Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.



Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.



Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.



Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.



Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.



Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren geen contact meer met ze, materieel hadden wa alles maar daar buiten ging er van alles mis. Ze weten niet dat ik een kind heb laat staan dat we een 2e krijgen, als het aan mij zou liggen zouden ze er ook nooit wat van horen. Dus het gewoon even vragen is een iets lastigere situatie.



Gelukkig heb ik dus al best wat grote dingen hier en ook wat ander spul en kinderboeken dus ik mag ook helemaal niet klagen hoor. Maar ik moest nu opeens denken aan alles wat ik wel heb achter gelaten en vind dat best jammer.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 01 januari 2017 @ 14:59:

Mag de visite er ook mee spelen of vindt ze het vooral leuk om te laten zien wat ze heeft gekregen? Anders zou je haar een moment met de visite naar boven kunnen laten gaan, zodat ze kan laten zien wat ze heeft gekregen. Ik wil tzt nog steeds een speelhoek hier in de woonkamer maar twijfel nog teveel wat we uitendelijk met de opstelling in de woonkamer gaan doen. Het kriebelt al helemaal om meer Playmobil te kopen. Één "Summer Fun" setje ligt al klaar, een zwembad. Die krijgt hij bij aanvang van de zomervakantie.

Er komen wel ook wat kinderen, dus ermee spelen vind ze denk ik wel leuk ook dan is in elkaar gezet wel handiger. Ik ga er nog eens over nadenken.

Zo'n speelhoek lukt hier in de kamer helaas niet. Er staat wel een tafeltje om te kleuren, maar meer ruimte is er niet. En ze speelt toch nu wat vaker op haar kamer ook playmobil zwembad heeft ze hier ook! In de zomer lekker buiten zetten en met water spelen, super leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:my-little-appletree schreef op 01 januari 2017 @ 23:39:

Ik heb al jaren geen contact meer met ze, materieel hadden wa alles maar daar buiten ging er van alles mis. Ze weten niet dat ik een kind heb laat staan dat we een 2e krijgen, als het aan mij zou liggen zouden ze er ook nooit wat van horen. Dus het gewoon even vragen is een iets lastigere situatie.



Gelukkig heb ik dus al best wat grote dingen hier en ook wat ander spul en kinderboeken dus ik mag ook helemaal niet klagen hoor. Maar ik moest nu opeens denken aan alles wat ik wel heb achter gelaten en vind dat best jammer.ach meid toch wat een nare situatie. Maar fijn dat je toch iets van toen hebt mee kunnen nemen en aan je kinderen kan doorgeven.

En gefeliciteerd met je zwangerschap!!
@my Little Appletree, gefeliciteerd met je zwangerschap.

Wat een nare situatie, maar het positieve is dat jij het nu bij jou kinderen anders kan doen.



Zelf ben ik een nakomertje en kreeg om die reden heel veel speelgoed niet. Want ik was de laatste en het was zonde dat er verder niet mee gespeeld zou worden. Wel had ik wat Lego Fabuland dat ik combineerde met de oude Lego van mijn broers. De Fabuland heb ik nog steeds, waren ook kleinere sets die ik kreeg op feestjes. Mijn ouders waren meer van de praktische dingen met verjaardagen zoals een eigen tent of slaapzak enz. Kan me ook echt amper heugen dat ik speelgoed kreeg.



Smartje groeit grotendeels alleen op, maar ze komt om in het speelgoed. Wellicht compensatie van vroeger, maar ze speelt ook met alles. En nu dus voornamelijk met playmobil
Alle reacties Link kopieren
quote:smart79 schreef op 02 januari 2017 @ 15:52:

@my Little Appletree, gefeliciteerd met je zwangerschap.

Wat een nare situatie, maar het positieve is dat jij het nu bij jou kinderen anders kan doen.



Zelf ben ik een nakomertje en kreeg om die reden heel veel speelgoed niet. Want ik was de laatste en het was zonde dat er verder niet mee gespeeld zou worden. Wel had ik wat Lego Fabuland dat ik combineerde met de oude Lego van mijn broers. De Fabuland heb ik nog steeds, waren ook kleinere sets die ik kreeg op feestjes. Mijn ouders waren meer van de praktische dingen met verjaardagen zoals een eigen tent of slaapzak enz. Kan me ook echt amper heugen dat ik speelgoed kreeg.



Smartje groeit grotendeels alleen op, maar ze komt om in het speelgoed. Wellicht compensatie van vroeger, maar ze speelt ook met alles. En nu dus voornamelijk met playmobil



Ik ben ook een nakomertje... ik had de lego en playmobil van mijn broers.

Zat vaak bij vriendinnetjes met de fabuland te spelen, vond dat echt geweldig.

De barbies en my little pony's waren wel van mij.



Mijn dochter groeit ook alleen op, en heeft een speelgoedwinkel....
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle felicitaties! Vandaag nog een echo gehad en de kleine pinda kunnen zien, ben helemaal verliefd.



Ik vind het niet zo leuk dat de eerst meestal minder speelgoed heeft om mee te spelen, maar wel 'alle' grote dingen krijgt. Het keukentje, een deel van de duplo, een deel van de toet toet, deel van de boeken, wat groot buiten speelgoed en nog wel wat dingen zijn hier dus gewoon geen cadeau. Het is er gewoon opeens. Dan kan je ieder kind aanvullingen geven op welk speelgoed er is. Voor de eerste is er dus al van alles wat en de jongste krijgt straks niet minder dan de grote broer.
quote:-Belle- schreef op 01 januari 2017 @ 10:06:

Hier speelt dochter ook wel veel met playmobil. Ik vind het alleen lastig qua opruimen. Nu staan de manege, boerderij en berghut gewoon los in haar kamer. Het is te groot om echt op te kunnen ruimen. Maar vind het zo rommelig.

Ik ga binnenkort het poppenhuis voor dochter haar verjaardag bestellen! ik weet alleen nog niet of ik hem ingepakt geef of al in elkaar. Probleem met in elkaar is weer dat ik hem al op haar kamer moet zetten dan. En de visite kan hem dan niet zien. Lastig...



Daar zit ik ook een beetje mee.

Ze heeft een tafeltje in de woonkamer maar die staat nu vol met de kinderopvang en de speeltuin. In een grote plastic bak zit decrest van de playmobil.



Maar ja, in de vensterbank het Duplo huis, er staat ook nog een keukentje van de ikea en de trofastkast met duplo, poppenspullen en los speelgoed... de bilibo slingert ook rond (gebruikt ze ook heel veel) en zo nog wat relatief grote dingen als bed voor de pop en de kinderstoel voor de pop.



Op haar kamer spelen doet ze nog niet erg met haar 3 jaar. Dus ja, de woonkamer staat vol... erg vol.



Ik vind het heerlijk maar manlief ergert zich regelmatig.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer er zoveel mogelijk rekening mee te houden met wat erin komt aan speelgoed dat het als het even kan makkelijk op te ruimen is. We hebben 1 kastje in de woonkamer bestemd als Playmobil kast, waar de grote dingen in kunnen, want ik wil niet voortdurend alles uitgestald hebben staan. Maar met de kazerne, brandweerauto en Ferrari/showroom is het kastje wel zo ongeveer vol. Met Sinterklaas hebben we daarom de meeneem versie van het politiebureau gekocht en niet weer zo'n enorm ding. En zoon vindt het net zo leuk om mee te spelen. Dochter krijgt voor haar verjaardag de speeltuin, die bestaat uit meerdere wat kleinere dingen die makkelijk in een opbergbak kunnen. Veel fijner dan die grote gevaarten. Dan nog herken ik het probleem van de ruimte die het allemaal inneemt hoor, hier lijkt het af en toe ook net een kinderdagverblijf!
Alle reacties Link kopieren
Wil er nog iemand meedenken voor wat leuk is voor een meisje dat 2 jaar wordt?



We hebben al veel door haar grote broer: 2 grote bakken duplo, een keukentje met snijgroente en -fruit, theesetje met cupcakes, een houten treinbaan met extra's, Playmobil123, gewone Playmobil, Little People, 2 poppen met een badje en een buggy, heleboel puzzels & spelletjes, kleur- en knutselspul, muziekinstrumenten, houten kralenketting, een meter boeken (en een abonnement op de bieb), verkleedkleding, een loopauto en loopfiets.



Ze houdt zelf vooral van boekjes lezen, kleuren en kleien, zich verkleden en alles wat ze haar broer ziet doen: letters lezen, Playmobil en Lego. Dingen als vormenstoven heeft ze nooit een moer aan gevonden. Met de poppen speelt ze niet zo heel veel, waardoor ik me afvraag of het zinnig is om daar grote dingen (zoals bedje, stoel, poppenwagen) voor in huis te halen die misschien meer in de weg staan dan gebruikt worden.



Van ons krijgt ze de Playmobil speeltuin. Verdere ideeen die we hebben voor op haar lijstje:

- stokpaard

- prinsessenjurk

- haarspeldjes

- speeleten (buiten groenten, fruit en cupcakes)

- sprookjesboek van Richard Scarry

- boekje van Bobbi



Ik zoek nog een paar dingen erbij in een prijscategorie van 3 tot 30 euro, iemand een suggestie?
Alle reacties Link kopieren
Als ze het leuk vind meer variatie op de snij groente en fruit? Brood of een pizza? Zoon heeft geen poppen, maar is dol op de poppenwagen bij andere. Zo'n hele grote knal roze waar hij super trots achter loopt. Misschien dus toch een succes of anders een boodschappen wagentje? Heeft ze al een loopfiets? Puzzels? Iets voor in bad als jullie een bad hebben? Je hebt daar ook letters van.
Alle reacties Link kopieren
Afwassetje voor bij het keukentje en kokskleding (schort, ovenwant, koksmuts)?
Nicole:



- Waterbaan (nu nog even in de badkamer, maar straks super in de zomer, hier al 5 jaar een hit), zijn er ook in wat goedkopere versies of de echte Aquaplay op marktplaats

- Krijtbordje met magneten (kun je ook letters en cijfers voor kopen)

- Kassa (kan het keukentje een winkel worden)

- Extra boodschappen en een winkelmandje
Alle reacties Link kopieren
Dank je Appletree! Speeleten stond al bij de ideeen voor het lijstje, ik denk dat ze een pizza waar ze iedereen een stukje van kan geven o.i.d. wel heel leuk vindt. Poppenwagen zou een gok zijn, ik twijfel erover. Misschien een hit, maar anders zo'n groot gevaarte weer in de kamer. Boodschappenwagentje idem, ze zal het in eerste instantie zeker leuk vinden, maar voor hoe lang weet ik niet. Loopfiets en puzzels hebben we al. Letters voor in bad vind ik een heel leuk idee! Ik ga even zoeken of die er ook in kleine letters zijn, mijn ervaring is dat het meestal hoofdletters zijn en dat vind ik een beetje verwarrend voor haar broer van 4.
Alle reacties Link kopieren
Je zou als ze winkeltje spelen leuk vind ook aan iedereen kunnen vragen of ze een mini mee kunnen nemen. Je hebt in de supermarkt kleine verpakkingen ontbijtgranen, jam potjes, hagelslag ed. Ook mini shampoo ed bij de drogist. Vond ik als kind helemaal geweldig ipv de plastic versie. En is binnen elk budget wat van te koop.
Alle reacties Link kopieren
Ook een leuk idee! Ik zit inmiddels wat te kijken bij winkelkarretjes en zie dat er ook versies zijn met een zitje voor de pop. Begin het toch wel heel leuk te vinden om dat te doen ipv een poppenwagen. Dan kan ze of met de pop rijden, of boodschappen doen, of allebei.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik zie nu dat er nog meer gepost was, dank voor de suggesties!



Afwasborstel, schort, ovenhandschoen, Aquaplay waterbaan, magneetbord met letters en cijfers en kassa hebben ze allemaal al.



Een koksmuts is er nog niet, dat vind ik een leuke aanvulling op het keukentje. En ook de winkelkar en boodschappen gaan op het lijstje! (Mandje zou qua formaat praktischer zijn, maar daar doet ze denk ik minder mee aangezien ze gewend is boodschappen te doen met een karretje.) En misschien badletters als die bestaan als kleine letters.
Alle reacties Link kopieren
Iemand trouwens ervaring met een speelgoed winkelkarretje? Wat is handig, een metalen of een plastic versie, met rechte wielen of zwenkwielen? Zitten er nog grote verschillen in in stabiliteit en kwaliteit?
Alle reacties Link kopieren
Nog geen ervaring mee, maar deze staat op het lijstje van zoon:

winkel wagentje



Grotendeels metaal, zwenkwielen, poppen zitje en 15 euro vind ik een prima prijs. Hij lijkt me een stuk leuker en stabieler dan de kleine plastic varianten die je wel eens tegen komt. Lijkt nog best op een wagentje van de echte supermarkt vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Die ziet er heel mooi en echt uit Appletree! Beter dan de plastic roze varianten. Ik hoop alleen dat de kamer nog een beetje heel blijft als rouwdouwer-broer van 4 ermee door de kamer gaat racen.



Alleen zie ik dat hij Bart Smit uitverkocht is, weet je of hij ergens anders nog wel verkrijgbaar is?
Alle reacties Link kopieren
Oh, sorry. Zouden ze hem ook niet meer in de winkels hebben dan?

Google anders even op Bayer winkelwagentje dan zie je veel meer webwinkels. Pink or blue heb ik positieve ervaringen mee maar dat is hij wel 20 euro. Bij bol.com zelfs 35 dus daar zou ik hem niet kopen.
Alle reacties Link kopieren
Voor de dame die 2 jaar wordt: een spel van Haba of een Smartgame?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu recensies van het winkelwagentje bekeken op Amazon.de. Heel apart, veel mensen zijn heel erg lovend, maar anderen juist supernegatief over de kwaliteit. Zou dat een kwestie zijn van verwachtingen (zeiken als de kwaliteit niet zo is als de professionele karren van de supermarkt), van het soort kind dat ermee speelt (rustig/sloopgraag) of zouden er soms maandagexemplaren tussen zitten?



We hebben Mijn eerste Boomgaard van Haba. En Loco Bambino. Maar voorlopig is ze daar allebei nog niet aan toe denk ik? Bij mijn zoon kwam het spelletjes doen met een dobbelsteen en wachten op je beurt pas echt op gang vanaf een jaar of 3. Loco vond hij weinig aan en ik moest hem altijd helpen met de volgorde van de handelingen (concentratieboog van 3 seconden...). Zijn er Smartgames voor tweejarigen, die ze al echt zelfstandig kunnen doen? Ik zat zelf te denken aan iets als Colorino of Fantacolor Junior van Quercetti, waarbij ze met grote gekleurde pinnen een (mozaïek) afbeelding moeten maken. Dat zie ik haar wel doen en dat kan ze zonder onze hulp. Heeft iemand daar ervaring mee? Of is iets anders dan leuker?
Ik vind "gel a peel" zo tegen vallen. Ik had verwacht dat het steviger zou zijn. Ik vind het erg duur voor deze kwaliteit.

Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
nicole123,

https://www.haba.de/nl_US ... ren-vanaf-2-jaar/e/1r8207

https://www.haba.de/nl_US ... n-eerste-spellen/c/on0nk7



http://www.smartgames.eu/nl/smartgames/bunny-boo



Haba heeft meet mooi speelgoed voor jonge kinderen:

https://www.haba.de/nl_US ... rste-knikkerbaan/c/oxlwvo

https://www.haba.de/nl_US ... n-sorteerspellen/c/7ym6z7

(hiervan hebben wij het steekspel met kleurenringen, maar ik zie nog veel meer andere dingen die ik wel zou willen hebben. Helaas zijn die van mij ruim voorbij de peuterleeftijd..... :-) )

https://www.haba.de/nl_US ... ed/speelwerelden/c/omm04o

(schattig eerste poppenhuisje)

https://www.haba.de/nl_US ... goed/bouwblokken/c/1lvr6o

(bouwblokken met geluid, kleuren, etc.)

https://www.haba.de/nl_US ... goed/rijgspellen/c/7vdpk7

(rijgspellen)



Nee, ik heb geen aandelen, maar ik vind het allemaal heel mooi en het nodigt echt uit tot spelen en ontdekken. Ik vind Grimms ook mooi, maar dat bleek veel te abstract voor onze kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ook te leuk:

https://www.haba.de/nl_US ... -op-de-boerderij/p/005894



Of muziekinstrumenten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven