Ervaringen met oprolbaar traphekje

22-05-2014 21:09 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



We moeten binnenkort traphekjes gaan plaatsen, dus ik ben een beetje aan het rondkijken. We hebben er op de eerste verdieping twee nodig. Een voor de trap naar zolder en een voor naar beneden. Daarnaast wil ik het liefste onderaan de trap en op zolder ook een. Vier stuks dus. Omdat het best krap is, op de overloop, zitten we naar de oprolbare traphekjes te kijken. Ze lijken me ideaal, maar ze zijn ook best prijzig. Als we er vier zouden kopen, zijn we minimaal ¤400,00 kwijt.

Wat is jullie ervaring met die oprolbare? Of een ander alternatief voor een krappe overloop?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een in het oude model, die krijg ik ook prima met 1 hand (en een klein schopje) open. Er onderdoor kunnen is een montagefout. Wij hebben er 1 in het meest gebruikte trapgat, een gewone voor de trap naar zolder en geen op de benedenverdieping en de zolder. Ik vind het een erg fijn ding.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zusenzoo schreef op 22 mei 2014 @ 22:34:

Oh en hier maar 1 traphekje met twee trappen.

Alleen op de eerste trap hebben we bovenaan een hekje. Beneden hebben we een deur ervoor ( met deurhendel omhoog) en op zolder komen de kinderen niet.Die deurhendel omhoog werkt niet meer bij mijn 2-jarige, die kan dat gewoon open doen. Niet handig met een ondernemend tiepje. Zou je ook rolhekjes van 5 meter hebben? Kan ik een deel van de woonkamer afzetten.
Alle reacties Link kopieren
Die van jou is Superman Kees.



Mijn oudste ( opvang) kind is bijna 7 en die krijgt de deuren met moeite open, dus laten we zeggen dat ze echt zwaar zijn en hoog zitten. Maar hij is welkom om het eens te proberen, lijkt me gezellig :-)
Mevrouwdekees, kun je je tweejarige dan niet beter gewoon leren zelf de trap op en af te gaan? (En eventueel: de deur achter zich dicht te doen voor kleinere Keesjes/Kesina's)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! Ik ga ze even goed bekijken op speling en hoe dat sluitsysteem werkt. En bizar dat kindjes er onderdoor kunnen :s wisselende ervaringen dus. Zijn er mensen die andere traphekjes aanbevelen? Die harmonica zie ik niet zitten. Wellicht komt er nog een tweede en dan gaat dit kindje naar zolder. Ook logeren er wel eens mensen met kinderen op zolder, dus wil dan gelijk maar vier doen. Wellicht kunnen we dan nog ergens korting regelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miffy schreef op 22 mei 2014 @ 22:45:

Mevrouwdekees, kun je je tweejarige dan niet beter gewoon leren zelf de trap op en af te gaan? (En eventueel: de deur achter zich dicht te doen voor kleinere Keesjes/Kesina's)



Dat kan ie ook, maar een doodenkele keer gaat dat toch mis, dus ik wil het gewoon niet hebben. Bovendien gaat hij dan buiten het zicht op de wc in de gang/ boven ongein uithalen. (kind staat ook in < 10 seconden op het aanrecht koekjes uit het bovenkastje te vissen, die is snel en moorddadig ondeugend)



@Zusenzoo, als het nou alleen de binnendeur was, maar de achterdeur die toch echt zwaar is krijgt hij ook voor elkaar met de kruk omhoog. Kind is lang, sterk en heeft een ontzettend eigen willetje. Ik zie hem er voor aan om binnen 6 maanden te ontdekken dat hij op een stoel wél de knip eraf krijgt. Ik heb rolhekjes van 2.00 hoog nodig denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Mijn peuter had de katten eronder door zien kruipen dus deed dat

Gauw na en bovenaan de trap erophangen

Ik vind het gevaarlijke hekjes en raad ze af
Nog even een andere vraag over die hekjes; maken die van jullie ook zo'n godsgruwelijke herrie als je ze weer openmaakt? Het leek ons zo handig nu zoon zelf zijn deur open kan maken', maar als ik hem nu openmaak is zoon ook gelijk wakker. 'Da's wat minder handig....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er eentje beneden. Boven zou ik het toch enger vinden, en onhandiger vanwege open maken. Beneden heb je daar minder last van. Ik vind hem fijn!
Haha... Googlette... Jij laat hem door de beveiliging heen schieten... Je moet wel dat schuifknopje ingedrukt houden... Anders maakt 'ie inderdaad herrie.
Alle reacties Link kopieren
quote:googlette schreef op 26 mei 2014 @ 09:12:

Nog even een andere vraag over die hekjes; maken die van jullie ook zo'n godsgruwelijke herrie als je ze weer openmaakt? Het leek ons zo handig nu zoon zelf zijn deur open kan maken', maar als ik hem nu openmaak is zoon ook gelijk wakker. 'Da's wat minder handig....Als je de knop indrukt/ingedrukt houdt is dat niet.
Ik gokte al dat het zoiets was... Wat zou ik soms toch zonder het forum moeten
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouwdekees schreef op 22 mei 2014 @ 22:37:

[...]





Die deurhendel omhoog werkt niet meer bij mijn 2-jarige, die kan dat gewoon open doen. Niet handig met een ondernemend tiepje. Zou je ook rolhekjes van 5 meter hebben? Kan ik een deel van de woonkamer afzetten. Hahah daar heb ik ook naar gezocht maar helaas nooit gevonden. Moest nl de keuken afzetten voor oppaskinderen.
Voor mevrouwdekees en love2dance:

http://www.tweedehands.nl ... it-schroef-178696199.html



En voor kleine kees dan waarschijnlijk twee op elkaar ivm klimgevaar
Alle reacties Link kopieren
Wij vonden het ook een miskoop. Leek in eerste instantie ideaal omdat er niet een traphekje voor de voordeur hing te zwaaien. Maar in de praktijk toch moeilijk te openen met 1 hand, en als ik hem in de automatische strak-trek-stand liet, was ik nooit op tijd met hem dicht te hebben.

Zoon kroop er op een gegeven moment ook onderdoor, kwam wel door hoe wij hem hadden gemonteerd in combinatie met de flexibiliteit van het doek. Maar wij hadden geen optie om het anders te monteren omdat de muur later begint dan de trap. En vast schroeven in glas is ook zo wat....
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand deze: http://www.kiddygate.nl/product/baby-dan-guard-me/ ?



Lijkt me veiliger dan die oprol hekjes waar een kind onderdoor kan, maar wel zelfde idee en dus geschikt als je weinig ruimte hebt in de gang bv.



Kwam ook dit tegen, 3 positieve recensies: http://www.testmama.nl/review/guard-me-babydan/



Klinkt goed volgens mij! Hier iemand ervaring?
I'm not myself, I'm a replica of me
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonouders hebben deze:



http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/50226520/



Voor onderaan de trap en die is ideaal, ben er zelf ook happy mee. Mijn ouders hebben gewoon van de zijkant van de box een traphekje gemaakt, scharnieren en slotje eraan en klaar.



De Ikea zou ik alleen zelf niet bovenaan de trap gebruiken omdat hij met een klembevestiging vast zit, ook al zit hij toch echt enorm stevig..
Alle reacties Link kopieren
Ik zie net dat ze er nog eentje hebben en die is wel geschikt voor bovenaan de trap.



t hoeft in ieder geval geen 400 euro te kosten voor 4 hekjes, zonde van je geld.
quote:abc schreef op 22 mei 2014 @ 21:29:

Wij hebben er eentje op de overloop. Het hekje moest schuin staan, dus een klemhekje was geen optie. Die van ons staat nu in een keer voor twee trappen. Zowel beneden als op zolder hebben we geen hekje.



Ik moest er erg aan wennen, maar kan dat ding inmiddels met een hand openmaken. Doordat het hekje schuin tussen de muur en de trap staat hebben we wel het voordeel dat we gewoon op de overloop staan om het hekje dicht/open te doen en niet op de bovenste trede van de trap.



We zijn nu op vakantie in een huisje met een rolhekje meteen bovenaan de trap en daar heb je echt twee handen voor nodig. Hoe je dat ding dicht moet krijgen met een kind op je arm is mij een raadsel. Het ligt dus wel aan het systeem.Hier zit hij ook iets schuin, waardoor wij ook op de overloop staan ipv op de trap. Hier heb ik eigenlijk zoon nooit vast als ik het hekje open doe, en dat gaat prima. Hekje boven zit alleen dicht als we op de bovenverdieping zijn eigenlijk (want hij slaapt nog in ledikant e.d) Als dat straks anders wordt kan ik er evt als ik hem niet vast heb gewoon overheen stappen. Hier zitten ze boven en onder aan de trap naar de eerste verdieping, en onderaan de zoldertrap. Boven aan de zoldertrap ligt er eentje voor klaar (open trap) maar de zolder wordt verbouwd en zoon komt er nu toch niet. We hebben er ook eentje in de toog tussen woonkamer en keuken, Ideaal. Als meneer niet wil luisteren naar het dat hij uit de keuken moet blijven (zeker als er gekookt wordt) gaat het hek dicht.
quote:Mevrouwdekees schreef op 22 mei 2014 @ 22:37:

[...]

Zou je ook rolhekjes van 5 meter hebben? Kan ik een deel van de woonkamer afzetten. Rolhekjes ken ik niet in die maat, deze zijn er wel:



Die kun je naar wens uitbreiden.

http://www.online-traphek ... -223cm-zwart-uitbreidbaar
Wij wilden ook van die oproldingen, maar niet gedaan want te prijzig voor boven en beneden.

Die hieronder gepost worden hebben wij teruggebracht, want ik vond het 'opstapje' link. Ik wil gewoon een deurtje dat helemaal opengaat, niet dat er nog een drempel blijft zitten. Doodeng, bovenaan de trap, als je met een kleine baby in je armen loopt. Ook lastig open te maken met één hand, en maakt herrie als ie dichtklapt. Vandaar voor hout gekozen.
Wij hebben deze van de Praxis:



https://www.praxis.nl/ger ... d/traphekje-lucas/5320386

Ze nemen wel ruimte in, maar zijn degelijk en met één hand te openen.
Alle reacties Link kopieren
Geuther hekjes hier. Ideaal. Met 1 hand (of voet ) te openen. Oprolhekjes lijkt me niet veilig genoeg, zeker als ik hier lees dat kinderen er onderdoor kunnen schieten
quote:Lebowski schreef op 08 oktober 2014 @ 09:21:



Die hieronder gepost worden hebben wij teruggebracht, want ik vond het 'opstapje' link. Ik wil gewoon een deurtje dat helemaal opengaat, niet dat er nog een drempel blijft zitten. Doodeng, bovenaan de trap, als je met een kleine baby in je armen loopt. Die ik gepost had was alleen bedoeld om iets af te zetten, wat mij betreft ook niet veilig voor een trap. Mijn zus had eerst ook deze:



Maar die werd snel vervangen, want dat drempeltje is gevaarlijk. Mijn moeder had eerst een klemhekje, maar als je iets niet goed deed stond je beneden met hek en al.
quote:nachtvlinder1977 schreef op 08 oktober 2014 @ 09:32:

[...]



Die ik gepost had was alleen bedoeld om iets af te zetten, wat mij betreft ook niet veilig voor een trap. Mijn zus had eerst ook deze:

[afbeelding]

Maar die werd snel vervangen, want dat drempeltje is gevaarlijk. Mijn moeder had eerst een klemhekje, maar als je iets niet goed deed stond je beneden met hek en al. Ik bedoelde die witte van Ikea, ook met drempeltje. Maar ik zag later dat het een oud topic is, en dat de vraag inmiddels anders was

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven