Gezondheid alle pijlers

Vergeetachtig, moe

14-02-2016 12:35 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik hoopte dat iemand me zou kunnen helpen met mijn probleem.



Ik ben een 17 jarig meisje. Ik voel me de laatste tijd steeds minder goed. Het begon een paar maanden geleden vlak na mijn toetsweek, ik was constant moe en had het gevoel dat mijn hersenen met pensioen waren. Ik ben hiervoor naar de dokter geweest en het bleek dat ik vitamine D en ijzer tekort had. Ik slikte hiervoor pillen maar het heeft niet geholpen. In tegendeel ik voel me juist steeds slechter. Ik vergeet echt letterlijk alles en ik ben constant moe. Ook is het zo dat ik zinnen niet goed lees. Als ik iets lees en de zin klopt niet moet ik het nog eens lezen. Het is dan niet dat ik 1 letter verkeerd lees maar echt een heel ander woord er voor in de plaats komt. Bijvoorbeeld er staat maken en ik lees beter. Dit is zo raar want ik lees graag en nu lukt het me gewoon niet meer. Ik kan me ook niet concentreren. In slaap komen lukt ook niet meer want mijn hersenen zijn constant bezing. Ook heb ik sinds kort alle snoep, koek en chips achterwege gelaten. Ik dacht dat misschien gezonder doen mij zou kunnen helpen. Integendeel ik ben juist heel veel aangekomen. Ik heb dit opgezocht en op google stond dat dit een oorzaak zou kunnen zijn van stress. Ik heb laatste tijd ook veel stress en dat komt door school. Zoals ik al zei concentreren lukt me niet en aangezien ik in Vwo5 zit moet ik wel veel voor school doen, hierdoor stress ik hem.

Herkent iemand deze dingen?
Alle reacties Link kopieren
Terug naar de huisarts
Terug naar je huisarts?



Eet je verder wel gezond?
Alle reacties Link kopieren
Ga eens praten met je huisarts.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Terug naar je huisarts.



Eet en slaap je goed?
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 februari 2016 @ 12:41:

Terug naar je huisarts?



Eet je verder wel gezond?



Ja ik eet genoeg groente, fruit, aardappelen, rijst, soep noem maar op. Ik eet gevarieerd en gewoon goed.



En ja ik denk dat ik inderdaad morgen maar een afspraak ga maken met de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
quote:hoelahoepla schreef op 14 februari 2016 @ 12:43:

Terug naar je huisarts.



Eet en slaap je goed?Ik eet wel goed. Slapen lukt me dus niet. Als ik om 10 uur in bed lig slaap ik waarschijnlijk pas om half 1.
Alle reacties Link kopieren
Misschien te perfectionistisch? Een paar dingen moet je perfectionistisch in zijn maar de meeste niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een bril?



Misschien ook even je ogen laten opmeten, succes er mee!
Alle reacties Link kopieren
Zijn je schildklierwaardes goed?
Alle reacties Link kopieren
Beste Perfectioniste12,



Ik herken jouw verhaal heel goed. Ik heb zelf ook vwo gedaan en ik vond het ook heel zwaar. Ik was vaak gestrest en ik zocht destijds ook bij veel mensen hulp. Maar zoals je aangeeft ben je vaak moe en vergeet je letterlijk alles. Door verschillende opleidingen en cursussen die ik heb gevolgd, ben ik erachter gekomen dat het teveel was voor mij. Ik legde de lat te hoog, waardoor ik nooit even pauze nam om mijn lichaam en gedachten rust te geven. Als je hoofd erg "vol" zit met je gedachten, dan vergeet je veel en kom je ook niet in slaap, want als je probeert te slapen, gaat je "mind" de dag doornemen en duurt dat even. Ik zou je aanraden om ontspanningsoefeningen te doen. Dit deed ik destijds ook op school en dit hielp mij. Er zijn leerkrachten op de middelbare school die je hierbij kunnen helpen. Daarnaast zijn het handige oefeningen die je ook thuis kunt uitvoeren. Ik heb een nieuwsbrief over mediteren geschreven. http://www.esperandia.nl/ ... f-november-2015/#more-358 Lees dit anders even door.



Daarnaast is het goed dat je met de vitamine d bent begonnen. Vitamine D3 helpt vaak bij deze problemen (wat ik heb vernomen).
Sensi-therapeute en masseuse
Alle reacties Link kopieren
quote:Zoute-stengel schreef op 14 februari 2016 @ 12:54:

Heb je al een bril?



Misschien ook even je ogen laten opmeten, succes er mee!Ik draag al lenzen. Ik ga deze maand weer nieuwe lenzen halen, ik zal meteen mijn ogen laten opmeten. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:sjansje schreef op 14 februari 2016 @ 13:59:

Zijn je schildklierwaardes goed?Ik heb geen idee, in december was ik naar de huisarts gegaan. Zij voelde rond mijn nek en vroeg of ik verkouden was. It was niet het gevoel. Ze zei dat ik veel knoopjes heb maar verder zei ze er niks over.
Alle reacties Link kopieren
quote:Esperandia schreef op 14 februari 2016 @ 14:35:

Beste Perfectioniste12,



Ik herken jouw verhaal heel goed. Ik heb zelf ook vwo gedaan en ik vond het ook heel zwaar. Ik was vaak gestrest en ik zocht destijds ook bij veel mensen hulp. Maar zoals je aangeeft ben je vaak moe en vergeet je letterlijk alles. Door verschillende opleidingen en cursussen die ik heb gevolgd, ben ik erachter gekomen dat het teveel was voor mij. Ik legde de lat te hoog, waardoor ik nooit even pauze nam om mijn lichaam en gedachten rust te geven. Als je hoofd erg "vol" zit met je gedachten, dan vergeet je veel en kom je ook niet in slaap, want als je probeert te slapen, gaat je "mind" de dag doornemen en duurt dat even. Ik zou je aanraden om ontspanningsoefeningen te doen. Dit deed ik destijds ook op school en dit hielp mij. Er zijn leerkrachten op de middelbare school die je hierbij kunnen helpen. Daarnaast zijn het handige oefeningen die je ook thuis kunt uitvoeren. Ik heb een nieuwsbrief over mediteren geschreven. http://www.esperandia.nl/ ... f-november-2015/#more-358 Lees dit anders even door.



Daarnaast is het goed dat je met de vitamine d bent begonnen. Vitamine D3 helpt vaak bij deze problemen (wat ik heb vernomen).



Heel erg bedankt voor deze reactie! Ik ben in de tweede opgestroomd naar vwo. Ik heb ook vaak het gevoel dat ik meer moet doen. Mensen zijn 3 uur bezig met leren terwijl ik hier letterlijk van 12 uur tot 9 uur mee bezig ben. Een hele zondag dus. Ik ga die ontspanningsoefeningen zeker gebruiken!

Bent u wel geslaagd voor het vwo? Ik ben namelijk bang dat ik door dit probleem heel veel examenstof misloop omdat ik alles vergeet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven