Dochter in handen van religieuze sekte?

21-04-2017 21:45 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is mijn eerste post hier, maar ik ben niet nieuw. Ik heb alleen een ander account aangemaakt, om herkenning te voorkomen. Goed, waar ik dus mee zit: vandaag stonden er ineens twee mannen voor de deur. Keurige mannen, met keurige pakken, en op hun revers hadden ze badges waarop iets stond van 'de heiligen der laatste dagen'. Ik was natuurlijk best verbaasd, want wij zijn helemaal niet religieus thuis. Toen ik ze vroeg wat ze kwamen doen bleek dat ze voor mijn dochter (16) kwamen. Zij blijkt een boek te hebben besteld, van de mormonen dus, en die mannen kwamen dat boek bezorgen en wilden haar persoonlijk spreken. In mijn verbouwereerdheid heb ik ze gezegd morgenmiddag terug te komen, want dochter logeert vanavond bij een vriendin.



Maar nu twijfel ik. Je hoort van die rare dingen over de mormonen, voor hetzelfde geld laat ze zich helemaal inpalmen en dan zit ze over een paar weken in de een of andere rare commune. Ik weet dus niet zo goed wat ik moet doen. Aan de ene kant wil ik haar niet beperken in haar religieuze keuzes, ze is tenslotte al zestien. Maar aan de andere kant vind ik het toch wel een beetje eng allemaal.
Is dit serieus?
Hartstikke normaal dit. Ik zie echt het probleem niet.



quote:SallySpectra schreef op 21 april 2017 @ 21:48:

Is dit serieus?Natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Heel simpel. Die figuren afpoeieren aan de deur en het is dus tijd voor een serieus gesprek met je dochter.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je ze ook maar meteen de huissleutel geven.

Heb jij geen enkele behoefte om je minderjarige kinderen te beschermen?
Een verantwoordelijke ouder spant zich tot het uiterste in om zijn of haar kind heel ver te houden van het maken van religieuze keuzes.



Neem je verantwoordelijkheid.



Daarbij; je kind is minderjarig. Je hebt het recht om haar aankopen ongedaan te maken. Zonder opgave van redenen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon mormoon laten worden.
Alle reacties Link kopieren
Ze kan beter met een paar mormonen op stap gaan dan helemaal uitgewoond te worden door jongens terwijl ze beweert bij een vriendin te slapen. Toch?
En wat zei je dochter toen je haar vertelde van het bezoek aan de deur?

Ze is 16. Nog te jong om 2 mannen in pak die als dagbesteding zieltjes winnen hebben te kunnen pareren. Daar mag jij tussen gaan staan en aangeven bij dochter dat je het niet verbiedt, maar dat ze dit pas mag nastreven als ze uit huis is en een eigen leven heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 21 april 2017 @ 21:50:

Heel simpel. Die figuren afpoeieren aan de deur en het is dus tijd voor een serieus gesprek met je dochter.Dit idd
quote:stekelbaars schreef op 21 april 2017 @ 21:52:

Ze kan beter met een paar mormonen op stap gaan dan helemaal uitgewoond te worden door jongens terwijl ze beweerd bij een vriendin te slapen. Toch?Dat weet ik zo net nog niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 21 april 2017 @ 21:52:

Misschien moet je ze ook maar meteen de huissleutel geven.

Heb jij geen enkele behoefte om je minderjarige kinderen te beschermen?Ja, natuurlijk wel. Anders zou ik toch geen topic hebben geopend? Ik vind het gewoon lastig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand_ schreef op 21 april 2017 @ 21:52:

Een verantwoordelijke ouder spant zich tot het uiterste in om zijn of haar kind heel ver te houden van het maken van religieuze keuzes.



Neem je verantwoordelijkheid.



Daarbij; je kind is minderjarig. Je hebt het recht om haar aankopen ongedaan te maken. Zonder opgave van redenen.

Ik weet niet waar je de moeite voor doet om dit antwoord te formuleren!

Jouw onderschrift 'says it al'
Alle reacties Link kopieren
Ehh ze hebben niets te willen? Boek aanpakken en zeggen het erbij te laten. Volwassenen hebben niets te zoeken bij minderjarige meiden die alleen een boek bestelden...zou wat zijn zeg.
quote:s-a-r-kast schreef op 21 april 2017 @ 21:55:

[...]



Ik weet niet waar je de moeite voor doet om dit antwoord te formuleren!

Jouw onderschrift 'says it al'

Ik heb je gemist!



Gaat er binnenkort nog iemand op een 3e date, denk je?
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 21 april 2017 @ 21:48:

Is dit serieus?Te veel gekeken naar " sister wives "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Opkikkertje schreef op 21 april 2017 @ 21:55:

[...]





Ja, natuurlijk wel. Anders zou ik toch geen topic hebben geopend? Ik vind het gewoon lastig.

Door een topic te openen is je dochter niet veilig hoor. En als jij het moeilijk vindt, hoe denk je dan dat het voor een minderjarige is die nog nergens gevaar ziet?

Jij moet haar nu beschermen.
Alle reacties Link kopieren
Ga, voor ze terugkomen, in gesprek met je dochter. Weet ze wat voor soort boek ze besteld heeft en wie die mensen zijn?



Ik heb als puber (jaar of 14/15) ooit een boek aangenomen van geloofsovertuigers die bij ons aan de deur kwamen. Ze waren vriendelijk, maar ook dwingend.. Ik zou dat boek heel interessant vinden en ik mocht het gratis lenen en blabla. Ik durfde geen nee te zeggen, nam het boek aan, legde het op een plankje in de hal en vergat het voorval.

Weken later had mijn moeder die mensen aan de deur. Ze willen mij spreken, want ik had oprechte interesse getoond in hun geloof en zelfs een boek van ze geleend. Mijn moeder zag het boek liggen, gaf het terug en poeierde ze af.



Ze kwam daarna mij op mijn kamer wel even vragen hoe ik het boek vond :-)

Werd een goed gesprek over nee durven zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al gevraagd waarom ze het boek besteld heeft? Wat zit er achter?
you go girl
Alle reacties Link kopieren
Loopt die sekte nog rond hier?
Alle reacties Link kopieren
quote:Antroposoofje schreef op 21 april 2017 @ 21:56:

Ehh ze hebben niets te willen? Boek aanpakken en zeggen het erbij te laten. Volwassenen hebben niets te zoeken bij minderjarige meiden die alleen een boek bestelden...zou wat zijn zeg.

Ja, daar zit wel wat in ja. Ik had al bedacht er morgen wel even bij te blijven, als dochter haar boek in ontvangst neemt. Zodat ik de vinger aan de pols kan houden en ze kan afpoeieren als dat nodig is.



Maar dan nog vind ik het raar. Waar haalt mijn dochter die plotse belangstelling vandaan? Van ons kan ze het niet hebben.
Alle reacties Link kopieren
Mormonen. Dat waren The Osmond Brothers ook. Maar wellicht zijn de meesten van jullie te jong om die band te kennen.



Leuke jongens toen. De ideale schoonzoons. Dus ik zou er niet teveel kwaad in zien.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ineke98 schreef op 21 april 2017 @ 21:58:

Loopt die sekte nog rond hier?Regelmatig, de namen verschillen, de bannen zijn talloos.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven