Ervaringen met oprolbaar traphekje

22-05-2014 21:09 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



We moeten binnenkort traphekjes gaan plaatsen, dus ik ben een beetje aan het rondkijken. We hebben er op de eerste verdieping twee nodig. Een voor de trap naar zolder en een voor naar beneden. Daarnaast wil ik het liefste onderaan de trap en op zolder ook een. Vier stuks dus. Omdat het best krap is, op de overloop, zitten we naar de oprolbare traphekjes te kijken. Ze lijken me ideaal, maar ze zijn ook best prijzig. Als we er vier zouden kopen, zijn we minimaal ¤400,00 kwijt.

Wat is jullie ervaring met die oprolbare? Of een ander alternatief voor een krappe overloop?
Wij hebben er ook 4 in 1x aangeschaft, is idd een som geld maar ik vind ze ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Opzich zijn ze handig vanwege ruimtebesparing, maar wat ik erg onhandig vind is dat je ze niet met 1 hand kan openen.
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Alle reacties Link kopieren
We hebben op mp een harmonica traphek op de kop getikt. Weliswaar inmiddels verboden, maar er zijn geen ongelukken mee gebeurd. De oprolbare traphekjes die ik ken zijn vooral moeilijk te openen met één hand en dat zul je in de praktijk toch vaak doen omdat je je kind in de andere hand hebt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Wij hebben er eentje, niet zo intensief gebruikt, maar wel een heel klein scheurtje in het gaas gekregen. Vraag me niet hoe...

Wij hebben hem onderaan de trap, dus op zich niet echt gevaarlijk en daarom laten we hem ook nog hangen.

Maar ik vroeg me dus ook af hoe ze bovenaan trappen zijn, gezien we er binnenkort ook nog eentje nodig hebben vanaf de zoldertrap. Ik ben zo bang dat een kind er onderdoor kan glippen....
Wij hebben er 1 omdat het op die plek gewoon echt niet anders kon. Ik vind het waardeloze dingen, ik loop eigenlijk altijd met mijn handen vol naar boven en naar beneden, je hebt 2 handen nodig om dat ding te sluiten, openen eigenlijk ook, maar met een beetje voetwerk lukt het ook Niet handig! Vind het echt duurkoop...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er eentje op de overloop. Het hekje moest schuin staan, dus een klemhekje was geen optie. Die van ons staat nu in een keer voor twee trappen. Zowel beneden als op zolder hebben we geen hekje.



Ik moest er erg aan wennen, maar kan dat ding inmiddels met een hand openmaken. Doordat het hekje schuin tussen de muur en de trap staat hebben we wel het voordeel dat we gewoon op de overloop staan om het hekje dicht/open te doen en niet op de bovenste trede van de trap.



We zijn nu op vakantie in een huisje met een rolhekje meteen bovenaan de trap en daar heb je echt twee handen voor nodig. Hoe je dat ding dicht moet krijgen met een kind op je arm is mij een raadsel. Het ligt dus wel aan het systeem.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het fijne hekjes omdat ze dicht niet in de wegzetten bij onze kleine overloop ( badkamer deur kan niet goed open enz bij andere) maar wel lastig te openen. Maar dat is ook wel de bedoeling natuurlijk,
We hebben 1 oprolbaar hekje onderaan de trap. Met 1 hand openen lukt me maar het is niet mijn vriend. Grootste nadeel vind ik dat mijn ondernemende dreumesen hadden uitgevonden dat je er onderdoor kan kruipen.........



Wij hebben er 3 met pistoolsluiting, heerlijke hekjes maar inderdaad sta in de weg.



Tot slot in de deuropening van de slaapkamer een klemhekje van ikea, bevalt ook erg goed.
Alle reacties Link kopieren
Als een dreumes er onderdoor kan kruipen, staat het hekje dan niet te hoog? Bij ons zit er maar een paar cm tussen de vloer en het hekje, daar past mijn dreumes echt niet onderdoor.
Wij hebben er ook 4 in 1x gekocht en ik vind ze ideaal. Ik kan ze wel met 1 hand openen. Het zijn wel 2 handelingen. Je draait eerst aan het wieltje en dan kun je hem met de handgreep openen. Niets moeilijks aan.
Ik vind ze enorm fijn, we hebben ze via marktplaats aangeschaft, ¤25 per stuk Ofzo.
Tussen het hekje en de 1e trede (kon niet op de vloer/lager hier) zit een cm of 5 maar er zit best wat speling in het hekje. Staat niet plankstrak. Wij waren ook enorm verrast door deze actie.
Ja dat ook Jusa, ze kruipen er onderdoor.
Hier is ie prima met 1 hand (2 handelingen) te openen en bij strak op de grond plaatsen is er ook nog nooit een kind onderdoor gekropen.
Heb je er écht vier nodig? Hoe vaak komt je kind op zolder?

Op de eerste verdieping komen mijn kinderen als ze klein zijn ook niet zonder mij. In een onbewaakt ogenblik naar beneden vallen is snel gebeurd, dus een hekje bovenaan de trap is wel handig, maar ik laat ze niet lang genoeg uit mijn zicht om meer dan 1 of 2 treden omhoog te klimmen, dus een hekje bij de trap naar zolder voegt voor mij weinig toe.

Onderaan de trap naar de eerste verdieping hebben we er wel een.
Alle reacties Link kopieren
Mijn nichtje is er zo onderdoor geschoven. Kwam aanrennen, gleed uit op het laminaat en gleed er zó onderdoor. Helemaal tot beneden aan de trap. Voor dit verhaal wist ik al dat schoonzus ze niet met 1 hand openkreeg, dus ik heb nu weer de normale traphekjes. Ja is irritant, maar ze kunnen over één a twee jaar weer weg.
Alle reacties Link kopieren
Huh die van ons is echt niet met 1 hand te openen. Ik moet een schuifje omhoog duwen (blijven duwen anders schiet ie automatisch terug) en dan kan ik m pas aan de andere kant openmaken.

Misschien een oud model? Heb ze via marktplaats gekocht (kiddy guard)
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Alle reacties Link kopieren
quote:jusa schreef op donderdag 22 mei 2014 21:35 We hebben 1 oprolbaar hekje onderaan de trap. Met 1 hand openen lukt me maar het is niet mijn vriend. Grootste nadeel vind ik dat mijn ondernemende dreumesen hadden uitgevonden dat je er onderdoor kan kruipen.........



Wij hebben er 3 met pistoolsluiting, heerlijke hekjes maar inderdaad sta in de weg.



Tot slot in de deuropening van de slaapkamer een klemhekje van ikea, bevalt ook erg goed. "

Tot slot in de deuropening van de slaapkamer een klemhekje van ikea, bevalt ook erg goed."



Die ga ik denk ik ook doen! Goeie tip!
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
@Summerwoman, dat is inderdaad het oude model. Vrienden van ons hebben die ook en die krijg ik met 2 handen zelfs slecht open.
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen ze er echt met geen enkele mogelijkheid onderdoor schuiven hoor, lijkt mij kwestie van een slechte montage.
@summer dan ook de kamer even stoel/bak -vrij maken want mijn tweeling klimt er overheen als ze de kans krijgen....... Ik zei al, ondernemend.



@zusenzoo you're more than welcome om het met eigen ogen te komen bekijken. Ik vind de hoeveelheid speling echt belachelijk. En geen marktplaatsje ofzo maar een gloednieuwe van de nieuwe serie.
Geen ervaring met rolhekjes, wel gewone (doen godsgruwelijk zeer als je met je dijbeen vol tegen dat sluitings-pinnetje aan het hekje loopt kan ik je zeggen!). Maar ik heb idd ook vaak mijn handen vol en vind met 1 hand openen echt een must! Ik heb er 1 die ik met moeite open krijg met 1 hand, irritant hekje vind ik dat.

En ik heb er maar 2, alleen op de overloop. Dus 1 bovenaan de trap van de gang beneden naar boven, en 1 onderaan de trap naar zolder. Op zolder komt ze sowieso bijna nooit en die 3 keer dat ze er geweest is was ik erbij. Hekje daar nooit gemist. Beneden is de trap in de gang, dus daar kon ze ook niet zelf heen toen ze nog klein was. En rond haar 2e verjaardag hebben we het hekje van die trap bovenaan eigenlijk ook nooit meer dicht. Ze kan zelf goed de trap op en af en hekje is inmiddels overbodig.
Alle reacties Link kopieren
Jusa, ik geloof je wel hoor.

Maar ik heb het hekje inmiddels al 6 jaar hangen en het hangt echt heel strak. Heb je geen garantie? Want er hoort geen speling in te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Oh en hier maar 1 traphekje met twee trappen.

Alleen op de eerste trap hebben we bovenaan een hekje. Beneden hebben we een deur ervoor ( met deurhendel omhoog) en op zolder komen de kinderen niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven