Baby's maart/april 2016

17-04-2016 14:23 2831 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik heb al een zoon van 19 maanden.

Het lijkt me leuk om te schrijven met andere moeders over de eerste periode met je kind.



Ik zal beginnen. Dochter is een heerlijk kind dat nog lekker bij me wil zijn. Slapen in bed of box wil maar kort lukken, op mij kan ze uren slapen. Heel gezellig maar lastiger omdat ik al een kind heb rond lopen. Lang leve de draagdoek dus haha. Zoon heeft dit ook de eerste 11-12 weken gedaan dus hoop dat dit met haar ook tijdelijk is met het oog op de crèche. Verder drinkt ze goed aan de borst en komt 's nachts nog voor 2 voedingen.

Mijn zoon is super lief voor haar. Nog geen teken van jaloezie en hij wil steeds kusjes geven aan haar.



Lijkt me leuk ervaringen te delen!
Dank je dames! Het was zó leuk gisteren. En ze vond de taart zo lekker, we hebben twee stukken samen opgegeten, dus ze heeft gewoon een goed stuk taart op. Tussendoor heeft ze wel een uurtje geslapen, want dat was toch wel wat lang voor haar, zoveel mensen en cadeautjes. Ze had net een uur geslapen toen mijn broers kwamen dus dat kwam ook goed uit, zij waren de laatste lading bezoek voor die dag. We waren wel wat bang dat ze van de prikkels wat slecht zou slapen 's nachts, maar heeft het klokje rond geslapen.



Vandaag gaan we nog naar de ijssalon. Het is zo'n lekker weer (de dag van haar geboorte ook ) en nog een laatste viering voor d'r verjaardag. Wat een feest, we hebben er allemaal heel erg van genoten.



Fruzzle, ik denk dat dochter dat ook wel weegt! Ze past nog net in d'r slaapzak maat 80, dus denk dat zij dat ook aantikt.



Despie, wat goed van het zitten zeg! Dochter klapt hier ook sinds kort, ook op 'klappen in de handjes'. Zo schattig om te zien.



Bobo, herkenbaar over die slingers... Het eerste jaar van mijn oudste wilde ik graag zo'n luxe desserttafel met mooie achtergrond... Voor 20 mensen bezoek, gekkenwerk natuurlijk. En was er toen niet tevreden mee ook nog. Tweede jaar ging al wat beter met loslaten en nu ben ik tevreden met de slingers en ballonnen en heb ook de hapjes simpel gehouden dit jaar. Zo'n feestje duurt maximaal 4 uur en om je daar nu voor in het zweet te werken, echt niet nodig.



Spannend Bobo, hoop dat het raak is! En voor jou ook snel Laura.



Marie, wat een leuke taart! Gaan jullie morgen ook wat doen voor je zoon of houden jullie het rustig?
Nog van harte Fleet! Fijn dat het leuk was, en dat je het los hebt kunnen laten



@marie: dat vind ik al ambitieus genoeg hoor. hier gewoon ivm KMA koemelkvrij gebak besteld



@despie: hier nog geen handenklapper, maar hij vindt het wel heel leuk als wij dat doen



@fruzzle: flinke vent heb je. merk jij ook dat het soms toch wel zwaar is voor je armen allemaal?
Te snel op enter:



Edge, kan me voorstellen dat je nu helemaal all the way wil gaan met het thema



Bobo, ik geloof dat het 'm deze ronde niet gaat worden. man heeft al twee dagen buikgriep (en heb ooit van gyn geleerd dat je door een goeie griep zo twee-drie maanden verminderd vruchtbaar kan zijn. dus zelfs al lukt het hem nog om iets te doen, dan heb ik er een hard hoofd in )
Alle reacties Link kopieren
@fleet : Eeen heel stuk taart toe maar alle cadeaus van de wensenlijst af? ja van die prikkels en niet willen slapen, dat je daar bang voor bent begrijp ik best vaak als je er mee zit gaat het toch net wat anders als verwacht



alhoewel ik dit type terwijl ik zelf nog weinig weekenden weg durf omdat hij nergens anders slaapt als in zijn eigen bed..... geen idee waarom



@laurabb 3 maanden minder vruchtbaar door een goeie griep? dattttttt wist ik niet haha
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd fleet met je lieve meisje !! Ja als ik naar je meisje kijk denk ik dat ze vrij gelijk opgaan !



@laura ja zeker haha soms zijn ze echt beurs !



Hebben gisteren de joolz verkocht en vandaag de quinny Zapp extra 2.0 besteld bij de prenatal ! Minder gedoe en neemt minder ruimte in kan niet wachten tot hij binnen is!
Alle reacties Link kopieren
Leuke taart Marie, wel een precies werkje.

Ondertussen zijn we inderdaad rustig aan begonnen met proberen. We maken nog niet optimaal benut van de gehele vruchtbare periode in de hoop vrouwelijk zaad een voorsprong te geven. De vorige keer was het de 1e keer, onverwachts, raak. Maar nu verwacht ik dat eigenlijk niet. We kijken het even aan, mocht ik erg ongeduldig worden dan veranderen we de aanpak.

Laura; 3 maanden minder zaad.. pfff. Dat wist ik niet. Hopelijk is je man niet zo vaak ziek.



Wat klinkt het als een heerlijk dagje, Fleet! Fijn ook dat ze gewoon goed geslapen heeft. Vond ze de poppenwagen mooi?



Fruzzle; Je dacht: Hij een nieuwe wagen, ik een nieuwe wagen?



Van het mooie weer heb ik vandaag eigenlijk niet zo veel meegekregen. Vanmorgen boodschappen gedaan en vanmiddag achter de laptop gewerkt.

Zelf zit ik wat in de stress omdat ik deze week de knoop op het werk ga doorhakken, vriendlief zit met zichzelf in de knoei en dat werkt me ontzettend op de zenuwen. Pas toen we vanavond de deur uitgingen besefte ik mij dat het mooi weer was geweest. Best zonde.



Zoonlief banjerd het hele huis door, vermaakt zich prima met al zijn spulletjes. De box is ondertussen weg en het speelhoekje begint vorm te krijgen. Afgelopen dagen heeft hij meer aan de tafel gezeten dan de afgelopen maanden in de box.



Buiten spelen vind hij geweldig. Binnenkort maar even kijken wat voor leuks we kunnen aanbieden op het balkon. S ochtends vroeg staat hij al op de deuren te slaan omdat hij naar buiten wil.
Alle reacties Link kopieren
@bobo31 je wilt dus een meisje? :cheer2 de eerste is dus een jongen neem ik aan haha jaa anders word het straks 3 tegen 1 he dat lijkt me ook zo ongezellig ..... ik hoopte altijd dat mn eerste een jongen was want, ik zie mezelf meer als een jongens moeder. Tuttelen met haar enz is niks voor mij maar je weet maar nooit van allebei één is natuurlijk prachtig



Het weer was inderdaad vet lekker vandaag ik had het graag benut als zoonlief niet van 13-16 geslapen had dus hebben alleen met de buren voor het appartement gezeten nou ja een relax zondagje
Ik werd gisteren ineens overvallen door een bui van melancholie. We zitten midden in de 11 maanden sprong en ineens miste ik mijn poezelige baby. Echt heel irrationeel want ik vind deze fase veel leuker (samen een broodje eten met hem in kinderstoel is geweldig). Maar wat is het snel gegaan allemaal
Alle reacties Link kopieren
proficiat fleet! blij dat jullie er allen van genoten hebben (en niet te overprikkeld waren ;) )

hier nog een dikke maand+1week te gaan! nog even wachten dus op feest!

gisteren gaan werken in ons nieuw huis, dochter was mee, en heeft zichzelf bijna de ganse dag vermaakt in het reisbed/park... toch blij dat ze zo op zichzelf bezig kan zijn!



@laura: idd, soms gaat het zooo snel, maar ik vind deze fase ook heel leuk, maar wel héééél vermoeiend... had gisteren dochter 1 minuut "losgelaten" in huis, en even niet opgelet, was ze daar al bijna op het 1ste verdiep gekropen (zat al over halverwege de trap)...



klappen in de handjes is hier nu ook favoriet... ze doet het zelfs in bed als ze moet gaan slapen (en niet wil), precies of ze wil zeggen, nadat we haar ettelijke keren teruggelegd hebben, ik ben toch flink geweest, nu mag ik er wel uit hé als ik klap in mijn handen :p



slapen gaat wat minder deze dagen: ze is wat verkouden (hoest), kwijlt enorm (tandjes? , ze heeft er nu nog maar net 1)

nacht van vrijdag op zaterdag is ze hoestend wakker geworden, en heb ik flesje gegeven tegen het hoesten, overdag heeft ze dan in de ochtend 3u geslapen, in de namiddag niet meer willen slapen, tegen 20u waren we pas thuis, en toen duurde het nog tot 22u voor ze sliep... in de nacht is ze dan opnieuw wakker geworden door haar hoest, en om 5u nog eens... dan maar bij ons in bed gelegd, is dan om 6u in slaap gevallen of zo tot 7u20 (in totaal dus 7u 's nachts geslapen of zo)... gisteren overdag in totaal weer maar 2u geslapen... ook deze nacht weer bingo, gelukkig met beer te geven zelf snel weer in slaap gevallen

ik hoop dat het snel weer betert (met haar hoest) of dat die tandjes er toch snel door zijn hoor, zal misschien toch maar weer beter tandgel smeren voor de zekerheid!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fruzzle schreef op 12 maart 2017 @ 15:03:

Gefeliciteerd fleet met je lieve meisje !! Ja als ik naar je meisje kijk denk ik dat ze vrij gelijk opgaan !



@laura ja zeker haha soms zijn ze echt beurs !



Hebben gisteren de joolz verkocht en vandaag de quinny Zapp extra 2.0 besteld bij de prenatal ! Minder gedoe en neemt minder ruimte in kan niet wachten tot hij binnen is!

haha, en ik soms maar denken: phoeh, toch wel zwaar, mijn baby! maar die weegt nog geen 8 kg/ en is nog maar+/-74cm :p



wij zijn ook aan het uitkijken naar een nieuwe buggy! want die meegroeikinderwagens zijn toch maar lompe dingen!
Wat spannend Bobo, ga je voor de nieuwe uitdaging? Deze week schijnt het nog mooi te worden, dus toch nog genoeg tijd om naar buiten te gaan. Veel succes deze week!



Misstiek, ach, wat sneu voor d'r. Melk helpt niet tegen hoesten overigens, schijnt juist averechts te werken. Maar, ik begrijp, in jouw geval, dat het beter is maar melk te geven dan niets natuurlijk.



Ege, da's toch ook gewoon heel lekker?



Laura, ondanks dat ik best uitkeek naar de dreumes tijd, heb ik dat gevoel ook wel hoor. Misschien omdat het echt de laatste is voor ons, ook. Maar als ik haar zo zie ondernemen... en ik me herinner hoe gaaf ik de dreumestijd met de oudste vond, zie ik echt een fijne tijd tegemoet. Wordt ook alleen maar gemakkelijker en dat is ook fijn (al hoop ik voor jullie dat jullie je nog even mogen terugwerpen op een tweede babytijd).



Vannacht ging het slapen ook goed. Ze is nog even beneden geweest, rond half tien was ze ineens klaarwakker. Na 20 minuutjes zijn we maar naar boven gegaan en hebben haar tussen ons in gelegd. Uurtje later een fles gegeven en in eigen bed gelegd en weg was ze. Heerlijk tot 7 uur geslapen. Ze slaapt wat onrustiger dan haar zus destijds, maar toch lijkt dat rustig vaarwater met slapen er ook in te komen, net als de oudste destijds. Zo fijn, krijgen we wat van onze nachtrust terug.
Marie, gefeliciteerd met je kleine ventje vandaag!!
Alle reacties Link kopieren
Marie, gefeliciteerd idd!



@fleet: idd, ik twijfel ook steeds, maar vermits ze amper water wil drinken, leek me melk een goed alternatief... ze zeggen toch ook vaak dat het hoesten mindert als ze "iets" warms drinken... en vermits het een droge hoest is en er bij kreunt, is idd iets beter als niets... lijkt dat de slijmpjes nu toch wat loskomen, dus ik hoop dat het einde nabij is...

met het lenteweer zullen ook wel de laatste verkoudheidsvirussen hopelijk snel de deur uitgaan tot volgende winter!
Jaaa, zoontje is jarig Helaas is hij niet helemaal lekker en werd hij onder het snot wakker. We vieren het zondag met familie, dus hopelijk voelt hij zich dan wat beter. Wat ik wel grappig vind, is dat je op een verjaardag meestal extra lekker gaat eten, maar zoontje wil evengoed alleen maar aan de borst

We hebben het huis wel versierd voor vandaag en als het mooi weer blijft, gaan we er vanmiddag lekker op uit. Tja, waar maak je een baby dreumes verder blij mee? Ik heb ook twee keer geprobeerd met hem te vingerverven, maar hij vindt dat maar niets



Laura, ontzettend herkenbaar! Ik denk dat ik de babytijd ook wel idealiseer nu. Ik hoop dat die griep niet te veel invloed heeft op de zaadkwaliteit, dus eigenlijk dat het al van zo goede kwaliteit was, dat dit geen/weinig invloed heeft.



Fleet, wat een klein vreetzakje heb je! Wat leuk dat jullie zo'n fijne dag hebben gehad. Wat heeft de kleine meid allemaal gekregen?



Misstiek: wat grappig dat je dochter zo vlot de trap op gaat. Onze trap is in de gang achter een deur. Als ik even naar boven ga, gaat zoontje alleen maar aan de trap staan. Hij probeerde wel laatst op de bank te klimmen. Lekker ambitieus



Ege: Heerlijk toch, in het zonnetje zitten!



Bobo: Jullie dus ook alleen een balkon? Ik hoor graag wat jullie bedenken We hebben wel tál van speeltuintjes in de buurt, dus we moeten er ook maar vaak op uit gaan.

Verder hoop ik ook voor jullie dat het snel raak is! En heb je nu dan al de keuze qua werk doorgehakt?
Dubbel.
anoniem_305365 wijzigde dit bericht op 13-03-2017 10:55
Reden: Dubbel.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ocharme marie! hopelijk is hij snel OK!



@ trap op gaan: ja, onze trap (waar we nu wonen) begint met een draai, en dus smalle treden... daar moeten we snel bij zijn, omdat ze altijd binnenkant bocht neemt, en dus de smalste en gevaarlijkste kant. traphekjes werken hier niet omdat de trap niet kan afgezet worden met een hekje (vrijstaande trap).

ze is er ook wel al eens afgedonderd gelukkig met mij in de buurt om haar net op tijd op te vangen :/

de trap in ons nieuwe huis is een rechte, met bovenaan een draai, en daar klimt ze nu met gemak op! ook probeert ze in de zetel te klimmen, maar die is nog wat hoog... tzt zijn we al een maand aan het oefenen om veilig UIT de zetel/bed te komen... ze weet nu hoe het moet, maar ze durft nog niet goed draaien om haar benen eerst uit te steken

qua snelheid op de trap moet ze niet veel onderdoen voor een 1.5-2jarige volgens mij
Alle reacties Link kopieren
@marie gefeliciteerd !



Ga als het goed is vrijdag een mama fiets ophalen, zo'n zin om te fietsen ! En straks even naar de prenatal bellen of ze de buggy al binnen hebben is opzich wel praktisch haha



Het slapen lijkt hier ook wat rustiger te worden voor zolang het duurt haha

Gisteren was echt uniek schoonouders passen op maandag op en ze waren hier om 7.00 alleen zoonlief sliep nog.. ze waren in shock haha uiteindelijk om 8.00 wakker geworden

Miss dat het nachtlampje toch helpt..
Alle reacties Link kopieren
Nog gefeliciteerd Marie en Fleet!!
Alle reacties Link kopieren
Nog gefeliciteerd Marie!!
Van harte Marie!
Alle reacties Link kopieren
Bobo, bedankt voor de tips van de dvd's voor gebarentaal. Zal er eens naar kijken.

Haha, grappig wat je zegt over voorsprong voor vrouwelijk zaad :-)

Wat leuk dat je zoontje zo graag naar buiten wil. Hopelijk kun je snel een besluit nemen waar je achter staat mbt je werk!



Marie, nog van harte gefeliciteerd met je zoontje! Was het een leuke dag?



Fleet, wat een heerlijke verjaardag, fijn hoor! Ik hoop dat ik overmorgen ook kan genieten en niet alleen loop te stressen om het iedereen naar de zin te maken. Grappig dat je het over het weer hebt van vorig jaar. Dat staat mij ook nog zo goed bij van die week. Het prachtige weer. Vijf dagen voor de bevalling hadden mijn vriend en ik nog een uur gefietst, haha! Vandaag een jaar geleden begonnen de weeen, de twee dagen van de bevalling was het ook prachtig weer, maar de hele buitenwereld gleed als een roes aan me voorbij. Wij zaten binnen in ons eigen coconnetje! Wat leuk dat je dochter echt al op dat liedje klapt! Onze uk doet het alleen nog maar als ze er zelf zin in heeft :-)



Laura, vervelend dat je man ziek is. Had nog nooit gehoord dat de griep kan zorgen voor tijdelijk verminderde vruchtbaarheid. Weer iets geleerd!

Herkenbaar wat je schrijft over het snelle voorbijgaan van de babytijd. Ook al is onze meid nog aan de kleine kant, het baby is er nu wel echt af! Afgelopen zaterdag had ik een feestje waar een stel met hun drie maanden oude baby was. Zo klein nog, zo schattig!



Fruzzle, heb je de joolz al binnen? Wij gaan binnenkort voor een buggy kijken en die dan ook op de fiets kunnen meenemen. Is wel handig als we naar de stad willen gaan op de fiets.



Ege, zo dat is een flinke middagslaap! Aan de ene kant wel lekker, als je wat tijd voor jezelf wil hebben. Maar weer niet handig als je nog de deur uit wil.



Misstiek, dus jullie zijn aan het verhuizen? Lijkt me pittig met een (bijna-)dreumes! Moeten jullie nog veel klussen? Fijn dat dochter zich zo goed kan vermaken als jullie daar aan het werk zijn.

Jeetje, jullie hebben een klein aapje ha. Zo snel de trap op klimmen! Onze dochter is nog vrij beperkt in wat ze doet. Wel makkelijk hoor

Vervelend als de dagen en nachten zo rommelig verlopen he. Wij merken het de afgelopen nachten ook. Vroeg wakker en afgelopen nacht echt een paar uur huilen. Buikpijn helaas...



Dochter is volgens mij nu de eerstvolgende die jarig is, komende vrijdag! De pinterest volgers hebben de traktatie voor morgen op het kdv al gezien. Leuk hoor, dat gefreubel :-) nu al zin om over een paar jaar samen te gaan knutselen met dochter, haha!

Gister haalde ik dochter op bij het kdv en pak dan altijd eerst haar tasje in voordat ik naar binnen ga. Haal ik drie plastic zakjes met vieze kleding eruit. Was al bang dat ze zichzelf drie keer had onder gepoept, maar het bleek vooral wat spugen te zijn. Ze was niet helemaal in haar hum. Ook al had ze wel tijdens de voorstelling van de juffen met handpoppen er steeds doorheen zitten kletsen. Oeps :-) zo schattig ook toen ik haar kwam ophalen, toen zat ze samen met de andere kindjes aan tafel, echt al onderdeel van de groep. Ze wordt zo groot!

Vandaag was ze met papa thuis en een redelijke dag gehad. Wel maar 1 kort slaapje van amper een uur gehad, dus ze lag er om kwart over zes vanavond al in.

Morgen gaat ze ipv vrijdag naar het kdv, dus heb ik de dag voor mezelf. Lekker met dit weer! Morgenochtend de laatste boodschappen doen en taart bakken en morgenmiddag lekker buiten een boek lezen ofzo.



Vrijdagmiddag komen de opa's en oma's en oom en tante met de nichtjes. Andere oom en tante wonen in het buitenland en weer een andere oom en tante zijn een weekend weg. Dus redelijk rustige verjaardag, maar wordt ongetwijfeld gezellig!



Afgelopen week heb ik trouwens wat haartjes geknipt. Ze begon zo'n ordinair matje in haar nek te krijgen Ik was een beetje bang om het meteen te verknippen, maar heb het bescheiden gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Oeps, wat een lap tekst
Alle reacties Link kopieren
haha despie, wat een lap!

wij zijn nog niet aan het verhuizen, eerst nog een badkamer installeren, betegelen, vloer leggen boven, isoleren op zolder... we zullen binnenkort wel eens enkele dagen verlof opnemen om (als dochter bij gastouder is) goed te kunnen doorwerken, zodat alles ergens in april eens af raakt!

we hebben idd een aapje! ééntje dat geen seconde stilzit (ook bvb niet in bad, daar gaat ze altijd rechtstaan, makkelijk om haar te wassen, maar zou ook graag eens hebben dat ze gewoon eens stilzit) of die in je armen een seconde wil blijven zitten...

ze heeft eindelijk nog eens een nachtje doorgeslapen! zo blij (we waren dit al zo lang "gewoon" dat plotse onderbroken nachten er serieus op inhakten) ! (helaas ik niet: ik had een vreemde droom, waarbij ik plots klaarwakker ontwaakte, over bevallen en zo en weeën die niet doorzetten, heel vreemd want ik ben 100% zeker niet zwanger). haar hoest/verkoudheid lijkt eindelijk te minderen, ze zit enkel nog met serieus wat etter in haar oogjes...



dinsdag heeft dochter voor het eerst in de opvang buiten gespeeld in het gras, vermoedelijk vandaag ook! en ze amuseerde zich rot!



leuk dat je dochter vrijdag jarig is, geniet van het feestje!! hopelijk wordt ze niet ziekjes en is ze snel weer ok!

grappig dat ze steeds doorheen het verhaal babbelt, maar ja, dat zou mijn dochter ook doen :p



waw, haartjes knippen... daar zijn wij nog lang niet aan toe... ben al blij dat ze eindelijk een bijna 2cm-coupe heeft :p
Oh Despie, een rustige verjaardag is wel fijn hoor met een eenjarige! Ik heb dochter tussendoor naar bed kunnen doen omdat het best vermoeiend is op die leeftijd. Ik vond je knutselwerkje echt heel schattig. #thankgodforpinterest



Ik ben knippen ook aan het overdenken. Maar ik weet niet hoe ik het moet aanpakken. Ze heeft een lange lok bovenop d'r hoofd. Nu maak ik er een staart van maar ik ben daar gewoon niet zo'n fan van bij die kleintjes. Bij mijn oudste vind ik het nu leuk, kun je een hoop leuks maken. Maar haar haren krijg ik ook niet meer goed geknipt, is nu wat kroezelig en ongelijk, ik ben daar niet voor 'geknipt' (haha ) om dat zelf te doen. Maar ik moet nog, de oudste, de jongste dus... even kijken wanneer we het gaan inplannen.



Misstiek, spannend zeg! Heel veel succes met alles! Dochter staat hier ook in bad. We hebben het anti-slip matje van Ikea, de krokodil. Maar ze luistert gelukkig goed. Als ik haar vraag te zitten gaat ze weer naar beneden. Om het vervolgens weer te doen hoor, maar dat komt wel.



Dochter heeft gisteren pannenkoeken gegeten en dat ging zonder krampjes! Vannacht wakker geworden voor een fles en daarna doorgetukt tot half 8. Er begint wat rust in te komen merk ik. Al zijn we ook toe aan een nachtlampje. Heb besloten zo'n lampionslinger te halen om over de commode te draperen, die heeft de oudste ook aan de spijlen van haar bed. Die geven maar een subtiel licht af maar je kunt ook de batterij vervangen. We hebben eh... nogal wat pech met lampen en dit werkt, dus doen we dat.
Zoon is hier al twee keer naar de kapper geweest hoor Onze kapper doet 'm gratis...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven