Kloekgedrag

15-06-2016 14:13 1244 berichten
Toen zojuist de benedenbuurvrouw aan de tuinmannen in de gezamenlijke tuin vroeg of ze 'iets zachter zouden willen schoffelen omdat Storm (4 jaar, brult bij vrijlating de buurt bij elkaar en roept vaak k****r) zich niet op zijn lunch kan concentreren' vroeg ik mij af of jullie wellicht ook anecdotes hebben over kloek gedrag?



Kloek gedrag: ouders die wenkbrauw ophalende verzoeken hebben jegens personen waarvan zij vinden dat deze het levensgenot van hun kind belemmeren.



De tuinman die het dichtste bij de moeder stond reageerde trouwens met: 'natuurlijk mevrouw, ik pak even een light schoffel'.



Toevoeging: gelieve geen posts over borstvoeding en/of draagdoeken. Dat heeft al menig topic om zeep geholpen.
TO steekt van wal: Ik heb een keer bij een stoplicht het verzoek gekregen van een bakfietspapa om niet te fluiten omdat ‘Amelie gefrustreerd raakt van fluitende mensen omdat zij nog niet kan fluiten.’



Bij een blik in de bak van de fiets zag ik een meisje van +/- 9 jaar oud met een rood gezicht duivelachtig naar mij grijnzen.
Alle reacties Link kopieren
Bestaan dat soort mensen écht?!
Alle reacties Link kopieren
Een light schoffel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fog schreef op 15 juni 2016 @ 14:13:

TO steekt van wal: Ik heb een keer bij een stoplicht het verzoek gekregen van een bakfietspapa om niet te fluiten omdat ‘Amelie gefrustreerd raakt van fluitende mensen omdat zij nog niet kan fluiten.’



Bij een blik in de bak van de fiets zag ik een meisje van +/- 9 jaar oud met een rood gezicht duivelachtig naar mij grijnzen.



Oh my.. ik denk dat ik van mijn fiets was gevallen van het lachen.



Ik mocht op een gegeven moment het niet meer over dino's hebben omdat nichtje van 5 verslaafd was aan 'Platvoet en zijn vriendjes' en ze dus op rantsoen was gezet. Is ze wel overheen gegroeid hoor.
Alle reacties Link kopieren
Kloek gedrag, hahahaha nog nooit van gehoord!
one way or another
quote:nessemeisje schreef op 15 juni 2016 @ 14:19:

[...]





Oh my.. ik denk dat ik van mijn fiets was gevallen van het lachen.



Ik mocht op een gegeven moment het niet meer over dino's hebben omdat nichtje van 5 verslaafd was aan 'Platvoet en zijn vriendjes' en ze dus op rantsoen was gezet. Is ze wel overheen gegroeid hoor. Herkenbaar zo mochten wij het niet meer over Bumba/Pumpa (een clown oid) beginnen omdat het betreffende neefje dan door zou draaien tot hij een iPad met een filmpje kreeg.
Sjonge, waar woon jij? Beide voorbeelden zijn echt absurd!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fog schreef op 15 juni 2016 @ 14:22:

[...]





Herkenbaar zo mochten wij het niet meer over Bumba/Pumpa (een clown oid) beginnen omdat het betreffende neefje dan door zou draaien tot hij een iPad met een filmpje kreeg.



Hier mag niet over teletubbies hebben.... Ik trek dat gewoon niet, maar bij oma mag mijn dochter van 2 ernaar kijken.

en ondanks haar niet grote woordenschat kan ze alle namen noemen... En blijft erom zeuren....
Alle reacties Link kopieren
We gingen eten bij vrienden. We mochten vooral niet zeggen dat we courgettesoep aten, we moesten het over 'groene soep' hebben anders zou zoonlief de soep niet willen eten.
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
Docent hier, ik had ooit een leuk maar kletsgraag jochie in de brugklas zitten. Toen kreeg ik moeder op ouderavond met de vraag of ik haar zoon alsjeblief niet meer op zijn kletsen aan wilde spreken want dat was niet goed voor zijn band met mij.



Echt, zo vroeg ze het letterlijk. Ze zei er achteraan 'het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij door de les heen gaat kletsen' maar hoe ik dat dan duidelijk moest maken weet ik nog steeds niet.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Of wij onze wasmachine niet aan wilde zetten als de onderburen thuis waren. Hun kleine kreeg daar druk van op zijn oortjes...
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 15 juni 2016 @ 14:28:

Of wij onze wasmachine niet aan wilde zetten als de onderburen thuis waren. Hun kleine kreeg daar druk van op zijn oortjes...Huh? Stopte je dat kind erbij in de wasmachine dan?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
quote:ruiva schreef op 15 juni 2016 @ 14:26:

We gingen eten bij vrienden. We mochten vooral niet zeggen dat we courgettesoep aten, we moesten het over 'groene soep' hebben anders zou zoonlief de soep niet willen eten.

Mwah, dat vind ik dus niet verschrikkelijk. Ergens begrijp ik de gedachtegang wel.

Anders aanspreken op fluiten of zachter schoffelen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Maechtje schreef op 15 juni 2016 @ 14:29:

[...]





Huh? Stopte je dat kind erbij in de wasmachine dan?Blijkbaar werkt het aanzetten van een wasmachine luchtdruk verhogend op lagere etages...
Alle reacties Link kopieren
Ik mag het woord 'koekje' of 'kaakje' niet zeggen als mijn 2 jarige buurmeisje in de buurt is want dan gaat ze door het lint.

"KOEKIEEEE!" hoor je haar dan roepen, en begint dan te dansen, haha.
Alle reacties Link kopieren
Onze vorige buren vroegen 'vriendelijk doch dringend' om de bovenverdieping dagelijks van 13.00 tot 15.30 niet te betreden omdat hun prinsesje dan lag te slapen.
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ruiva schreef op 15 juni 2016 @ 14:26:

We gingen eten bij vrienden. We mochten vooral niet zeggen dat we courgettesoep aten, we moesten het over 'groene soep' hebben anders zou zoonlief de soep niet willen eten.Toen zoon nog een jaar of 3 was ik ook iedereen aan het instrueren om wat we ook voor vlees of vis aten het vooral toch kip te noemen. Voorkwam ellenlange scenes en pertinente voedselweigering. Zolang het kippie was at hij alles met smaak op.
Kind op de ipad maakte een groot drama want hij kon niet bij de chips op de salontafel zonder op te staan. Dat was echt te moeilijk want hij zat zo in zijn spel (ja, al 4 uur non-stop). Moest op verzoek er een stoeltje naast plaatsen met een eigen bakje...
Kijk nu komen de verhalen los
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een moeder die haar 3 jarige zoon nog voorop in een draagdoek draagt.
Mijn vader mocht van mijn zus niet met een stok in ijs in een vijver prikken. Zus werd boos en zei dat haar zoon (2 jaar) hem na zou doen...
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 15 juni 2016 @ 14:31:

[...]

Blijkbaar werkt het aanzetten van een wasmachine een luchtdruk verhogend op lagere etages...Logisch toch...!?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven