Bewust geen kinderen en voordelen voor jou

21-10-2014 13:57 717 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Ik ben nieuw hier en heb eigenlijk nooit een kinderwens gehad, zie mezelf niet als moeder. In mijn omgeving zie ik juist zussen/broers en vrienden wel kinderen krijgen.

Heb jij bewust geen kinderen en heb je hier ooit aan getwijfeld? Wat zijn voor jou de voordelen?

Alvast bedankt voor de reacties
Alle reacties Link kopieren
quote:hondenmens schreef op 05 december 2014 @ 20:07:

[...]





Daar had ik al eens over gelezen. Dat vind ik wel ver gaan. Een kind moet ook kind kunnen zijn. Het schijnt dat ze op sommige basisscholen in Nederland al in de kleuterklas Engels krijgen. "Jong geleerd, oud gedaan". Ik kreeg in groep 7 pas Engels, was eind jaren '90. Als ik hoor wat kinderen al zo vroeg moeten kunnen, ben ik blij dat ik geen kind ben in deze tijd.Het is helaas wel de realiteit. Natuurlijk moet een kind kind kunnen zijn, maar we hebben te maken met een zeer prestatiegerichte maatschappij. En dat begint al op de basisschool. Als ouder mag je je handen dichtknijpen als ze goed mee kunnen komen anders valt je kind buiten de boot.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 06 december 2014 @ 10:33:

[...]





In mijn lagereschooltijd, toch alweer zo'n 40 jaar terug, werkten zowel mijn vader als mijn moeder fulltime. Toch werd er een beroep gedaan op ouders hoor. Mijn moeder nam daarvoor vrij, omdat ze het leuk vond en omdat haar toen nog regelmatig een schuldgevoel aangepraat werd, dat ze er niet was voor haar kinderen. Zij zat daar dus met ons te knutselen met kerst, helpen met sportdag en ze ging mee met schoolreis (mijn vader ook, trouwens, en ja.. ik vond dat nog leuk ook)



De thuisblijfmoeders uit die tijd hadden daar (ook) geen tijd voor, op hun manier. Net als tegenwoordig, kennelijk. Want waar ik meehielp met sportdag en schooltuintjes, werd ik zelfs gevraagd om mee te gaan naar musea, omdat andere (thuisblijf!) moeders daar geen tijd voor hadden. En ja.. ik deed deze dingen omdat ik het leuk vond, net als m'n moeder.



Nu kun je dus gaan beargumenteren dat thuisblijfmoeders niet per se op school hoeven te gaan helpen, als ze daar geen zin in hebben, maar het argument voor thuisblijven is vaak wel dat ze er willen zijn voor hun kind. En als school dan een beroep op ze doet, 'kunnen ze niet'. Jammer.Mijn moeder werkte en deed geen middag klusjes op school. Geen knutsel dagen, geen voorlees gedoe. Zo vaak hadden wij vroeger ook niet zo vaak voor dat soort dingen ouders/moeders op school. Wel met overblijf voor thee, melk schenken etc. Dat deed mijn moeder niet, omdat ze overdag op werk zat. Tja, ik vind dat heel logisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:natasha_poet schreef op 06 december 2014 @ 03:42:

[...]



Het gaat niet om je niet interesseren, maar om het feit dat je een baan hebt en je niet op de school van je kind werkt. Gelukkig herken ik dit, wonend in Amsterdam, totaal niet. Er zijn wel meer werkende ouders die geen tijd hebben voor schoonmaakklussen op school.Ik, wonend in de Kop van Overijssel, en werkend, heb daar ook niet altijd tijd voor.....
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 04 december 2014 @ 17:04:

[...]



Mevrouw Poet is nog heel erg in de veronderstelling dat het leven met een kind net zo maakbaar is als zonder kind....



Maar in de stad (Amsterdam) is dat net zo erg.... op nagenoeg elke basisschool is de gewenste ouderparticipatie tegenwoordig vrij hoog.Mevrouw spectral denkt dat niemand om me heen kinderen heeft, terwijl iedereen om me heen ze in alle leeftijd fasen heeft. Niemand beschrijft het zoals jij, heel typisch. Jij staat blijkbaar met een schuldgevoel op school en gaat allen nog maar naar kinderfeestjes en campings. De mensen om me heen niet. Ieder zijn ding, verkondig alleen jouw manier van leven en denken niet als enige mogelijke manier.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 04 december 2014 @ 17:29:

[...]



Omdat de wereld een beetje gekker is geworden, gewoon is niet goed genoeg meer...



De afgelopen weken zijn we oa gevraagd om fruit mee te nemen voor (volgens mij) wereld fruit dag, eten voor een festiviteit, voorlezen, biebouders, helpen met sinterklaasversieringen en kerst, opruimen, schoonmaken na een verbouwing, pietenpakken herstellen, helpen sminken.... en dat alleen de afgelopen twee maanden!



En wij hebben vrienden door de hele stad met kleine kinderen, voor elke basisschool geldt min of meer hetzelfde....Nope, voorgelegd aan vrienden en familie en die schudden nee. Dus, waar jij dit nou toch allemaal meemaakt en vandaan haalt? Apart hoor.....
Alle reacties Link kopieren
De mensen uit Amsterdam dus
Alle reacties Link kopieren
Goed gezegd Ambrosia



Wat voor mensen, die beslist geen kinderen willen, een hel lijkt is voor de 'andere kant' juist het mooiste wat er is of een overkomelijk probleem.



En zo kun je dus topics volpraten, gevoel tegen gevoel kun je niet beargumenteren.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:evelynsalt schreef op 06 december 2014 @ 12:21:

De mensen uit Amsterdam dus Zij komt altijd met het feit dat daar de wereld anders zou zijn. Maar goed, gevraagd worden door school betekent niet dat je kunt en dat je het doet. En dat is dan dat. Ik zou al lang in een abortus kliniek hebben gezeten als het leven met kinderen zo ingewikkeld is als zij hier schetst. Of mijn vrienden en familie gaan te makkelijk om met hun kinderen, en doen nog dezelfde dingen als voordat ze kinderen kregen, en dat is helemaal fout en verkeerd. Of zij en haar vriendin denken te moeilijk over leven met kinderen. Zo bezoek ik mijn vriend in buitenland, daar werkt hij. Zou natuurlijk ook niet mogen, niet altijd samen thuis op de bank in 9 tot 5 leven. Zijn collega's zijn recent met piepjonge baby naar een grote stad daar verhuisd. En och hemel, beiden full time werkend dus kind gaat full time naar day care. Volgend jaar reizen ze met baby naar Japan! Kan ook niet natuurlijk. Iedereen doet het op zijn eigen manier, niet iedereen kiest voor assisteren op school en het eigen leven compleet opgeven voor een kind.
Alle reacties Link kopieren
De wereld is voor mij ook anders blijkbaar.... al onze vrienden zijn geen grote carrièrejagers, werken nagenoeg allemaal in de creatieve sector (zzp en bij bureaus) en nemen blijkbaar kinderen heel bewust met alles wat daar bij hoort.



Niemand stopt de kinderen 5 dagen weg, en de levens worden tot op zekere hoogte afgestemd op de wensen en eisen van het kind, zeker als ze nog heel jong zijn. En dat uit zich in nagenoeg veel ouders die vooral bij de start van de kleuterschool het eerste half jaar thuis zijn, of iig de middagen, omdat het een behoorlijke aanslag is op de kinderen met huilbuien, en geestelijke moeheid vooral aan het einde van de week. De meeste van onze kinderen zijn overigens erg makkelijk, heb je geen omkijken naar (zeker in gezelschappen). Maar bij veel van dat soort uitjes krijg je ergens thuis de rekening gepresenteerd, en vaak is dat savonds of snachts.



Natuurlijk hoef je niet alles te doen wat de school vraagt, doen wij ook niet (zelfs helemaal niets op het moment aangezien we gaan verhuizen). Maar de sociale druk van de school en zeker je eigen kind is best hoog, die vindt het ook helemaal niet leuk als je nooit meegaat, helpt etc....



Maar zoals ik het om mij heen zie denken we allemaal heel relaxt en makkelijk, en zetten we ook makkelijk dingen opzij omdat kinderen beter gedijen (vinden wij) bij rust en regelmaat.



Prima dat jouw omgeving dat anders ervaart, en die omgeving ken ik maar al te goed en dat is niet de manier waarop wij willen leven.



Oja wij reizen straks een maand met één 4jaar en eentje van 7 maanden een maand naar Azië, en verhuizen kort daarna weg uit Amsterdam voor de kinderen
Alle reacties Link kopieren
Het leven met kinderen is zo ingewikkeld als je het zelf maakt
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt tot op zekere hoogte zeer zeker, alleen zijn kinderen onvoorspelbaar... wij hadden het plan om uiteten te gaan vanavond met z'n 4en, maar de jongste heeft een jankmiddag dus of het dan zo verstandig is om te gaan.



Kunnen we heel stoer zeggen dat we alles nog kunnen doen en niets willen laten, maar wie we daar dan een plezier mee doen straks... de kinderen maken het soms ingewikkeld helaas
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 06 december 2014 @ 16:17:



Kunnen we heel stoer zeggen dat we alles nog kunnen doen en niets willen laten, maar wie we daar dan een plezier mee doen straks... de kinderen maken het soms ingewikkeld helaas Dat heb ik wel gemerkt. In de periode dat ik in de leeftijd kwam dat iedereen om me heen kinderen ging krijgen. Hoe hun leven daarna veranderde en ze dingen gewoon niet meer konden zonder een hele hoop te regelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 06 december 2014 @ 14:15:

De wereld is voor mij ook anders blijkbaar.... al onze vrienden zijn geen grote carrièrejagers, werken nagenoeg allemaal in de creatieve sector (zzp en bij bureaus) en nemen blijkbaar kinderen heel bewust met alles wat daar bij hoort.



Niemand stopt de kinderen 5 dagen weg, en de levens worden tot op zekere hoogte afgestemd op de wensen en eisen van het kind, zeker als ze nog heel jong zijn. En dat uit zich in nagenoeg veel ouders die vooral bij de start van de kleuterschool het eerste half jaar thuis zijn, of iig de middagen, omdat het een behoorlijke aanslag is op de kinderen met huilbuien, en geestelijke moeheid vooral aan het einde van de week. De meeste van onze kinderen zijn overigens erg makkelijk, heb je geen omkijken naar (zeker in gezelschappen). Maar bij veel van dat soort uitjes krijg je ergens thuis de rekening gepresenteerd, en vaak is dat savonds of snachts.



Natuurlijk hoef je niet alles te doen wat de school vraagt, doen wij ook niet (zelfs helemaal niets op het moment aangezien we gaan verhuizen). Maar de sociale druk van de school en zeker je eigen kind is best hoog, die vindt het ook helemaal niet leuk als je nooit meegaat, helpt etc....



Maar zoals ik het om mij heen zie denken we allemaal heel relaxt en makkelijk, en zetten we ook makkelijk dingen opzij omdat kinderen beter gedijen (vinden wij) bij rust en regelmaat.



Prima dat jouw omgeving dat anders ervaart, en die omgeving ken ik maar al te goed en dat is niet de manier waarop wij willen leven.



Oja wij reizen straks een maand met één 4jaar en eentje van 7 maanden een maand naar Azië, en verhuizen kort daarna weg uit Amsterdam voor de kinderen Jouw reactie spreekt boekdelen: jouw omgeving ken ik en zo willen we niet leven. Vooroordelen. Iemand die al zo'n bevooroordeelde bril op heeft in een discussie, dat schiet niet op, dan draait het alkeen om jouw manier is de enige manier. Alles wat daar buiten valt keur je bij voorbaat al af.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 06 december 2014 @ 16:17:

Dat klopt tot op zekere hoogte zeer zeker, alleen zijn kinderen onvoorspelbaar... wij hadden het plan om uiteten te gaan vanavond met z'n 4en, maar de jongste heeft een jankmiddag dus of het dan zo verstandig is om te gaan.



Kunnen we heel stoer zeggen dat we alles nog kunnen doen en niets willen laten, maar wie we daar dan een plezier mee doen straks... de kinderen maken het soms ingewikkeld helaas Gewoon gaan of kind naar oppas. Klaar. Alleen ziek zijn, hoge koorts zou een reden zijn om het af te blazen. Maar goed "zo wil jij niet leven."
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 07 december 2014 @ 16:14:

[...]



Dat heb ik wel gemerkt. In de periode dat ik in de leeftijd kwam dat iedereen om me heen kinderen ging krijgen. Hoe hun leven daarna veranderde en ze dingen gewoon niet meer konden zonder een hele hoop te regelen.Niets van gemerkt in mijn omgeving. Een oppas is in 1 telefoontje geregeld. Zorgen dat je een goed oppas netwerk hebt en je bent klaar. Wat ik de grote verandering vond was toen iedereen na afstuderen full time ging werken. Toen hield spontaan afspreken wel op, de agenda's moesten erbij voor het plannen van een afspraak. De fase van het plannen is wat dat betreft lang voor de komst van kinderen begonnen. Daar veranderde het krijgen van kinderen later dus niet zoveel meer aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:natasha_poet schreef op 08 december 2014 @ 11:34:

[...]



Niets van gemerkt in mijn omgeving. Een oppas is in 1 telefoontje geregeld. Zorgen dat je een goed oppas netwerk hebt en je bent klaar. Wat ik de grote verandering vond was toen iedereen na afstuderen full time ging werken. Toen hield spontaan afspreken wel op, de agenda's moesten erbij voor het plannen van een afspraak. De fase van het plannen is wat dat betreft lang voor de komst van kinderen begonnen. Daar veranderde het krijgen van kinderen later dus niet zoveel meer aan.

Je blijft schermen met je omgeving, ga het eerst maar eens zelf ervaren en doen voordat je hier overal commentaar komt leveren op iets waar je eigenlijk nog geen verstand van hebt.... maar het makkelijk vinden van een goede en betrouwbare oppas in Amsterdam is niet heel eenvoudig, plus dat ze vrij duur zijn.



Wij hebben een wat oudere dame die uit de kinderopvang komt voor overdag, maar die laat ik echt niet voor 2/3 uurtjes uit Osdorp overkomen. De gemiddelde oppasstudent is niet heel betrouwbaar en sowieso moet er een klik zijn tussen de kinderen en de oppas. En oppasburen zijn in Amsterdam een utopie.....
Alle reacties Link kopieren
Het heeft niks met schermen met omgeving te maken. Dat is niet een buitenstaander ding, maar iets wat ik zelf met kinderen heb meegemaakt. Hoe jij al reageert in dat reistopic. Ik heb zelf met kinderen gereisd. Naar nieuw Zeeland en Thailand. Eentje van 2 en eentje van anderhalf. Dus daar gaat je opmerking met: ervaar het zelf maar eens. Dat jij nou met onbetrouwbare student oppassen werkt, jouw probleem. Zo doet de rest van de wereld het niet, dat is jouw manier. Ik leef samen met kinderen, dat ik nu 1 van mezelf krijg wil niet zeggen dat ik nul ervaring heb. Alleen niet met een bloedeigen kind, maar dat maakt qua ervaring geen moer uit. Je bent bevooroordeeld over niet alleen leven met kinderen, maar ook mijn leven denk je te kennen.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een topic om te kletsen over voordelen zonder kinderen. Mensen met kinderen ga lekker ergens anders betweterig lopen doen. En hou op met dat kinderachtige gedrag dat kinderen je leven niet veranderen! Dat is wel zo! Dus hou die lulkoek maar voor je!
Leef & laat leven!
Alle reacties Link kopieren
Uh chick28, volgens mij is het degene zonder kind, die juist aan het verkondigen is, dat het leven met kind niet verandert (natasha_poet)

Mijn leven met kind is wel degelijk veranderd, dat zal ik nooit ontkennen!
Alle reacties Link kopieren
Oh echt? Heb nog niet alles bijgelezen . Natascha poet heeft geen kind en ze weet dus ook voor 100% dat haar leven niet zal veranderen met kind? Wel tof dat zij dat kan weten dan! Knap ook! Is natuurlijk lulkoek iedereen weet dat je leven veranderd met kind! Daar kies je ook zelf voor! Maar natascha poet weet natuurlijk alles beter, hoe het met kind is, hoe het zonder kind is. Want ja ze is gewoon de betweter van dit topic. Knap hoor, ze zal vast trots op dr zelf zijn dat ze alles zo goed weet
Leef & laat leven!
Alle reacties Link kopieren
Wat klink je gefrustreerd chick.
Alle reacties Link kopieren
quote:chick28 schreef op 08 december 2014 @ 13:47:

Oh echt? Heb nog niet alles bijgelezen . Natascha poet heeft geen kind en ze weet dus ook voor 100% dat haar leven niet zal veranderen met kind? Wel tof dat zij dat kan weten dan! Knap ook! Is natuurlijk lulkoek iedereen weet dat je leven veranderd met kind! Daar kies je ook zelf voor! Maar natascha poet weet natuurlijk alles beter, hoe het met kind is, hoe het zonder kind is. Want ja ze is gewoon de betweter van dit topic. Knap hoor, ze zal vast trots op dr zelf zijn dat ze alles zo goed weet

Het toekomstige kind van Natasha is heel makkelijk, kan overal mee naar toe, slaapt goed en overal, en zeurt nooit... haar leven blijft nagenoeg hetzelfde, borreltje hier, borreltje daar, lekker vaak uiteten, genoeg slaap, geen verplichtingen op kdv of basisschool, uren op een terras zitten, zonder enige concessie en met genoeg oppas wanneer ze maar wil op afroep.



Dream on.... iedereen met kinderen weet dat het niet zo werkt.



Ik ben gek op mijn 2 kinderen, maar m'n leven is drastisch veranderd tov 4 jaar geleden. Ik heb mijn werk een tijdje op een laag pitje gezet omdat ik wat langer van onze jongste wilde genieten ipv alleen het verlof, onze oudste de start van de basisschool zwaar vond en ik het belangrijk vind dat ze nu nog niet naar de buitenschoolse opvang gaat. Wij hebben zelfs besloten om ons geliefde Amsterdam vaarwel te zeggen voor nu.
Alle reacties Link kopieren
@sugarmiss, ben niet gefrustreerd hoor ook al komt dat soms zo over mensen moeten gewoon geen lulkoek rondstrooien, iedereen weet dat je leven veranderd met een kind. En denk je van niet, dan ben je niet realistisch in mijn ogen



@spectral je hebt het precies verwoord hoe ik er over denk. Maar goed laat ze in haar waarde en maar zo denken, denk dat mevrouw poet nog wel eens terug krabbelt als ze echt ooit een kleintje in haar armen heeft. Kijken of haar leven nog zo relaxed is met kind. Ik denk van niet.....
Leef & laat leven!
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 08 december 2014 @ 13:54:



[...]Wij hebben zelfs besloten om ons geliefde Amsterdam vaarwel te zeggen voor nu.In Amsterdam wonen ookgewoon kinderen. Dus je hoeft Amsterdam niet uit als je er niet weg wil. Dat jij voor een andere woonplaats kiest is je eigen keuze. Die geheel los staat van het krijgen van kinderen. Je had best in amsterdam kunnen blijven wonen als je dat gewild had.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 08 december 2014 @ 13:54:

[...]

Dream on.... iedereen met kinderen weet dat het niet zo werkt.Zelfs mensen zonder kinderen weten dat. Behalve natasha-poet blijkbaar, die leeft in lalaland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven