Geen wifi; onbeperkt internet nodig

06-05-2024 11:04 40 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal. Ik ga tijdelijk een kamer huren in een nogal afgelegen gebied. Op de kamer zelf is geen internet, heel onhandig. Alleen in de gemeenschappelijke ruimtes is internet aanwezig. Op dit moment heb ik een telefoon-abo met 15 GB. Maar dat is wel te weinig, vooral omdat ik vaak internet nodig heb voor mijn werk als freelancer. Ik wil dus eigenlijk onbeperkt internet, en dan een hotspot maken met mijn laptop.

Probleem is dat ik net een nieuw contract heb afgesloten bij mijn huidige provider, met een looptijd van 2 jaar. Ik zou dus eerst een afkoopsom moeten betalen. Ook weet ik niet hoe lang ik in de tijdelijke kamer kan blijven, dat kan variëren van weken tot maanden. Dus iets wat maandelijks opzegbaar is, lijkt mij handig. Wat kan ik het beste doen?

En hoe werkt zoiets, zal ik bijvoorbeeld tijdelijk een 2e simkaart nemen met onbeperkt internet, die maandelijks opzegbaar is? Dat lijkt voor nu de beste optie.
ravena wijzigde dit bericht op 06-05-2024 11:08
15.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Je werk vragen dat te regelen en te betalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
06-05-2024 11:05
Je werk vragen dat te regelen en te betalen.
Dat kan niet, want ik werk als freelancer voor verschillende opdrachtgevers. Dus no way dat die dat gaan betalen. Zo werkt dat niet in dat wereldje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou t met werk regelen

Bij mijn telefoonprovider kan ik trouwens wel tussendoor m'n abo ophogen. Ook weer afschalen maar niet lager dan m'n originele abo.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat je dat abonnement van 15 GB best wel tijdens de looptijd kunt ophogen. Overstappen of verlagen is natuurlijk altijd lastiger, maar ophogen en dus meer betalen aan ze zullen ze vast niet erg vinden.
Vraag is alleen wel of die provider die je nu hebt een goed bereik heeft op die afgelegen plek. Wij hebben een huisje in het bos ergens zonder wifi en mijn KPN is prima daar, maar de provider van mijn vriend is dramatisch slecht dus gooi ik mijn hotspot voor hem open.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je niet kan ophogen bij je huidige provider zou ik er een tweede (e)sim naast nemen met een maandelijks opzegbaar abbonement. Even googlen wat in jouw situatie het beste/gunstigste is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou dit eens overleggen met je huidige provider. Opschalen is vaak geen probleem, afschalen wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doe je veel grote bestanden downloaden of uploaden of werk je op remote desktops? Want als je alleen internet gebruikt om te surfen en af en toe een Word bestandje wil delen kom je best ver met 15 GB.

Hoe ver is de gemeenschappelijke ruimte van je kamer? Met een wifi extender kun je misschien nog mazzel hebben en als je er vlak naast/boven zit kun je vaak gewoon meeliften zonder moeite.
ugli wijzigde dit bericht op 06-05-2024 11:15
39.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ook kijken naar plekken waar je misschien kan werken waar wel goed internet is je omgeving.
Bieb of flexible werkruimtes ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als de 15 GB niet genoeg blijkt, een los internet abonnement afsluiten. Een tweede telefoon met bijvoorbeeld alleen internet. Die telefoon gebruik je als mobile hotspot. De kosten daarvan kun je in principe opgeven als “business expense”.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
06-05-2024 11:15
Ik zou ook kijken naar plekken waar je misschien kan werken waar wel goed internet is je omgeving.
Bieb of flexible werkruimtes ofzo.
Hangt een beetje af wat voor werk TO doet als ZZP-er. Niet alle opdrachtgevers zouden het oké vinden als er gebruik gemaakt wordt van een publiek en onbeveiligd netwerk (en terecht).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravena schreef:
06-05-2024 11:04
Hoi allemaal. Ik ga tijdelijk een kamer huren in een nogal afgelegen gebied. Op de kamer zelf is geen internet, heel onhandig. Alleen in de gemeenschappelijke ruimtes is internet aanwezig.

Als er in gemeenschappelijke ruimtes wel internet is, kun je dan niet het signaal vanaf die ruimtes naar jouw kamer krijgen? Of mag dat niet ofzo? Is dit niet dat studentenhuis waar je het eerder over had trouwens?

En heb je inzicht in hoeveel data je echt verbruikt? Want wellicht is onbeperkt helemaal niet nodig. En weet je ook zeker dat je echt goed bereik hebt daar? Anders heb je niets aan je dure abbo straks.
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
06-05-2024 11:18
Hangt een beetje af wat voor werk TO doet als ZZP-er. Niet alle opdrachtgevers zouden het oké vinden als er gebruik gemaakt wordt van een publiek en onbeveiligd netwerk (en terecht).
Flexibele zzp-werkruimtes hebben natuurlijk geen onbeveiligd netwerk of public wifi.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
makreel schreef:
06-05-2024 11:30
Flexibele zzp-werkruimtes hebben natuurlijk geen onbeveiligd netwerk of public wifi.
En kosten een veelvoud van een extra internet-abonnement. Waarom zou je een kantoor met internet huren als je alleen het internet wilt? In afgelegen gebied zijn waarschijnlijk bovendien geen flexibele ruimtes te huur.
Alle reacties Link kopieren Quote
makreel schreef:
06-05-2024 11:30
Flexibele zzp-werkruimtes hebben natuurlijk geen onbeveiligd netwerk of public wifi.
Yep. Maar ook een bieb werd gesuggereerd. Nu weten we niet wat voor werk TO doet…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
06-05-2024 11:29
Als er in gemeenschappelijke ruimtes wel internet is, kun je dan niet het signaal vanaf die ruimtes naar jouw kamer krijgen? Of mag dat niet ofzo? Is dit niet dat studentenhuis waar je het eerder over had trouwens?

En heb je inzicht in hoeveel data je echt verbruikt? Want wellicht is onbeperkt helemaal niet nodig. En weet je ook zeker dat je echt goed bereik hebt daar? Anders heb je niets aan je dure abbo straks.
Dat eerste zou mogelijk moeten zijn met een wifi versterker of -extender. Prijs loopt uiteen van 7 euro tot een paar tientjes, je kunt je laten adviseren bij een electronicazaak.
Hoeveel data je gebruikt is ook een goede vraag. Ik heb zelf een goedkoop abonnement met 250 MB per maand, maar mijn provider biedt losse MB-aanvullers variërend van 100MB voor €2,50 tot 5000 MB voor €20,- : hoe meer MB's hoe voordeliger dus. Ik maak daar op vakantie vaak gebruik van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Meestal is het toch wel mogelijk om je abonnement te verhogen? Dat hebben providers graag want dan geef je meer geld uit.
En anders sluit je een tweede abonnement af voor alleen data.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravena schreef:
06-05-2024 11:07
Dat kan niet, want ik werk als freelancer voor verschillende opdrachtgevers. Dus no way dat die dat gaan betalen. Zo werkt dat niet in dat wereldje.

En je tarieven zijn zo laag dat je een tijdelijke verhoging van je internet abonnement niet kunt verdelen over je opdrachtgevers?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ophogen zou inderdaad geen probleem moeten zijn normaal gesproken. Zelf heb ik onbeperkte mb's terwijl ik maar iets van 25 euro per maand betaal voor mijn mobiele abonnement bij kpn. En ik kan ook nog zo veel mb's delen als ik wil met mijn gezinsleden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ophogen als dat kan. En checken of jouw laptop een ingang voor een simkaart heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat de meeste providers geen probleem hebben met het tussentijds verhogen van de bundel. Is natuurlijk gekoppeld aan een hoger bedrag.
Dus ik zou het gewoon vragen aan je provider.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je echt onbeperkt internet nodig?

Ik werk als ZZP'er vanuit huis, en hier ook geen kabel of glasvezel. Dus ik werk gewoon op een hotspot vanuit een SIM kaart. Ik ben de hele dag online (ook veel Teams meetings met inkomende en uitkomende video), maar ik gebruik echt maar heel zelden meer dan 15GB op een dag. En als ik dat al gebruik is dat meestal omdat ik hobbymatig grote bestanden heb gesynct naar OneDrive.
Alle reacties Link kopieren Quote
jojojo schreef:
06-05-2024 11:10
Vraag is alleen wel of die provider die je nu hebt een goed bereik heeft op die afgelegen plek. Wij hebben een huisje in het bos ergens zonder wifi en mijn KPN is prima daar, maar de provider van mijn vriend is dramatisch slecht dus gooi ik mijn hotspot voor hem open.
Ja, en dat ook! Check eerst even of je überhaupt een goed 4G/5G netwerk hebt op de locatie. Dat kan per provider (netwerk) nogal verschillen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je ging toch middenin het centrum van een stad wonen??
Alle reacties Link kopieren Quote
Zarah schreef:
06-05-2024 13:52
Heb je echt onbeperkt internet nodig?

Ik werk als ZZP'er vanuit huis, en hier ook geen kabel of glasvezel. Dus ik werk gewoon op een hotspot vanuit een SIM kaart. Ik ben de hele dag online (ook veel Teams meetings met inkomende en uitkomende video), maar ik gebruik echt maar heel zelden meer dan 15GB op een dag. En als ik dat al gebruik is dat meestal omdat ik hobbymatig grote bestanden heb gesynct naar OneDrive.

Een abbo van 15gig is per maand, niet per dag.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven