Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.



Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Alle reacties Link kopieren
Ik vind als je gaat vernoemen dat je dan ook die naam moet gebruiken, en niet een afgeleide. Want dan krijg je een naam die je waarschijnlijk niet had gekozen als je niet de opdracht had om te vernoemen, en degene naar wie je vernoemt hebt kent zijn naam er ook niet in terug. Beter kan je dan het kind twee (of drie of vier, haha heb eens opgezocht, er is geen maximum aan de hoeveelheid toegestane voornamen, je mag bij wijze van 26 voornamen geven ;)) voornamen geven.

Ik zou er niet mee akkoord gaan om een roepnaam te gebruiken die je echt lelijk vindt.

Mijn zoontje is in zijn derde voornaam ook vernoemd (hij heeft dus drie voornamen) en die persoon vond het hardstikke leuk, ook al is het niet zijn roepnaam geworden. Mocht ik ooit nog een kind krijgen ga ik weer in de derde voornaam vernoemen, heb al bedacht wie en wat.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie hulp! Ik heb me ook al in alle bochten gewrongen (zelfs tot het officieel vernoemen met dan een andere roepnaam zodat het wel goed in de stamboom staat) maar niets is goed genoeg. Hij zegt dat het echt zn droom is om een eventuele zoon te vernoemen omdat het familietraditie is. Ben ik nou te streng dat ik dat niet wil? Ik wil juist graag samen een naam uit kunnen zoeken die we allebei mooi vinden. Ik heb Pim in ieder geval voorgelegd en daar is ie nu over aan het nadenken. Een dubbele naam wil ik ook nog overwegen, maar denk dat hij dat weer te kak vindt. Zucht, hij is wel moeilijk af en toe.. ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik snap jou heel goed dat je dat niet wil en je moet je leven lang je kind bij die naam noemen. Ik vind juist een tweede voornaam een uitstekend compromis. Hoezo is een tweede voornaam kak? Ik associeer dat helemaal niet met kak, meerdere voornamen komen toch overal voor? En de naam Pim, vind je dat echt een leuke naam of is dat alleen maar omdat het 'acceptabel' is voor jou? Had je die naam ook leuk gevonden als je niet de opdracht tot vernoemen had?

Lastig hoor maar je moet er samen uitkomen en dan kan het zijn droom zijn het is wel ook jouw kind! Straks ga je onverhoopt uit elkaar en dan zit je mooi met die naam. Succes..
Alle reacties Link kopieren
Ohh met dubbele naam bedoel je Jan-Willem ofzo, met een streepje ertussen? Hmm ja is dat kak? misschien wel een beetje. Maar dan zit je nog met een roepnaam die jij niet leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies, zo bedoel ik dat. Wat volgens mij Nouschi ook suggereerde. En Pim vind ik wel een leuke naam hoor, ik moet er een beetje aan wennen en ik denk dat ik het niet zo snel had overwogen als we niet in deze situatie zouden zitten. Maar ik wil hem ook een beetje tegemoet komen. Hopelijk geeft hij nu ook een centimetertje mee en gaat hij akkoord met Pim. Iedereen blij hopelijk



Toen ik het er vroeger met mijn vriendinnen over had (toen we nog laaangg geen kinderwens hadden) zeiden ze allemaal tegen mij van: joh, doe niet moeilijk, als hij dat nou graag wil. Is toch een prima naam, etc. Vandaar dat ik een beetje aan mezelf twijfel. Bedankt voor je reacties!
Alle reacties Link kopieren
En jouw vriendinnen hebben nu kinderen die karel, gerard en thea heten?

Ik vind dat makkelijk gezegd als het nog niet aan de orde is, maar ik zou mijn kind ook geen naam willen geven die ik zelf niet mooi vind. Dan kon hij hoog en laag springen...het compromis is dan inderdaad een tweede naam, maar daar bleef het dan ook bij.
Alle reacties Link kopieren
Hahah nee, de meeste van mijn vriendinnen zijn zelfs nog vrijgezel ;) daarom vond ik ook al dat ze niet echt wisten waar ze het over hadden



fijn dat jullie het in ieder geval wel met mij eens zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mei jullie hulp gevraagd bij het zoeken naar jongensnamen voor onze tweeling en ik wil nog even laten weten dat het twee meisjes geworden zijn! Ik was er echt van overtuigd dat er tenminste één jongetje in mijn buik zat maar dat bleek toch niet zo te zijn. We hebben twee lieve meisjes gekregen met de namen Julie & Fenne.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk noni, gefeliciteerd! Wel grappig dat je voorgevoel helemaal niet klopte. Veel geluk met je meiden!
Alle reacties Link kopieren
gefeliciteerd Noni! mooie namen hoor!! Veel geluk samen.
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van Sam?
Alle reacties Link kopieren
Mwoah, Sam, niet top. Ook niet lelijk overigens, beetje neutraal. Al zie ik wel een oud, grijs mannetje met een uilenbril voor me, maar dat komt volgens mij door het spelletje "Wie is het?" dat ik vroeger altijd speelde
Ik spreek toch geen Chinees?!
Julie en Fenne vind ik allebei mooie namen! Proficiat met je dochters, Noni!

Sam vind redelijk. Niet mooi, niet lelijk. Zou het zelf niet snel kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie nog nieuwe suggesties hebben????? Ben zooo op zoek..pffff wat is dit lastig :S
Alle reacties Link kopieren
@lovelola



Robin

Sjuul

Max

Leon

Luuk

Tim

Brent

Bram

Joas

Thijmen

Victor

Jorn

Timo

Lars



Zoiets? Of liever in een heel andere stijl?
Gefeliciteerd met je meiden! Ik vind Julie & Fenne echt heel leuk samen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Inmiddels ben ik 34 weken zwanger en zou het toch wel fijn zijn als we een jongensnaam hebben uitgezocht... ;) Al helpen die hormonen niet echt mee met het maken van een keuze!



Onze eerste voorkeur ging uit naar Senn, deze staat nog steeds bovenaan, we houden van een korte, stoere naam.. maar ik wordt nu gek van het getwijfel.. Kan dit wel? Zullen mensen niet meteen aan Zennn denken of de naam zo uitspreken.. is het wel een stoere naam en is deze naam ook nog leuk voor een knul van 25? Seth vind ik ook stoer maar mijn vriend niet, ivm de letter uit het alfabet ;) Finn en Sem vinden we ook leuk maar hoor je een stuk vaker..



Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!
Alle reacties Link kopieren
Senn is een naam die ik zelf niet zou kiezen, maar wel een naam die kan voor kind en volwassene, voor een arts en een dakdekker en die ook echt wel gewoon uitgesproken zal worden zoals je het schrijft. Helemaal prima dus!!
Alle reacties Link kopieren
@mendy: bedankt voor meedenken! Sjuul uit jouw lijstje vind ik t mooist klinken...Alleen dan op deze manier geschreven: jules.
Alle reacties Link kopieren
En de naam Silvan..



Spreken jullie dat uit met de klemtoon op "sil" of op "van"?



Moeilijk om dat uit te leggen zonder t hardop te zeggen denk ik haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het helemaal eens met Mendy, prima naam voor zowel een kind als volwassene, je kan er alle kanten mee op!
Bij de naam Silvan leg ik de klemtoon op Sil. Is de naam geschreven als Silvain, dan leg ik de klemtoon op -vain.
Alle reacties Link kopieren
quote:lovelola schreef op 19 november 2014 @ 09:08:

En de naam Silvan..



Spreken jullie dat uit met de klemtoon op "sil" of op "van"?



Moeilijk om dat uit te leggen zonder t hardop te zeggen denk ik haha.Uhm ik denk meer met de klemtoon op Sil, maar niet heel stevig denk ik :-)
Bloem, ik vind Senn heel leuk, maar snap je bedenken qua zen. Vind Finn ook erg leuk, maar die is wel erg populair. Wat vind je anders nog van Sten, vind ik ook erg stoer!



Lovelola, Ook klemtoon op Sil
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van;



Elias



Eli/ Ely



?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven