, heeft hij nu gezegd dat ik weg mag gaan als ik het niet meer trek. Kennelijk heeft hij meer empathie bij overlijden dan bij een ziek kind. Overlijden is natuurlijk ook niet langdurig van invloed, zoals een ziek kind.



Afijn, ik was het bijna vergeten, maar vanmiddag moet ik naar het ziekenhuis voor de uitslag van het darmonderzoek. Ben met de auto naar het werk, want mijn hele lichaam schreeuwt. Te krampachtig geslapen, denk ik. Heb kennelijk toch meer stress van de hele situatie dan ik dacht.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Is ook wel logisch die stress Dreamer. Gevoelsmatig kan je wel zeggen, ah, dat trek ik allemaal wel, maar je lichaam roept je dan toch wel een halt toe als het niet zo is.

Stoer van je dat je evengoed bent werken.



En ja, zoals Ambra al zei, praten praten praten met je kinderen hè.

Het had hier ook een vrij grote impact op mijn kinderen, vooral zoon dan dus. En ik heb er ook nog erg mee rond gelopen, toen ik het stuk toen in de krant las over hoe het afscheid van dat meisje ging, zat ik te huilen achter de computer. (en ik kon haar niet eens persoonlijk, maar het grijpt je dan toch aan)



Inhalator is gevonden. Zat onderin haar tas. En ik had nog gevraagd of ze hem echt niet in haar tas had gegooid (ze heeft speciaal medicijndoosje om hem in te doen met naam ed erop in haar tas, maar die was dus leeg) maar ze zei nee hoor mam, echt niet. Komt ze gister thuis, haalt haar tas leeg en zegt o, mam, kijk, nu heb ik een reserve, hij zat blijkbaar toch in mijn tas.

Ik heb haar maar weer even een preekje gegeven over het belang van iets zorgvuldiger met je spullen omgaan....
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
.. met een beetje geluk kickt dat wel in hoor, over een jaar of 30



Fijn dat ze nu een reserve heeft, toch?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Heel fijn Dreamer! En jij hebt de hoofdprijs, onderin welke tas dan ook zei je hè?







Sterkte vanmiddag in het ziekenhuis!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven