18 jaar en zijn gedrag

21-10-2014 13:41 541 berichten
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen weken loopt het de spuigaten uit met zijn gedrag. Hij is brutaal (scheld), altijd chagrijnig en voert geen klap uit in huis.



Dit is omdat man en ik nu meer op 1 lijn zitten en ernaar handelen. We hebben helaas veel in het verleden veel ruzie gehad om allerlei toestanden en een aantal jaar geleden ingezien dat het anders moest. We hebben relatietherapie gedaan, ook gesprekken zodat de kinderen ook konden praten. Tijdens die gesprekken wilde ze niet praten over niets er was geen probleem volgens hen.

Man en ik zijn meer op 1 lijn gaan staan en dat ging steeds beter. Echter bleef (en blijft) de oudste negatief in alles, wil nergens aan meewerken, niet luisteren, doet zijn eigen ding. Neemt man heel veel kwalijk etc. Dat hij boos was kan ik me voorstellen, dat hij het nog steeds is vind ik moeilijk. Hij heeft overigens wel een keer gezegd, dat hij ervoor heeft gekozen om zijn vader niet meer te mogen en daar niets aan wil doen. We hebben in het verleden aangegeven dat we fouten hebben gemaakt, dat we eraan gaan werken en dat het ons spijt dat dingen zo gelopen zijn.



De afgelopen weken heb ik het idee dat ze ons tegen elkaar willen uitspelen, ze hebben besloten om niets meer te doen in huis (niet hun eigen spullen opruimen gewoon brood en alles op tafel laten, wanneer ze wat laten vallen lekker laten liggen(eten, drinken wat maar ook), vaatwasser niet uitruimen etc etc) en hun kamer ligt erbij alsof het een vuilnisbelt is (er vliegen serieus fruitvliegjes en vliegen rond). Tevens negeren ze ons allebei. Als antwoordt hebben wij hun kleding niet gewassen en internet eruit getrokken. Voor eten wordt nog wel gezorgd al is het wat minder lekkere dingen, we proberen zoveel mogelijk samen te eten

We hebben meerdere keren gevraagd of ze willen praten of we het kunnen oplossen of wat maar ook. Jongste zegt ik heb geen probleem, oudste zegt nou als jullie blij zijn met je gedrag, bravo en draait zich om.

Man en ik weten het eigenlijk niet meer, hoe nu verder. Op het moment lijkt het op 'de aanhouder wint' en ik heb nou niet het idee dat we bezig zijn met een oplossing.

Vandaag ligt internet eruit ook uit en ik heb de sleutel verstopt. De oudste stuurt een sms dat hij het hele huis overhoop gaat halen als ik niet zeg waar de sleutel is.



Ik vind het moeilijk dit gedrag, begrijp me goed ik weet heus dat zowel man en ik eraan hebben meegewerkt. We zijn al jaren bezig om het in goede banen te krijgen, maar op een of andere manier willen ze niet meewerken en ik vraag me af of het ooit nog gaat gebeuren..

Warrig verhaal misschien, maar wilde het kwijt.

Weer naar een therapeut ofzo, zal dat kunnen helpen. Maar oudste wil niet, hij heeft geen probleem zegt hij.
kliefje wijzigde dit bericht op 21-10-2014 13:42
Reden: Zin was overbodig
% gewijzigd
Wat was de uitslag van de mammografie, Kliefje?
Als je 18-jarige zich misdraagt in huis wordt 't tijd 'm er uit te schoppen. Als hij zich niet normaal aan de regels van het huis wil houden, mag ie het zelf gaan proberen op 'n kamertje.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel gelezen elninjoo of is de titel alleen genoeg om weer eens lekker tekeer te gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 28 november 2014 @ 18:22:

Heb je wel gelezen elninjoo of is de titel alleen genoeg om weer eens lekker tekeer te gaan?Irritant is dat. Mensen die alleen de OP lezen en dan reageren. Gelukkig weet je dan gelijk wat je aan hun adviezen hebt als ze niet slim genoeg zijn om verder te lezen.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
Elninjoo is een "oude bekende" die niets liever doet dan kinderen overal de schuld van geven en op ze afgeven dus ze wordt al jaren niet meer serieus genomen Harry.
Alle reacties Link kopieren
Kogel is door de kerk.

De gespannen sfeer is weg. Man is het er mee eens.

morgen afspraken maken over hoe en wat.

de kinderen reageerde rustig en stil.



Ik schrijf van de week verder.

nogmaals bedankt iedereen!
Sterkte kliefje
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte de komende tijd



Praktische noot van iemand die het (bijna) allemaal heeft meegemaakt, zet de komende tijd je hart op pauze en je gevoelens aan de kant.

Praktisch denken en het zakelijk zien.

"Wij" bestaat niet meer.

Het is "ik en de kinderen"

Alle reacties Link kopieren
copacabana, hij hoort morgen de definitieve uitslag, maar ze konden wel al zeggen dat het niets ernstigs is.



Gister even afspraken gemaakt en het spaargeld (wat niet veel was) verdeeld.

Afspraken gemaakt mbt het dagelijks leven, opruimen, schoonmaken en boodschappen.

Kleding kinderen indien ze het nodig hebben.

Ik slaap sinds gisteravond in een andere kamer en moet eerlijk zeggen dat ik heerlijk heb geslapen.

Hij maakte ook de opmerking dat wanneer de kinderen vragen of opmerkingen mbt de scheiding hebben hij het wil weten en dat we er dan met z'n 4en over praten. Ik heb gezegd dat ik wel kijk hoe het loopt.



Gister maakte hij weer nare opmerkingen maar ik heb een muur om me heen gebouwd. Voor nu kan ik me een beetje voorstellen dat hij rot en vervelend naar me gaat doen en dat zijn gedrag ups en downs heeft.



Ook besproken hoe we het verder gaan afhandelen, we kwamen allebei met mediation of anders is er ook een scheidingcentrum. Ik wilde vandaag een advocaat bellen ivm voorlopige voorzieningen, maar ik denk dat ik er nog even mee wacht. Klinkt misschien raar, maar ik wil eerst kijken hoe het verloopt zonder vv, indien het allemaal niet goed gaat dan kan het alsnog aangevraagd worden.

Feit is dat we de aankomende weken nog met elkaar te maken hebben.

Ik merk wel dat ik me een soort van schuldig voel en op moet letten dat ik niet te aardig ga doen.

Daar moet ik even iets aan doen, maar komt goed.



Het jammere is natuurlijk dat het in de maand december gebeurd, niemand is in de stemming voor kerst en ik heb geen zin om een boom etc op te zetten. Man ook niet, ik heb wel gezegd om beetje versiering te doen maar niet echt veel.

Ik heb tegen mezelf gezegd dat volgend jaar kerst een stuk gezelliger loopt.



Gisteravond kwam oudste naar me toe en vroeg of het nu echt over is.

Ik zei ja.

Oudste, Echt!?

En toen zei hij: Weet je pa is vaak een sukkel en raar, maar wel mijn rare pa.

Ik zei dat het altijd zijn vader blijft.

Vervolgens zei hij nog een aantal dingen in het algemeen.



Granny71, dank je. Ga ik doen. Moet er nog heel erg aan wennen, ook wat bloemetje zei, dat het nog wennen is om op mezelf te vertrouwen. Ik hoop dat bij jou alles goed gaat.
quote:kliefje schreef op 01 december 2014 @ 09:03:

copacabana, hij hoort morgen de definitieve uitslag, maar ze konden wel al zeggen dat het niets ernstigs is.

O gelukkig, dat scheelt. Dat soort complicaties zou jullie proces maar hinderen.



Sterkte ermee, Kliefje. Bewonderenswaardig hoe je zo snel zulke grote stappen neemt.
Alle reacties Link kopieren
quote:copacabana schreef op 01 december 2014 @ 09:11:

[...]



O gelukkig, dat scheelt. Dat soort complicaties zou jullie proces maar hinderen.



Sterkte ermee, Kliefje. Bewonderenswaardig hoe je zo snel zulke grote stappen neemt.



Dat scheelt zeker, ben er ook blij mee dat het niets ernstigs is.

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Kliefje hoe gaat het ?
Alle reacties Link kopieren
Ja, laat weer eens wat horen.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ronniemitchel en harry wat lief van jullie. Het gaat redelijk. Morgen afspraak met mediation, even kijken of het wat is en anders bel ik een advocaat. De mediation kon helaas morgen pas, maar is niet anders.

Man zei van de week dat hij wel weggaat en dat ik met de kinderen in het huis kan blijven. Ja ja dat zegt hij mooi maar toenn Ik zei dat het huis toch verkocht moet worden veranderde hij meteen weer. In de zin van, o dan kan ik wel blijven...

Ik wil het voorstel doen dat hij iets zoekt een Dat we dan de woonkosten (huur of hypo) delen totdat dit huis is verkocht.

We zouden vandaag gaan praten maar hij heeft gedronken en is erg geïrriteerd, ik ben gestopt met praten. Ik kan en wil niet meer met hem praten, wanneer hij zo doet.

Hij vind ook dat alles mijn schuld is. De cijfers van de oudste zijn niet allemaal goed en dat is natuurlijk mijn fout. Dat komt omdat ik geen consequentie overal aan hang. Ik moet het oplossen en afspraken maken met oudste en me daar aan houden.

Ik had al met oudste gepraat en hij is er achter en wil zijn diploma halen en gaat eraan werken.

Wanneer mediation niets wordt dan ga ik naar een advocaat of iets anders. Dan maar duurder en wat harder allemaal.

Ik hoopte alles nog rustig en goed te kunnen regelen maar ik denk dat ik dat ook uit mijn hoofd moet halen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Kliefje ,

Wat een rot situatie ,ik zou niet met en voorstel komen maar je ex toch dringend verzoeken om te vertrekken, vertel hem dat hij er niet aan onderuit komt aangezien je toch een verzoek tot voorlopige voorzieningen indiend en hij dan alsnog moet vertrekken.

Als je niet de indruk hebt dat mediation iets kan betekenen moet je inderdaad de stap zetten en een advocaat inschakelen, en eerlijk gezegd denk ik persoonlijk dat dat beter is aangezien ik het gevoel heb dat jouw ex er alles aan zal doen om niet mee maar tegen te werken, gezien het gelijk terug draaien van zijn aanbod.

Sterkte Kliefje en laat als je wilt weten hoe het met de mediation is gegaan .



Alle reacties Link kopieren
RonnieMitchel, ik ga zeker vertellen hoe het is verlopen. Het is alleen een kennismakingsgesprek en het gaat er, denk ik, om hoe het ze het gaat aanpakken.

Ik wil ook naar de kosten kijken, wanneer het toch aardig wat gaat kosten dan ga ik liever naar iets anders.

De reden dat ik het voorstel wil doen, is omdat ik het idee heb dat hij dan ineens niets meer gaat betalen. Misschien ga ik nu uit van het ergste hoor, maar ja hij doet nu al onduidelijk..

Met kerst idem dito, eerst zegt hij dat er 1e kerstdag bij zijn moeder is afgesproken en nu zegt hij van niet en dat ik het allemaal wel beter weet..
Alle reacties Link kopieren
Pfffff raar maar waar, ik ben ontzettend zenuwachtig voor het gesprek vanmiddag! Het is maar een kennismaking maar ik vind het toch heel eng, stom he.
Nee is niet stom kliefje, het is een hele grote stap.
Alle reacties Link kopieren
quote:kliefje schreef op 15 december 2014 @ 13:09:

Pfffff raar maar waar, ik ben ontzettend zenuwachtig voor het gesprek vanmiddag! Het is maar een kennismaking maar ik vind het toch heel eng, stom he.



Dat kan ik me heel goed voorstellen, want met deze afspraak wordt het allemaal "echt".



Ik heb je hele topic tot nu toe gevolgd en ik vind het heel knap dat je, temidden van alle kritiek die je kreeg, zo goed na hebt kunnen denken over de situatie en echt wat gedaan hebt met de feedback die je hier krijgt. Heel veel succes vanmiddag, hou deze recent gekweekte ruggengraat recht en blijf kiezen voor jezelf en je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is dat niet stom.

Je zit ineens zakelijk tegenover iemand waar je van gehouden hebt en waar je oud mee wilde worden.

Heel veel succes en hou het zakelijk.

Bedenk dat beslissingen die je nu neemt voor een lange tijd zijn en invloed zullen hebben op de komende jaren. Niet alleen voor jou maar ook voor je kinderen.
He Kliefje,

Fijn om weer even van je te horen. En succes vanmiddag!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! ! Ik voel me al een stuk rustiger
Alle reacties Link kopieren
Hoi Kliefje,

Is het een beetje meegevallen?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 oktober 2014 @ 13:59:

Wat een oorlogvoering. " Als antwoord eten we niet lekker "

Nee, dáár zal de sfeer van opknappen, zeg. En jullie verwachten dat die kinderen de eerste stap zetten?



Ik dacht al dat ik de enige was die hier moeite mee had. Zo laat je alleen maar zien dat je totaal de controle niet hebt over de situatie.



Edit: sorry!! Was nog niet zo ver met lezen
Alle reacties Link kopieren
Het is, gelukkig, heel erg meegevallen. De zenuwen waren helemaal weg

De mediator was heel praktisch en vroeg hoe we het allemaal wilde laten verlopen. Hoe het gaat met het huis en de kinderen. Ik heb gister het voorstel gedaan wat ik hier al had geschreven, ik had het nog niet tegen hem gezegd, maar hij gaat het overwegen.

Hij ging wel de kant op om me zwart te maken, maar dat negeerde ze en ging er niet op in.

Hij heeft ook wel gezegd dat hij het allemaal zat is hoe het gaat en dat hij het ook zo snel mogelijk geregeld wilt hebben.

We hebben afgesproken om iig deze week met de kinderen te praten en het huis te laten taxeren. Ze gaf aan dat het misschien mogelijk is om met een makelaar te praten of het mogelijk is dat als wij ieder een flat of ander huid bij de makelaar kopen, die ons huis overneemt. Dat is eventueel ook een optie, die gaan we ook na.

Al met al een goed praktisch gesprek, waaruit blijkt dat er nog genoeg te doen is en waardoor ik toch steeds meer ga merken dat het nu echt gaat gebeuren en dat ik zo blij ben dat ik die stap neem, ik heb er tot op heden nog geen spijt van.



Ik zit wel heel te dubben of het financiële aspect. Ik mag niet klagen hoor ik heb een goed salaris, maar ja dan moet ik het toch helemaal alleen doen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven