Dochter in handen van religieuze sekte?

21-04-2017 21:45 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is mijn eerste post hier, maar ik ben niet nieuw. Ik heb alleen een ander account aangemaakt, om herkenning te voorkomen. Goed, waar ik dus mee zit: vandaag stonden er ineens twee mannen voor de deur. Keurige mannen, met keurige pakken, en op hun revers hadden ze badges waarop iets stond van 'de heiligen der laatste dagen'. Ik was natuurlijk best verbaasd, want wij zijn helemaal niet religieus thuis. Toen ik ze vroeg wat ze kwamen doen bleek dat ze voor mijn dochter (16) kwamen. Zij blijkt een boek te hebben besteld, van de mormonen dus, en die mannen kwamen dat boek bezorgen en wilden haar persoonlijk spreken. In mijn verbouwereerdheid heb ik ze gezegd morgenmiddag terug te komen, want dochter logeert vanavond bij een vriendin.



Maar nu twijfel ik. Je hoort van die rare dingen over de mormonen, voor hetzelfde geld laat ze zich helemaal inpalmen en dan zit ze over een paar weken in de een of andere rare commune. Ik weet dus niet zo goed wat ik moet doen. Aan de ene kant wil ik haar niet beperken in haar religieuze keuzes, ze is tenslotte al zestien. Maar aan de andere kant vind ik het toch wel een beetje eng allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de angst van de TO wel. Maar zoals ik ze ken zullen deze twee mannen niet alleen met je dochter willen praten als ze zien dat ze zestien is. En als jij daarbij aangeeft dat jij als ouder graag toezicht wilt houden en bij het gesprek aanwezig wilt zijn of sterker nog als jij t niet wilt, hebben zij zeker niks te willen.



Ik zou als ouder wel heel nieuwsgierig zijn waarom ze geïnteresseerd in de mormonen. Zou dan ook het gesprek met haar aangaan en vragen wat haar zo boeit aan de mormonen en specifiek hun relatie met god.



Kan ook idd een kwestie zijn van geen nee durven zeggen oid...
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand_ schreef op 21 april 2017 @ 21:57:

[...]



Ik heb je gemist!



Gaat er binnenkort nog iemand op een 3e date, denk je?

Dat is leuk om te horen, dat je me gemist hebt!

How you doing?



(Ik heb geen kanshebbende topics meer gezien...vooral veel bagger de laatste tijd)
Alle reacties Link kopieren
Zeker geen Comedy Channel thuis met de South Park episode.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 21 april 2017 @ 21:59:

[...]



Regelmatig, de namen verschillen, de bannen zijn talloos.Bans dat lijkt op iemand dat er dol op is.
Je blijft er toch wel bij?

Als ze met ze gaat praten?
quote:s-a-r-kast schreef op 21 april 2017 @ 22:01:

[...]



Dat is leuk om te horen, dat je me gemist hebt!

How you doing?



(Ik heb geen kanshebbende topics meer gezien...vooral veel bagger de laatste tijd)De lente nadert weer, dus ik heb hoop!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 21 april 2017 @ 22:04:

Je blijft er toch wel bij?

Als ze met ze gaat praten?Ja natuurlijk. Ik ga mijn dochter niet alleen laten met die religieuze malloten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Opkikkertje schreef op 21 april 2017 @ 22:05:

[...]





Ja natuurlijk. Ik ga mijn dochter niet alleen laten met die religieuze malloten.Ja slim dat je dat doet
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetisonmogelijk schreef op 21 april 2017 @ 21:58:

Ga, voor ze terugkomen, in gesprek met je dochter. Weet ze wat voor soort boek ze besteld heeft en wie die mensen zijn?



Ik heb als puber (jaar of 14/15) ooit een boek aangenomen van geloofsovertuigers die bij ons aan de deur kwamen. Ze waren vriendelijk, maar ook dwingend.. Ik zou dat boek heel interessant vinden en ik mocht het gratis lenen en blabla. Ik durfde geen nee te zeggen, nam het boek aan, legde het op een plankje in de hal en vergat het voorval.

Weken later had mijn moeder die mensen aan de deur. Ze willen mij spreken, want ik had oprechte interesse getoond in hun geloof en zelfs een boek van ze geleend. Mijn moeder zag het boek liggen, gaf het terug en poeierde ze af.



Ze kwam daarna mij op mijn kamer wel even vragen hoe ik het boek vond :-)

Werd een goed gesprek over nee durven zeggen.Heb even om je verhaal moeten lachen. Mijn zusje heeft wel eens jehova getuigen binnen gelaten. Thee voor ze gezet koekjes erbij. Gastvrijheid was bij ons zo gewoon buren vrienden enz kwamen vaak over de vloer. Dus mijn zusje toen 15 was gewoon lief en nog een bescheiden meisje en vond het heel normaal mensen binnen uit te nodigen. Toen hebben mijn ouders ook even een goed gesprek gehad over wie je wel en niet binnen laat. we hebben haar nog jaren geplaagd omdat ze zo aandachtig de wachtorens had doorgenomen.
you go girl
quote:Opkikkertje schreef op 21 april 2017 @ 22:05:

[...]





Ja natuurlijk. Ik ga mijn dochter niet alleen laten met die religieuze malloten.Of je gaat ze helemaal niet laten praten met religieuze malloten. Jij als ouder moet in haar belang denken. En de mormonen lijken me zeker niet in haar belang. Ik zou ze dus de toegang tot JOUW huis weigeren en geen gesprek toestaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens handje grond van de speelgrond op het buro van mijn juf neergelegd want ik wilde eens zien hoe Adam tot leven kwam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 21 april 2017 @ 22:09:

[...]



Of je gaat ze helemaal niet laten praten met religieuze malloten. Jij als ouder moet in haar belang denken. En de mormonen lijken me zeker niet in haar belang. Ik zou ze dus de toegang tot JOUW huis weigeren en geen gesprek toestaan.Ik ga ze sowieso niet binnen laten. Ik ken dat nog van vroeger, met die Jehova's Getuigen die we voor de grap binnen hadden gelaten. Het heeft maanden geduurd om er weer vanaf te komen. Stevig gesprek met mijn dochter lijkt me inderdaad het handigst nu. Stom he. Als ze nou was gaan roken of drinken had ik prima geweten wat ik ermee moest, maar religie en zo ligt dan toch wat gevoeliger.
quote:Opkikkertje schreef op 21 april 2017 @ 22:05:

[...]





Ja natuurlijk. Ik ga mijn dochter niet alleen laten met die religieuze malloten.



Heel goed.

Mijn vader heeft mij ook met allerhande gelovigen laten praten vroeger. In die tijd kwam ook de Bhagwan weleens aanwaaien in de persoon van vage kennissen die het allemaal niet meer wisten en in Poonah hun geluk hadden gevonden en de jongens en meiskes van de Hare Krishna wilden ook nog wel eens wervende praatjes komen houden als je in het park zat of zo. En dan waren er natuurlijk de jehova's nog.

Erg leerzaam.
quote:Ineke98 schreef op 21 april 2017 @ 22:12:

Ik heb wel eens handje grond van de speelgrond op het buro van mijn juf neergelegd want ik wilde eens zien hoe Adam tot leven kwam.
Alle reacties Link kopieren
je zegt ligt gevoeliger

hoe bedoel je dat?
--
quote:Doreia schreef op 21 april 2017 @ 22:09:

[...]



Of je gaat ze helemaal niet laten praten met religieuze malloten. Jij als ouder moet in haar belang denken. En de mormonen lijken me zeker niet in haar belang. Ik zou ze dus de toegang tot JOUW huis weigeren en geen gesprek toestaan.

Ik begrijp dat andere religieuze malloten wel in haar belang zouden kunnen handelen?



Er zijn geen slechte en minder slechte religies, TO.



Religies deugen niet. End of story.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand_ schreef op 21 april 2017 @ 21:52:

Een verantwoordelijke ouder spant zich tot het uiterste in om zijn of haar kind heel ver te houden van het maken van religieuze keuzes.



Neem je verantwoordelijkheid.



Daarbij; je kind is minderjarig. Je hebt het recht om haar aankopen ongedaan te maken. Zonder opgave van redenen.Dit! Opbokken met die lui.
Alle reacties Link kopieren
Mormonen verzamelen adressen om daar missionarissen op af te sturen.



Wanneer je ze tegen komt, naar een meeting gaat, ...etc dan wordt je zo goed als verplicht om je naw gegevens achter te laten.

Ze schermen ook met onderzoek naar genealogie, zeg maar voorouderonderzoek. D,m.v. free familie history records, digitale stambomen heeft zij misschien haar naam en adres uit nieuwsgierigheid achter gelaten zonder dat zij wist dat het om de mormonen ging. Het is sneaky, Op deze wijze hebben zij de gegevens van 400 miljoen mensen vastgelegd. Je dochter staat dus nu in de database van deze kerk.



Misschien is zij naar iets heel anders nieuwsgierig geweest dan religie en heeft men op deze wijze haar adres gekregen,



Via dit soort stamboom gidsen verzamelen mormonen gegevens: https://www.genealogieonl ... 6754-3457-67657AB53FFF%7D
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Amand_ schreef op 21 april 2017 @ 22:22:

[...]



Ik begrijp dat andere religieuze malloten wel in haar belang zouden kunnen handelen?



Er zijn geen slechte en minder slechte religies, TO.



Religies deugen niet. End of story.Nee, de zin slaat op de vorige. In haar belang denken. De mormonen zijn in dit geval niet in haar belang. Verder roerend (weer eens) met je eens over de rest van je post.
Alle reacties Link kopieren
quote:tinnifin schreef op 21 april 2017 @ 22:21:

je zegt ligt gevoeliger

hoe bedoel je dat?



Omdat ik vind dat iedereen de vrijheid moet hebben om zijn eigen religie te kiezen. In tegenstelling tot roken en drinken dus, want dat is gewoon dom als je 16 bent. Maar de heiligen der laatste dagen zijn inderdaad wel een beetje overdreven. Toen ik dit standpunt bedacht ging het eigenlijk vooral over katholicisme of zo, de meer onschuldige vormen van religieus vermaak zeg maar. Daarom schrok ik ook een beetje, van die kerels. En ik gok er ook op dat mijn dochter ook niet meteen had verwacht dat ze opgezocht zou worden.



Nou ja, ik ben er wel uit. We wachten de heren morgen samen op, we nemen het boek in ontvangst (want ik wil het zelf ook wel lezen, zo ben ik dan ook wel weer) en daarna moet het maar klaar wezen. En met dochter ga ik nog eens een dringend gesprek aan over de gevaren van internet en zo. Het was trouwens een gratis boek, dus de aankoop ongedaan maken zit er niet in.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet eens dat die lui in Nederland zaten joh. Mooie gekken
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Waarom vraag je het niet aan je dochter?
Alle reacties Link kopieren
Weiger dat boek aan de deur, houd je dochter er buiten en ga niet in discussie,



Niet alles wat men je geeft hoef je aan te nemen. Waarom ga jij dat wel doen? Je kunt alles ook op internet vinden. Dat boek, de interesse en nieuwsgierigheid van jou en je dochter om het ook nog te lezen is hun voet binnen jouw deur.

Denk je nu echt dat je in discussie kunt gaan met een sekte?



Lees anders eens wat meer op internet over hun technieken t.a.v. manipulatie. Men heeft jouw tienerdochter gemanipuleerd om haar te indoctrineren. Volg svp mijn advies op want je reactie is echt niet slim,



Vraag je dochter eerst eens hoe zij in contact is gekomen met de mormonen voor dat je gezellig met ze gaat zitten koffie drinken,
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
"Dit is mijn eerste post hier, maar ik ben niet nieuw. Ik heb alleen een ander account aangemaakt, om herkenning te voorkomen."



Wellicht was dochter gewoon nieuwsgierig en heeft ze dat boek ergens besteld en schrikt ze zich wezenloos als ze hoort dat 2 mannen het persoonlijk wilden afgeven. Daar ga je toch niet vanuit als je its via internet besteld? Dan verwacht je gewoon een pakketje van postNL ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven