Dochter in handen van religieuze sekte?

21-04-2017 21:45 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is mijn eerste post hier, maar ik ben niet nieuw. Ik heb alleen een ander account aangemaakt, om herkenning te voorkomen. Goed, waar ik dus mee zit: vandaag stonden er ineens twee mannen voor de deur. Keurige mannen, met keurige pakken, en op hun revers hadden ze badges waarop iets stond van 'de heiligen der laatste dagen'. Ik was natuurlijk best verbaasd, want wij zijn helemaal niet religieus thuis. Toen ik ze vroeg wat ze kwamen doen bleek dat ze voor mijn dochter (16) kwamen. Zij blijkt een boek te hebben besteld, van de mormonen dus, en die mannen kwamen dat boek bezorgen en wilden haar persoonlijk spreken. In mijn verbouwereerdheid heb ik ze gezegd morgenmiddag terug te komen, want dochter logeert vanavond bij een vriendin.



Maar nu twijfel ik. Je hoort van die rare dingen over de mormonen, voor hetzelfde geld laat ze zich helemaal inpalmen en dan zit ze over een paar weken in de een of andere rare commune. Ik weet dus niet zo goed wat ik moet doen. Aan de ene kant wil ik haar niet beperken in haar religieuze keuzes, ze is tenslotte al zestien. Maar aan de andere kant vind ik het toch wel een beetje eng allemaal.
Ik zou ook het hele boek niet in ontvangst nemen.

Komen ze met 3 weken terug om te vragen wat je ervan vond, waarom je het niet hebt gelezen, of ze je nog kunnen interesseren in een boekstudie daarover, welke aspecten je wel aanstonden, of ze je daarbij verder kunnen helpen enzovoort enzovoort.



Ze ruiken 2 potentiële nieuwe zieltjes. Die moeten wel binnengehaald worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken ze alleen als de Shaytards en aanhang.
Wel gaaf dat mormonen op internet zitten, er is nog hoop voor ze. O nee, dat zijn de Amish.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dochter net maar even gebeld en haar gevraagd naar haar beweegredenen.



Kind had dus gewoon zin om eens lekker te lachen, en daarom dus dat boek besteld want het was toch gratis. Puberale actie dus. Toen ze hoorde dat ze er gratis twee missionarissen bij kreeg schrok ze zich een mik, maar ze moest er ook wel heel erg om lachen. Morgen gaan we dus samen dat boek afwijzen. Ja, samen. Ik kan het wel alleen doen, maar ik vind eigenlijk ook dat dochter de consequenties mag aanvaarden van impulsief gedrag. En ik ga het ook niet aan haar alleen overlaten, want die gasten komen niet voor niks met zijn tweeën.



En dat we het boek dan niet kunnen lezen (en lekker lachen) is dan jammer. Ik kan hooguit eens kijken of ik het geschrift anoniem kan downloden .
Hebben die mormonen dan zo'n goeie humor?
Iemand een mormoonse mop toevallig?
Alle reacties Link kopieren
quote:Opkikkertje schreef op 21 april 2017 @ 23:08:

Ik heb dochter net maar even gebeld en haar gevraagd naar haar beweegredenen.



Kind had dus gewoon zin om eens lekker te lachen, en daarom dus dat boek besteld want het was toch gratis. Puberale actie dus. Toen ze hoorde dat ze er gratis twee missionarissen bij kreeg schrok ze zich een mik, maar ze moest er ook wel heel erg om lachen. Morgen gaan we dus samen dat boek afwijzen. Ja, samen. Ik kan het wel alleen doen, maar ik vind eigenlijk ook dat dochter de consequenties mag aanvaarden van impulsief gedrag. En ik ga het ook niet aan haar alleen overlaten, want die gasten komen niet voor niks met zijn tweeën.



En dat we het boek dan niet kunnen lezen (en lekker lachen) is dan jammer. Ik kan hooguit eens kijken of ik het geschrift anoniem kan downloden .Ik dacht al dat er een puberale actie achter zou zitten. Misschien kunnen jullie ze een ander boek aanbieden
you go girl
Dat zijn toch die kerels die zo veel mogelijk zo jong mogelijke meiden neuken door ze tot hun vrouw te maken?
Alle reacties Link kopieren
Raar gevoel voor humor heeft je dochter dan
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Je kan gewoon nee zeggen hoor.

Het zijn geen zielzuigende vampiers die aan je deur komen.

(Oke, daar zijn de meningen over verdeeld, maar toch...)



Ik krijg de laatste tijd ook best vaak mensen aan de deur die hun geloofsriedel willen doen.

Als ik dan zeg dat ik er geen behoefte aan heb en ze een fijne dag wens gaan ze gewoon weg.

Zonder voeten tussen de deur of folders die onder de deur worden geschoven.
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 21 april 2017 @ 22:50:

"Dit is mijn eerste post hier, maar ik ben niet nieuw. Ik heb alleen een ander account aangemaakt, om herkenning te voorkomen."



quote:Kuzu schreef op 21 april 2017 @ 23:15:

Je kan gewoon nee zeggen hoor.

Het zijn geen zielzuigende vampiers die aan je deur komen.

(Oke, daar zijn de meningen over verdeeld, maar toch...)



Ik krijg de laatste tijd ook best vaak mensen aan de deur die hun geloofsriedel willen doen.

Als ik dan zeg dat ik er geen behoefte aan heb en ze een fijne dag wens gaan ze gewoon weg.

Zonder voeten tussen de deur of folders die onder de deur worden geschoven.

Chapeau hoor. Wat ben jij tolerant! Ik kan me er meestal niet van weerhouden ze toe te bijten dat ze me hinderlijk storen en dat ik wil dat ze zich zo snel mogelijk van mijn perceel verwijderen.



Ronduit asociaal vind ik het; mensen menen te mogen storen omdat je meent dat je tot een bevoorrechte soort behoort. Elke volwassene die een minimale staat van geestelijke stabiliteit heeft weet wel beter dan dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand_ schreef op 21 april 2017 @ 23:19:

[...]



Chapeau hoor. Wat ben jij tolerant! Ik kan me er meestal niet van weerhouden ze toe te bijten dat ze me hinderlijk storen en dat ik wil dat ze zich zo snel mogelijk van mijn perceel verwijderen.



Ronduit asociaal vind ik het; mensen menen te mogen storen omdat je meent dat je tot een bevoorrechte soort behoort. Elke volwassene die een minimale staat van geestelijke stabiliteit heeft weet wel beter dan dat.



M'n man heeft een tijd deur aan deur werk gedaan en werd of warm ontvangen door verveelde/geile huisvrouwen of als een hond weggestuurd (en nog wat opties er tussen natuurlijk) en sinds hij dat werk heeft gedaan ben ik vriendelijk tegen iedereen die aanbelt.



Ook al zit ik niet op een ander geloof te wachten (ben al voorzien), of op goedkopere stroom/postzegels/mest/glazenwasser/oliebollen.

Nee zeggen kan ook op een normale manier.

Ook bij mensen die ik irritant vind.
Alle reacties Link kopieren
Mormonen in Nederland zijn gelukkig niet een sekte waar je dochter echt in kan verdwijnen. Ze hebben geen eigen landgoed o.i.d. waar ze je dochter mee naar toe kunnen lokken om daar te wonen en je haar nooit meer ziet. Qua sekte zijn ze niet zo sekte.

Je hoort dergelijke verhalen in Amerika, maar hier in Nederland zijn het meer loverboy's en/of pedo's die je dochter van 'je af kunnen nemen'.

Het sekte gehalte is hier laag gelukkig.



Wat dat betreft zou ik me niet zo'n zorgen maken. De mormonen die ik ken zijn ook geen pedofielen, maar oprechte rare god-lovers. Die denken niet eens aan seks. Dat is overigens ook zondig en dan moeten ze zichzelf slaan etc.

Desalniettemin moet je zoals eerder vermeld wél een gesprek aangaan met je dochter over haar denkwijze omtrent religie én nee zeggen als dat het geval blijkt te zijn. Als ze oprecht veel voelt voor de religie zou ik óók proberen te achterhalen vanwaar dit komt. Uit mijn persoonlijke ervaring is gebleken dat mensen die zich opeens naar een geloof, of een ander geloof dan ze waren, richten dit pas doen na een vervelende ervaring. 'opeens het licht zien' gebeurd niet wanneer je elke dag al zonnig door het leven loopt.
Alle reacties Link kopieren
Mormonen of niet, je laat je kind toch niet twee vreemde mannen ontmoeten.



Wat een bullshit.
Hello, can you hear me?
De mormonen die ik op het station tegenkom zijn geen Nederlanders maar laatst in ieder geval een Amerikaan en een zweed. Zij worden geplaatst in een land om zieltjes te winnen.

Ik heb ze afgekapt met de mededeling dat ik geloof in Wetenschap.

Ik zou dochter dit inderdaad zeker niet alleen laten oplossen. Ze krijgen cursussen "Voet tussen de deur", geef ze niet de vinger. Ook al is het om even te lachen.
quote:Kuzu schreef op 21 april 2017 @ 23:31:

[...]





M'n man heeft een tijd deur aan deur werk gedaan en werd of warm ontvangen door verveelde/geile huisvrouwen of als een hond weggestuurd (en nog wat opties er tussen natuurlijk) en sinds hij dat werk heeft gedaan ben ik vriendelijk tegen iedereen die aanbelt.



Ook al zit ik niet op een ander geloof te wachten (ben al voorzien), of op goedkopere stroom/postzegels/mest/glazenwasser/oliebollen.

Nee zeggen kan ook op een normale manier.

Ook bij mensen die ik irritant vind.

Ik vind het dan weer fijn dat ik op mijn eigen perceel met niemand anders dan de mensen die iets voor mij betekenen rekening hoef te houden.



Nee, ik wil geen geweer aanschaffen. Maar ik snap de motivatie ervoor wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Antroposoofje schreef op 21 april 2017 @ 21:56:

Ehh ze hebben niets te willen? Boek aanpakken en zeggen het erbij te laten. Volwassenen hebben niets te zoeken bij minderjarige meiden die alleen een boek bestelden...zou wat zijn zeg.



Ja dit, opzouten.

Een 16 jarig meisje hiermee opzadelen? 2 mannen?

En die laat jij terugkomen?

Ook even een gesprek aangaan met dochter lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand_ schreef op 21 april 2017 @ 23:50:

[...]



Ik vind het dan weer fijn dat ik op mijn eigen perceel met niemand anders dan de mensen die iets voor mij betekenen rekening hoef te houden.



Nee, ik wil geen geweer aanschaffen. Maar ik snap de motivatie ervoor wel.Achja, ieder z'n manier toch. :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 21 april 2017 @ 23:11:

Iemand een mormoonse mop toevallig?



Er is wel eeb musical gemaakt die het gehele geloof op de hak neemt.

The Book of Mormon van de makers van South Park, dus dan kan je humor wel een beetje inschatten.

Heb de musical gezien, geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Succes TO! Ik ben ooit in het bestand van Scientology terecht gekomen, nou, voordat ik daar weer vanaf was heeft me geloof ik 2 jaar gekost.. Goed dat je het dochter (deels) zelf laat oplossen.
Alle reacties Link kopieren
quote:HelloFromTheOtherSide schreef op 21 april 2017 @ 23:44:

Mormonen of niet, je laat je kind toch niet twee vreemde mannen ontmoeten.



Wat een bullshit.





Eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Er wordt hier wel heel erg overdreven gedaan over mormonen. Het is geen sekte en het is ook geen eng geloof. Je hebt inderdaad in Nederland ook mormonen en ook missionarissen van deze kerk. Dat zijn vaak jonge jongens (en soms meisjes) die twee jaar op missie zijn in het buitenland. Dat boek is the book of mormon. Dat kan je inderdaad gratis krijgen via hun website en ook prima online lezen. Als er een groepering aan publiciteit doet zijn zij het wel dus je kan enorm veel informatie en documentatie vinden over hun geloof. En het zijn echt hele gewone mensen verder.
Alle reacties Link kopieren
En nou is het afgelopen!
Lijkt je dochter veel TLC?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven