Besnijdenis zoon

05-05-2016 15:22 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zoon van 10 jaar uit een eerdere relatie. Hij had als kind last van een vernauwde voorhuid, met regelmatig ontstekingen. Zijn vader was erg tegen een besnijdenis omdat hij dit een aantasting vond van zijn mannelijkheid. We zijn lang aan de slag gegaan met zalfjes en het oprekken van de voorhuid. Momenteel heeft hij al lang geen last meer gehad.

Ik heb nu een nieuwe partner, die zelf om culturele redenen besneden is. We hebben samen een zoontje, die we om dezelfde redenen hebben laten besnijden. De ingreep is erg goed meegevallen en hij heeft hier bijna geen pijn van gehad. Nu vind ik het jammer dat ik mijn oudste zoon zo lang heb laten sukkelen met zijn klachten. Ik overweeg om hem alsnog te laten besnijden. Als vrouw vind ik het veel netter en schoner en het zou kunnen vermijden dat hij in zijn pubertijd opnieuw last krijgt (wat volgens de uroloog wel reëel is). Het lijkt mij fijner om de ingreep achter de rug te hebben voor hij in zijn pubertijd komt. Ik wil ook niet dat hij zich anders voelt dan zijn broer omdat hij wel een voorhuid heeft. Als het aan mij lag werd hij morgen al geopereerd, helaas ligt zijn vader opnieuw dwars.

Ik ben op zoek naar ervaringen van ouders die hun kind op grotere leeftijd hebben laten besnijden. Heeft iemand hier ervaring mee bij een zoon, broer of partner? Ik hoor dat de ingreep lastiger is naarmate je ouder bent. Ik ben benieuwd hoe andere ouders dit ervaren hebben.
Alle reacties Link kopieren
Dat jij het als vrouw mooier en schoner vind maakt dat nog niet dat het merendeel vqn de vrouwen dat vinden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zijn vader is ertegen. Jij bent er "ineens" voor. Wacht 2 jaar en laat je zoon zelf beslissen. Hij heeft toch nu nergens last van.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nu gewoon wachten tot zoon zelf mee kan beslissen. Helemaal omdat hij nu geen last lijkt te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft het laten doen op zijn 27e om medische redenen. Hij heeft er onwijs veel last van gehad, en het herstel heeft hij ervaren als heel pijnlijk.



Maar je zoon is 10, neem aan ook al iets van sexuele voorlichting gehad. Kan je het gewoon ook niet deels met je zoon bespreken. Van dit is een optie, herstel doet takke veel pijn, maar dan heb je geen klachten meer. Ik denk dat zn joch op z'n leeftijd daar namelijk ook al een mening over heeft of die dat zou willen of pertinent niet.
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Onderschat ook het effect op je zoon niet: zo'n operatie is geen kattepis, op latere leeftijd heb je er veel meer last van dan als baby. Als hij nu geen last heeft zou ik het zeker niet doen. En om het te doen omdat je het mooier of schoner vindt vind ik helemaal van de zotte, hij kan 't zelf schoonhouden, en jij hebt er niks van te vinden, het is volledig aan je zoon of hij zich ooit laat besnijden.
quote:Nonny schreef op 05 mei 2016 @ 15:28:

Zijn vader is ertegen. Jij bent er "ineens" voor. Wacht 2 jaar en laat je zoon zelf beslissen. Hij heeft toch nu nergens last van.



Dit dus, hij heeft nu nergens last van en komt binnenkort op een leeftijd waarop hij zelf kan beslissen.

Dat jij het schoner vindt, is geen reden om je zoon te laten besnijden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nonny schreef op 05 mei 2016 @ 15:28:

Zijn vader is ertegen. Jij bent er "ineens" voor. Wacht 2 jaar en laat je zoon zelf beslissen. Hij heeft toch nu nergens last van.Net daar heb ik moeite mee, ik wil niet wachten tot het weer verkeerd gaat.
Bespreek dit met je zoon, de uroloog en zijn vader. Als hij last heeft/krijgt, zou ik het besnijden stimuleren. Maar zeker niet omdat jij bang bent dat hij zich anders voelt dan zijn broertje (serieus??) of omdat jij het schoner vindt.
Alle reacties Link kopieren
Had je jongste zoon niet laten besnijden, was hij het hetzelfde als zijn grote broer geweest.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rieka22 schreef op 05 mei 2016 @ 15:35:

[...]





Net daar heb ik moeite mee, ik wil niet wachten tot het weer verkeerd gaat.En als het niet meer verkeerd gaat? Ik heb het idee dat je er nu al vanuit gaat dat het weer mis zal gaan. Die kans is aanwezig, maar er is ook een kans dat het goed blijft gaan. En dan daarvoor zo'n arm jochie zo'n pijn laten lijden... Ik zou het niet doen. Als er wel klachten komen, kun je het altijd dan nog beslissen. Je gaat toch ook geen goedwerkende nier weghalen omdat er een kans is op nierfalen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rieka22 schreef op 05 mei 2016 @ 15:35:

[...]

Net daar heb ik moeite mee, ik wil niet wachten tot het weer verkeerd gaat.Maar je gaat toch niet preventief een stuk van iemands lichaam snijden? Hij heeft nu geen last en het kan goed dat hij nooit meer last krijgt. Of wel, maar dan kunnen jullie er alsnog over gaan nadenken.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
quote:Kirikou schreef op 05 mei 2016 @ 15:36:

Bespreek dit met je zoon, de uroloog en zijn vader. Als hij last heeft/krijgt, zou ik het besnijden stimuleren. Maar zeker niet omdat jij bang bent dat hij zich anders voelt dan zijn broertje (serieus??) of omdat jij het schoner vindt.Met zijn vader kun je niet spreken. De uroloog schat de kans reëel in dat hij opnieuw last heeft tijdens de pubertijd. Het lijkt mij nog zwaarder om dan een ingreep te moeten ondergaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 mei 2016 @ 15:39:

Had je jongste zoon niet laten besnijden, was hij het hetzelfde als zijn grote broer geweest.Maar dan was jongste zoon anders geweest dan zijn vader en had hij een deel van zijn cultuur niet meegekregen.
quote:Rieka22 schreef op 05 mei 2016 @ 15:35:

[...]





Net daar heb ik moeite mee, ik wil niet wachten tot het weer verkeerd gaat.onzin
Jij wil het wel, je ex wil het niet, er is nu geen medische noodzaak dus het heeft weinig zin om dit met je zoon te bespreken. Hij bepaalt nl nu nog niet.

Wacht tot hij oud genoeg is, of dat er een medische noodzaak is om het te doen.
quote:Rieka22 schreef op 05 mei 2016 @ 15:41:

[...]





Met zijn vader kun je niet spreken. De uroloog schat de kans reëel in dat hij opnieuw last heeft tijdens de pubertijd. Het lijkt mij nog zwaarder om dan een ingreep te moeten ondergaan.Waarom open je een topic als je toch al besloten hebt?



Oh ja, die dwarsliggende vader. Maar daar kunnen wij je toch ook niet bij helpen. Het is lastig en vervelend, maar je zult er met je ex uit moeten komen en niet met een forum.
quote:Rieka22 schreef op 05 mei 2016 @ 15:41:

Met zijn vader kun je niet spreken. De uroloog schat de kans reëel in dat hij opnieuw last heeft tijdens de pubertijd. Het lijkt mij nog zwaarder om dan een ingreep te moeten ondergaan.

Ik denk dat nu of over een paar jaar weinig uitmaakt, de ingreep zal hoe dan ook een grotere impact hebben dan bij een jong kind.

Maar als zijn vader tegen is kun je sowieso niks toch? Ik neem aan dat hij mee moet beslissen.

Ik zou echt afwachten of/tot hij klachten krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rieka22 schreef op 05 mei 2016 @ 15:42:

[...]





Maar dan was jongste zoon anders geweest dan zijn vader en had hij een deel van zijn cultuur niet meegekregen.

Ja, en ?



Je oudste is al anders was zijn papa woont niet bij hm en nu woont er een man bij jullie die een andere cUltuur dan hem heeft. En een andere pik.

Dus nu moet je oudste zijn piemel aan laten passen aan de cultuur van je nieuwe vent? Want zo komt het nu over.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hij lijkt me nu oud genoeg om er zelf een mening over te hebben, geen kattenpis hoor, een stuk van z'n mannelijkheid eraf knippen. Vooral nu hij langzaam in de puberteit komt en dingen begint te ontdekken. Ik zou het bij je zoon laten, en hem op het hart drukken dat hij bij jou/de huisarts komt als hij ooit last krijgt.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
quote:Kirikou schreef op 05 mei 2016 @ 15:44:

[...]



Ik denk dat nu of over een paar jaar weinig uitmaakt, de ingreep zal hoe dan ook een grotere impact hebben dan bij een jong kind.

Maar als zijn vader tegen is kun je sowieso niks toch? Ik neem aan dat hij mee moet beslissen.

Ik zou echt afwachten of/tot hij klachten krijgt.Juridisch gezien is de toestemming van één ouder voldoende, moreel gezien natuurlijk niet.
quote:Rieka22 schreef op 05 mei 2016 @ 15:42:

[...]

Maar dan was jongste zoon anders geweest dan zijn vader en had hij een deel van zijn cultuur niet meegekregen.Dit meen je toch niet? Op zich begrijp ik dat iemand ervoor kiest uit culturele overwegingen maar dat zijn broer daarom ook maar mee moet doen? Ik denk dat hij liever hetzelfde is als zijn klasgenoten (onder de douche bij de gym) dan als zijn broertje.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft de ingreep om medische redenen ondergaan toen hij 10 was en hij heeft het als vreselijk pijnlijk ervaren. Het herstel duurde ook heel lang. Je zoon heeft nu geen last en dan ga je hem toch niet voor de 'misschien ga je later weer last hebben' nu door die horror laten gaan. Vind ik echt raar dat je dit maar overweegt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 mei 2016 @ 15:44:

Ja, en ?



Je oudste is al anders was zijn papa woont niet bij hm en nu woont er een man bij jullie die een andere cUltuur dan hem heeft. En een andere pik.

Dus nu moet je oudste zijn piemel aan laten passen aan de cultuur van je nieuwe vent? Want zo komt het nu over.Dit.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 mei 2016 @ 15:44:

[...]



Ja, en ?



Je oudste is al anders was zijn papa woont niet bij hm en nu woont er een man bij jullie die een andere cUltuur dan hem heeft. En een andere pik.

Dus nu moet je oudste zijn piemel aan laten passen aan de cultuur van je nieuwe vent? Want zo komt het nu over.Dat gevoel krijg ik hier ook heeel erg bij. Het gaat niet om het welzijn van zoon, maar om het ideale gezinnetje met nieuwe partner. Ik begrijp de harde NEE van vader dan ook heel goed.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven