Jongensnamen topic

02-05-2012 13:40 3243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!



Het vorige deel vind je hier: viva jongensnamentopic deel 6
Je gaat niet switchen he miss
Alle reacties Link kopieren
@ Maris Ik vind Jorn een superleuke naam,heb mijn oudste zoon dan ook zo genoemd.

met een link naar Anne

Jorn Roan

Jorn Kian

Jorn Adne

Jorn Arne

Jorn Elian

Jorn Ewan

wel wat ver gezocht vind ik zelf
Alle reacties Link kopieren
o en niemand heeft de naam Jorn in 9 jaar fout uitgesproken
haha nee Visils ik ga niet switchen, om twee namen te hebben is al lastig genoeg
Wat vinden jullie mooier:

Rowan of Roan?



En wat vinden jullie van de namen:

Timo?

Thymo?

Thymen?
Alle reacties Link kopieren
Grappig ik 2 broertjes Roan en Timo.

Roan vind ik leuk,Timo minder mooi.

Thijmen(zo geschreven) vind ik ook mooi maar is wel in opkomst
Alle reacties Link kopieren
@ Maris



Jorn: moooooooooooi!!! Eén van mijn favorieten:)



@ Pietjebello

Ik zou voor Rowan kiezen. Roan vind ik de meisjes-variant.

Maar vind beide namen overigens niet mooi.



Timo/Thymo ben ik niet kapot van. Maar Thymen vind ik echt raar, ik zou dat uitspreken als Tiemen (of moet dat ook??)
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Jorn vind ik een mooie stoere naam, zowel voor een klein mannetje als voor een volwassen vent.



Rowan kan ik niet objectief over zijn omdat ik iemand ken die zo heet, geen leuke vent is dat.



Thymo vind ik een beetje raar staan, dan Timo. Thymen vind ik een leuke naam, ik zou het uitspreken als Thijmen. Met die laatste dus wel lastig omdat mensen niet weten hoe het uitgesproken moet worden (thijmen of thiemen)
Ik ken een Juno, maar dat is dus een meisje. Voor een meisje vind ik het leuk. Voor een jongen trouwens ook wel, alleen associeer ik het met een meisje.
quote:MissShopping schreef op 07 mei 2012 @ 12:50:

haha nee Visils ik ga niet switchen, om twee namen te hebben is al lastig genoeg Haha, ik ben visils niet
Ik vind Timo een leuke naam, daar hebben we hier in Finland genoeg van En ik ken een jongen die Roan heet, dus misschien is het gewoon een unisex naam. Ik vind persoonlijk Rowan minder leuk dan Roan.
Pfff de namen die ik hier boven noemde, vind ik toch niet mooi. Ik heb niet echt het "Yes!" gevoel haha. Nog maar eens hersenen gaan kraken dan..
Alle reacties Link kopieren
quote:pietjebello schreef op 07 mei 2012 @ 15:49:

Thymen?



Het zoontje van een vriendin van mij heet zo. Ik geloof dat nog niemand de naam in 1 keer goed geschreven had, en zelfs op school blijven ze het consequent fout schrijven.

Aangezien ik zelf een naam heb die redelijk onbekend is, en waardoor mensen er allemaal rare dingen van gaan maken (terwijl je het schrijft zoals je het uitspreekt), zou ik zo'n naam nooit kiezen voor mijn kind.

Niets zo irritant als continu je naam moeten spellen, of mensen die het standaard verkeerd schrijven omdat ze denken dat ze het beter weten dan ikzelf. (En ja... Dat gebeurt dus regelmatig!)
Alle reacties Link kopieren
(Nog) niet zwanger van kindje 3, maar wel al bezig met het verzinnen van namen. Zouden jullie mee willen denken? De volgende namen vind ik leuk, maar vind man niet zo:

Ruben

Hugo

Alex(ander)

Matthijs



Onze zoon heet L., dochter heet A., nu op zoek naar een naam die daarbij past.



(Bericht pas ik morgen aan i.v.m. herkenbaarheid)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verzot op jongensnamen die op -ijn eindigen en zou graag willen weten wat jullie vinden van de volgende namen die ik inmiddels verzameld heb. Zijn er bijvoorbeeld namen bij waar jullie slechte associaties mee hebben, of iets dergelijks?



(Noot: Ik heb expres namen uitgezocht die vrij zeldzaam zijn, zodat het toch nog een beetje origineel blijft.)



Albijn (uit Albinus), schijnt vooral in Vlaanderen voor te komen

Armijn (uit Arminius)

Bastijn (uit Sebastijn)

Christijn (uit Christinus)

Firmijn (uit Firminus)

Florentijn (uit Florentinus)

Florijn (uit Florinus)

Justijn (uit Justinus)

Laurijn (uit Laurinus)

Levijn (uit Levinus)

Maurijn (uit Maurinus)

Robijn (uit Robinus)

Rufijn (uit Rufinus), schijnt vooral in Vlaanderen voor te komen

Sabijn (uit Sabinus)

Severijn (uit Severinus)

Silvijn (uit Silvinus), deze schijnt helaas populairder te worden



O ja, en er is ook nog een totaal andere naam die ik stiekem ook wel heel leuk vind: Arfst. Het is een Friese naam, maar dan één die vooral voorkomt in het Friestalige gebied in het noorden van Duitsland. Wat vinden jullie, is die lekker no-nonsense of door z'n kortheid juist een beetje lelijk (omdat die misschien niet zo lekker over de tong rolt als andere namen)?



Ik ben benieuwd naar jullie gedachtes... alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
@ shadowmoon,

Alex zou voor mij afvallen omdat je dezelfde beginletter heeft als van je dochter.

de overige 3 passen prima bij de andere namen.

misschien zit hier nog iets voor je bij

Casper

Jonas

Joris

Ewout

Pepijn

Thijmen

Justus

David

Wessel

Merijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Cejo schreef op 16 mei 2012 @ 09:37:

@ shadowmoon,

Alex zou voor mij afvallen omdat je dezelfde beginletter heeft als van je dochter.

de overige 3 passen prima bij de andere namen.

misschien zit hier nog iets voor je bij

Casper Zo heet onze hond

Jonas Dat is ook de beginletter van mijn naam

Joris Idem

Ewout Sorry, niet mijn smaak

Pepijn Zo heet ons buurjongetje

Thijmen Man vindt dit niet mooi

Justus Wederom dezelfde letter als mijn naam

David Beginletter van onze achternaam

Wessel Vindt mijn man niet mooi

Merijn Is naam van neefje



Alex en Ruben vind ik allebei leuke namen, maar hebben een twijfel ivm voorletters dochter en man.

Misschien wel handig om te weten: mijn naam begint met een J, die van mijn man met een R en onze achternaam met een D.

Je zit wel in de goede richting qua namen die ik mooi vind. Tnx!
Alle reacties Link kopieren
@ shadowmoon geen D,R,J,L en A dus



Floris

Guido

Ivo

Ivan

Maarten

Marcus

Mathias

Pascal

Sander

Seger

Simon

Silvijn

Tobias
Alle reacties Link kopieren
quote:almina schreef op 16 mei 2012 @ 00:21:

Christijn (uit Christinus) Heel mooi!

Silvijn (uit Silvinus), Prachtig! Een stel uit generatie2010 heeft hun kind zo genoemd.



De andere namen vind ik niet mooi, sommige zelfs afschuwelijk

Ik mis in je rijtje Marijn, wat ik ook een leuke naam vindt.



Arfst... Stel, je zoekt je kind in de speeltuin/supermarkt/whatever en je roept je zoon. Vind je het zelf wat?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat jullie kunnen helpen, ik vind jongensnamen zoooo moeilijk! We hebben nog 3 maanden tot de uitgerekende datum... tijd genoeg, maar we hebben ook nog even tijd nodig om aan de naam te 'wennen'. Ik had eerder al gepost over de naam Juno die ik leuk vind, maar naar aanleiding van de reacties over de associatie met een meisjesnaam, zien we daar toch maar vanaf.



We zoeken:

een naam van minimaal 2 lettergrependie uit te spreken is in zowel Nederlands als Engels (m'n man is Zuid Afrikaans, en Afrikaans/Engels sprekend)een naam die past bij een achternaam die lijkt op Smiteen naam die past bij de tweede naam Anthony of Christian (beide zijn vernoemingen, we gaan een van de twee namen kiezen).een naam die (bijna) niet verkeerd gespeld of uitgesproken kan wordenik houd het meest van een beetje aparte namen, zoals dus Juno, maar ook Ravi, Runar, Micki (m'n man is niet helemaal overtuigd van deze laatste drie namen).we houden ook wel van de wat klassiekere namen zoals Thomas, Sebastian, Jonathan.Kunnen jullie meehelpen? Duizendmaal dank!
Alle reacties Link kopieren
@ babybelle



Marnik

Levi

Jonah

Fender

Alec of Alex

Axel

Rense

Cesco

Dani

Ivan

Ian

Leander

Boris

Simon

Ilay
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
@ babybelle

Viggo

Jendo

Dion

Erwan

Loic

Arvid

Lennon

Armin

Aron

Duco

Eliam

Julius

Philon
Alle reacties Link kopieren
Ook hier kom ik even vragen een naam die past bij N.ikolai en dan vind ik Sevastian al wel een mooie naam maar zou graag wat meer opties willen.



Geen oerhollandse namen want dat vind ik niks en het hoeft ook niet perse slavisch te zijn
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbell, thanks voor het meedenken! De naam zit er nog niet tussen, hoewel ik Dani heel leuk vind.quote:-tinkerbell- schreef op 16 mei 2012 @ 21:21:

@ babybelle



Marnik mwah

Levi niet ons ding

Jonah lijkt teveel op naam in naaste familie

Fender niet zo

Alec of Alex nee (te hard)

Axel nee (te hard)

Rense lastig in andere talen

Cesco te vreemd

Dani leuk!

Ivan nee

Ian nee

Leander mwah

Boris nee

Simon nee

Ilay mwah
Alle reacties Link kopieren
Hoi Cejo, dank voor je suggesties. Armin had ik ook al op m'n lijst , leuk, maar is het toch ook net niet helemaal. Lennon vind ik ook leuk, maar naar mijn idee een beetje een mode naam. Voor de rest leuke namen, maar krijg er bij geen een het gevoel dat het ons zoontje zou kunnen zijn. Bedankt voor de reactie, ik hoor graag meer!quote:Cejo schreef op 16 mei 2012 @ 21:28:

@ babybelle

Viggo

Jendo

Dion

Erwan

Loic

Arvid

Lennon

Armin

Aron

Duco

Eliam

Julius

Philon

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven