Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.



Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Van de lijst: Jonas en Tobias
Alle reacties Link kopieren
^ Allebei leuk, vooral Tobias. Ben benieuwd welke het vandaag worden..
Laurens en Jasper worden 't ook niet...
Alle reacties Link kopieren
14 mei uitgerekend.

En vriend kwam gister al met een naam aanzetten.



Quinn



Wil het liefst een Scandinavische naam. Andere zoon heeft dat ook. En het klinkt zo raar een Scandinavische naam en dan dan als broertje Jan.
WDB: Ik zeg doen!!! Kan vast met de naam van de ander. Quinn is echt zo gaaf en heeft een hele mooie betekenis ook ("intelligent")! Ik vind niet dat namen per se een zelfde herkomst hoeven te hebben hoor.
Alle reacties Link kopieren
Nog even afwachten wat het wordt, maar ik ben al namen aan het sparen.

Ik vind je lijstje geweldig NYC. Leuk om te lezen dat jullie weer een jongetje verwachten!



Ik vind Quinn geweldig. Het lijkt alleen erg op de naam van een vd huisdieren in onze familie.

We zien ze nogal veel dus dat zou verwarrend werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:WDB schreef op 01 oktober 2015 @ 12:46:

14 mei uitgerekend.

En vriend kwam gister al met een naam aanzetten.



Quinn



Wil het liefst een Scandinavische naam. Andere zoon heeft dat ook. En het klinkt zo raar een Scandinavische naam en dan dan als broertje Jan.

Sinds wanneer is Quinn Scandinavisch?? Of was dat juist je punt, dat dit niet je (Scandinavische) smaak is?

Ik zag in een ander topic dat je vriend absoluut geen tokkie naam wil. Quinn vind ik wel op het randje van tokkie.
Volgens mij bedoelt WDB juist dat ze Quinn op zich wel leuk vindt maar twijfelt of het wel kan icm de Scandinavische naam van haar oudste. Quinn is een Ierse naam.



Ik vind Quinn allesbehalve tokkie. Hele mooie naam ook juist!
Alle reacties Link kopieren
Vind Quinn ook mooi.

Stoer ,makkelijk en geen 10 lettergrepen. En niet de halve stad kijkt achterom al je je zoon roept.



Mijn vriend is er heilig van overtuigd dat we een jongetje krijgen. 40 jaar geleden is het laatste meisje in zijn familie geboren.
Alle reacties Link kopieren
Leuke naam hoor! Quinn

En het kan ook voor een meisje. Ben je mooi in één keer klaar
Alles komt goed en alles komt goed en alle dingen komen goed.
Als je zoon een veel voorkomende Scandinavische jongensnaam heeft (Sven, Lars, Jens,...) dan vind ik het goed passen, doordat deze namen zoveel voorkomen is de Scandinavische link wat minder opvallend. Waardoor Sven en Jan prima kan.

Op het moment dat je zoon een naam heeft die wat minder bekend is in Nederland (Lasse, Thorben,...), dan vind ik een andere Scandinavische naam er wat meer bij passen.



Volgens mij is het leeftijdsverschil ook vrij groot tussen je zoon en zijn toekomstige broer/zus? Ik zou het daardoor niet raar vinden als de namen vrij verschillend zijn. Als je ziet hoe veranderlijk de populariteit van namen is, dan zou het niet gek zijn als jou smaak ook wat veranderd is met de tijd. Daarbij heeft je zoon ook een andere vader, die dus weer een andere smaak had qua namen dan dat je vriend heeft.



Zelf ben ik niet zo'n fan van Quinn (en ik vind het meer een meisjesnaam). Misschien is Quinten nog wat? Dat vind ik ook wat meer bij een volwassen man passen. Zou je de naam van je zoon (tijdelijk) met ons willen delen, zodat we wat beter mee kunnen denken?
Grappig genoeg vind zelf de namen Quint of Quinten dan weer helemaal niet zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
Quinten dan zie ik meteen weer een negeriode man voor mij.
anoniem_245313 wijzigde dit bericht op 01-10-2015 15:17
Reden: Naam weggehaald
% gewijzigd
Ik vind dat Quinn daar wel bij kan hoor, WDB. Misschien dat je door een overduidelijk Scandinavische naam voor de tweede juist de indruk wekt dat je dat per se wilde en/of dat het jullie afkomst is.



Twee keer dezelfde herkomst van de naam kan best mooi klinken, maar ik vind het zelf dus absoluut geen vereiste. Ik zou het ook zeker niet in dezelfde hoek gaan zoeken alleen omdat je denkt dat het zou "moeten". Maar ik merk dus wel dat mensen snel geneigd zijn om dat advies wel te geven, ook mbt de namen die (hier) gesuggereerd worden voor onze tweede zoon.
Alle reacties Link kopieren
WDB Ik vind het een hele leuke naam van je oudste! Ik vind Quinn ook leuk, maar er niet heel erg bij passen. Hoe verschillend ze zijn vind ik niet storend dus als je Quinn leuk vind zou ik het gewoon doen. (Het verschil in afkomst bedoel ik dan, dat dat niet hetzelfde is vind ik niet storend. Ik vind de Namen daarnaast niet bijzonder goed bij elkaar passen maar ook niet zo verschillend dat ik de combinatie niet leuk vind) Volg je gevoel. Heb je zelf nog een andere naam in je hoofd?



Wij hebben zelf met onze zoon op het laatste moment enorm lopen tobben met zijn 2de naam. We wisten al met 12 weken hoe we een jongen of een meisje zouden noemen, we hadden voor beide een voornaam en een tweede naam. Alleen met 36 weken was ik gek op de voornaam en had ik niks met de tweede naam... we hebben toen allebei een nieuwe naam gezegd die we leuk vonden alleen konden echt niet kiezen. Met 38+2 is onze zoon geboren en pas na zijn geboorte hebben we besloten en hem ze allebei gegeven (dus heeft nu 3 voornamen).
Alle reacties Link kopieren
Zelf vind ik voor een jongetje namen als Sacha, Ashley, Xavier, Senna en Daany mooi.



Vriend vind Sacha nog wel mooi. Xavier dan moeten we ook maar een huis in 't Gooi kopen. Ashley en Senna vind hij zo verwijfd.

Daany is leuk voor een klein kind. Vriend is 2m. Stel krijg nog een zoon die even groot als zijn broer word, ook bijna 2m. En dan heet hij Daany.

Voor de naam Daan zijn wij het type niet. Van Daniël krijg ik spontane kotsneigingen.



Met een meisje vind ik al heel lang de namen Charlotte, Yentel, Celia en Arya.



Charlotte vind vriend te tuttig. Celia vind hij wat bitcherig klinken. En met Arya vid hij dat de 2de naam Stark moet zijn.
anoniem_245313 wijzigde dit bericht op 01-10-2015 15:18
Reden: Naam weggehaald.
% gewijzigd
quote:WDB schreef op 01 oktober 2015 @ 14:04:

Quinten dan zie ik meteen weer een negeriode man voor mij.



Ja, dat kan ik me wel voorstellen. Mogelijk had ik die associatie ook gehad als ik geen kaaskop Quinten in mijn omgeving had gehad. Ik vind Quinn prima passen bij de naam van je zoon (Jan daarentegen niet).

Je zoon heeft een redelijk bijzondere naam, waardoor er misschien juist veel bij past. Ik zou alleen niet voor een echte boerennaam gaan. Mocht je in de Scandinavische categorie willen blijven:

-Jesper

-Lasse

-Sverre

-Thorben,Thorsten,Torre, Tormod of een andere variant met Thor

-Rune (kan ook voor een meisje)

-Bjorn

-Jens

-Sven

-Lars

-Ole

-Leif

-Niels

-Viggo

-Mats

-Bernt

-Espen (kan ook voor een meisje)

-Erik

-Olaf



Nog een paar meisjesnamen:

Tyra, Freya, Tove, Elin, Annika, Inge, Ilva, Kirsten
quote:WDB schreef op 01 oktober 2015 @ 14:45:

Zelf vind ik voor een jongetje namen als Sacha, Ashley, Xavier, Senna en Daany mooi.

Met een meisje vind ik al heel lang de namen Charlotte, Yentel, Celia en Arya.



Sacha vind ik leuk!



Voor een jongen misschien nog:

Charlie, Xander, Aiden, Davey, Evan, Finn, Marley, Sam



Voor een meisje misschien nog:

Anaïs, Aimée, Aurelia, Aïsha, Alice, Chantal, Yenthe, Jenna, Sophia, Liselotte, Elia, Jennifer, Stella
Of misschien:

Connor, Fender, Lewis, Morris, Wessel, Victor?
Alle reacties Link kopieren
quote:Teemo schreef op 01 oktober 2015 @ 14:46:

[...]





Ja, dat kan ik me wel voorstellen. Mogelijk had ik die associatie ook gehad als ik geen kaaskop Quinten in mijn omgeving had gehad. Ik vind Quinn prima passen bij de naam van je zoon (Jan daarentegen niet).

Je zoon heeft een redelijk bijzondere naam, waardoor er misschien juist veel bij past. Ik zou alleen niet voor een echte boerennaam gaan. Mocht je in de Scandinavische categorie willen blijven:

-Jesper

-Lasse

-Sverre

-Thorben,Thorsten,Torre, Tormod of een andere variant met Thor

-Rune (kan ook voor een meisje)

-Bjorn

-Jens

-Sven

-Lars

-Ole

-Leif

-Niels

-Viggo

-Mats

-Bernt

-Espen (kan ook voor een meisje)

-Erik

-Olaf



Nog een paar meisjesnamen:

Tyra, Freya, Tove, Elin, Annika, Inge, Ilva, KirstenDat vind ik echt leuke namen als je in de Scandinavische hoek wilt blijven met de naam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Teemo schreef op 01 oktober 2015 @ 15:03:

[...]



Sacha vind ik leuk!



Voor een jongen misschien nog:

Charlie, Xander, Aiden, Davey, Evan, Finn, Marley, Sam



Voor een meisje misschien nog:

Anaïs, Aimée, Aurelia, Aïsha, Alice, Chantal, Yenthe, Jenna, Sophia, Liselotte, Elia, Jennifer, Stella



Stella was de naam geweest als mijn zoon een meisje was geweest.



Vriend vind dat we ook dan moeten verhuizen. Dit maal naar de Prinsengracht in Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
Het topic is vol, jullie kunnen hier weer verder.



Veel plezier!



Junior

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven