Kloekgedrag

15-06-2016 14:13 1244 berichten
Toen zojuist de benedenbuurvrouw aan de tuinmannen in de gezamenlijke tuin vroeg of ze 'iets zachter zouden willen schoffelen omdat Storm (4 jaar, brult bij vrijlating de buurt bij elkaar en roept vaak k****r) zich niet op zijn lunch kan concentreren' vroeg ik mij af of jullie wellicht ook anecdotes hebben over kloek gedrag?



Kloek gedrag: ouders die wenkbrauw ophalende verzoeken hebben jegens personen waarvan zij vinden dat deze het levensgenot van hun kind belemmeren.



De tuinman die het dichtste bij de moeder stond reageerde trouwens met: 'natuurlijk mevrouw, ik pak even een light schoffel'.



Toevoeging: gelieve geen posts over borstvoeding en/of draagdoeken. Dat heeft al menig topic om zeep geholpen.
quote:pianopiano schreef op 15 juni 2016 @ 15:18:

Dat laatste snap ik wel hoor, echt niet fijn als de slaapkamer van je jonge baby blauw staat van de rook van bbq of vuurkorf van de buren. Dat is in mijn ogen gewoon overlast want heel ongezond en overlastgever bedenkt maar een oplossing...



Ja en nee... Als het een keer is dan is dat gewoon zo. Het raam van de kamer kan ook dicht namelijk.

Wij hebben een buurman die van maart tot oktober elke dag (ja elke dag), als het niet regent de bbq aansteekt. Niet achter in zijn tuin, nee tegen het huis aan. De kamers van onze kinderen zitten aan de achterkant dus ik moet elke keer de ramen dicht doen. En op zolder (waar de was hangt te drogen) het raam ook dicht doen. Als we een keertje niet thuis zijn rond etenstijd (of we horen/ruiken het niet), stinken de kamers en mijn fris gewassen was.
Alle reacties Link kopieren
quote:ruiva schreef op 15 juni 2016 @ 15:15:

[...]





Ik vind dat helemaal niet normaal, maar ok. *druipt af*



Tot je een kind krijgt wat alleen maat kip eet. Dan noem je ook alles kip.

Geloof me, je gaat echt gekke dingen doen. En courgettesoep een groene soep noemen is echt niet raar.

Maar ik had het vroeger ook raar gevonden hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:missesjn schreef op 15 juni 2016 @ 15:40:

[...]





Ja en nee... Als het een keer is dan is dat gewoon zo. Het raam van de kamer kan ook dicht namelijk.

Wij hebben een buurman die van maart tot oktober elke dag (ja elke dag), als het niet regent de bbq aansteekt. Niet achter in zijn tuin, nee tegen het huis aan. De kamers van onze kinderen zitten aan de achterkant dus ik moet elke keer de ramen dicht doen. En op zolder (waar de was hangt te drogen) het raam ook dicht doen. Als we een keertje niet thuis zijn rond etenstijd (of we horen/ruiken het niet), stinken de kamers en mijn fris gewassen was.

Burgerlijk Wetboek nr. 5



Artikel 37



De eigenaar van een erf mag niet in een mate of op een wijze die volgens artikel 162 van Boek 6 onrechtmatig is, aan eigenaars van andere erven hinder toebrengen zoals door het verspreiden van rumoer, trillingen, stank, rook of gassen, door het onthouden van licht of lucht of door het ontnemen van steun.
Wat een leuk topic



De enige kloek-achtige actie die ik kan bedenken komt van de overblijfmoeders bij mijn kinderen op school: mijn dochter (groep 4 destijds) mocht niet haar jas uitdoen bij het buitenspelen want dan wilden de kleuters dat ook en dat mocht niet. Het was 20 graden en het schaap had het bloedheet.... Die heeft dus herrie staan schoppen op het schoolplein!

En mijn andere dochter (groep 2) vroeg of ze alsjeblieft een boterham minder mee mocht voor de lunch, want ze moest verplicht alles in haar lunchtrommel opeten. En ik geef altijd ruim mee omdat ze niet altijd evenveel honger heeft. Vond ik ook stom.
Alle reacties Link kopieren
Ja hier hebben we ook een verboden woord... Wiebe!



ALs we tegen Jessie zeggen dat Wiebe komt spelen gaat hij helemaal uit zijn dak...

We hebben het dus meestal over die blonde...





Grappig is alleen dat Jessie en Wiebe honden zijn...
Alle reacties Link kopieren
quote:1960to4 schreef op 15 juni 2016 @ 15:59:

Ja hier hebben we ook een verboden woord... Wiebe!



ALs we tegen Jessie zeggen dat Wiebe komt spelen gaat hij helemaal uit zijn dak...

We hebben het dus meestal over die blonde...





Grappig is alleen dat Jessie en Wiebe honden zijn... Dat heeft toch ook niets met kloek te maken?
Alle reacties Link kopieren
In het verlengde van Khemam maar gelukkig niet zo extreem: moeders die eerst op inspectie komen voordat het kind mag komen spelen (en dat ook letterlijk zeggen: "Ja, de eerste keer kom ik altijd mee want ik wil wel zien bij welk volk ze over de vloer komt")[/quote]



Oh dat deed ik ook toen mijn oudste in groep 1 zat.

Vond het gewoon echt heel spannend.
Alle reacties Link kopieren
Laat ik het er dan op houden dat hoewel ik irritatie kan begrijpen ik het kloekerig vond om niet voor een keer een paar uur een raampje dicht te houden midden op de dag, helemaal van iemand die zich er voor de baby kwam wekelijks meerdere malen tegoed aan deed zodra het droog en enigzins zomer was
Alle reacties Link kopieren
quote:cellista schreef op 15 juni 2016 @ 15:57:

Wat een leuk topic



De enige kloek-achtige actie die ik kan bedenken komt van de overblijfmoeders bij mijn kinderen op school: mijn dochter (groep 4 destijds) mocht niet haar jas uitdoen bij het buitenspelen want dan wilden de kleuters dat ook en dat mocht niet. Het was 20 graden en het schaap had het bloedheet.... Die heeft dus herrie staan schoppen op het schoolplein!

En mijn andere dochter (groep 2) vroeg of ze alsjeblieft een boterham minder mee mocht voor de lunch, want ze moest verplicht alles in haar lunchtrommel opeten. En ik geef altijd ruim mee omdat ze niet altijd evenveel honger heeft. Vond ik ook stom.



Ow ik herken dat. Ik was ook overblijfmoeder en was met de eerste kinderen naar buiten. Het was 20 graden. Dus ze hoefden echt geen jas aan. Ik was zelf ook zonder.

En toen kwam mijn mede overblijfmoeder ook naar buiten en begon meteen te brullen "Jassen aan!!". Wow een hele discussie volgde. Zei vond dat het niet mocht want het was immers al oktober. En haar kinderen zouden kou vatten met dit weer. Echt! En ze had geen zin in problemen met ouders.



Ik heb toen met het overleg nog geprobeerd hier duidelijke regels over te krijgen, maar zij bleef erbij dat je in oktober echt je jas aan moest... Tja...



Wat ik wel even kwijt wil, als je overblijfvrijwilliger bent dan krijg je een hoop shit over je heen zeg! Dat werd ik echt beu. Die stomme overblijfmoeders die doen echt alles fout zeg maar. Staan alleen maar te kleppen en zo.



En dan hebben ze geen idee hoe het er echt aan toe gaat. Ik vond het zelf best een intensief baantje en voor kleppen hadden wij echt geen tijd hoor (wel even onderling overleg dat wellicht zou kunnen worden opgevat als kleppen). En dan nog regelmatig overleg in de avond.

En dan sta je daar als vrijwilliger te zorgen dat papa en mama met een gerust hart kunnen werken.



Dat verbaast me achteraf nog steeds. Hoe je als overblijf vrijwilliger word afgezeken.... Heel naar eigennlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:orleander schreef op 15 juni 2016 @ 16:02:

In het verlengde van Khemam maar gelukkig niet zo extreem: moeders die eerst op inspectie komen voordat het kind mag komen spelen (en dat ook letterlijk zeggen: "Ja, de eerste keer kom ik altijd mee want ik wil wel zien bij welk volk ze over de vloer komt")[/quote]



Oh dat deed ik ook toen mijn oudste in groep 1 zat.

Vond het gewoon echt heel spannend.Ja, even blijven om te kijken of het wel ging, nummers uitwisselen enz. Maar dan ging ik echt niet zeggen "Ik wil zien bij welk volk ze over de vloer komt". Of serieus een rondje door het huis maken en nog commentaar leveren ook.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Een trein zonder airco en een buitentemperatuur van 30 graden. een man loopt door de coupé en verzoekt iedereen het raampje dicht te doen, want de baby had last van de tocht.
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
Verwachten mensen hier echt dat de buren geen BBQ meer aandoen omdat zij de geur vervelend vinden?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 15 juni 2016 @ 16:10:

[...]





Ja, even blijven om te kijken of het wel ging, nummers uitwisselen enz. Maar dan ging ik echt niet zeggen "Ik wil zien bij welk volk ze over de vloer komt". Of serieus een rondje door het huis maken en nog commentaar leveren ook.Ooh nee dat deed ik ook niet. Wat onbeschoft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 15 juni 2016 @ 16:13:

Verwachten mensen hier echt dat de buren geen BBQ meer aandoen omdat zij de geur vervelend vinden?Het is niet alleen de geur, het is de rook. Gaat dus niet om de stank, het is gewoon schadelijk voor een pasgeboren baby. Raampje dichtdoen heeft geen zin meer als kamer al blauw staat.
Alle reacties Link kopieren
Zoon vormde in groep 4 een clubje met 2 andere jongens waar juf de handen meer dan vol aan had. Echte klieren, ja mijn zoon toen ook. Als er één door de juf werd aangesproken gingen die andere twee des te harder klieren en lachen.

Toen 1 van die jongens kwam spelen, vroeg zijn moeder of we hem geen kleurstoffen wilden geven want daar werd hij druk van



(Deze jongen ging na dat schooljaar van school af (naar de vrije school), wat jammer . Andere vriendje kan ik goed handelen (en gebruikt nu Ritalin) en ook de mijne is drie jaar later een stuk leuker opgedroogd.)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:Baankje1 schreef op 15 juni 2016 @ 16:13:

Een trein zonder airco en een buitentemperatuur van 30 graden. een man loopt door de coupé en verzoekt iedereen het raampje dicht te doen, want de baby had last van de tocht. Ook een mooie!
Mijn zoon had een vriendje van inmiddels ruim tien die begon te twijfelen aan het bestaan van Sinterklaas. Moeder verzon de meest prachtige smoezen om zoon nog gelovig te houden. Ging echt heel ver, en dus belde ze mij dan op om te overleggen dat ik hetzelfde zou zeggen, terwijl ik liever had gezegd: 'wat denk je zelf,' of 'vraag maar aan je ouders.' Dat deed ik dus ook, maar niet met instemming van haar. Mijn zoon geloofde al sinds zijn 8e niet meer, dus was het ook best lastig om ook weer met hem al die smoezen te overleggen.
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "omdat hun kind het niet mag...":



Geen verhaaltje voor mogen lezen aan kind in het OV, want kind-van-kloek zou dat dan ook willen en verhaaltjes waren voor bed-tijd.



Lekker gedaan of ik niks gehoord had, en genoten van hoe eigen kind en kind-van-kloek blij zaten te luisteren naar een sprookje.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin (lerares basisonderwijs) kreeg het verzoek van een moeder om haar Bloedje zeker dagelijks te knuffelen, want het "had nog veel borstwarmte nodig".
Alle reacties Link kopieren
quote:Copy-paste schreef op 15 juni 2016 @ 16:41:

Mijn vriendin (lerares basisonderwijs) kreeg het verzoek van een moeder om haar Bloedje zeker dagelijks te knuffelen, want het "had nog veel borstwarmte nodig".Neeee
Alle reacties Link kopieren
Ik herinner me het dagverblijf. De kinderen gingen daar bij herfstachtig weer niet naar buiten, want dan werden de (dure) kleertjes en de (nog duurdere) schoenen vies.... Er waren klachten gekomen van bepaalde ouders. En omdat ze minimaal met een x aantal leidsters bij een x aantal kinderen moesten blijven, werd iedereen dus maar binnen gehouden.
Alle reacties Link kopieren
quote:pianopiano schreef op 15 juni 2016 @ 16:25:

[...]





Het is niet alleen de geur, het is de rook. Gaat dus niet om de stank, het is gewoon schadelijk voor een pasgeboren baby. Raampje dichtdoen heeft geen zin meer als kamer al blauw staat.De bbq verplaatsen ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Echt, sommige verhalen
Alle reacties Link kopieren
quote:fietsie schreef op 15 juni 2016 @ 16:38:

Mijn zoon had een vriendje van inmiddels ruim tien die begon te twijfelen aan het bestaan van Sinterklaas. Moeder verzon de meest prachtige smoezen om zoon nog gelovig te houden. Ging echt heel ver, en dus belde ze mij dan op om te overleggen dat ik hetzelfde zou zeggen, terwijl ik liever had gezegd: 'wat denk je zelf,' of 'vraag maar aan je ouders.' Dat deed ik dus ook, maar niet met instemming van haar. Mijn zoon geloofde al sinds zijn 8e niet meer, dus was het ook best lastig om ook weer met hem al die smoezen te overleggen.Ik had daarop nee geantwoord. Ik ga niet jouw kind voorliegen omdat jij de waarheid niet wil vertellen.
quote:streepjessokken schreef op 15 juni 2016 @ 16:25:

Zoon vormde in groep 4 een clubje met 2 andere jongens waar juf de handen meer dan vol aan had. Echte klieren, ja mijn zoon toen ook. Als er één door de juf werd aangesproken gingen die andere twee des te harder klieren en lachen.

Toen 1 van die jongens kwam spelen, vroeg zijn moeder of we hem geen kleurstoffen wilden geven want daar werd hij druk van Ik heb inmiddels van dit forum geleerd dat dit een hele normale vraag is en dat de ouders (en alléén de ouders) beslissen wat een kind te eten krijgt. Als je het betreffende kind iets wil geven wat niet expliciet is benoemd, moet dat eerst met de ouders worden overlegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven