Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.



De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.



Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.



Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.



Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is helaas 4jr geleden overleden op 51 jarige leeftijd dus die kan niet meer helpen ;) Mijn vader werkt nog en heeft de afgelopen jaar getobt met een hernia, maar daarvoor heeft hij hier wel de badkamer en keuken geïnstalleerd. Zelf kan ik best wel wat nog, als ik de dag erna maar niks hoef.

Mijn schoonmoeder heeft het nu aan haar hart en ze is zoooo zielig... Zucht... Verdikte hartspier en hoe kan dat toch? Als ze die achtelijke stinkstokken eens wegdoet... Bah, wordt er gewoon pissig om.



Na een paar wk redelijk pijnvrij nu al een paar dagen weer veel last... Ik ben ook achtelijk moe, hangr vast samen... ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:maiskip schreef op 14 april 2015 @ 22:31:

@ambra: wieringmeer rijden we regelmatig doorheen als we naar mijn schoonouders gaan (wonen op texel )

Ben jaloers op iedereen die naar de kapper gaat :/. Ben sinds eind juli al niet meer geweest (de neurochirurg is geen kapper duidelijk niet).

Mijn moeder helpt me regelmatig in huis en mijn vader helpt mee in de tuin.

Probeer veel zelf te doen maar niet alles lukt meer ( en kan mijn man ook niet alles vragen :/. )



Dat moet inderdaad niet makkelijk zijn, maiskip. Hoe je haar zit bepaald ook wel hoe je je voelt. Ik hoop dat er toch nu een keer een model ingeknipt kan worden maar de laatste schade is vast nog niet bijgegroeid. Hoe lang heb je je haar normaliter?



Het is fijn als je ouders kunnen helpen, ook al voelt het soms dubbel..toch? Eigenlijk zou het omgekeerd moeten zijn..
Alle reacties Link kopieren
NYC, welkom! En iedereen is hier welkom hoor



Dames, we zitten trouwens over de 3000 berichten, moesten we dan niet over naar deel 3?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
De schijnt.



Vandaag zoon verhuizen, ff naar het zuiden dus

Morgen naar het zuiden vanwege m'n moeder dus jullie zien me wel een keer verschijnen na die tijd
Alle reacties Link kopieren
Succes met verhuizen Aso! Denk je wel een beetje om jezelf? Niet teveel slepen en sjouwen hè?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de zon, maar best nog wel wat wind ook. Ben moed aan het verzamelen voor zoons krantenwijk. Waarom organiseert school toch alles op woensdag?

Heb onderhand meer het idee dat ik zelf een krantenwijk heb.

Ach, als ik over twee uurtjes klaar ben heb ik mijn portie beweging in elk geval weer gehad.

Eerst maar koffie.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
quote:suzyqfive schreef op 14 april 2015 @ 22:49:

NYC, welkom! En iedereen is hier welkom hoor



Dames, we zitten trouwens over de 3000 berichten, moesten we dan niet over naar deel 3?



ja, deze keer ging het snel!



maar eh.. leef je uit he
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Ik heb even heerlijk gewandeld bij ons Bevrijdingsbos over het Kinderrechtenpad. Klinkt goed toch Afgelopen weekend was het precies 70 jaar geleden dat Groningen bevrijd werd door de Canadezen. Het Bevrijdingsbos staat dan ook helemaal in het teken van Canada met veel Esdoorns enzo. De bevrijding is dit weekend ook nagespeeld. Veel mensen weten niet dat onze binnenstad toen half weggeschoten is. Best zonde, als je de oude foto's ziet. Natuurlijk was het niet zo erg als bijvoorbeeld Rotterdam.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wij waren in februari in Vlissingen. Daar was op borden te lezen dat er in heel Vlissingen door beschietingen in 1944 precies één huis onbeschadigd was gebleven. En in een half jaar tijd van 12000 naar 1000 inwoners. Bizar als je zoiets leest en moeilijk voor te stellen. Dat Vlissingen erg bevochten is (aan zee dus daar kwamen de geallieerden binnen) wist ik achteraf wel, maar Groningen?



Onvoorstelbaar zoiets. Gelukkig dat die tijden voorbij zijn.voor nu althans, want als ik de berichten in de wereld een beetje volg maak ik me af en toe best zorgen. Maar niet teveel aan denken.



Pff staat best nog een windje zeg hier.

Bij voor de wind lekker maar terug pal tegen toch wat minder.

Denk zomaar dat hardlopen morgen niks wordt. Voel mijn heup nog steeds. Fietsen ging goed maar lopen maar zozo vandaag. Zolang ik zit nergens llast van overigens. (Op gewone klachten na dan)

Nou ja, heb vandaag in elk geval vijftig minuten gefietst en ook ongeveer drie kwartier gelopen dus mag niet mopperen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat vind ik al een training op zich, Lientje! Ik heb pijn in benen en onderrug, momenteel, terwijl ik juist bijna niets doe. Nu door dochter ook met auto naar het werk steeds, daar baal ik wel van, maarja.. zij ook, zullen we maar zeggen.



Hier waait het ook nog vrij koud, trouwens. Heb me wat meer zomers gekleed, maar dat viel net best een beetje tegen. Toch volhouden he. Het is mooi weer dus loop ik er zo bij ook!

(ik zocht eigenlijk een smiley met een mutsje )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het gekke is Dreamer, dat met het krantenbezorgen zit er zeg maar "dwang" achter. En dan doe ik het wél gewoon. Maar met mooi weer de fiets pakken om een stukje te gaan fietsen, of gewoon een wandeling maken, dat doe ik dan weer niét.

Ik mis gewoon een stuk zelfdiscipline vrees ik.



Ik heb zojuist drie zware tassen boodschappen in huis gesleept, dus als ik straks meer last van rug, heup en benen heb, weet ik waar het van komt.

Heb jij een aanwijzing waar het bij jou vandaan komt Dreamer?

Of komt het gewoon vanuit het niets?

Hoe is het met de buikpijn gegaan na je feestweekend?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Tijdens het feestweekend heb ik me eigenlijk qua eten best goed ingehouden. Er waren worteltjes en tomaatjes en ik naam kaas zonder crackers. Iemand kookte pasta en rijst en bij de rijst heeft ze de uien weggelaten voor mij. Ik heb nu wél enorme buikpijn, maar ik ben dan ook nu echt heel erg ongesteld. Denk dat daar de rug- en beenpijn ook vandaan komt. Dat en het gezeul met die rolstoel.



Fijn dat je een rustig dagje had, Lientje

Ja, dat was sarcastisch jah..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het nieuwe topic:



Leven met Pijn gaat nog steeds verder
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven