Gezondheid alle pijlers

Ongeneeslijk ziek: een hersentumor

13-08-2007 12:50 268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is niks voor mij, maar ik wilde het toch eens proberen, een onderwerp op het forum te starten. Maar ja, het verhaal: (en voor dat ik erover begin wil ik alvast zeggen dat ik dit niet doe om te horen dat ik zielig ben, zo voel ik me helemaal niet.)



Ik ben nu 20 jaar oud, in mei dit jaar kreeg ik last van mijn linkerhand, typen ging niet zo snel en makkelijk meer en mijn linkerbeen begon soms ineens te trillen. Ik zocht hier verder niks achter. Ik doe fanatiek aan paardrijden en moest eind mei een belangrijke wedstrijd rijden. De weken hiervoor had ik al moeite met rijden om links stil te houden, terwijl ik vrij hoog rijd en dit normaal geen probleem hoorde te zijn. Op die wedstrijd, waar ik nog wel 3e van Zuid-Holland werd X-D vroeg iedereen wat ik in vredesnaam aan het doen was met mijn hand, omdat die zo erg bewoog.



Om een lang verhaal kort te maken: die woensdag begon mijn mond scheef te hangen, ik helemaal in paniek, want toen had ik wel door dat er iets niet klopte... Ik ben uitgebreid onderzocht, maar in het eerste ziekenhuis zagen ze wel iets afwijkends op de MRI, maar ze wisten niet wat het was, ze dachten dat het een soort ontsteking was die vanzelf over zou gaan. Het was uitgesloten dat het MS, herseninfarct of tumor was. Wat een opluchting :S



Na flink aandringen van mijn kant gingen ze verder kijken en mocht ik naar het UMC. Hier had de neurologe een slecht voorgevoel (gelukkig) en is een biopsie verricht. Uitkomst: kwaadaardige tumor, niet te genezen, alleen tijdelijk te remmen. Mijn wereld stond op zn kop, hij zei dat het een kwestie van jaren was...



Nu zijn we vandaag begonnen met bestralen en mijn neurologe heeft goede hoop dat dit het jaren kan stop zetten, voordat het weer begint te groeien. Dat was wel goed nieuws.



Verder gaat het heel goed met me, raar maar waar, niet altijd natuurlijk, maar ik geniet van alles en ben hard aan het fysioën om de uitval links te kunnen verbeteren (mijn motoriek ging al slecht, maar door genoeg wilskracht en oefenen gaat het nu al beter, kan alweer typen). En heb ook alweer paardgereden, wat echt super is.



Heeft iemand dit ook? En ervaring met bestralen en hoe je je voelt en andere moeilijke dingen die nog in de toekomst liggen? OOk met trouwen enzo, samenwonen, of kinderen. Dit is voor mij in één klap veranderd natuurlijk.



Ik zou het leuk vinden als er mensen zijn die hier meer over willen vertellen of weten, nou ja, je snapt het.



Groetjes Essie
Alle reacties Link kopieren
O, wat erg!



Rust zacht Essie
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Oooh wat erg. Rust zacht..
Perfectionisme is niet perfect...
Alle reacties Link kopieren
Mijn kaarsjes zijn weg..



Essie, ik bewonder je om je moed en kracht.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg zeg..! Rust zacht Essie...
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dit topic voor het eerste keer, maar moet echt ff slikken. Ze is/was (hoe zeg je dat) net zo oud als ik.



Rust zacht
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Heftig dat ze dit topic 2 jaar geleden poste en dat ze toen zeiden dat het nog jaren zou kunnen duren...
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
x
Alle reacties Link kopieren
wat vreselijk.....



Ik kan het me voorstellen julianaa... ik wens jou ook alle sterkte
Alle reacties Link kopieren
quote:julianaa schreef op 18 augustus 2009 @ 18:54:

Het heft mij de hele dag bezig gehouden, het is nu al de derde forummer die aan deze ziekte dit jaar overleden is.Ik zag je andere topic 'slecht nieuws' gisteren of eergisteren en ben toen begonnen met het lezen van haar topic en jong en kanker wie ook.

Heb af en toe echt een traantje gelaten. Wat een dappere meiden allemaal en dan overkomt ze dit! En wat gaat die *** ziekte snel en gemeen te werk.



Verder wil ik ook jou een dikke knuffel geven. Ik las je post over het werk dat jij hebt verricht om de reclame van de hersentumorstichting op tv te krijgen. Petje af hoor meid.



Lieve Essie, rust zacht. Ik heb veel kracht en positiviteit uit je posts kunnen halen.

Veel sterkte voor de nabestaanden.. Alle woorden klinken zo leeg nu, maar ik meen ze wel.
Poelepoelepoelepoes!
Alle reacties Link kopieren
quote:julianaa schreef op 18 augustus 2009 @ 18:54:

Het heft mij de hele dag bezig gehouden, het is nu al de derde forummer die aan deze ziekte dit jaar overleden is.Julianaa, ken ik de andere 2 ook dan? Waren ze van hetzelfde topic? Ik heb het topic altijd gevolgd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toevallig het hele topic 2 weken geleden gelezen. Essie viel me op door haar positiviteit en het glas is halfvol mentaliteit.



Heel veel sterkte voor de nabestaanden!
Alle reacties Link kopieren
Essie, rust zacht dappere meid.....



Heel veel sterkte gewenst aan haar dierbaren.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren




Ben er stil van. Wat een bericht. Rust zacht!
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Alle reacties Link kopieren
Rust zacht Essie
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Alle reacties Link kopieren
x
Alle reacties Link kopieren
x
Alle reacties Link kopieren
x
Alle reacties Link kopieren
dag Essie, rust nu maar uit!!!

sterkte voor alle anderen die in deze soort gelijke situatie zitten.
Alle reacties Link kopieren
Julianaa, hoe oud/jong ben jij dan als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
Lieve essie,



Rust zacht

je was dapper en sterk, maar dit gevecht was een oneerlijke
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Alle reacties Link kopieren
quote:julianaa schreef op 20 augustus 2009 @ 17:27:

[...]





Ik vind het heel raar/moeilijk om nu gewoon weer verder te gaan op het topic van Essie, maar doe het maar wel.



Hoe is het met je vader? Is hij thuis?



Ik ga deze week naar Istanbul naar Gazi Yasargil". De beste neurochirurg ooit. Hij is uitgeroepen tot de neurochirg van de eeuw. Toch wel een titel. Mijn neurochirurg in NL kent hem ook. De man heeft 7500 hersenoperaties vericht. Is nu 84 jaar en nog helder. Lijkt mij leuk om hem te ontmoeten, kan hij mijn MRI eens bekijken.



Veel sterkte weer deze week.



mijn vader is thuis

Er is niks meer wat we kunnen doen, alleen er voor hem zijn

dankbaar zijn we dat we hem nog 4 jaar bij ons mochten hebben
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Essie, oooh wat erg....



Ik heb haar verhaal gevolgd op het topic van Carla en wilde hier even lezen hoe het met haar ging. En nu blijkt dat ze al is overleden



Wat is het toch verschrikkelijk dat al die lieve jonge meiden doodgaan...



Rust zacht lieve Esther
Alle reacties Link kopieren
Diaantje heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven